Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Familiedag

<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 07 Nov 2018 16:01

Familiedag

Ik moet een familiedag organiseren. Heeft er iemand tips voor locaties of activiteiten? Zelf wellicht ergens geweest wat goed bevallen is?

Het is in februari dus ook met slecht weer moet het toegankelijk zijn. De kinderen zijn in de leeftijd van 8/3,5/3,5/1,5 en 8 maanden. Voor hun moet het leuk zijn maar ook voor alle volwassenen (19) moet het wel een beetje leuk zijn, of in elk geval dat je er leuk kan zitten oid.

We wonen allemaal redelijk uit elkaar in de driehoek Leiden/Enschede/Groningen. Dus het liefst een locatie binnen die driehoek.

En het hoeft trouwens ook niet perse een hele dag te zijn, een middag en daarna ergens eten mag ook.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Nov 2018 16:05

Re: Familiedag

Poeh ik kom niet verder dan een dierentuin eigenlijk. En dan eentje die ook een groot gedeelte binnen heeft zoals Burgers Zoo.
Komt vooral omdat februari een lastige maand is.
Kan het niet wachten tot april ofzo?
2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Nov 2018 16:20

Re: Familiedag

Het is niet in de juiste hoek, maar als idee.
Wij zijn vorig jaar op de Veluwe geweest en hebben als ouderen geborreld en voor de kinderen was er indoor ( en outdoor) speeltoestellen. Mijn oudste neef van toen 7 heeft zich daar heel goed kunnen vermaken. Dus misschien kan je iets zoeken waar de ouders ( buiten al het geluid) lekker kunnen borrelen en waarbij de kids zich binnen kunnen vermaken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 07 Nov 2018 19:10

Re: Familiedag

Nee helaas is het verplaatsen geen optie. De datum staat vast, het was namelijk al behoorlijk lastig om een datum te vinden waarop iedereen kan.

Silly-one wat jij voorstelt was ik zelf ook naar aan het zoeken. Maar kon nog niet zoveel vinden, dus vandaar mijn vraag hier. Wie weet was iemand bij iets soortgelijks geweest of heeft dat in de buurt.
<<

Anoniem249

Bericht 07 Nov 2018 20:53

Re: Familiedag

Kook workshop organiseren?
De volwassenen doen de officiele workshop en de kids aan een tafel onder begeleiding koekjes bakken/versieren of pizza bakken/versieren.
<<

Anoniem249

Bericht 07 Nov 2018 20:56

Re: Familiedag

Anders naar een museum a la Nemo? glow in the dark midget golfen? bowlen?
<<

Anoniem252

Bericht 07 Nov 2018 21:07

Re: Familiedag

In mijn dorp, bij Utrecht, zit bijvoorbeeld een Glow in the dark midgetgolf baan met lasergamen, bowlen en poolen. Daarbij ook een Wok of bbq restaurant.
Zwemmen bij centerparcs en daarna eten op de market dome?
<<

Anoniem244

Bericht 07 Nov 2018 21:30

Re: Familiedag

En zoiets als de bonte wever in Assen?
Dag met zwemmen, biljard, kidsjungle, eten en drinken

Wel prijzig.
Beetje vergelijkbaar met preston palace, dit is iets goedkoper volgens mij
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Nov 2018 22:16

Re: Familiedag

Ga disco rollerschaatsen! Leuk voor volwassenen en kids.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 07 Nov 2018 22:27

Re: Familiedag

Ik weet niet of het in de winter ook leuk is, maar je hebt wel ook binnen speeldingen. De Drentse Koe in Ruinerwold misschien?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Nov 2018 22:50

Re: Familiedag

Wij hebben nu aantal jaren familiedag gehad. Voornamelijk neven/nichten, ooms/tantes, dus mensen goed ter been en minder goed ter been
- dagje Valkenburg (was verder eigenlijk niks bijzonders
- dagje Scheveningen, daar glow in the dark golf, eten en savonds was er zo'n vuurwerkshow
- dagje Efteling
- pannenkoekboot in Nijmegen (was opbsivh wel leuk, maar we kwamen er niet uit wat te doen dus vandaar een korte activiteit met terras)
-middag glowgolf en escaperoom (via socialdeal)
- middag buitenspelen
- dagje safaripark beekse bergen
-
Vaak was t daarna bbq bij iemand thuis. Laatste 2 keren hadden we 1x Chinees besteld, en 1x uiteten (je weetg t van tevoren, dus kan veel met kortingsbonnen)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Nov 2018 09:49

Re: Familiedag

Als Leiden een optie is en het niet per se in het midden hoeft te liggen: ik heb in de voorjaarsvakantie met Y een nachtje in het Holiday Inn in Leiden geslapen, daar waren heel veel families op familieuitje. Je kan er zwemmen, er is een (kleine) indoorspeeltuin en een activiteiten/filmzaal, mijn dochter vond het één groot feest. Het kan ook zonder slapen, je kunt een arrangement boeken van zwemmen + eten, of alleen eten.

Naturalis en Corpus zitten er zo'n beetje naast, dus daar zou je het nog mee kunnen combineren, en het is redelijk dicht bij het station. Het zijn in elk geval allemaal binnenactiviteiten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 08 Nov 2018 10:13

Re: Familiedag

Bedankt allemaal voor de reacties! Sommige dingen zullen sowieso afvallen zoals zwemmen is geen optie en de Efteling zal qua prijs en afstand geen optie zijn. Maar ik ga alles meenemen en even bespreken :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Nov 2018 10:32

Re: Familiedag

Niet iedereen hoeft te gaan zwemmen in het Holiday Inn hè, dat is meer leuk voor de kinderen. Het is ook maar een klein zwembadje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Nov 2018 11:14

Re: Familiedag

Vorig jaar met onze familiedag zijn ze een escaperoom gaan doen en op dezelfde locatie een binnen barbecue, die locatie had meerdere opties qua eten.
Voor ons niet ideaal een escaperoom met twee kleine kinderen, dus wij zijn daarna aangesloten en hebben alleen mee gegeten. Persoonlijk vond ik dat helemaal niet erg omdat onze jongste ( ieder geval en onze oudste toen vaak ook nog) sowieso moest slapen dus eigenlijk was een middag programma met eten voor ons in geen enkel geval handig. Daarom dus heel prettig dat het programma uit meerdere onderdelen bestond en wij konden aansluiten wanneer het handig was. De ruimte waar gegeten werd was meer dan ruim genoeg voor iedereen en de kinderen konden ook lekker rond rennen en kruipen.
Deze escape room was in Brabant dus niet handig qua locatie voor jullie denk ik, escaperoomravenstein. Maar wellicht is er bij jullie in de buurt zoiets te vinden.

Met onze vriendengroep huren we in de winter elk jaar een speeltuin af, het is een speeltuintje op het land van een boer die in de winter dicht is maar dus wel te huren voor groepen en er een binnenruimte bij heeft met een springkussen, een ruimte met allerlei blokken, speelauto's ed. en je mag bij de beesten kijken en op de tractor zitten en als het weer het toe laat ook gewoon buiten spelen. Eten mogen we dan zelf mee nemen en drankjes moeten we dan wel afnemen ( tegen prima prijzen) en verder betalen we 1,50 per persoon. Het is gewoon al fijn dat er zo'n grote ruimte is waar iedereen in kan, kan zitten en de kinderen lekker kunnen spelen. Ook dit is voor jullie echt uit de richting maar misschien is er zoiets bij een boer wel in jullie omgeving te vinden?
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers