Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Okt 2018 15:31

Re: Stomme vragen topic #5

Goeie tips Travel! Ik had van de week zo'n soort pastasaus gemaakt maar ho maar.

Maar ik heb vandaag een spinazie smoothie gemaakt en in z'n drinkbeker gedaan en dat ging er achter elkaar in. Ha mama outsmarted ya!
Let's discover the world together.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 25 Okt 2018 15:42

Re: Stomme vragen topic #5

Marin schreef:Goeie tips Travel! Ik had van de week zo'n soort pastasaus gemaakt maar ho maar.

Maar ik heb vandaag een spinazie smoothie gemaakt en in z'n drinkbeker gedaan en dat ging er achter elkaar in. Ha mama outsmarted ya!


Hoppa drinken maar de groentevitamines hahaha.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Okt 2018 18:35

Re: Stomme vragen topic #5

Smoothies maak ik inderdaad ook vaak.
Het is vast een fase Marin! Tot nu toe gaat T altijd weer eten na een paar weken.
2016
<<

Anoniem243

Bericht 25 Okt 2018 19:22

Re: Stomme vragen topic #5

bosjesvrouw schreef:Ik gooi het wel weg. Ook omdat ze er aan hebben gezeten en het speeksel van hun er in komt dat vind ik niet zo fris.


Dit. We scheppen dus ook maar miniporties op elke keer anders is het zo zonde, haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Okt 2018 19:32

Re: Stomme vragen topic #5

Salome schreef:Smoothies maak ik inderdaad ook vaak.
Het is vast een fase Marin! Tot nu toe gaat T altijd weer eten na een paar weken.


Vanavond at ie dus gewoon alles weer. Wel eerst de spinazie gedaan en daarna de kip en aardappelkroketjes. Hij wordt vast een sterke kerel zo.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Okt 2018 19:33

Re: Stomme vragen topic #5

Sookie schreef:
bosjesvrouw schreef:Ik gooi het wel weg. Ook omdat ze er aan hebben gezeten en het speeksel van hun er in komt dat vind ik niet zo fris.


Dit. We scheppen dus ook maar miniporties op elke keer anders is het zo zonde, haha.


Ja ik ga dat zeker onthouden! Ik kook altijd voor meerdere dagen voor hem en bewaar het in bakjes van 200 a 250 gr. Maar als ik weet dat ie slecht eet, kan ik wel kleine beetjes ik z'n bordje doen. Bedankt voor de tip!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 26 Okt 2018 07:53

Re: Stomme vragen topic #5

Wij geven altijd een kleine portie op zijn eigen bordje en de rest op een bordje die wij bij ons houden. We geven hem dan tussendoor wat hapjes steeds, iets wat hij helemaal niet lijkt te merken aangezien hij honger heeft en druk bezig is het eten verder zelf op zijn bestekje te krijgen haha!

Laatst heeft hij wel een paar dagen wat minder goed gegeten. Tussen de middag warm eten hielp toen ook niet. Na een dag bij de gastouder en daar dus met andere kindjes aan tafel eten, ging het weer goed.
10.04.17
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 26 Okt 2018 10:59

Re: Stomme vragen topic #5

Marin eet O nooit met de pot mee dan?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Okt 2018 12:46

Re: Stomme vragen topic #5

Plien schreef:Marin eet O nooit met de pot mee dan?


Nee wij eten meestal pas tussen acht uur en half negen en dan slaapt hij allang.

(hij eet dus in principe wel alles maar niet letterlijk met ons mee)
Let's discover the world together.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 26 Okt 2018 13:09

Re: Stomme vragen topic #5

Oke! Maar gaan jullie dan op een gegeven moment niet eerder eten? Ik persoonlijk vind het wel belangrijk om samen te eten. Heb jij dat niet?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Okt 2018 13:14

Re: Stomme vragen topic #5

Ik zie niet echt hoe we dat op termijn anders kunnen doen ivm werk van m'n man. Tenzij ik met de kindje(s) op den duur eerder ga eten maar ik eet liever gewoon met m'n man 's avonds, dat vind ik ook fijner. Dit is nou eenmaal de gezinsdynamiek die we hebben, het is wat het is. Ik kook wel gewoon altijd vers voor m'n zoontje maar hij eet al om half 6.
Ik vind het zeker belangrijk om samen te eten, daarom ontbijten we altijd met z'n drietjes.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 26 Okt 2018 13:36

Re: Stomme vragen topic #5

Je kookt voor meerdere dagen. Vries je dat dan ook in? Want niet alles is lekker om op te warmen. Geef je ook een paar dageb achter elkaar hetzelfde? Zelf zou ik dat ook niet lekker vinden.

Verder ben ik het met Plien eens dat het belangrijk is om samen te eten. Als mijn man later thuis is eet hij alleen en ik met de kinderen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Okt 2018 13:42

Re: Stomme vragen topic #5

Toen hij nog jonger was vroor ik het wel vaak in, want dan at ie de hele week hetzelfde, omdat dat aangeraden wordt met aan smaken wennen. Maar nu kook ik gewoon voor twee a drie dagen en vaak rouleer ik een beetje, dus dag 1 maaltijd a, dag 2 maaltijd b, dag 3 maaltijd a weer, etc, zodat hij toch genoeg variatie heeft. Hij mag ook altijd alles proeven en een hele tijd lang lustte hij eigenlijk alles wel, alleen nu gaat het dus minder en eet ie bijna niks.

En ja ik vind het ook belangrijk, maar dit is niet echt een optie voor ons. Daarom zei ik al: Het is wat het is. Echt advies over dat het beter is om samen te eten hoef ik niet, daar ga ik me alleen maar rot over voelen dat dat niet kan. M'n man ziet onze zoon soms 's avonds niet eens, tegen de tijd dat hij thuis komt, slaapt hij al, daarom zijn de ochtenden bij ons belangrijk. Zo doen we dat gewoon.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 26 Okt 2018 13:45

Re: Stomme vragen topic #5

Maar O is nog klein. Als hij wat ouder is en langer wakker blijft is dat denk ik wel makkelijker te organiseren, wat later eten. Ik eet wel met Julian samen, toen hij kleiner was ook maar dat was ook omdat ik zelf honger had.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Okt 2018 13:47

Re: Stomme vragen topic #5

Ja precies, als hij niet om half 7 in bed ligt, maar bijvoorbeeld 8 uur wordt het al een heel ander verhaal. Dan kunnen we misschien wel samen eten als gezin en iig zien ze elkaar wat langer.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Okt 2018 13:48

Re: Stomme vragen topic #5

Wij vriezen bijna alles in, ik zou niet weten hoe ik het anders stressloos allemaal moet doen met koken en regelen.

Sorry even een eigen stomme vraag tussendoor. Kindjes van 14 maanden krijgen tegenwoordig de Meningokokken ACWY-vaccinatie. Er is sinds 2015 een opkomst van de W variant. Het aantal besmettingen is klein maar neemt toe. Als je buiten de vaccinatiegroep valt, zoals mijn kind, kan je je tegen betaling laten inenten. Dat gaan we waarschijnlijk laten doen, maar vraag me af of ik mezelf en man ook meeneem. Zijn er meer ouders die het laten doen?
<<

ChiQ

Bericht 26 Okt 2018 14:00

Re: Stomme vragen topic #5

Marin schreef:Ja precies, als hij niet om half 7 in bed ligt, maar bijvoorbeeld 8 uur wordt het al een heel ander verhaal. Dan kunnen we misschien wel samen eten als gezin en iig zien ze elkaar wat langer.


Ja dat is gewoon straks wel mogelijk hoor. Denk dat O echt niets ervan krijgt zo klein dat zijn buikje op tijd wordt gevuld en hij naar bedje gaat.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Okt 2018 14:30

Re: Stomme vragen topic #5

Marin schreef:
En ja ik vind het ook belangrijk, maar dit is niet echt een optie voor ons. Daarom zei ik al: Het is wat het is. Echt advies over dat het beter is om samen te eten hoef ik niet, daar ga ik me alleen maar rot over voelen dat dat niet kan. M'n man ziet onze zoon soms 's avonds niet eens, tegen de tijd dat hij thuis komt, slaapt hij al, daarom zijn de ochtenden bij ons belangrijk. Zo doen we dat gewoon.


Goed dat je dit aangeeft hoor Marin. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat meerdere mensen het nodig vinden om te belichten hoe belangrijk het is om samen met je kind te eten terwijl jij al duidelijk hebt aangegeven is dat dat nu niet haalbaar is. Menson, wees eens wat coulanter naar elkaar. Vrouwen zouden mijns inziens elkaar wat meer moeten steunen. Ik denk dat O. echt aandacht genoeg krijgt en ook dat het eetaspect genoeg aandacht krijgt in huize Marin. En al was dat niet zo, het is ook weer niet zo'n wereldprobleem dat er écht iets over gezegd moet worden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Okt 2018 14:41

Re: Stomme vragen topic #5

Wat een lieve reacties Harrison en ChiQ. Ik ging me er inderdaad al een beetje rot en schuldig door voelen. Maar inderdaad, het is wat het is, en me dunkt dat die knul goed te eten krijgt bij ons. :)
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Okt 2018 14:41

Re: Stomme vragen topic #5

Ik wilde ook zoiets typen Harrison. Met zulke opmerkingen kun je eventueel iemand een rotgevoel geven. Vaak en ook zeker in dit geval, totaal onnodig. Om mij heen zie ik dit ook veel te vaak. Helemaal als het over kinderen of opvoeding gaat. Ik merk dat ik nu tijdens mijn zwangerschap minder met sommige mensen deel dan ik zou willen, omdat ik geen zin heb in het oordeel van anderen. Vind ik echt heel jammer.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 26 Okt 2018 14:59

Re: Stomme vragen topic #5

Het ging me er meer om dat het wellicht wel handig is qua porties als hij met de pot mee eet qua eten en weggooien enzo. Verder moet ze vooral doen wat voor hen prettig is, maar als je het hebt over eten weggooien enzo dan lijkt dit me niet de meest zuinige optie.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem304

Bericht 26 Okt 2018 15:03

Re: Stomme vragen topic #5

Ik zie ook heel vaak zulke berichten op Instagram, dat we (als moeders of bijna moeders) wat liever voor elkaar moeten zijn. Ik vind dat wel een goed idee.

Het is jammer dat je niet samen kunt eten 's avonds, maar in principe doen jullie dat natuurlijk 's ochtends. Eigenlijk vind ik samen ontbijten stiekem veel gezelliger en knusser. En ik denk dat een hele hoop gezinnen echt niet samen ontbijten hoor, dus dat heb je alweer voor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Okt 2018 15:07

Re: Stomme vragen topic #5

Nee ik gooi het inderdaad liever niet weg, maar meerdere keren opnieuw opwarmen is ook niet echt goed, vandaar dat ik me afvroeg hoe anderen dat doen. Toch kleinere porties aanbieden misschien en hopen dat ie gauw weer meer eet.

Cotton, ja dat is waar! Ik heb het geluk dat ik nu nog niet de deur met hem uit hoef dus wij hebben weer in ons voordeel dat de ochtenden heel relaxed zijn. Hij helpt dan met koffie zetten en eieren bakken (en eten :palm:) voor m'n man en daarna eten we met z'n drietjes. Ook wel heel leuk vind ik dat inderdaad!
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 26 Okt 2018 16:09

Re: Stomme vragen topic #5

SoGood schreef:Wij vriezen bijna alles in, ik zou niet weten hoe ik het anders stressloos allemaal moet doen met koken en regelen.

Sorry even een eigen stomme vraag tussendoor. Kindjes van 14 maanden krijgen tegenwoordig de Meningokokken ACWY-vaccinatie. Er is sinds 2015 een opkomst van de W variant. Het aantal besmettingen is klein maar neemt toe. Als je buiten de vaccinatiegroep valt, zoals mijn kind, kan je je tegen betaling laten inenten. Dat gaan we waarschijnlijk laten doen, maar vraag me af of ik mezelf en man ook meeneem. Zijn er meer ouders die het laten doen?


Als je in een regio woon waar sie variant voorkomt en jullie daar mee in aanraking kunnen komen zou ik mijzelf wel laten vaccineren.
Ik ben nog aan het twijfelen of we onze zoon die vaccinatie gaan geven.
Volgens de huisarts die ik hierover gebeld heb zei dat wanneer iedereen die opgeroepen wordt zich laat vaccineren de deking zo groot is dat andere het bijna niet meer kunnen krijgen.
Dus daarom twijfelen wij nog.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Okt 2018 16:29

Re: Stomme vragen topic #5

Dankjewel voor je reactie. We laten alleen ons kind vaccineren, de afspraak staat al gepland. Hoewel het een klein risico is vind ik het toch een fijn idee.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers