Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pubers!

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Jan 2017 13:37

Re: Pubers!

Huismus; Dan gaan onze jongens nog steeds redelijk gelijk op. Was als 'puppy' al hè of verwar ik je? Nee toch? Mijn zoon draagt ook 158/164 ligt aan hoe het valt. Heeft niet van die grote voeten, 36 nu.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Jan 2017 13:50

Re: Pubers!

Mijn zusje heeft gewoon grotere voeten dan ik, maat 39 :shock:
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Jan 2017 14:52

Re: Pubers!

Haha Marin! Mijn zoon kan niet wachten tot hij dezelfde maat heeft als ik. 'Want dan kunnen we mooi samen doen met de schoenen, want die van jou zijn zo cool!' :laughcry: Waarschijnlijk doelend op mijn sneakercollectie.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem245

Bericht 06 Jan 2017 16:48

Re: Pubers!

Chiq ze hebben het samen gedaan, het was zelfs mijn zoon zijn idee. Alleen doordat dochter hele extreme dingen is gaan zeggen is het helemaal uit de hand gelopen. Ze mogen blij zijn dat er geen politie bij is gehaald (ja, echt zo erg helaas). Ik schaam me ook dood, nu ik dit typ en toen ik het gisteren aan mijn ouders vertelde.

Wat zijn bij jullie de regels omtrend beeldschermen en spellen etc? Ik ben bang dat ik mijn zoon te veel vrijheid heb gegeven en ga dus een aantal dingen drastisch aanpakken.
Ik denk dat alles sowieso een staartje gaat krijgen want D wordt zo als ik het nu begrijp veel milder gestraft dan mijn zoon en ik weet even niet goed hoe daarmee om te gaan.

Over de schoen/kleding maat: Mijn zoon draagt maat 40 in zijn schoenen en 164 in zijn kleding.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 06 Jan 2017 17:54

Re: Pubers!

Hier een kleine 12-jarige puber. Kledingmaat 146 maar schoenen wel maat 40. Ook al schaamhaar, okselhaar en ik bespeur ook al wat haartjes boven z'n lip.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem201

Bericht 06 Jan 2017 18:55

Re: Pubers!

Ojee Kira dat klinkt niet mals allemaal. Jou kennende moeten ze behoorlijk over de streep zijn gegaan.
Wat mij wel lastig lijkt is dat je dus nu met 2 partijen te maken hebt die gaan straffen. Jij voor jou zoon en je vriend voor zijn dochter. Het zou het meest eerlijke zijn als het beide overeen komt maar ik kan mij voorstellen dat het haast onmogelijk is in jullie situatie.
Ik hoop dat je zoon goed geschrokken is hiervan en dit niet nodig eens voorkomt.

Ik zelf ben ook wel een beetje bang voor wat komen gaat. Ze zijn nu pas 7 en 7 maar mijn stoel dochter is zich echt aan het ontwikkelen als een echt dametje. En mijn zoon die rent gewoon met zijn vingers in de oren weg bij een confrontatie ook heel leuk!
Telefoons krijgen ze hier sowieso pas als ze naar het voortgezet onderwijs gaan en niet eerder. Maar goed we hebben nog ff
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Jan 2017 20:50

Re: Pubers!

Jeetje Kira, dat klinkt echt enorm heftig! Het lijkt me ook erg lastig dat jij en je vriend niet op 1 lijn zitten qua consequenties.

Mamsie, dat is al een echte puber hoor! Ik heb mijn zoon nog niet over schaamhaar gehoord, maar wel dat sommige vriendjes dat al wel hebben. Zal vast niet lang meer duren. Hij zit al op de middelbare toch?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 06 Jan 2017 21:44

Re: Pubers!

Thunder, ja dat is pas sinds een half jaar, maar ineens gaat het snel. Ook in zijn gezicht zie ik een "man" in plaats van alleen een jongetje. Hij zit in de eerste van de middelbare ja.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

ChiQ

Bericht 07 Jan 2017 09:15

Re: Pubers!

Ah, jeetje Kira, wat ontzettend heftig. Ik zat laatst de was te vouwen en ik bedacht me ineens hoe naar ik het zou vinden als julian wordt gepest of gaat pesten. Hoe ga je daar in vredesnaam mee om. De dochter van je vriend zou ik even laten voor wat het is, kort gezegd is zij jou zorg niet. Wel moet je je zoon zo aanpakken dat hij naar jou toekomt als zij weer zoiets bekokstooft. Zo julian zou lang niet jarig zijn als er zoiets gebeurd. Het is dus echt waar, kleine kinderen kleine zorgen en grote kinderen grote zorgen. Je doet het hartstikke goed, C lijkt me geen rotjoch, helemaal niet zelfs maar pesten is makkelijk voor ze helaas.
<<

Anoniem245

Bericht 07 Jan 2017 11:02

Re: Pubers!

ChiQ schreef:Ah, jeetje Kira, wat ontzettend heftig. Ik zat laatst de was te vouwen en ik bedacht me ineens hoe naar ik het zou vinden als julian wordt gepest of gaat pesten. Hoe ga je daar in vredesnaam mee om. De dochter van je vriend zou ik even laten voor wat het is, kort gezegd is zij jou zorg niet. Wel moet je je zoon zo aanpakken dat hij naar jou toekomt als zij weer zoiets bekokstooft. Zo julian zou lang niet jarig zijn als er zoiets gebeurd. Het is dus echt waar, kleine kinderen kleine zorgen en grote kinderen grote zorgen. Je doet het hartstikke goed, C lijkt me geen rotjoch, helemaal niet zelfs maar pesten is makkelijk voor ze helaas.


Dankjewel voor de fijne reactie. Ik vind pesten heel erg en hoe vaak we er hier thuis over gepraat hebben... Het meisje dat gepest is kent hij niet eens goed, het is een vriendinnetje van D. Dus hij had zich er sowieso al niet in moeten mengen. En het is ook echt gigantisch uit de hand gelopen, het begon als een grap maar D is echt gaan bedreigen.
Het is ook helemaal geen rotjong, daarom vind ik het ook zo erg, hij is juist heel lief en empathisch normaal. Heeft nooit problemen met andere kinderen etc. Maar hij is wel gigantisch aan het puberen helaas, dus nu de tijd om hem flink bij te sturen.
Dochter van vriend wordt door vriend gelukkig ook flink aangepakt, van haar moeder mag ze na het weekend weer naar buiten en de telefoon terug.. Mijn vriend is helemaal geschrokken, hij zag zijn dochter nog als een klein, schattig lief prinsesje.
<<

Anoniem245

Bericht 07 Jan 2017 11:06

Re: Pubers!

Stuiterbal schreef:Ojee Kira dat klinkt niet mals allemaal. Jou kennende moeten ze behoorlijk over de streep zijn gegaan.
Wat mij wel lastig lijkt is dat je dus nu met 2 partijen te maken hebt die gaan straffen. Jij voor jou zoon en je vriend voor zijn dochter. Het zou het meest eerlijke zijn als het beide overeen komt maar ik kan mij voorstellen dat het haast onmogelijk is in jullie situatie.
Ik hoop dat je zoon goed geschrokken is hiervan en dit niet nodig eens voorkomt.

Ik zelf ben ook wel een beetje bang voor wat komen gaat. Ze zijn nu pas 7 en 7 maar mijn stoel dochter is zich echt aan het ontwikkelen als een echt dametje. En mijn zoon die rent gewoon met zijn vingers in de oren weg bij een confrontatie ook heel leuk!
Telefoons krijgen ze hier sowieso pas als ze naar het voortgezet onderwijs gaan en niet eerder. Maar goed we hebben nog ff


Ja, hij is helemaal over al mijn grenzen gegaan. Ten eerste het vertrouwen, en dan hetgene wat hij uitgespookt heeft. De omslag van klein jongetje naar dit is gewoon heel groot. De kids kunnen niet gelijk gestraft worden, moeder had al voor D een straf bedacht zonder mijn vriend daarin te betrekken. Hij is wel daar geweest gisteren en heeft nog dingen kunnen aanpassen/bijsturen. Maar de kids zien elkaar voorlopig niet, dus met ons 4en afspreken doen we deze maand niet.
Telefoons, ik hoop voor je dat je dat volhoudt hoor, en nu vind ik het bij C een ander verhaal, die appt amper (echte jongen wat dat betreft) maar D is echt een dametje die hele dagen zit te appen, hou dan maar eens bij wat ze allemaal bekokstoven. En natuurlijk appjes wissen, waarvan mijn vriend zei:"dat doet ze noooooit".
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jan 2017 12:19

Re: Pubers!

Oh wat rot Kira, ik lees nu je hele verhaal pas. Heel erg naar dat het zo uit de hand gelopen is en het lijkt me echt een schok om je kind zo in die rol te zien. Heb je het idee dat ze zelf nu ook zijn geschrokken van jullie reacties en dat de impact duidelijk is bij hen?
Ook heel erg lastig dat je ze niet samen kunt straffen op deze manier. Wat ik lees heb je 't voor C goed aangepakt hoor. Succes er mee!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 07 Jan 2017 14:07

Re: Pubers!

Marin schreef:Oh wat rot Kira, ik lees nu je hele verhaal pas. Heel erg naar dat het zo uit de hand gelopen is en het lijkt me echt een schok om je kind zo in die rol te zien. Heb je het idee dat ze zelf nu ook zijn geschrokken van jullie reacties en dat de impact duidelijk is bij hen?
Ook heel erg lastig dat je ze niet samen kunt straffen op deze manier. Wat ik lees heb je 't voor C goed aangepakt hoor. Succes er mee!


C is duidelijk heel geschrokken, ik denk dat het bij hem wel duidelijk is. Hij laat heel goed merken dat hij weet dat hij te ver gegaan is, en zegt ook echt spijt te hebben.
Van D weet ik het niet, die schijnt naar haar moeder nog een hele heisa te hebben gemaakt toen die haar aangepakt heeft. En gisteren toen mijn vriend daar was en zijn regels met haar besprak is het ook uit de hand gelopen. Dus ik denk dat het bij haar minder duidelijk is dat ze echt over de lijn is gegaan.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 04 Apr 2017 18:22

Re: Pubers!

Hoe gaat het met de pubers?

Mijn echte puber wordt bijna 13 en ik wil soms de tijd stopzetten. Hij krijgt echt een snor en z'n stem begint te veranderen! Zo'n omslag ineens.

De wannabe puber, tja die zoekt continu de confrontatie op en maakt me doodmoe.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Apr 2017 18:56

Re: Pubers!

Dat doet mijn -bijna- puber ook ja. Vreselijk hè. Nog net ff doorgaan, nog net ff dat laatste woord, nog net ff iets langer treuzelen. Bijna 11 is de mijne, het gaat hard.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem245

Bericht 14 Apr 2017 10:09

Re: Pubers!

Thunder schreef:Dat doet mijn -bijna- puber ook ja. Vreselijk hè. Nog net ff doorgaan, nog net ff dat laatste woord, nog net ff iets langer treuzelen. Bijna 11 is de mijne, het gaat hard.


Hoppa! In deze fase zit ik nu ook. Net nog even doorgaan. En zuchten, en heel verontwaardigd roepen: "Ik ZUCHT alleen!".
<<

Anoniem201

Bericht 14 Apr 2017 11:13

Re: Pubers!

Kira schreef:
Thunder schreef:Dat doet mijn -bijna- puber ook ja. Vreselijk hè. Nog net ff doorgaan, nog net ff dat laatste woord, nog net ff iets langer treuzelen. Bijna 11 is de mijne, het gaat hard.


Hoppa! In deze fase zit ik nu ook. Net nog even doorgaan. En zuchten, en heel verontwaardigd roepen: "Ik ZUCHT alleen!".


Moet je daar puber voor zijn? Doet mijn bijna 8 jarige ook hahahaha. Vooral dan het woord " Ja watttttt"
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 14 Apr 2017 12:53

Re: Pubers!

Nou, er zit wel degelijk verschil tussen het (puber)gedrag van mijn bijna 11 jarige of mijn bijna 8 jarige hoor.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem201

Bericht 14 Apr 2017 15:59

Re: Pubers!

Thunder schreef:Nou, er zit wel degelijk verschil tussen het (puber)gedrag van mijn bijna 11 jarige of mijn bijna 8 jarige hoor.


Was maar een grapje he ;-)
<<

Anoniem245

Bericht 14 Apr 2017 17:32

Re: Pubers!

Stuiterbal schreef:
Thunder schreef:Nou, er zit wel degelijk verschil tussen het (puber)gedrag van mijn bijna 11 jarige of mijn bijna 8 jarige hoor.


Was maar een grapje he ;-)


Over pubers maak je geen grapjes!

Haha, C heeft met die leeftijd ook al eens zo'n fase gehad hoor, maar vind het nu wel anders. Er zit een bepaalde atitude bij die hij eerst niet had.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 04 Nov 2018 22:38

Re: Pubers!

Het topic was flink gezakt! Hoe gaat het met de pubers?

Hier zit de middelste nu ook op de middelbare en man man z’n telefoon gaat continu en vrijdag had hij z’n eerste schoolfeest. Mister popie Jopie, ik hou m’n hart echt vast, kreeg zoveel aandacht en gedoe van al die meiden dat ik er gewoon een beetje moe van wordt. Ik probeer hem op te voeden als een nette vent, maar Pff wat zijn sommige meiden drammers (een pakte zelfs zoons hand en legde die op haar borst!!!). Hij vind haar niet leuk, dus heeft hij haar wel ‘geskipt’ zoals hij zelf zegt. Maar damn een meisje normaal afwijzen wordt zo’n hormoonbom zo wel lastig gemaakt.
Gelukkig begrijpt hij wel dat hij er geen misbruik van mag maken.
Laatst gewijzigd door Mamsie op 05 Nov 2018 00:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Nov 2018 23:30

Re: Pubers!

Jeetje Mamsie ja dat krijg je ook natuurlijk.
Zo is er vroeger bij ons thuis een meisje door de voordeur gevallen. Zij was ook zo'n drammer en wist niet van ophouden bij mijn broer. Toen ze voor de zoveelste keer aan de deur stond gooide hij de deur dicht en stapte zij zeg maar naar binnen en viel door het glas.

Nouja. Ze was iig wel binnen daarna :P
<<

Anoniem245

Bericht 05 Nov 2018 10:57

Re: Pubers!

Pff Mamsie, dat lijkt mij ook heel lastig zeg.
Hier gaat ook de telefoon constant. En inderdaad meiden, er is er altijd wel eentje die hem leuk vind. En hij zelf heeft er nog weinig mee (gelukkig).
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Nov 2018 17:10

Re: Pubers!

Mamsie, volop de meiden achter zich aan, dat geeft zelfvertrouwen maar is ook wel irritant als ze zo volhardend zijn zeg.

Mijn dochter is sinds een paar maanden ook volop begonnen met puberen, ze is vaak ontzettend brutaal ('boeit mij niet', 'kan mij niks schelen', 'boeiend' enz enz). Het ene moment is ze strontchagerijnig, dan weer in tranen en dan weer hard aan het lachen. Ze weet alles beter en wil overal het laatste woord op hebben.
Maar daarnaast wordt ze ook steeds zelfstandiger, ze fietst van vriendinnen zelf naar huis, gaat zelf naar turnen en musicalles (we halen haar wel op want willen niet dat ze in het donker alleen naar huis gaat). Regelmatig naar de winkel om even een boodschap te halen doet ze al een tijdje alleen, heel handig.
Ze vindt sneller dingen 'voor schut', ik herken precies mezelf daarin met mijn moeder vroeger, haha.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 08 Nov 2018 11:42

Re: Pubers!

Mijn zoon is 12 en hier is het dus ook begonnen. Hij zit in groep 8 en voelt zich eigenlijk te groot voor de basisschool omdat ie de oudste en de grootste van de school is. Ik ben 1.78 maar hij hij gaat mij bijna voorbij en heeft maar 43 van schoen (vader heeft 47 dus vrees te ergste). Verder qua brutaliteit valt het gelukkig mee en als het gebeurd kap ik dat heel snel af. Wel zit ie vaak z`n kleinere zusje dwars en ja dan is het herrie in de tent maar goed dat hoort erbij. Ondertussen is zijn stem ook veranderd en overal waar ie dat niet wil groeit haar enz en ja dat is wel ns moeilijk als verder op school niemand dat heeft dus daar hebben we het nog wel ns over maar als dat het ergste is dan teken ik ervoor :ja: . Ik zal wel zien wat erbij komt kijken verder en misschien veranderd het allemaal nog wel als ie eenmaal op de hoge school zit. Ik laat t wel over me heen komen :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers