Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iedere vrouw wil een dochter...

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 03 Nov 2018 06:09

Iedere vrouw wil een dochter...

Een vriendin van mij beweerde gisteren dat iedere vrouw, die kinderen wil, diep in haar hart een dochter zou willen. En zo ook iedere man een zoon.
Ik zei dat ik dacht dat dit niet was (het heeft mij tenslotte nooit wat uitgemaakt), maar zij is van mening dat ik dat niet kan zeggen omdat ik zelf een dochter heb.

Mijn mening telt dus niet want mijn stille wens is dus vervult..

Hoe denken jullie hierover? Vrouwen die nog geen kinderen hebben, maar de wel willen, hebben jullie de wens voor een meisje? Of moeders die alleen (een) zoon(s) hebben?
En hoe staan jullie mannen hierin wat betreft een zoon?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 03 Nov 2018 06:33

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik heb wel eens gelezen dat inderdaad zo'n 90% van alle vrouwen hoopt ooit een dochter te mogen krijgen. Ik kan er wel iets over zeggen, maar mening telt ook niet want ik heb een dochter :P maar goed, ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat een vrouw zich daar meer in identificeert en allemaal dingen kan doen die ze van haar eigen jeugd herinnert met haar moeder. Al kan die dochter natuurlijk heel anders zijn dan je zelf vroeger was en kan een zoon ook knuffelig/creatief/etc zijn.
Mijn vriend was wel even bang voor heel veel roze, maar M is echt een klimgeit bijvoorbeeld en ze durft veel, dus dat vindt hij geweldig. Ik geloof niet dat hij per sé een zoon zou willen. Hij zegt dat hij meisjes nu snapt, dus dat zou handiger zijn :laughcry:

Ik heb wel wat vriendinnen in mijn omgeving die een uitgesproken wens hadden voor een dochter, in de meeste gevallen was het het tweede kindje en hadden ze al een zoon. En kregen ze vervolgens nog een zoon. Ik heb een vriendin die daarom de wens heeft voor een derde. Ze wilde altijd al twee kinderen, maar heeft nu twee zoons. Haar man wil geen derde en zij zelf eigenlijk ook niet, maar ze kan de wens voor een dochter niet loslaten.

Dus ja, ik geloof wel dat veel vrouwen die wens hebben.
december 2016
juli 2019
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Nov 2018 06:49

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik ben het er niet mee eens. Ik heb geen kinderen en als ik het voor het zeggen had zou ik als oudste kind graag een jongetje willen. Misschien zou het bij 1 kind blijven en dan zou ik dus alleen een jongetje hebben. Dat is dan zo, ik hoef niet perse een meisje.
<<

Anoniem248

Bericht 03 Nov 2018 07:01

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik zou wel heel graag een dochter willen maar ik denk niet dat ik het er moeilijk mee zou hebben als ik wel een zoon/zonen zou krijgen en die dochter er nooit komt. Dan zou het ook hartstikke goed zijn, het kunnen krijgen van een een kind op zich zou me al ultiem gelukkig maken. Maar, als ik mocht kiezen, Inderdaad een meisje. Voor mijn vriend geldt het precies andersom wb een zoon.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Nov 2018 07:01

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Nee, ik niet. Mijn man was overtuigd dat T een meisje was.
Maar ik hoopte echt op een jongetje. Geen idee waarom overigens. Gewoon een gevoel.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Nov 2018 07:06

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Zo lang als ik me kan herinneren heb ik het beeld in mijn hoofd dat ik een gezin zou krijgen met alleen maar jongens. Een meisje was uiteraard net zo welkom maar ik had het idee jongens te krijgen en dat plaatje klopt dus ook gevoelsmatig.

We wisten dat ons gezin met twee kinderen compleet zou zijn en hadden al een jongen toen we bij de twintig weken echo in de tweede zwangerschap er achter kwamen dat het een jongen was, klopte het gewoon. Een meisje was uiteraard even welkom maar ik denk dat ik dan wel even had moeten schakelen en wennen aan het idee. Ons gezin is ook echt compleet zo, ik heb oprecht niet de wens voor een meisje en dus eventueel nog een zwangerschap in de hoop dat we die nog zouden krijgen.
Ik weet ook nog wel dat nadat we een vriendin vertelde dat we een tweede zoon zouden krijgen, ze een soort van opgelucht ( overdreven hoor, weet niet goed hoe het te omschrijven) reageerde omdat ze dacht dat ik echt had moeten wennen aan het idee van een dochter.

Mijn broer krijgt nu een dochtertje en ik vind het wel heel leuk dat er nog toch nog een meisje in de familie komt en heel leuk om meisjesachtige dingen voor haar te kopen. Maar ik heb daar totaal geen jaloerse gevoelens bij of een soort van weemoed omdat ik dat nooit zou hebben. Voor mij klopt een gezin met jongens helemaal.

En het is echt allemaal relatief hoor, we zijn gewoon super gelukkig met twee gezonde kinderen, en waren net zo blij geweest met een dochter, maar ik kan oprecht zeggen dat ik niet speciaal die wens heb/ had.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Nov 2018 07:33

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik wilde heel graag een dochter maar als E een jongetje was geweest weet ik zeker dat ik daar net zo blij mee was geweest. Vanaf het moment dat geboren was maakte het me nl helemaal niks meer uit. We wisten nl tot 15min na de geboorte nog steeds niet of het een jongen of een meisje was.
30-04-2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Nov 2018 07:35

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik heb ze beide, dus lastig om er onbevooroordeeld over te praten.
Maar ik weet wel dat ik me altijd toch wel een meisjesmama heb gevoeld, lekker tutten, haren doen etc. Bij dochter wist ik niet wat t werd, maar was gezien de situatie toch wel 'blij' dat t een meisje was. MAAR, mss was ik net zo blij als t een jongetje was geweest, dat weet je niet.
Overigens is ze wel een meisjemeisje qua uiterlijk, lange haren, waar ik ook iets mee mag doen, jurkjes, sieraden. Maar speelt niet met poppen, is een echte rouwedou(?) En durfal.

Bij zoon moest ik wel even omschakelen. Maar ook dat zou kunnen komen doordat we al 3 meiden hadden samen. Maar nu vind ik t helemaal geweldig! Daarom maakte t bij deze 3e ook niet veel uit. Een jongen was net zo leuk geweest (leuker mss voor zoon), maar nu t een meisje wordt moest ik ook even omschakelen, maar dacht ik al gauw, oh yes, ik mag weer kleertjes shoppen!

Ik denk dus niet perse dat een moeder perse een meisje wil, maar dat t ook aan t karakter van de moeder ligt. En ja dat je wel een wens kan hrbben, maar dat als je t andere geslacht krijgt dit ook net zo goed kan zijn

(Vriend had overigens na de 3 meiden wel een wens voor een zoon. Maar ook hierbij weet je niet of dat als t een meisje zou zijn geweest t ook goed geweest was. )
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Nov 2018 07:35

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik heb wel altijd (nog voor we überhaupt voor een kindje gingen zeg maar) een stille wens gehad dat ik ooit een dochter zou mogen krijgen, dus herken het gevoel wel. Ben ook heel blij dat we dus een dochtertje hebben. Maar nu in verwachting van een zoon en dat vind ik ook minstens zo leuk :D
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Nov 2018 07:35

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Hier iemand zonder kinderen en ik zie mijzelf nu toch echt meer als jongensmama dan als meisjesmama. Mocht ik ooit nog kinderen mogen krijgen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem316

Bericht 03 Nov 2018 07:36

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Als ik mezelf vroeger zag in de toekomst, zag ik mezelf met een Meisjes gezin. Dus ja, ik had wel een stille wens voor een meisje. Nu hebben we er een. Voor een 2e maakt het me niet veel uit, een meisje zou alleen praktischer zijn in verband met alle spullen en de leuke naam die we al hebben :P
<<

Patsy

Bericht 03 Nov 2018 07:37

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik heb altijd liever jongens gehad. Misschien omdat ik zelf geen typisch meisje-meisje was (ben)?

Mijn man had wel de voorkeur voor een jongen trouwens.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Nov 2018 07:38

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Wat een ouderwetse onzin. Raar ook om voor ‘iedereen’ te willen spreken.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 03 Nov 2018 07:49

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik zag mezelf altijd meer als een jongens moeder dus nee maar ik ben wel heel blij met Mn 2 meiden. Had geen hele sterke voorkeur maar het me anders voorgesteld. Mijn man vond het wel even moeilijk toen de tweede ee meisje bleek te zijn. Hij had erg op wennjofwn gehoopt. Dit vond hij overigens heel stom van zichzelf
<<

Anoniem304

Bericht 03 Nov 2018 08:00

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik hoopte altijd een meisje en toen ik zwanger was, was ik er van overtuigd dat het een jongetje was. Dat werd een miskraam dus we zullen het nooit weten.
Daarna raakte ik weer zwanger en maakte het me echt niets meer uit. Dat werd een meisje.
M'n vriend hoopt wel ooit een zoontje te krijgen, maar hij vindt het ook echt fantastisch als het een meidengezin wordt.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Nov 2018 08:09

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Hier ook al een dochter dus lastig te zeggen. Ik weet dat mijn man wel graag een zoon zou willen maar na de miskramen maakt het hem niets meer uit. Hij is dolgelukkig met F. en kan niet wachten tot zijn 2e kleine meisje er is.
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Nov 2018 08:11

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Mijn wens voor een zoon was sterker dan voor een dochter. Bij de eerste dan.
Bij een volgende zou ik denk ik dan nu toch wel graag een dochter willen. Ik zie bij mijn moeder hoe leuk het is om twee volwassen dochters te hebben en dat lijkt me erg waardevol. Maar ik zie mezelf ook wel als jongensmoeder.

Ik denk niet dat je hier een eenduidige uitspraak over kan doen. Iedereen is zo anders.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 03 Nov 2018 08:15

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Eens met Marin’s laatste zin. Je hebt niet veel smaken, soms is het een meisje en soms een jongen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Nov 2018 08:16

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik zag mezelf altijd als jongensmoeder. Zelf ben ik opgegroeid met alleen maar broers dus een meisje-meisje was ik nooit. Tijdens de eerste zwangerschap hoopte ik stiekem wel op een meisje, maar dat was puur omdat we zo’n toffe naam hadden bedacht :)

Mijn man had ook meer het gevoel alleen jongens te krijgen, maar toen we bij de oudste wisten dat het een meisje werd was hij direct super blij.

We hebben trouwens 2 meisjes en een derde komt er niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem304

Bericht 03 Nov 2018 08:17

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ooh La La ik ben ook opgegroeid met 3 broers en ben juist wel een meisjemeisje.
:P
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 03 Nov 2018 08:19

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik heb altijd gedacht dat ik jongens zou krijgen. Hebbook echt moeten wennen aan het idee eenndochter te krijgen toen de echoscopiste zei dat het een meisje was. Dus nee, ik heb nooit de expliciete wens voor een meiaje gehad.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Anoniem246

Bericht 03 Nov 2018 08:22

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik dacht altijd dat mijn schoonzusje had gekregen wat ze heel graag wilde; Een meisje. Maar ze vertelde dat ze heel erg graag een jongen had gewild. Ze willen ook maar één kind, dus een ander familielid moet toch echt zorgen voor de jongen, haha.

Ik wil ooit heus moeder worden en ik wil geen meisje. Ik wil een jongen. Je kunt niet kiezen en zolang het gezond is, is het helemaal prima. Maar als ik zelf de keuze kon maken, dan zou ik graag een jongen willen. Dus in dit geval gaat de stelling niet op dat een vrouw liever een meisje wil.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Nov 2018 08:23

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik geloof dat niet.
#teammaple🍁
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 03 Nov 2018 08:26

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Ik denk niet dat je kan zeggen dat iedere vrouw graag een meisje wil. Dat is echt persoonlijk. Ik zou wel graag een meisje willen. Maar ik heb nu een zoon en als ik nog een zoon zou krijgen zou ik het ook prima vinden.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 03 Nov 2018 08:27

Re: Iedere vrouw wil een dochter...

Wat een onzin.
Ik heb eigenlijk nooit gedacht IK WIL een jongen of IK WIL een meisje. Ik wil een kind en ik zie wel wat het geslacht is. Als het maar gezond is.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers