Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer een tweede?

<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2018 09:53

Wanneer een tweede?

Hallo,

Wanneer gingen jullie voor een tweede?
Waarom toen? Was dit bijvoorbeeld praktisch (dan hebben we het maar gehad/zijn we sneller uit de luiers) of echt een heel sterk gevoel dat het 'de tijd' was?
Hoeveel leeftijdsverschil zit er uiteindelijk tussen?
Voordelen/nadelen?
Hoe vind je het überhaupt, een tweede kindje? Zwaarder dan de overstap naar 1 kindje?

Ik zag toevallig vorige week dat er gesproken werd in bepaalde topics voor een tweede kindje en ben wel benieuwd hoe dit bij jullie ging.
<<

Anoniem255

Bericht 05 Nov 2018 09:59

Re: Wanneer een tweede?

Wij wilde sowieso pas een 2e als de 1e liep. Maar ze liep voor haar eerste jaar al dus dat ging wat sneller dan gedacht. Verder moest ik ook rekening houden met mijn medicatie. Daar wilde ik vanaf zijn. Zodra dat klaar was gingen we ervoor en was ik de 1e ronde zwanger.

Ik vond het vooral zwaar omdat de jongste zo enorm veel huilde. De oudste was zo ontzettend makkelijk. A was echt compleet het tegenovergestelde.

Als ik het nu over kon doen had ik er wat meer tijd tussen gelaten. Ze schelen nu nog geen 2 jaar. 3 jaar had mij nu fijner geleken. Maar goed, daar had ik dan misschien ook weer anders over gedacht.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Nov 2018 10:09

Re: Wanneer een tweede?

Wij gingen voor een tweede toen F. net een jaar geweest was. Vrij snel was ik zwanger maar helaas ging dit mis. Daarna nog een paar keer mis gegaan met ook hele vervelende naslepen. Nu schelen ze straks bijna 3,5 jaar. Ik had dit verschil liever kleiner gehad (puur gevoelsmatig, geen ervaring mee verder) maar het is niet anders en we zijn enorm dankbaar dat ze überhaupt nog een zusje krijgt.

Ik vind het wel leuk dat ze nu heel goed snapt wat er gaat gebeuren dat was met een verschil van minder dan 2 jaar natuurlijk niet zo geweest.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Nov 2018 10:12

Re: Wanneer een tweede?

Wij hebben er 1x 'veel' leeftijdsverschil tussen (4jaar), en 1x 'weinig' (17 mnd). Beide keren geen keuze.
Nu ervaar ik t wel als zwaarder. En t motief, als de oudste loopt, wordt er ook niet makkelijker op, ik ben er achteraan aan t lopen, en hem dan 'vasthouden' is ook zwaar. En als de baby er is zal t op een andere manier zwaar zijn.
Toen zoon kwam was dochter al een heel eind zelfstandiger. En ik kon haar dingen uitleggen als de planning even wat anders liep door zoon, of dat ze even moest wachten ofzo. Ik ben dalik erg benieuwd hoe dat met zoon gaat zijn en baby.
Maar we zeggen nu ook, t eerste jaar zal pittig zijn, daarna mss ook makkelijker en 'leuker' door t mindere leeftijdsverschil.
Nog een 'nadeel' van meer leeftijdsverschil, de oudste gaat naar school, vergt ook meer planning (maar dan heb je die tijd ook meer tijd voor de jongste, ook weer een voordeel)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Nov 2018 10:14

Re: Wanneer een tweede?

Hier schelen ze 30 maanden en dus precies 2.5 jaar. Wij vonden het leuk als de leeftijd verschillen niet te groot zouden zijn zodat ze in de toekomst samen kunnen spelen ed. Maar wilde ook wel de eerste periode van de oudste heel bewust beleven, de eerste woordjes, de eerste stapjes enz. en wilde ze daarom dus ook weer niet heel dicht op elkaar.

Omdat ik best een beroerde zwangerschap heb gehad de eerste keer en er vanuit ging dat het de tweede keer weer zo slecht zou gaan had ik het gevoel dat ik al die mijlpalen zwanger minder bewust mee zou krijgen. Daarnaast was het heel fijn dat ik de oudste nog maar weinig hoefde te tillen toen ik zwanger was en hij al best veel dingen zelf kon.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 05 Nov 2018 10:18

Re: Wanneer een tweede?

Lastig...heb zelf nog geen tweede maar wel de wens. En tja hoe lang duurt het voordat je zwanger wordt?! Is ook maar de vraag. Verder denk ik heel praktisch dus niet in de zomer bevallen want zus en zo. En ik wilde graag eerst rust met een huilbaby een baby die slecht eet ect. Ze is nu bijna 1,5 jaar en nu denk ik ja ..ja ik wil !. Ik wil sowieso niet heel veel jaar er tussen. De babyperiode trekt mij niet dus liever nu dan straks weer alles oplappen over een paar jaar nee dankje
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Nov 2018 10:20

Re: Wanneer een tweede?

Wij hebben altijd gezegd dat we pas een tweede wilden van zodra de oudste naar school zou gaan. Toen mijn oudste 2,5 was, zijn we getrouwd en nadien zijn we er voor gegaan. Uiteindelijk zit er bijna 4 jaar leeftijdsverschil tussen en ik vind het echt ideaal en zou het niet anders gewild hebben. Ik vond het wel fijn dat de jongste in de zomervakantie geboren is, zodat ik niet gelijk in de schoolrush zat.

Ik vind een tweede kindje zeker niet zwaarder dan een eerste. Wel drukker natuurlijk, maar niet zwaarder. We hebben wel twee heel gemakkelijke kinderen en het zijn ook beide goede slapers, dus dat speelt wellicht ook wel mee. Ook al schelen ze bijna 4 jaar en is de oudste een jongen/jongste een meisje, toch spelen ze héél veel samen. Dat was het enige waar ik 'bang' voor was, dat ze niet goed samen zouden kunnen spelen door leeftijds- en/of geslachtsverschil.
2012 & 2016
<<

Anoniem328

Bericht 05 Nov 2018 10:50

Re: Wanneer een tweede?

Tussen onze 2 jongens zit op 2 weken na 2 jaar.
Qua verzorging zitten ze dicht op elkaar. Beide hadden/hebben veel verzorging nodig qua verschonen, slaapjes, tillen, overal mee helpen. Dus het is wel druk. Maar ik vind het ook wel weer ideaal. We zitten nu toch in de luiers etc en gaan daar nu automatisch nog mee door en over een paar jaar is het wat dat betreft dan ook klaar.

Wij hadden na een jaar weer echt de wens voor een tweede maar ook angst door de medische molen, mijn lichamelijk zware zwangerschap bij de eerste en een depressie erna. Door langer te wachten zou die angst niet minder worden en leek het ons juist prettiger om direct door te pakken.

Ik vind kleine leeftijdsverschil heerlijk. Ze hebben nu al zoveel aan elkaar en dat wordt waarschijnlijk/hopelijk alleen nog maar meer. Ze spelen zo fijn samen, vinden dezelfde dingen leuk.

Ik vind twee kinderen niet veel zwaarder dan 1 kind. Dat is me zo enorm meegevallen. Het is wel veel drukker. Je hebt minder rust en tijd voor jezelf. Maar ook dat is me meegevallen. Ze slapen (godzijdank) tegelijk 's middags dus dat scheelt enorm. En omdat ze ook best goed samen spelen kan ik er soms best even rustig naast zitten met een kop koffie. Daarentegen zijn er ook best dagen dat ik de tijd aftel tot half 8 en ze allebei in bed liggen :palm:

Alles bij elkaar is het me wel meegevallen en had ik de overgang van 1 naar 2 kinderen zwaarder verwacht. Scheelt ook dat onze tweede een relaxtere baby is dan de eerste. Als het andersom was geweest had ik het vast al zwaarder ervaren.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2018 11:04

Re: Wanneer een tweede?

Snoes, was je met 1 goede slaper niet 'bang' voor een tweede dramatische slaper?
<<

Anoniem243

Bericht 05 Nov 2018 11:21

Re: Wanneer een tweede?

Wij wilden graag wat meer tijd tussen de twee maar niet zoveel dat je weer 'helemaal opnieuw' moet beginnen terwijl je net uit de luiers bent zeg maar (ik ben niet zo'n baby-moeder :silent: ). J. was 3 jaar en 3 maanden toen L. geboren werd. Iets meer verschil dan gehoopt, maar op zich vind ik het leeftijdsverschil wel fijn. Hij kan goed meehelpen en je kunt veel uitleggen.

Desondanks vind ik de overgang van 1 naar 2 10 keer heftiger dan van 0 naar 1. Dat laatste vond ik de eerste weken heel zwaar, maar ging met de tijd heel snel steeds beter. Nu fluctueert het echt. Er is er altijd wel één die iets nodig heeft / ziek is / wakker wordt 's nachts etc. Ze wisselen elkaar nogal af daarin. Nog lastiger vind ik dat ik vaak het gevoel heb tekort te schieten naar één van beiden. Vooral naar L., omdat die (zeker nu J. naar school gaat) heel erg mee moet in het ritme en er simpelweg minder tijd is voor haar alleen. Wat ik met J. wel had en dat voelt soms oneerlijk. Verder scheelt het ook zeker dat J. een supermakkelijke baby was en L... ehhh, minder. Al mogen we absoluut niet klagen. Maar andersom was praktischer geweest :wink:

Dat alles betekent verder niet dat ik iets anders had gedaan nu ik dit allemaal weet hoor. Ik zou nog steeds voor een wat groter leeftijdsverschil gaan en ook nog steeds voor twee kinderen :wink:
<<

Anoniem316

Bericht 05 Nov 2018 11:29

Re: Wanneer een tweede?

Wij zijn er serieus mee begonnen toen L 1 was. Ze is nu bijna 2 en tot op heden geen zwangerschap te bekennen..
We hebben deze keuze destijds gemaakt omdat we maar een klein leeftijdsverschil wilden. Die wordt nu groter dan gewenst.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2018 11:30

Re: Wanneer een tweede?

Ik vind het heel lastig merk ik. Als het ons gegund is, willen we 2 kindjes, misschien wel 3, maar ondanks dat G. super makkelijk en lief en alleen maar lachen is (en enorm goed slaapt *fingers crossed*) overvalt het gevoel van 'dit is voor altijd' me soms nog heel erg. Het is niet dat ik vrijheid mis ofzo, maar soms ineens na een lange dag als ze op bed ligt denk ik; ze is er voor altijd en wat gaan we nog krijgen met haar?
Ik vind het eng. Op de eerste week van haar leven na zijn we nog nooit met haar in het ziekenhuis geweest, ze is nog niet ziek geweest en nu we ouders zijn, ben ik me veel bewuster van het 'wat als....' . Wil ik dat eigenlijk nog een keer, en misschien nog een keer?
Is dat normaal? Dat gevoel, dat bang zijn?
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2018 11:31

Re: Wanneer een tweede?

En natuurlijk komt dit topic niet helemaal uit de lucht vallen. Mijn vriend heeft gisteren gezegd dat hij er wel weer voor zou willen gaan (kan nog niet, heb een keizersnee gehad) en dat hij de 'wanneer' bij mij neer legt.
Ineens komt het dichtbij en denk ik al sinds gisterenmiddag nergens anders meer aan.
<<

Anoniem252

Bericht 05 Nov 2018 11:33

Re: Wanneer een tweede?

Herkenbaar dat als je er eenmaal aan denkt aan een tweede dat je het niet meer uit je hoofd krijgt. Bij ons gaat het ook in vlagen qua hoe snel ik voor een tweede wil gaan. Ik denk dat ik ze liever wat meer uit elkaar wil qua leeftijd 2,5 jaar ofzo lijkt me ideaal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2018 12:00

Re: Wanneer een tweede?

Ik ben er echt nog niet aan toe. Ik heb er gewoon nog geen ruimte voor in m'n hoofd. Dat merk ik heel sterk en dus zal ik er echt nog wel niet klaar voor zijn. Ik vind het hebben van een kind zo overweldigend. Zelfs al is onze zoon heel makkelijk, toch vind ik het reuze zwaar. Het is makkelijk en zwaar tegelijk. En dat vind ik er ook eng aan. Want was als het bij een volgende moeilijk wordt? Hoe zwaar wordt het dan? Als dit al zwaar is met een kind waar ik bijna geen zorgen over heb, dan kan een volgende alleen maar tegenvallen toch? En dus is er nog geen ruimte voor. De wens is er wel maar nog niet voor nu.

Toevallig heb ik vorige week mijn bevallingsverhaal weer eens doorgenomen samen met m'n zusje (die zelf binnenkort zal bevallen, vandaar). Naderhand merkte ik wel een soort van verandering in m'n gevoel. Ineens dacht ik niet meer aan m'n bevalling als dé bevalling, maar als de vórige bevalling, met dus een mogelijkheid voor een volgende keer. Ineens denk ik in de termen vorige en volgende over een zwangerschap, bevalling en kind. Ik denk dat dat voor mij een belangrijke gevoelsmatige stap is dat ik er beetje bij beetje weer klaar voor begin te zijn.

Sowieso weten wij dat we het graag bij twee houden en ik wil sowieso niet zwanger zijn op onze grote Amerika reis, dus op z'n vroegst gaan we volgend jaar juli weer ervoor al denk ik eerder dat het nog iets langer duurt. Ik had toch altijd al een leeftijdsverschil van pakweg 3 jaar in m'n hoofd dus dat komt alleen maar goed uit. Ik denk dat ik er tegen die tijd wel weer klaar voor ben. Spannend zal het blijven maar ik hoop dat de wens dan weer de overhand neemt.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Nov 2018 12:03

Re: Wanneer een tweede?

Ik wilde a best snel een tweede, man niet en ik wilde nog een hele triathlon doen. Dat laatste kan niet als je zwanger bent of met bevallen. Dus uitgesteld. Toen besloot ik geen hele te doen, omdat ik gewoonweg niet aan genoeg rust toe kwam met V er bij. Best veel lopen piekeren of we dan nu voor een 2e konden gaan of langer wachten. Uiteindelijk de natuur laten bepalen en was ik meteen zwanger. Ik had gedacht dat het wel langer zou duren omdat her bij V ook wel even duurde.

Op zo'n ochtend als vandaag, V is stout, luistert slecht en is enorm druk, vliegt het me wel an hoe dat dan moet als er een tweede is. Maar goed...dan zijn we a weer een paar maanden verder.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem298

Bericht 05 Nov 2018 12:06

Re: Wanneer een tweede?

Ik wilde een tweede toen de oudste anderhalf jaar was, alleen mijn man wilde toen nog niet. Hij wist niet of hij überhaupt een tweede kind wilde, de oudste was (en is nog steeds) zo makkelijk en lief enzo, voor hem was het goed zoals het was. Uiteindelijk besloten we op haar derde dat we het toch leuk zouden vinden als ze een broertje of zusje zou krijgen. Dit lukte helaas niet direct, het duurde überhaupt lang voor ik weer in verwachting was en toen dat uiteindelijk lukte kreeg ik een miskraam. Daarna duurde het weer negen maanden voor ik zwanger was en ging het weer mis. Uiteindelijk was onze oudste pas zes toen haar zusje geboren werd. Natuurlijk had ik een kleiner leeftijdsverschil gewild, ik merk dat ik soms wat jaloers ben op mensen (zoals mijn zusjes) die 2-3 jaar leeftijdsverschil hebben tussen de kinderen, maar soms heb je het zelf gewoon niet in de hand. Daarbij heb ik geaccepteerd dat het niet meer te veranderen valt en is leeftijd ook maar bijzaak.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 05 Nov 2018 12:18

Re: Wanneer een tweede?

Het duurde ruim 8 maanden voordat ik zwanger was van de oudste. Na zijn geboorte begon het al vrij snel weer te kriebelen voor een tweede, ondanks dat de oudste een ontzettend slechte slaper was en een huilbaby. Toen hij ruim 6 maanden was zijn we er weer voor gegaan. Nu ging het ineens vrij vlot en was ik zwanger toen hij nog geen 9 maanden was. Uiteindelijk zit er precies 1,5 jaar tussen en ik heb het altijd geweldig gevonden. Het scheelde ook dat ik mij had ingesteld op het krijgen van nog een huilbaby, maar dochter bleek het tegenovergestelde gelukkig. Natuurlijk was het ook wel zwaar met twee van die kleintjes, maar ze hebben zoveel aan elkaar, spelen nog steeds veel samen. Een derde kindje heeft wat langer geduurd door allerlei omstandigheden. We zijn er weer voor gegaan toen de oudsten net 3 en 4,5 waren. Uiteindelijk is de jongste twee jaar later geboren. Ik had er liever wat minder leeftijdsverschil tussen gehad, maar het is niet anders. Voordelen zijn nu dat de oudsten al heel zelfstandig zijn en overdag naar school zijn, zodat ik alle tijd voor de jongste heb. Ze zijn ook echt gek op hun kleine broertje en spelen vaak met hem. Nadeel vond ik dat ik doordeweeks altijd moest haasten om ze op school te krijgen. Daarnaast nog geregel met voetbal, zwemles en speelafspraken, een heel gedoe met een baby er bij. Nu gaat dat prima, maar toen de jongste nog een baby was en ik zat met slaapjes en bv vond ik dat wel lastig plannen.
2011 2012 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Nov 2018 12:18

Re: Wanneer een tweede?

Wij gingen het proberen vanaf dat de oudste twee was. Omdat ik bij de oudste direct in ronde 1 zwanger was ging ik er van uit dat dat wel weer een waarschijnlijke optie zou kunnen zijn. Dat bleek uiteindelijk anders, er waren nog twee operaties nodig voordat ik weer zwanger kon worden. Uiteindelijk is het leeftijdsverschil tussen m’n oudste en m’n jongste precies 4 jaar.

Persoonlijk vind ik dit voordelig omdat ze elkaar niet in de weg zitten, ze gaan superleuk met elkaar om. Spelen veel samen, de oudste helpt de jongste, we kunnen samen met oudste lachen om dingen van de jongste (oudste voelt zich hierdoor ook 1 van de groten en dit doet hem volgens mij goed) (geen uitlachen uiteraard).
Ook fijn dat we 4 jaar lang volle aandacht naar oudste hebben kunnen geven.

Nadeel: 4 jaar lang met een baby/dreumes/peuter in huis die dan eindelijk naar school gaat en HOP wéér 4 jaar lang met een baby/dreumes/peuter in huis, in totaal dus 8 jaar lang opvang regelen ivm werk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij om een dag thuis te zijn met m’n peuter. Maar het zorgt er ook voor dat ik en m’n man veel te regelen hebben in een werkweek. Een kind op school vind ik dan wel echt makkelijker. Over anderhalf jaar gaat de jongste ook naar school en ik hoop dat dingen dan wat rustiger worden.
Dus in dit opzicht had wat overlap wel wat minder gedoe opgeleverd .
#teammaple🍁
<<

Anoniem247

Bericht 05 Nov 2018 12:32

Re: Wanneer een tweede?

Wij zijn er weer voor gegaan toen de oudste twee jaar was. Daarvoor had ik geen kriebels en heel kort op elkaar wilde we beide niet. Een leeftijdsverschil van ongeveer drie jaar vonden we wel wat. Het duurde alleen helaas een jaar voordat ik weer zwanger was. En nu zit er drie jaar en 8 maanden tussen. Toen vonden we het jammer maar voor nu helemaal prima zo. De oudste ging bijna naar de basisschool en ik had dan alle tijd voor de baby. Ik vond de stap van 0 naar 1 kind zwaarder dan van 1 naar 2 kinderen. Maar dat komt ook omdat de jongste een veel makkelijker kind was/is dan de oudste.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Nov 2018 12:41

Re: Wanneer een tweede?

Ik heb altijd gezegd tussen de 2 en 3 jaar lijkt mij fijn. Er zit tussen de meiden precies 2 jaar en 4 weken.

Ik vind het fijn dat nu de oudste naar school gaat ik met de jongste ook al veel kan en zij nog maar een uur per dag slaapt.
Laatst gewijzigd door bosjesvrouw op 08 Nov 2018 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
2014 2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 05 Nov 2018 12:49

Re: Wanneer een tweede?

Bij ons zit er 3,5 jaar tussen. We hadden ze wat dichter op elkaar gewild maar heb 2 miskramen gehad. We zijn voor een tweede gegaan toen a goed kon lopen en de trap op kon. Dit ivm behoorlijke bekkeninstabiliteit bij Mn eerste zwangerschap. Die viel overigens de tweede keer erg mee!

Ik vind het een prima leeftijdsverschil, eigenlijk helemaal wat UN zegt, ook het opvang verhaal
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 05 Nov 2018 12:52

Re: Wanneer een tweede?

Wij zijn er weer voor gegaan toen de oudste 1 jaar was. Omdat ik de spanning van ‘lukt het wel’ de eerste tijd los wilde kunnen laten. Daarom zijn we het dus zodra het mocht, zonder bescherming gaan doen, zonder de die druk van ‘ we willen NU een tweede’.
De tweede wilde toen wel gelijk NU komen, dus er zit nu minder dan twee jaar tussen de oudste en jongste. :P
De zwangerschap was niet ideaal omdat ik de oudste natuurlijk minder mocht tillen, maar toen de jongste er was, was het goed.
We zijn nu al uit de luiers, hebben nu alle gebroken nacht achter elkaar doorgehad en dat is fijn. Ook hebben ze nooit aan elkaar hoeven wennen, want beide weten niet beter dan dat ze met z’n tweeen zijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Nov 2018 13:04

Re: Wanneer een tweede?

Cotton schreef:En natuurlijk komt dit topic niet helemaal uit de lucht vallen. Mijn vriend heeft gisteren gezegd dat hij er wel weer voor zou willen gaan (kan nog niet, heb een keizersnee gehad) en dat hij de 'wanneer' bij mij neer legt.
Ineens komt het dichtbij en denk ik al sinds gisterenmiddag nergens anders meer aan.



Mijn vriendin is verloskundige (niet dat dat in deze veel uitmaakt maar oké) en haar kindjes schelen 16 maanden en bij allebei een keizersnede gehad.

Bij ons was de wens er wel voor een tweede, maar pas later. Sophie kwam als verrassing. Ik vind het echt suuuper leuk zo kort op elkaar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem331

Bericht 05 Nov 2018 13:17

Re: Wanneer een tweede?

Zoals je weet heb ik ze ook heel kort op elkaar. Voelde goed, en toen waren de richtlijnen na een keizersnee nog niet zo duidelijk als nu. Ze schelen elkaar dus anderhalf jaar, en toen ze kleiner waren, maar zeker ook nu ze ouder zijn hebben ze veel aan en met elkaar. Ik vind dat altijd mooi om te zien, beide wat in dezelfde fase, gaat ze goed af.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster