Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


puzzelvraag oudere kinderen

<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 14:50

Bericht 26 Okt 2018 21:28

puzzelvraag oudere kinderen

Oké, ik denk dat ik misschien een beetje een domme vraag heb. Is het haalbaar voor een kind van bijna 9 om een puzzel van 1000 stukjes te maken? Ik heb echt geen idee wat normaal is. 1000 stukjes een leuke uitdaging voor een redelijk slim kind, of is dat echt te veel en moet ik voor 500 of 750 stukjes gaan? Ik puzzel zelf nooit, dus ik heb geen idee hoe moeilijk een puzzel van 1000 stukjes is.
<<

Anoniem247

Bericht 26 Okt 2018 21:32

Re: puzzelvraag oudere kinderen

1000 is voor die leeftijd wel echt heel veel. Mijn zoon van 8 maakt nu puzzels van 150 stukjes en daar is hij wel even zoet mee. Ik zou dan voor een puzzel van 500 stukjes gaan. Van Jan van Haasteren heb je daar leuke van. Die vind mijn zoon heel leuk.
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 14:50

Bericht 26 Okt 2018 21:39

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Oké, bedankt, dan moet ik misschien toch maar voor 500 gaan. Het is wel een rustig kind met een lange concentratieboog, dus in die zin wel een geschikt kind om te puzzelen. 1000 is misschien inderdaad wel een beetje ambitieus.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Okt 2018 22:07

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Ligt er een beetje aan denk ik of hij/zij graag en vaker puzzelt. Als dat het geval is dan is 1000 stukjes wel veel maar wel te doen om misschien samen met ouders te maken?
Met mijn kinderen heb ik pas een puzzel van 1000 stukjes gemaakt, dat was heel gezellig om samen te doen.
Maar ik denk dat ik eerder voor een puzzel van 500 of 750 stukjes zou gaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Okt 2018 22:14

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Ik was vroeger echt wel heel snel met dat soort dingen en goed in puzzelen en zo (doe het nog steeds graag) maar op die leeftijd deed ik voor zover ik me kan herinneren echt geen puzzels van 1000 stukjes. Vaak zijn die echt wel lastig, ik denk niet dat dat realistisch is voor die leeftijd. Ik vind ze nu nog best lastig en ik ben volgens mij echt wel goed in dat soort dingen. Wat maakt hij/zij nu? Ik zou denken aan 250 stukjes of misschien 500, maar meer nog niet denk ik.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1306

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 26 Okt 2018 22:16

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Ligt aan je kind denk ik. Dochter van 5 maakt gemakkelijk puzzels van 500 stukjes al een tijdje. Ze is hier vaak ook sneller mee dan bijvoorbeeld ikzelf.
Ik moet alleen niet verwachten dat ze de puzzel in 1 x afmaakt. Maar ze is hier rustig een week mee bezig. Ze neemt ook altijd de puzzels van mijn moeder over.

Misschien gewoon eens proberen met een puzzel van iets minder stukken en als dat goed gaat steeds opbouwen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Okt 2018 22:21

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Het ligt ook wel aan het plaatje trouwens. Ik zie hierboven Jan van Haasteren genoemd worden, die platen zijn erg leuk maar ook best lastig. Als je nooit puzzelt zijn die misschien best moeilijk.

Boerenkool wat knap van jouw dochter! Maakt ze dan gewoon puzzels voor volwassenen of speciaal voor kinderen?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1306

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 26 Okt 2018 22:33

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Nee voor volwassenen. Maar ze heeft wel voorkeur voor bepaalde kleuren (roze,paars) dus hoe meer dat erin zit hoe fanatieker ze is.
Mijn moeder houdt nogal van puzzelen dus ze maakt veel van haar puzzels en haalt ook al mijn moeders fouten eruit. Ik vind het ook knap, maar t kind ziet het gewoon. Ik kan zelf bijvoorbeeld helemaal niet goed puzzelen. Maar ze heeft iets met beelden.
Maar ik snap haar manier van puzzelen ook niet. Waar ik zou beginnen bij de randen begint zij vanuit het midden naar buiten te werken.
<<

Anoniem280

Bericht 26 Okt 2018 22:43

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Fotografisch geheugen.
Ik vind puzzelen ook leuk.
1000 stukjes heb ik in 3 dagen klaar.
Niet dat ik constant bezig ben of de puzzel tig keer al gedaan heb.
Het zijn nieuwe puzzels, doe graag de was gij?
Weet dus niet wat ik puzzel.
Maar heb een fotografisch geheugen.

Ik zou denk ik puzzels aanschaffen met 500 stukjes voor 9 jarige.
<<

Anoniem272

Bericht 26 Okt 2018 22:52

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Mijn zoon van 9 kan ook wel puzzels van 2000 of 3000 stukjes maken, maar dat vindt hij gewoon niet leuk meer. Het duurt dan zo lang. Je bent al een hele tijd bezig om alle stukjes uit te leggen. Met 1000 stukjes heeft hij dat ook al. Niet dat het te moeilijk is, maar gewoon te veel werk. 500 vindt hij leuker.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Okt 2018 23:28

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Caramba schreef:Fotografisch geheugen.
Ik vind puzzelen ook leuk.
1000 stukjes heb ik in 3 dagen klaar.
Niet dat ik constant bezig ben of de puzzel tig keer al gedaan heb.
Het zijn nieuwe puzzels, doe graag de was gij?
Weet dus niet wat ik puzzel.
Maar heb een fotografisch geheugen.

Ik zou denk ik puzzels aanschaffen met 500 stukjes voor 9 jarige.


Maar hoe helpt een fotografisch geheugen dan bij een Was gij puzzel? Want als je die voor het eerst doet weet je niet wat het moet worden.

Als ik genoeg tijd heb kan ik een puzzel van 1000 stukjes ook wel in 3 dagen leggen ja. Maar meestal puzzel ik maar een half uurtje per dag en soms een paar dagen niet dus dan doe ik er vaak wel even over. Als kind vond ik dat niet leuk en wilde ik een puzzel liever in 1 keer maken. Een beetje wat Filoria ook zegt dus, dat had ik ook.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Okt 2018 08:26

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Hier ook een puzzelaar. Ik maakte vrij snel puzzels van 1000 stukjes als klein meisje. In mijn verlof maakte is soms wel 1 puzzel per dag... Mijn moeder vindt het altijd eng als ik puzzel, zo snel ga ik.

Fotografisch geheugen help goed om stukje op juiste plek weg te leggen (doorlopende lijnen of zelfde kleur).
08/2018
05/2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Okt 2018 08:30

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Dat is geen fotografisch geheugen. Dat is inzicht.
#teammaple🍁
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 27 Okt 2018 09:07

Re: puzzelvraag oudere kinderen

Misschien dat je met een fotografisch geheugen precies weet welk stukje waar ligt als je t eenmaal een keer onbewust gezien hebt, zodat je veel sneller kan zoeken?

Anders zou ik ook niet weten hoe dat zou helpen :D
Een echt fotografisch geheugen lijkt me trouwens echt heel zwaar om te hebben, brrr

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers