Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie over na 3 jaar?

<<

Soeziex

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 31 Okt 2018 13:52

Bericht 31 Okt 2018 13:55

Relatie over na 3 jaar?

Mijn probleem is het volgende: Ik heb 3 jaar een relatie met mijn vriend. Hier wonen we ongeveer een half jaartje van samen, we gingen samenwonen omdat we dachten dat we daar aan toe waren.

Nu, na een half jaar samenwonen, ben ik echter compleet op hem uitgekeken. We doen nooit iets samen behalve ruzie maken, zijn enige hobby/werk/interesse is de computer. Werk zoeken doet hij niet.

Ik voel me echt een oude huisvrouw geworden. Alsof mijn leven alleen draait om werken en het huishouden doen.

Als we samen blijven ben ik bang dat de rest van mijn leven hetzelfde zal zijn: na werk of school samen chillen op de bank, hij gamet of zit op zijn telefoon en ik zit erbij of ik ga muziek luisteren of tv kijken. De afwas wordt overdag niet gedaan, zelfs het bed opdekken is te veel gevraagd. Beetje oneerlijk als je het mij vraagt. Ik werk 32 uur per week en hij 0.

Hij wil bijna nooit iets mee gaan doen, vindt mijn hobbies en vrijwilligerswerk niks aan en doet weinig moeite om iets van zijn leven te maken. Het is inmiddels zo erg geworden dat we een huisgenoten relatie hebben, zonder liefde en seks.

Ik ben jong en er zijn veel dingen die ik nog wil doen. Ik wil heel graag in het buitenland reizen na mijn studie. Hij wilt natuurlijk niet mee (vliegangst) en als je een vriend hebt en je woont samen omdat je werkt aan een toekomst samen dan lijken die dromen erg ver weg.

Ik ben me verder aan het ontwikkelen en merk nu dat hij stilstaat. Dat past niet meer bij mijn idee over de toekomst.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 31 Okt 2018 14:00

Re: Relatie over na 3 jaar?

Afgaande op dit verhaal zou ik zeggen: wegwezen.
Maar weet je vriend hoe je erover denkt? Hebben jullie het erover? Hoe ervaart hij jullie relatie? Wil hij (samen) dingen verbeteren?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Okt 2018 14:01

Re: Relatie over na 3 jaar?

Ik vind het vrij begrijpelijk dat je er klaar mee bent, de relatie klinkt echt als een no-win situation. Jullie delen niks, hij wil niks, hij doet niks, de verdeling is superscheef. Ik denk inderdaad dat de kans klein is dat dat gaat veranderen, en dat de toekomst er als volgt uit gaat zien: jij verdient het geld, jij doet het huishouden, hij doet niks en hij vindt het geen probleem dat jij alles doet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soeziex

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 31 Okt 2018 13:52

Bericht 31 Okt 2018 14:01

Re: Relatie over na 3 jaar?

Joey schreef:Afgaande op dit verhaal zou ik zeggen: wegwezen.
Maar weet je vriend hoe je erover denkt? Hebben jullie het erover? Hoe ervaart hij jullie relatie? Wil hij (samen) dingen verbeteren?


Ja we hebben het er wel eens over. Hij vindt het allemaal wel prima zo en doet net alsof er niks aan de hand is. Hij heeft wel vaker belooft om zichzelf te verbeteren maar hier is nooit iets van gekomen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 31 Okt 2018 14:12

Re: Relatie over na 3 jaar?

Dit klinkt niet als een fijne relatie voor jou.
Misschien kun je het nog een keer met hem bespreken, aangeven dat als er niks substantieel verandert jij weg gaat.
<<

Anoniem244

Bericht 31 Okt 2018 14:41

Re: Relatie over na 3 jaar?

Jullie wonen samen, jij werk 32u en hij 0.
Wat draagt hij bij aan de kosten van het huis en de vaste lasten?

Klinkt op basis wat je verteld niet als een gezonde relatie.
Als het zou veranderen en verbeteren bij hem zou je dan nog toekomst zien tussen jullie 2?
<<

Soeziex

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 31 Okt 2018 13:52

Bericht 31 Okt 2018 14:44

Re: Relatie over na 3 jaar?

Radler schreef:Jullie wonen samen, jij werk 32u en hij 0.
Wat draagt hij bij aan de kosten van het huis en de vaste lasten?

Klinkt op basis wat je verteld niet als een gezonde relatie.
Als het zou veranderen en verbeteren bij hem zou je dan nog toekomst zien tussen jullie 2?


Hij heeft een erfenis waar hij op dit moment van leeft. We betalen dus allebei gewoon onze huur en boodschappen. Ik weet niet zo goed of ik nog verder zou willen als het verbeterd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Okt 2018 14:47

Re: Relatie over na 3 jaar?

Soeziex schreef:
Ja we hebben het er wel eens over. Hij vindt het allemaal wel prima zo en doet net alsof er niks aan de hand is. Hij heeft wel vaker belooft om zichzelf te verbeteren maar hier is nooit iets van gekomen.


Ik denk dat er in zijn ogen dan ook niet zoveel aan de hand is. Hij vindt het waarschijnlijk allemaal wel best.
Maar een relatie moet je samen achter staan. Als dit niet is wat jij voor ogen hebt (en dat snap ik heel goed) en hij ziet dat niet in, dan zijn de verhoudingen inderdaad scheef. Lijkt me goed om zelf kritisch daarin te zijn. Daarvoor is je leven ook teveel waard.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 31 Okt 2018 14:51

Re: Relatie over na 3 jaar?

Soeziex schreef:
Joey schreef:Afgaande op dit verhaal zou ik zeggen: wegwezen.
Maar weet je vriend hoe je erover denkt? Hebben jullie het erover? Hoe ervaart hij jullie relatie? Wil hij (samen) dingen verbeteren?


Ja we hebben het er wel eens over. Hij vindt het allemaal wel prima zo en doet net alsof er niks aan de hand is. Hij heeft wel vaker belooft om zichzelf te verbeteren maar hier is nooit iets van gekomen.


Dan weet je genoeg, toch? Loze beloftes doen en leven van een erfenis, omdat hij dus te lui is om van de bank af te komen...? Klinkt niet echt aantrekkelijk om als vriend te hebben. Weet niet hoe hij leefde voordat jullie gingen samenwonen, maar eigenlijk maakt dat ook niet zoveel uit. Kennelijk is dit zijn nieuwe comfortzone geworden en wordt dat niet anders zolang er geld over is van de erfenis.
<<

Anoniem244

Bericht 31 Okt 2018 15:09

Re: Relatie over na 3 jaar?

Eens met Guat :-)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Okt 2018 15:12

Re: Relatie over na 3 jaar?

Ik zou ook de relatie beëindigen. Ik zie eigenlijk geen redenen om in deze relatie te blijven.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 31 Okt 2018 16:30

Re: Relatie over na 3 jaar?

Zoals ik het lees heb jij volgens mij eigenlijk ook al wel de beslissing genomen. Je geeft zelf al aan dat je geen liefde meer voelt, dat je op deze manier geen toekomst ziet en dat je niet weet of je nog wel verder wilt als hij al zou veranderen en de situatie zou verbeteren.

Volgens mij maakt hij jou niet gelukkig dus zou ik de relatie beëindigen en je dromen achterna gaan en dingen doen die jou wel gelukkig maken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Okt 2018 17:43

Re: Relatie over na 3 jaar?

Het feit dat jij je een huissloof voelt in de relatie en dat jij echt het idee hebt dat jullie meer huisgenoten zijn dan geliefde is voor mij een teken dat het op is.
Kies voor jezelf en voor een actieve toekomst die je graag wilt en dat hij daar nu niet in past is jammer, maar je zit nu je eigen geluk in de weg.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers