Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Nov 2018 15:27

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik ga vanavond een pannenkoek met een vriendin eten. Meestal lukt het me aardig om in te schatten hoeveel ik nodig heb, maar dit wordt ook wel even een gokje omdat ik niet weet hoe ik er op een pannenkoek reageer.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Nov 2018 15:44

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Werkt je vriend ook wisselende diensten Elro? Soms wel lekker maar soms ook wel pittig lijkt mij.

Lijkt me lastig als je moet "gokken" wat je moet spuiten, het lijkt me sowieso lastig maar dat helemaal. Eet je dan bijvoorbeeld geen pasta erbij Elro?

Meg, veel plezier vanavond.

De roze was is nu allemaal schoon en gestreken in de kast/commode. De rest van de was doe ik komend weekend en dan is het klaar, heel fijn:) Ligt alleen wel in plastic zakken in de kast omdat man eigenlijk de ramen nog wil vervangen (enkel naar dubbel glas) maar het glas heeft vertraging. Ik was bang dat alles weer stoffig zou worden dus toch maar even in zakken gedaan.

Net nog even het geboorteplan uitgeprint, toch even wat steekwoorden opschrijven. Kunnen we het goed bespreken straks!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Nov 2018 16:07

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh dat heb ik een hele tijd geleden gedaan. Opgezocht hoeveel gram hoeveel koolhydraten is. Mn pannenkoek gewogen :palm: heerlijk eten zo...:(
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Nov 2018 16:11

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh wel superfijn dat jullie nog wel dubbelglas krijgen, Uffe!
Wel slim dat je alles even in zakken hebt gedaan.

Nu ik thuis alles grotendeels heb opgeruimd vind ik het superirritant als dochter en man rotzooi maken. Terwijl ik normaal de grootste rommelmaker ben. Typisch gevalletje nesteldrang.
Ik heb op een kamer nog onwijs veel zooi staan dat weg moet, dat brengt mijn man zaterdag weg. Maakt hij ook nog wat planken in een kast waar mijn naaispullen op kunnen en dan ben ik opruimtechnisch er helemaal klaar voor ;)

Succes met bespreken straks. Ik heb net nog even gekeken naar een geboorteplan, maar weet echt niet wat op te schrijven. Ik laat het dus maar weer gewoon over me heen komen.

Haha Elro, ik heb ook zoveel gewogen, haha. Zelfs mijn boterham zodat ik precies wist wat er in zat ;)
Maar goed het zegt me niet altijd wat omdat ik op de ene kh anders reageer dan de andere. Ik zal iig voor een hartige pannenkoek gaan. Hmmmm wel zin in!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Nov 2018 17:18

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elro schreef:Net foldertjes gelezen, heerlijk zondags haha. Toen besefte ik me; wat ben ik blij dat de baby er voor de feestdagen uit is. Wat een heerlijke dingen staan er in sommige foldertjes!!

Oooh ik heb net foldertjes binnengekregen en idd wat een heerljke feestdagendingen komen er voorbij! Heerlijk dat we dat dan gewoon kunnen eten!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Nov 2018 19:06

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, hoe was t bij de vk?
Ja, vriend werkt ook wisselende diensten. Maar hij werkt een week nacht, een week laat, een week vroeg. Heeft zn voor en nadelen;)
En nee, vanavond eet ik dan nauwelijks pasta. 1 eetlepel heb ik op. Nu heb ik dat nooit heel veel gegeten, maar niet zo weinig als nu;)
Fijn dat de was klaar is! En slim van de plastic zakken!

Meg, hoe was je pannenkoek? T is ook lastig
Gisteren aten we wraps (Ja uffe, dan eet ik wel wat koolhydraten;)). 1 wrap zit op t randje, en wist dat er nu wat rode saus bij zat dus besloten om toch 4eh te spuiten (best veel), maar Ik liever op de 5 dan op de 7 uitkomen. Was ie nog 7.0!! Dat was toch ook niet verwacht haha.
Ik denk dat ik na de bevalling meer ga aankomen dan tijdens de Zwangerschap :palm:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Nov 2018 19:40

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Het was goed bij de vk. Tijdens het onderzoek met de hand lag ze nog dwars en met de echo draaide ze goed;) Dit geeft natuurlijk geen garantie maar voor nu hoeven we niet naar de gynaecoloog. Er is totaal nog geen sprake van indaling. Bevalling even doorgenomen, bevalling van F. er nog even bijgepakt. Zodra ik regelmatig weeën heb moeten we meteen bellen omdat het bij F. zo snel ging.

Qua groei gaat het goed, we krijgen een baby met lange benen (meting 35+4) en een smaller buikje en kleiner koppie (meting rond 33 weken) dus een lange smalle baby. Dat was F. eigenlijk ook dus kunnen we daar weer rekening mee houden. Groei kwam nu uit op p40-50 lijn dus helemaal prima. Geboortegewicht schatten ze nu rond de 3450 gram dus deze baby doet het goed, ook heb ik nog veel vruchtwater wat het ook zo makkelijk maakt om nog alle kanten op te draaien.

Pijn in mijn liezen is bandenpijn, niet mijn bekken dat is wel een opluchting. Bandenpijn is verder weinig aan te doen, kan mijn buik proberen te ondersteunen tijdens het opstaan.

Als ik ooit zwangerschapssuiker zou krijgen zou dat echt een drama zijn. Ik word zo misselijk van groente tijdens mijn zwangerschap dat eet ik dus echt nauwelijks (heel slecht I know maar krijg het niet weg). Maargoed deze zwangerschap is dat niet meer aan de orde geloof ik.

Ik kreeg vooral zin in de feestdagen door de folder van de Lidl, daar stonden zoveel lekkere dingen in. Maargoed voor mij nog even afwachten of ik tijdens de kerst alweer carpaccio enzo mag eten:)
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Nov 2018 20:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Geven jullie trouwens de oudste een cadeautje als de baby geboren is?
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Nov 2018 21:06

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elro, pannenkoek was heerlijk. Maar wel verkeerd gespoten. Spuit voor avondeten meestal 3, soms 4, had nu 5 gedaan en kwam nog uit op 7.7. Ik denk maar zo... zonder insuline was het waarschijnlijk nog veel hoger. Kan er nu weinig aan veranderen.

Wat grappig dat ze goed ging liggen tijdens de echo, Uffe. En jouw baby is precies het tegenovergestelde van mijn baby. Die heeft juist weer een groter hoofdje en boller buikje en in verhouding kortere beentjes.
Benieuwd hoe hij er morgen voor staat of eigenlijk ligt ;)
Fijn dat het niet je bekken, maar je banden zijn. Ik heb daar alleen last van als ik te snel een beweging maak.
En als je geen groenten weg krijgt valt er weinig aan te doen toch? Lust en eet je wel fruit? Ik kan daar op het moment dan weer weinig mee. Kan de lucht van mandarijntjes niet uitstaan. En laten dochter en man die nu veel eten. Man moet dan ook echt uit mijn buurt blijven met zijn mandarijnhanden.

Voor dochter hebben we een knuffel met haar naam erop laten maken. Ze heeft die knuffel al (favoriet), alleen is dit een grotere versie. Voor haar broertje hebben we ook een knuffel met naam. Die krijgen ze dus als hij geboren is.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 05 Nov 2018 21:14

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik spuit er dan nog een eenheid achteraan Meg. Geeft net dat zetje om de bloedsuiker weer normaal te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Nov 2018 21:30

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh dat is wel een goede, September! Helemaal niet aan gedacht. Diabetesverpleegkundige had het wel gezegd, maar was het ook eigenlijk weer vergeten.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Nov 2018 22:11

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Jammer van je inschatting meg. Maar een uitschieter mag, en dan is t niet zo'n hele hoge uitschieter. Hopelijk heb je er wel van genoten!
Ja september, ik doe dat eigenlijk ook nooit.. Heeft ze wel eens laten vallen, maar daarna nooit meer. Weet ook niet i n hoeverre t dan zin heeft, de hoge piek heeft t lichaam (En baby?) Dan al gehad..

Uffe, wat een draakje nu al;) is er nu nog iets over afgesproken?
Fijn dat de rest goed was! En zal een buikband niet kunnen helpen voor de bandenpijn?

Ik geef de kids niks. Feestdagen komen er toch aan;) maar heb toen zoon werd geboren ook niks gegeven.

Vandaag een afkruislijst voor dochter gemaakt. Dan 'ziet' ze hoe lang t nog is. Ligt nu op tafel, ben benieuwd hoe vaak ze er naar vraagt. Ik ga t iig niet iedere dag doen als zij er niet om vraagt. Mss de laatste dagen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Nov 2018 22:40

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat de pannenkoek in ieder geval lekker was! Heb je er nog achteraan gespoten?

Dat van die knuffel wist ik inderdaad nu ik het weer lees. Jullie dus niets Elro. Ik twijfel nog even verder. Het is inderdaad ook al de feestmaand dat maakt het extra lastig.

We hebben afgesproken het nu zo te laten. Over 1,5 week weer controle, ligt ze dan niet goed dan wel verwijzing. Indalen kan zelfs nog tijdens de bevalling alleen moet haar koppie wel al iets vast gaan liggen.

Buikband zou kunnen maar heb ook al de band van m'n steunkous en dan vind ik het wel erg veel worden. Volgens de vk een teken dat ik rustiger aan moet gaan doen. Al had ze wel door dat ik wil proberen nog 2 weekjes te werken.

Vraagt ze er nu vaak om Elro? F. zegt elke keer eerst komt Sinterklaas en dan de kerstboom en de baby.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Nov 2018 23:15

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik vind een kado zelf niet nodig.. t zusje wordt haar kado ;)
Heeeeel mss laat ik haar samen met oma nieuwe oorbellen uitzoeken, maar dat is ook meer omdat ze maar 1 paar heeft die ze al 4 mnd draagt haha. En ik met Sint niet goed durf te geven omdat ik niet weet wat ze precies wil.

Indelen kan idd nog tijdens de bevalling zelf. Alleen t idee dat ze niet vaak met haar hoofdje omlaag ligt lijkt me lastiger.
En van de buikband snap ik. Ik weet ook niet of ik die op t einde nog gekocht zou hebben. Heb hem nu niet vaak meer om, omdat ik toch niet veel doe haha

Echt erom vragen doet ze niet. Wel mn buik kusjes geven of aaien. We hebben ook gezegd dat de baby vooir Sint zal komen, dus dat is ook niet helemaal duidelijk. T is dan meer duidelijker wanneer de Sint komt dan de baby;) vooral omdat ze vandaag op tv hoorde dat t sintjournaal bijna begint. Stukje besef wat valt, wat ze met de baby nog niet echt kan linken denk ik
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 06 Nov 2018 06:51

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik denk dat het wel zin heeft om bij te spuiten. Novorapid zit na een half uur op zijn top qua werking dus dat is best snel. Het kan nog uren duren voordat een bloedsuiker zichzelf stabiliseerd.
De baby zal geen last hebben van een eenmalige piek. Meer van een constante hoge bloedsuiker dus hoe meer je dat kunt reguleren hoe beter.
Sinds ik deze methode toe pas heb ik ook veel meer rust. Kan ik bij wijze van eten wat ik wil en bijsturen nadien.

Wat fijn Uffe dat de baby voor nu goed ligt! Duimen dat ze dat ook blijft doen!

Ik weet nog niet of ik voor A iets koop vanuit de baby. Het is al de feestmaand dus ze zal sowieso genoeg cadeau’s krijgen. Wel is haar armbandje op vakantie gebroken dus misschien leuk om haar een nieuwe te kopen. Wilde ik al doen maar is nog niks van gekomen.

Pfoe, nog 2 en een halve week werken! Zal zo blij zijn als dat klaar is! Maar als ik dat volhoud ben ik ook wel trots op mijzelf. Ben dan ondanks alle ziekenhuis gedoe geen enkele dag ziek geweest.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Nov 2018 07:17

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Nog even volhouden September! Knap hoor dat je het zo goed hebt volgehouden.

Dat armbandje is inderdaad wel leuk dan. Oorbellen ook. Zeker als ze ze zelf mag uitzoeken, even een momentje speciaal voor haar.

Goed liggen is alweer voorbij, ze ligt nu zo dwars als het maar zijn kan. Ga er nu maar niet meer op focussen en we zien het wel!

Hier nog 8 dagen werken. Ik vind dat wel spannend ofzo. Met F. was het gewoon zomervakantie, dat was beter voor mij.

Oh en ik denk dat mijn moeder en zusje wat in hun schild voeren. Ze zijn sinds vorige week al aan het regelen dat we zaterdag middag iets gaan doen. Toen ik zei kijk wel kon F. al bij m'n vader blijven haha.

En de baby heeft haartjes, verloskundige lette er zelf op, ik was het alweer vergeten.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Nov 2018 19:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat een rust hier! Meg hoe was het in het ziekenhuis vandaag?

Elro lekker verlof dagje gehad?

Ik had een heftige werkdag met een vechtpartij in m'n klas. Dat vond ik oprecht eng. Kon de conciërge bellen en die was er snel maar dacht als ze maar niet ineens mij aanvallen ofzo. Heb ook echt even moeten uithuilen. Gelukkig kreeg ik daar alle tijd en ruimte voor.
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 06 Nov 2018 21:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn uffe dat je liezen beter gaan en dat het meer van je banden komt. En wat eng zeg een vechtpartij in je klas. Kan me je gevoel enigszins indenken. In de eerste weken van de zwangerschap ben ik door een dementerende bewoner vol in mijn gezicht geslagen. Dat vond ik ook echt eng. Ik dacht als ze maar niet gaat schoppen. Je draait je automatisch wel weg maar toch. Gelukkig kreeg je de ruimte erover te praten.

Knap hoor september tot het einde toe vol gehouden!!

Hoe is het bij jou gegaan Meg?

Cadeautjes zijn hier niet aan de orde gezien het onze eerste is. Pannenkoeken heb ik ook best zin in maar beter niet zo te lezen haha. De suikers zitten hier met aangepast eten rond de 5.0-5.8. Ik heb wel veel meer honger. En dat vind ik lastig. Want wat pak ik zonder dat ik enorm omhoog schiet. Vanmiddag zelfs om 16:30 een bloedsuiker van 3.8. Toen voelde ik me echt niet fijn. En dat heb ik vaker.

Als ik vrijdag de groei echo heb ga ik ook eens vragen wat nu precies de metingen van de kleine zijn. Want ik weet alleen dat hij met 20 weken op de bovenste lijn van de curve lag maar wat dat precies inhoud??
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Nov 2018 22:15

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha uffe, tis hier zeker rustig, maar ik maak ook weinig meer mee nu in mn verlof:)
Vandaag ging zoon ook een dag naar de opvang, heb aan mn fotoboek gewerkt en ff op bed gelegen, wat gelezen en wat gedut.
Vriend heeft vandaag dochter op bed gelegd, met t eten al gezegd, maar toch moet ze dan nog 2x vragen waarom hij dat doet, en dat ik dat straks ook nog wel een keertje doe. Zo lastig, ze snapt t wel, maar lijkt t anders te voelen.

Uffe , heftig zo'n gevecht. Hoe oud zijn de kids? Groep 4 is qua vechten toch iets anders dan groep 8. En uithuilen mag, daar hebben we onze hormonen voor;)
Leuk als ze een verassing zouden hebben.
en gekke baby, ga eens goed liggen!!

September, 2.5 week is hopelijk zo voorbij!

Justmedaan, tussen de 5-5.8 is netjes! Ik zou als tussendoortje iets meer koolhydraten eten, dan voorkom je een lagere suiker om 16.30, en hoef je met de gewone maaltijden iets minder koolhydraten te eten. En als je honger hebt kun je bijv stukje kaas of noten eten.
Qua echo, ze meten met een groeiecho 4 dingen, omtrek hoofd, omtrek buik, lengte been en ? Ik denk t gemiddelde ofzo, weet t ff niet meer. Bij de suiker kijken ze vooral naar t buikje

Qua cadeautje bedacht ik me dat t mss leuk was om de baby en dochter dezelfde armbandje met naam te geven. Dus ik zei tegen dochter, wil jij armbandje met naam. Zegt ze, die heb ik al. Was ik even vergeten dat ze die idd al 1 had, heeft ze weinig om omdat t een gouden is. Daar gaat mn idee haha.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 07 Nov 2018 00:03

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja vond ik ook netjes inderdaad. Ja wat jij zegt doe ik dus stukje kaas want ja geen koolhydraten en paar handjes nootjes. Maar de slechtere dingen trekken zo haha. Heb dan die van de Lidl in zo een buis zitten(in hoeverre ze vers zijn die je zelf in een zak doet) en pecan nootjes. Die leken me het gezondst dan. Heb vandaag ook telefoon gehad van de diëtiste en die adviseerde toch ivm de lage suikers in de avond het toetje direct na de maaltijd te eten(gaf 5.5 vanavond dus daar reageer ik niet echt op) en had toch rijst met Chili con carne. En om misschien ipv de zilvervliesrijst en volkoren pasta de vollere varianten te eten. En dat eens te proberen. Krentenbollen reageer ik dan weer wel echt op. Vorige week 7.5 gisteren 7.2. En Italiaanse bollen kan ik er 1 van eten want 2 geeft 7.7. Zij vond het ook apart dat ik van de week 4.8 had na de avondmaaltijd en 4.4 na het toetje met fruit erdoor. Dus dat gaan we ff met de verpleegkundige overleggen.

Lastig lijkt me dat Elro dat je dochter het toch anders voelt als je vriend haar op bed legt. Wel slim ze nu alvast eraan te laten wennen. Vorige keer heb ik ook helemaal geen uitleg gehad over de grootte enz bij de echo. Dat bedenk ik me dan achteraf. Zo heb ik ook altijd thuis vragen voor de verlos. En daar ben ik ze allemaal vergeten.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Nov 2018 08:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Het cadeautje voor onze dochter is trouwens toevallig een cadeautje voor na de bevalling geworden. Ik wilde al heel lang zo'n knuffel voor haar bestellen, alleen toen we de naam wisten van zoon, heb ik meteen een knuffel voor beiden gekocht. Het leek ons toen wel leuk om aan beiden tegelijk te geven en daarom ligt hij nu te wachten in de tas.

Goed hoor, September dat je het zo hebt volgehouden met werken. Jij moet nog even lang werken als ik waarschijnlijk zwanger ben ;)

Uffe, benieuwd wat je moeder en zus in hun schild voeren :)
Mijn moeder en zus hadden van de week ook opeens hele geheime telefoontjes met man. Denk dat het over cadeau voor baby gaat. Kan me niet voorstellen dat ik iets van een shower nog krijg, want ik heb aangegeven die niet te willen. Had ik bij dochter ook niet.
En wat ontzettend schrikken van het gevecht in je klas. Logisch dat je er daarna even ontdaan van was. Heb je zoiets wel eerder meegemaakt?

JustMeDaan, aangezien je suikers na avondeten laag zijn, kan je toch wel proberen een pannenkoek te eten? Je moet toch voor jezelf uitzoeken wat kan en wat niet kan. En wat betreft trek, dat herken ik vooral heel erg uit mijn eerste zwangerschap... eet op brood dubbel beleg en rauwkost erbij bijvoorbeeld. Vult een stuk beter.
Rauwkost kan natuurlijk ook prima als tussendoortje. Nu vind ik dat altijd vrij saai, dus ik doe er een klein schepje heks'nkaas bij om te dippen, haha.

Elro, je kan toch ook een ander armbandje geven voor beide meisjes? Vind het wel een leuk idee.

Gisteren had ik alleen de groeiecho. Buikje was wel groter geworden in verhouding met de rest. Al moet ik zeggen dat ik het meten ook niet heel nauwkeurig vond gaan in vergelijking met andere keren. Hij bewoog veel en ik moest alle manieren liggen zodat ze er bij kon.
Ben wel benieuwd wat de gyn vanmiddag te heeft zeggen daarover. En denk dat we het ook wel over de bevalling gaan hebben, aangezien de volgende afspraak over 2 weken is en ik dan 37,5 week ben. Mijn man gaat vandaag dus maar voor de eerste keer mee naar het zkh. Omdat we het hele zkh-riedeltje al kenden vond ik eerder niet nodig, maar nu wel fijn.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Nov 2018 12:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Justmedaan, Goed dat je zo nauw in overleg bent met de diëtiste. Tis even flink zoeken allemaal!
En je vragen opschrijven helpt;) hoewel bij de echo natuurlijk onverwachts is, dan is t begrijpelijk dat je dan niet aan alles denkt.

Vanavond legt mn broer de kids op bed, omdat wij afspraak hebben bij de vk. Dus ik zeg dat tegen dochter, zegtf ze: waarom breng jij of R(vriend) mij niet naar bed? Dan is vriend dus wel goed;) ze hangt aan mij, maar dat is logisch.

Meg, ook al spannend telefoontje. Hier overlegt ons mam gewoon met mij haha. Maja wij weten ook nauwelijks iets als kraamkado..
Hier geen babyborrel. Bij zoon wel gehad, dus heb t al gehad haha.
Ja ander armbandje zou kunnen, Maar voor de baby wil ik alleen met naamplaatje. Iets anders is helemnaal niet nodig. Maar mss dat ik t armbandje bestel, ze die ophaalt met vriend of oma en dan de oorbellen mag uitkiezen of zo.
Wij bespreken de bevallen met de vk (om en om afspraak gyn/vk) die hebben daar meer tijd voor. Op t einde heb je iedere week controle, dus zou zomaar kunnen dat jhe nog een weekje moet wachten.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Nov 2018 13:11

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat je vriend ook goed is om dochter naar bed te brengen.

In principe heb ik ook aangegeven wat ik wilde hebben, hetzelfde als bij dochter een TrippTrapp-stoel, alleen wil man ook precies dezelfde kleur. Ik niet. Misschien dat ze overleg hebben met hem hebben om hem toch over te halen voor een andere kleur? Als verrassing voor mij? Ik kan me namelijk niets anders bedenken waarover ze zo stiekem zouden moeten doen.

Ik heb dus geen aparte afspraken bij een vk in ziekenhuis. Nog twee keer naar de gyn, that's it. Ach ja, ik zal zo wel merken wat we gaan bespreken.

Hoe gaat het slapen trouwens bij jullie?
Dat begint hier wel een dingetje te worden. Hele onrustige benen, constant moeten plassen en niet meer lekker liggen. Feest.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Nov 2018 15:30

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Net bij de gyn geweest. Alles was prima. Moet alleen goed op suikers blijven letten (doe ik ook) dat baby niet veel groter wordt.
Bloeddruk ook mooi laag.

We hebben een datum gekregen. (Officieel aftellen!) Omdat de laatste afspraak een paar dagen voor de inleiding was, mocht ik die laten vervallen (was mijn eigen keuze). Nu alleen vrijdag dus nog naar de internist en de afspraak die daarna staat is voor het inleiden :)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Nov 2018 19:22

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Lekker toch Elro dat je zoon naar de opvang was, heerlijk dagje thuis aanrommelen. Ik kan daar nu ook al wel een beetje naar uitkijken. Beetje boekje lezen, beetje schoonmaken, beetje fotoboek maken. Bam dag voorbij:)

Ik werk op een middelbare school dus dit waren 2e klassers. Wel eens vaker meegemaakt maar nu voelde ik me heel kwetsbaar. Kreeg vandaag een kaartje met chocolade van een van de jongens om zijn excuus aan te bieden. Dat vond ik dan weer zo lief dat ik daar bijna van moest huilen haha.


JustmeDaan volgens mij kijken ze naar het hoofdje, buikje en de benen. Daarvan maken ze een gemiddelde en schatten ze het gewicht. Niet helemaal betrouwbaar dus want onze dochter heeft lange benen waardoor haar geschatte gewicht hoger uitkomt. Vragen zou ik inderdaad opschrijven en meenemen, doe ik ook (en heb ik bij F. nog maar gedaan) anders weet je het niet meer als je daar zit.

Meg, fijn dat je een datum hebt. Lijkt me zo goed om naar een datum toe te leven. Ergens zou dat voor mij ook wel iets zijn. Ik heb altijd graag de controle over dingen:) Ben benieuwd of je de tripp trapp krijgt! Wij hebben er tweedehands een voor een goede prijs bij kunnen kopen. Nu moet die van F. eigenlijk nog geschilderd worden maar denk dat dat niet meer gaat gebeuren haha.
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marin