Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iedere vrouw wil een dochter...

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Nov 2018 18:21

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Mijn schoonvader was om die reden inderdaad wel blij dat wij nu een zoon hebben gekregen. Ik vind het nogal ouderwets. Voor hetzelfde geld hadden ze mijn achternaam gekregen. Weg familienaam, maar hij is dus maar al te blij dat zijn naam wordt voortgezet
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

ChiQ

Bericht 04 Nov 2018 18:31

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Bazinga schreef:Mijn man gaf er totaal niet om, om achternamen doorgeven enz. Hij wilde wel graag een zoon, omdat het hem makkelijker leek. Een meisje zou hij meer willen beschermen, als ze ouder zou worden. Klinkt als een gekke reden, maar hij (en ik ook trouwens!) Had het idee dat je een jongen sneller vrij laat gaan, gaan sneller alleen een stuk fietsen door het donker enz.


Ik heb 1 jongen maar die breng ik tot hij 18 is naar school. En als ie 30 is mag ie zelf. :cheering:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2018 18:55

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Fred schreef:Even andersom. Is het niet zo dat een man liever ook graag een jongen wil om de familienaam door te kunnen geven? Al is dit minder een reden dan vroeger, want nu mag je kiezen met de achternaam volgens mij.


Ja toch vonden wij (niet alleen m'n man maar ik ook wel) dat toch wel een mooie gedachte. Misschien ouderwets, maar ik vind het wel mooi. Ik heb zelf niet de drang om mijn achternaam door te geven en ik vind het juist mooi dat m'n man dat kan. (maar bij een dochter zou hij dat dus ook kunnen, ik snap het argument heus hoor maar ik vind het toch wel mooi).
Let's discover the world together.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 04 Nov 2018 18:59

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Mijn man vond het ook een leuk idee dat onze zonen zijn achternaam houden. En opa is helemaal trots om die reden. Mijn man wilde vooral graag een zoon om later mee te kunnen klussen. Nu maar hopen dat ze van klussen gaan houden.
<<

Anoniem250

Bericht 04 Nov 2018 19:08

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Lijkt me niet. Ik was zo blij dat ik zwanger was en ik ben alleen maar bezig geweest of alles goed was. Het is nog niet in me opgekomen om een vroege geslachtbepaling echo te laten doen. Ik heb beide en ik vind het allemaal even leuk. Mijn meisjes houden trouwens niet van tutten en frutten en ze vinden het zeker geen hoogtepunt als ik hun haren aan het vlechten ben. Er wordt wel heel veel met poppen gespeeld. Dat vind ik leuk, want dat herken ik van vroeger. Maar je hebt ook meisjes die helemaal niet van poppen houden. Dus voor mij is het niet belangrijk. Een kind is een kind. Of het nu een jongetje of een meisje is.
<<

Anoniem298

Bericht 04 Nov 2018 19:23

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik wilde heel graag meisjes en ik heb twee dochters. Mijn man wilde ook dochters, dus we zaten eindelijk eens op een lijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Nov 2018 19:29

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

ChiQ schreef:
Bazinga schreef:Mijn man gaf er totaal niet om, om achternamen doorgeven enz. Hij wilde wel graag een zoon, omdat het hem makkelijker leek. Een meisje zou hij meer willen beschermen, als ze ouder zou worden. Klinkt als een gekke reden, maar hij (en ik ook trouwens!) Had het idee dat je een jongen sneller vrij laat gaan, gaan sneller alleen een stuk fietsen door het donker enz.


Ik heb 1 jongen maar die breng ik tot hij 18 is naar school. En als ie 30 is mag ie zelf. :cheering:


Haha arm kind! Ik liep vroeger op de basisschool al zelf naar school met een paar buurtgenootjes.
❤ 7 juni 2018
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 04 Nov 2018 19:39

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik heb altijd wel gedacht.... als ik 3 kinderen zou krijgen en het zijn allemaal meisjes, zou ik dat heel leuk vinden. Als het alledrie jongens zouden zijn toch wel jammer. 2 jongens en 1 meisjes wel prima. Ik wilde gewoon heel graag een dochter.

Toen ik zwanger was was ik ervan overtuigd dat het een jongen was en ik vond dit super leuk. Toen ze met de 20 weken echo vertelden dat het een meisje was, heb ik de hele dag met een mega grijns rondgelopen. Super Leuk! Nou blijft het er hier maar bij 1, en natuurlijk had ik een jongen ook leuk gevonden, maar stiekem ben ik heel blij dat ik een meisje heb.
<<

ChiQ

Bericht 04 Nov 2018 19:40

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Bliss schreef:
ChiQ schreef:
Bazinga schreef:Mijn man gaf er totaal niet om, om achternamen doorgeven enz. Hij wilde wel graag een zoon, omdat het hem makkelijker leek. Een meisje zou hij meer willen beschermen, als ze ouder zou worden. Klinkt als een gekke reden, maar hij (en ik ook trouwens!) Had het idee dat je een jongen sneller vrij laat gaan, gaan sneller alleen een stuk fietsen door het donker enz.


Ik heb 1 jongen maar die breng ik tot hij 18 is naar school. En als ie 30 is mag ie zelf. :cheering:


Haha arm kind! Ik liep vroeger op de basisschool al zelf naar school met een paar buurtgenootjes.


Haha mijn man ook! Met 6.. helemaal op de fiets. Bizar. Ik ook maar ik woonde letterlijk naast school.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 04 Nov 2018 19:42

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Amandine schreef:Ik had een lichte voorkeur voor een meisje, maar als het een jongen was geweest was het ook prima geweest. Als het maar gezond is, is onze insteek. Zo'n reactie als Chiq of Plein omschrijft is niet te begrijpen voor mensen die met heel veel moeite een kind mogen verwelkomen. Ik kan me zoiets dan ook niet voorstellen, zeker omdat het gezond zijn het belangrijkste voor ons is en we iemand in onze nabijheid hebben die met moeite een kind hebben gekregen.


Ik had ook voorkeur voor een meisje (al had ik uiteraard ook blij geweest met een jongen) en ik heb er 5 jaar over gedaan om zwanger te worden inclusief icsi. Ik vind niet dat dat uiteindelijk echt wat met elkaar te maken heeft. Lijkt mij dat bij iedereen (behalve misschien de extremere voorbeelden die genoemd worden, en uiteindelijk bij hun ook mag ik hopen) het belangrijkst is dat het kindje gezond is.
<<

Anoniem272

Bericht 04 Nov 2018 19:53

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik vond mezelf altijd een typische jongensmoeder. Heb niks met haarspeldjes, make-up, jurkjes, prinsessendingen, roze, barbies etc. Ik zag mezelf voor me in een mannengezin, dat leek me heerlijk. Veel buiten zijn, ravotten, vies worden :yes:

Nu heb ik toch een dochter, en ik vind het heerlijk. De echte meisje-meisjesdingen doet mijn zusje met haar, of de oppas, maar af en toe knutsel ik ook mee. En jurkjes kopen is toch wel leuk. En verder houden meisjes natuurlijk ook gewoon van rennen door het bos en in de modder stampen. Mijn dochter ook gelukkig. Ze is soms stoerder dan haar broer.

Dat je beschermender zou zijn voor een meisje dan voor een jongen, herken ik (nog) niet. En als ze ouder is: ik vind het altijd iets Amerikaans hebben om te doen alsof jongens een bedreiging zijn voor je dochter. Ik mag toch hopen dat ze leert zelf haar grenzen aan te geven, in plaats van dat wij er bovenop moeten zitten. En ze mag op dezelfde leeftijd zelfstandig door de stad fietsen als haar broer, daar ga ik echt niet krampachtig over doen omdat ze een meisje is.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Nov 2018 20:20

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Het maakte me helemaal niks uit. Ik zag mezelf eerder als jongensmoeder dan als meisjesmoeder zelfs. Toen ik wist dat we een tweeling verwachtten had ik wel een voorkeur voor een j/m tweeling. Dit omdat me dat leuker leek voor mijn oudste dochter en omdat ze dan nog wat eerder als individu zouden worden benaderd. Én omdat ik me dan nooit meer hoefde af te vragen hoe het zou zijn om een zoon te hebben. Maar twee meisjes of twee jongens erbij waren net zo welkom geweest.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Nov 2018 10:48

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Toen ik zwanger was van de oudste, leek het me wel leuk om een meisje te krijgen. Ik had echter wel het gevoel dat het een jongen was en dat klopte inderdaad ook bij de echo. Dat vond ik ook gelijk prima. Bij de jongste had ik dat gevoel niet meer, dat ik wel graag een meisje wilde krijgen. Het was me echt eender: een jongen en een meisje leek me leuk, maar twee jongens vond ik ook prima! We wilden het dus bij de tweede ook niet weten omdat het ons ook echt niks uitmaakte. Uiteindelijk bleek het een meisje te zijn en dat vind ik natuurlijk wel heel leuk, maar een tweede jongen erbij was net zo goed geweest.
2012 & 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Nov 2018 13:39

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Fred schreef:Even andersom. Is het niet zo dat een man liever ook graag een jongen wil om de familienaam door te kunnen geven? Al is dit minder een reden dan vroeger, want nu mag je kiezen met de achternaam volgens mij.

Mijn zoon heeft mijn achternaam, dus voor mijn man was dit iig geen issue.

♥♥
<<

Anoniem248

Bericht 05 Nov 2018 14:05

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Fred schreef:Even andersom. Is het niet zo dat een man liever ook graag een jongen wil om de familienaam door te kunnen geven? Al is dit minder een reden dan vroeger, want nu mag je kiezen met de achternaam volgens mij.

Dit heb ik juist andersom, ik vind het jammer dat ik mijn achternaam niet door kan geven aan een eventueel kindje, ik vind m’n achternaam mooi. Ik weet niet of mijn broertje ooit kinderen wil. Verder heeft mijn vader wel broers maar die hebben allemaal zelf nooit kinderen gekregen. Dus na de generatie van mijn broertje en mij, als m’n broertje geen kinderen zou krijgen, houdt onze tak van de familie op. Ik probeer m’n vriend nog te overtuigen maar ergens vind ik het traditionele idee van zijn achternaam ook wel fijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Nov 2018 14:10

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik vind het ergens ook wel jammer dat mijn achternaam in deze tak stopt. Mijn vader heeft alleen zussen en al die neefjes en nichtjes hebben niet onze achternaam maar die van hun vader.
Mijn zoons hebben de achternaam van mijn man. De zoons van m’n zus hebben de achternaam van mijn zwager. Ik heb nog een broertje maar ik hou er ook rekening mee dat die geen kinderen krijgt, en dan houdt onze naam dus op.

Gelukkig komt m’n achternaam wel gewoon voor in de rest van Nederland :) En m’n jongste heeft als tweede naam de voornaam van m’n vader, zo gaat er toch nog íets door.
#teammaple🍁
<<

Anoniem248

Bericht 05 Nov 2018 14:13

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ohja, in de rest van het land komt mijn achternaam ook nog eens weinig voor trouwens. Eigenlijk is iedereen met dezelfde achternaam (enkele tientallen mensen) wel familie.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2018 14:38

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Mijn moeders achternaam zou ook stoppen, tenminste van die tak van de familie. Maar m'n nicht is getrouwd met een vrouw en hun baby krijgt nu die achternaam. Zo gaat het toch weer door, al is het niet helemaal op de traditionele manier, het is toch wel leuk zo.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Nov 2018 14:49

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik zie mijn halfbroer geen kinderen krijgen en in principe was dan de achternaam in onze taak gestopt.
Maar mijn halfzus (dochter van mijn moeder) draagt ook de achternaam van mijn vader en heeft deze doorgegeven aan mijn neefje.

Ook niet traditioneel, maar ik vind het toch bijzonder dat onze achternaam zo nog even blijft bestaan. Zeker omdat er nog geen vijftig mensen in ons land deze achternaam dragen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Nov 2018 16:43

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Fred schreef:Even andersom. Is het niet zo dat een man liever ook graag een jongen wil om de familienaam door te kunnen geven? Al is dit minder een reden dan vroeger, want nu mag je kiezen met de achternaam volgens mij.


Hier maakte mijn vriend het ook niet uit. Maar hij had wel een lichte voorkeur naar een meisje. Mijn schoonvader vertelde dat hij altijd graag een meisje had gewild. Maar hij heeft twee zoons.
Dus nu er ook een kleindochter is vind hij het superleuk.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Nov 2018 16:46

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Mijn schoonouders hadden al een kleinzoon en kleindochter van de zus van J. Ze waren meer verbolgen over het feit dat wij maar 1 kind wilde (wat dus een meisje is) en niet nog probeerde voor een jongen want J is de enige stamhouder.
Mijn moeder had wel de voorkeur voor een meisje want die heeft al 2 kleinzonen dus die vond een meid erbij gewoon leuk.
30-04-2017
<<

Anoniem331

Bericht 05 Nov 2018 18:37

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Mijn zoon was (is) voor elk van ons wel een bonus hoor. Ik ben opgegroeid tussen alleen maar jongens, en zij hebben allemaal dochters. Dus dat ik juist een zoon kreeg was wel een kadootje hoor. Zoon zelf is tegenwoordig snel klaar met verjaardagen en feestjes, want hij is wat meisjesmoe :)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Nov 2018 18:47

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Om eerlijk te zijn: ik zou zelf wel een voorkeur hebben voor een meisje. Tenminste, zo voelt het nu. Misschien zou het niet meer uitmaken als we daadwerkelijk voor een kindje zouden gaan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 05 Nov 2018 20:18

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik heb mezelf altijd gezien als een jongensmoeder. Bij de 1e wisten we het geslacht niet van tevoren, maar man en ik zijn er beide jaren van overtuigd geweest dat we jongens zouden krijgen. Dat we nu 2 meisjes hebben, is wat dat betreft dus best een verrassing! En ondanks dat ik ze voor geen goud wil missen en ze de leukste meisjes vind, vind ik het soms wel 'jammer' dat we geen jongen hebben.
Uiteindelijk gaat het me er toch echt om dat mijn kindjes gelukkig zijn. Het geslacht maakt me daarvoor echt niks uit. En de oudste is qua doen en laten soms net een jongen, liever auto's dan poppen hier, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 06 Nov 2018 09:32

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik had totaal geen voorkeur en ook geen voorgevoel.
Vriend wilde graag een zoon, maar dacht dat we een dochter zouden krijgen. Zijn gezicht vergeet ik nooit meer, met de echo. Zo verbaasd was hij!

Voor een eventuele tweede heb ik ook geen voorkeur. We hebben wel een hele toffe meisjesnaam, maar een jongensgezin lijkt me ook heel leuk.
10.04.17
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers