Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 10 Nov 2013 10:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zonder kinderen en met ervaring in de jeugdzorg lijkt mij inderdaad wel een andere situatie. Dan heb je niet de verantwoordelijkheid voor je eigen kinderen erbij. Al blijft het dan nog steeds wel pittig denk ik ja.

sterkte met de situatie verder! Lijkt me toch ook wel moeilijk om te zien dat het verkeerd gaat maar dat het te lang duurt voordat er een oplossing komt..
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Nov 2013 11:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk dat mensen dat heel makkelijk roepen, dat ze er geen seconde over na zouden denken en het meteen zouden doen, maar dat het heel anders is als ze daadwerkelijk in de situatie zitten. Ik vind het vrij logisch dat je het belang van je eigen kinderen voorop stelt, daar ben jij primair verantwoordelijk voor, dat hoor je te bewaken. Ik vind het ergens ook wel flauw dat die vrienden je nu min of meer een schuldgevoel aanpraten. Voor buitenstaanders is het echt makkelijk roepen, hou je dat vooral voor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Nov 2013 11:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank je wel Fjell.

@ Susan: Bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Van de zijlijn is het ook makkelijk praten. Als je er serieus over na gaat denken en ziet wat er allemaal bij komt kijken, veranderd dat wel de situatie natuurlijk.
Het heeft echt een behoorlijke impact op je gezinsleven.
Ook al bedoelde ze het echt helemaal niet om een schuldgevoel aan te praten, ik voel me er wel rot over.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 10 Nov 2013 11:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou me niet schuldig voelen. Ik vind het eerder wat vreemd dat je vrienden zeggen dat ze er geen seconde over na zouden moeten denken. Dat vind ik veel te gemakkelijk en ik vind het juist goed dat jij er wel over na gedacht hebt en ook je grenzen aangeeft. Jij hebt toch opvang aangeboden voor een dag of paar dagen, dat is toch al heel wat. Niets ten nadele van een kind met een rugzakje maar het heeft toch meer consequenties voor je eigen gezin dat je zo'n jongetje voor langere tijd in huis zou nemen dan bv een neefje/nichtje zonder rugzakje. Bij dat laatste zou ik er al goed over nadenken wat dat voor mijn eigen kinderen zou betekenen en nu helemaal.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Nov 2013 12:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nee, maar jouw schuldgevoel wordt er nu wel door versterkt, ik vind dat die vriendin daar beter bij na had moeten denken. Ik vind het in elk geval geen leuke opmerking naar iemand die in zo'n situatie zit en het daar moeilijk mee heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem25

Bericht 10 Nov 2013 13:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nee, ik zou mijn neefje dan niet in huis nemen. En anderen hebben wat dat betreft wel heel makkelijk praten, want er komt veel meer bij kijken dat het kind alleen maar in huis nemen. Je hele gezinssituatie veranderd, er komen waarschijnlijk allemaal hulpverleningsinstanties aan te pas, het kind zal ook niet alleen maar dankbaar zijn dat hij bij jullie mag zijn want die wil ook het liefst gewoon thuis zijn bij papa en mama.
Is er geen logeerhuis bij jullie in de buurt?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Nov 2013 13:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht op dat ik het helemaal niet leuk vind om te proberen zwanger te raken. Ik voel mijn eisprong goed en heb het gevoel die ene kans per maand optimaal te moeten/willen benutten. Mijn vriend daarentegen ziet het ontzettend als moeten en kan niet presteren onder die druk. Het libido van mijn vriend ligt lager dan het mijne en daardoor hebben we vaak maar eens per week seks. Ik ben bang dat als ik hem niet push tot seks tijdens mijn eisprong, deze alweer voorbij is tegen de tijd dat mijn vriend weer eens zin heeft.

Het is nu de derde maand op rij dat we ons hierdoor allebei goed rot voelen en voor mijn gevoel mijlenver uit elkaar staan. Voor de rest zitten we eigenlijk altijd op een lijn.

Iemand tips, herkenning, of wat dan ook? :cry:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Nov 2013 14:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik ben blij dat er mensen zijn die er hetzelfde over denken.
Het is hier nog niet aan de orde hoor, nu logeren ze steeds ergens anders, alleen in de weekenden.
Maar het is een optie voor de toekomst. Dus dan ga je er wel over nadenken. Jeugdzorg is er niet mee bezig, omdat ze verder wel goed voor de kinderen is. Het is verder een lieve moeder, alleen ze kan het niet aan, omdat ze zelf niet lekker gaat.

Er is hier in de buurt wel een soort logeerhuis. Daar worden kinderen langdurig opgevangen. Zij vinden het fijn om de kinderen op te vangen en te begeleiden en hebben hun leven daarop ingericht. Dat lijkt mij ( als het nodig is ) een hele goede optie. Alleen gaat de voorkeur naar familie, bij jeugdzorg. Al is dat nog niet aan de orde dus.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Nov 2013 21:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht op dat ik het moeilijk vind dat ik waarschijnlijk pas op mijn 30ste of zelfs nog later moeder ga worden. Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30ste moeder wilde zijn, puur een gevoel. Vorige week ben ik 29 geworden, dus er is nog wel een kans. Echt heel stom, ik weet het maar kan het niet uit mijn hoofd krijgen.

We zijn al een tijdje aan het proberen zwanger te worden maar dat gaat nog niet van harte.

Ik wilde het even kwijt.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 10 Nov 2013 22:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Laatste biechtje, ik snap het wel hoor. Ik had het liefst ook 4 jaar eerder moeder geworden en bij ons ging het dus ook niet vlot. Uiteindelijk maakte het me helemaal niets meer uit hoe oud ik zou zijn, als het kind er maar zou komen.
Uiteindelijk was ik net 31 en had ik ineens 2 kinderen.
Leeftijd is meer een gevoel dan dat het echt wat uitmaakt.
Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Nov 2013 18:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dankjewel Lana, voor je reactie.

Ik kijk ook teveel naar anderen.
Maar ja, als het zwanger worden niet vanzelfsprekend gaat dan moet ik er maar mee dealen wat leeftijd betreft en is het belangrijkste dat ik een kindje mag krijgen.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 11 Nov 2013 20:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik biecht op dat ik het helemaal niet leuk vind om te proberen zwanger te raken. Ik voel mijn eisprong goed en heb het gevoel die ene kans per maand optimaal te moeten/willen benutten. Mijn vriend daarentegen ziet het ontzettend als moeten en kan niet presteren onder die druk. Het libido van mijn vriend ligt lager dan het mijne en daardoor hebben we vaak maar eens per week seks. Ik ben bang dat als ik hem niet push tot seks tijdens mijn eisprong, deze alweer voorbij is tegen de tijd dat mijn vriend weer eens zin heeft.

Het is nu de derde maand op rij dat we ons hierdoor allebei goed rot voelen en voor mijn gevoel mijlenver uit elkaar staan. Voor de rest zitten we eigenlijk altijd op een lijn.

Iemand tips, herkenning, of wat dan ook? :cry:


Geen tips voor je, maar het is alsof ik mijn verhaal lees. Wij hebben beide niet zo'n hoog libido, waarbij we normaal gesproken misschien 1x per 2 maanden seks hebben. Voor mij voelt het wel belangrijk om dan in ieder geval wanneer ik mijn eisprong heb seks te hebben, omdat het er anders niet o vaak van komt en de kans heel klein is. Ik benoem niet dat ik mijn eisprong heb, maar mijn man heeft zo het gevoel van moeten presteren, waardoor het niet lukt en ik ervan baal dat er weer een ronde zonder kans voorbij is.
<<

Anoniem66

Bericht 12 Nov 2013 08:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Voor het libido & zwanger worden biechtje: is het geen oplossing om je man op die dagen gewoon te laten masturberen als hij geen zin heeft zeg maar? Dan opvangen en inspuiten met een spuitje bij jezelf. Klinkt allemaal heel klinisch, maar wellicht dat het bij hem de druk eraf haalt. Hij hoeft alleen maar zelf klaar te komen op dat moment en dan kunnen jullie gewoon seks hebben als je daar zin in hebt. Met een spuitje kun je nl ook gewoon zwanger worden.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Nov 2013 09:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Luce, bedankt voor je reactie. We zitten in ronde vijf en zijn dus eigenlijk nog niet zo lang bezig. Ik wil het dus nog niet te plastisch gaan maken. Daarbij denk ik dat als hij weet waarom hij masturbeert, de druk misschien wel hetzelfde blijft.
We hebben zondag na de nodige emoties v(vooral van mijn kant) er wel goed over gesproken. Hij wil het net zo graag als mij, maar heeft meer geduld. We hebben afgesproken dat ik wat minder druk er probeer op te leggen en dat hij wat meer er mee bezig zal zijn.

AA, wat vervelend dat jij het ook zo ervaart. Hoe lang zijn jullie al bezig? En praten jullie er ook over?
<<

Anoniem25

Bericht 12 Nov 2013 09:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik herken het niet, maar het lijkt me wel heel lastig... Je hebt toch seks nodig om een kindje te krijgen. Kunnen jullie niet afspreken om 2x pw seks te hebben? Ook buiten de vruchtbare dagen om? Dan is het meer gewoonte, en niet persee moeten presteren. Al is zo'n afspraak natuurlijk ook wel vrij plastisch...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Nov 2013 09:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou die eisprong een beetje loslaten en er toch wat spontaner mee omgaan. Ik snap dat jij dat ene moment zoveel mogelijk wil benutten, maar je wil neem ik aan niet dat het je vriend zo erg gaat tegenstaan dat hij straks helemaal geen seks meer wil. Sowieso komt het niet op een dag aan, als je in de dagen voor je eisprong seks hebt gehad is er ook kans om zwanger te worden.

Als zijn libido verder afneemt wordt het alleen maar moeilijker, juist als hij niet op die exacte tijdstippen seks wil. Dan kan je het beter weer leuk maken in bed en dan kun je zelf best in je achterhoofd houden dat je vruchtbare periode eraan zit te komen, maar dat zou ik dan niet teveel benadrukken. Als je gewoon elke maand seks hebt, zeker als dat meerdere keren per maand is, dan heb je gewoon kans om zwanger te raken, ook als je het niet net op dat moment doet. Voor jezelf scheelt het misschien ook wat stress als je jezelf dat voorhoudt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Nov 2013 20:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je hebt gelijk Susan, en daarom moet ik het echt een beetje loslaten. Ik had afgelopen vrijdag mijn eisprong en in de week daarvoor hebben we op vrijdag (dus een week voor mijn eisprong), dinsdag en donderdag seks gehad. Ik had heel graag zaterdagavond ook nog willen proberen, maar we waren allebei echt moe en dat hebben we dus niet gedaan. Controlefreak als ik ben, zie dat echt als een gemiste kans.
<<

Anoniem166

Bericht 15 Nov 2013 19:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sperma kan enige tijd overleven, dus het is geen gemiste kans. De kans dat je op donderdag seks hebt, vrijdag eisprong en zwanger raakt, is denk ik vrijwel gelijk als vrijdag eisprong en zaterdag seks. Ik zou het echt wat meer loslaten, dit is voor jezelf en je vriend niet leuk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Nov 2013 14:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Afgelopen zaterdag heb ik een positieve ovulatietest gehad. Op zaterdag en zondag seks gehad. Maandagochtend werd ik misselijk wakker, dat heeft de hele dag aangehouden. Vandaag ook veel misselijk geweest. Kan dat een reactie zijn op? Mijn hoofd zegt dat het niet kan, maar mijn gevoel zegt iets anders.
<<

Artemis

Bericht 19 Nov 2013 18:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nee, tegen die tijd is de eicel nauwelijks bevrucht, laat staan ingenesteld, misselijkheid is best veel voorkomend deze tijd van het jaar.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 19 Nov 2013 18:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nee, dat lijkt me inderdaad toeval.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Nov 2013 21:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb al een tijdje, sinds de bevalling van ons tweede kindje, een wat genant probleem. Ik kan sinds die tijd zeer moeilijk mijn urine ophouden. Wanneer ik echt heel erg moet kost het me veel moeite om het ook op te houden en soms ben ik zelfs net te laat. :redface: Ook met niezen oid heb ik hetzelfde probleem.

Is dit herkenbaar voor iemand en wat heb je ermee gedaan?
<<

Anoniem103

Bericht 20 Nov 2013 21:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou een keer naar een bekkenfysiotherapeut gaan. Die kunnen je wel goede oefeningen geven om je bekkenbodemspieren sterker te maken.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 21 Nov 2013 09:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje heel veel mensen hebben daar last van. Het kan zo verholpen zijn, ga inderdaad naar een bekkenfysio. Ik sprak vanuit mijn werk laatst met een bekkenfysio en toevallig hadden wij het hier even over. Het komt echt zo veel voor. Niets om je voor te schamen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Nov 2013 21:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik doe het even onder het biecht account ivm meelezers
Ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben.
Ik was begin oktober voor het laatst ongesteld. Komt het kindje dan begin juli?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers