Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Okt 2018 17:47

Re: Werk & studie biechttopic

Jeetje biechtje, daar zou ik ook helemaal van de kaart van zijn! Wat een rot actie zeg!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Okt 2018 11:54

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zit even met een dilemma, soort luxeprobleem. Ik kan namelijk kiezen tussen twee banen. De ene is een baan in de horeca met onregelmatige tijden en laag salaris (iets meer dan minimumloon), de andere is een fulltime baan op kantoor met een mooi salaris. Beide banen zijn makkelijk te bereiken met fiets en/of auto. Het gesprek met de eigenaar van de horecazaak was geweldig, we hebben dik anderhalf uur gekletst, het voelde gelijk heel vertrouwd en het klikte goed tussen ons. Ook gaf hij aan dat werktijden altijd in overleg zijn, privéleven heeft altijd voorkeur en daar wordt altijd rekening mee gehouden. Werken in het weekend hoort er helaas ook bij, maar eveneens in overleg, nooit elke week en niet altijd dezelfde dienst.

Bij het kantoor was het best zakelijk en formeel, het is een standaard job van negen tot vijf en waarschijnlijk valt er wel een mouw aan te passen wat het gezin betreft (ik ben moeder), maar het betekent wel dat ik elke dag al weg ben voor school begint en pas rond etenstijd weer thuis ben. Voordeel is dat ik wel elk weekend en 's avonds thuis ben en ook nog een stuk meer ga verdienen dan ik nu verdien (echt een flink stuk meer, ik denk €1000,-), waardoor we wat luxer kunnen gaan leven (dus dagjes uit, buiten de deur eten, op vakantie etc). What to do??
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Okt 2018 12:59

Re: Werk & studie biechttopic

Dat is toch geen dilemma. Zou het voor mij niet zijn in iedergeval. Ik zou voor de kantoorbaan gaan (maar goed ik ben dan ook een kantoorbaan gewend).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Okt 2018 13:44

Re: Werk & studie biechttopic

Fred schreef: (maar goed ik ben dan ook een kantoorbaan gewend).

En je hebt geen kind.

Ik snap dat een fulltime kantoorbaan als moeder zijnde best even een omschakeling kan zijn, in elk geval iets wat je echt even goed moet overwegen. Hoe flexibel is je man met z'n werk, biechtje? Kan hij jullie kind naar school brengen en halen en alvast wat aan het avondeten doen?

Op zichzelf staand klinkt de horeca baan heel fijn en vrijblijvend, die flexibiliteit kan heel fijn zijn om te combineren met een gezin. Anderzijds moet je ook bedenken dat het ook een keerzijde kan hebben. Ze zeggen nu wel dat privéleven altijd voorkeur heeft, maar onregelmatig werken heeft ook echt nadelen en je moet nog maar zien of dat wat ze zeggen in de praktijk ook zo is.

Je moet ook maar zo denken: Met die kantoorbaan verdien je misschien wel meer voor leuke dingen, maar heb je ook minder tijd om die leuke dingen te doen. Maar als jij het hele weekend aan het werk bent in je horeca baan, is het misschien ook niet zo heel gezellig op die dinsdagochtend dat je wél vrij bent (dat herken ik althans uit onregelmatig werken) en je man aan 't werk is en je kind op school..

Ik kan geen keuze voor je maken, ik weet ook niet goed wat mijn voorkeur zou zijn, ik dénk uiteindelijk de kantoorbaan, maar dan wel wanneer ik zou weten dat m'n man makkelijk het kind kan brengen en halen etc.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Okt 2018 17:35

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou het wel weten: de kantoorbaan en dan niet fulltime gaan werken maar minder, dan heb je ook nog tijd om de kids te zien :) Mocht dat parttime werken niet kunnen, dan zou ik tijdelijk fulltime werken en over een half jaar een verzoek tot vermindering van je werkuren indienen of ouderschapsverlof opnemen want daar heb je recht op.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 24 Okt 2018 15:09

Re: Werk & studie biechttopic

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er zelf nog over nagedacht (uiteraard) en heb besloten te gaan voor de baan waar ik het gelukkigst van word. Het is leuk als ik veel verdien, maar ik heb jaren kantoorbanen gehad en werd daar eigenlijk niet echt gelukkig van. Daarbij kan mijn partner ons kind ook niet naar school brengen omdat hij elke dag om 6.15 uur al van huis gaat. Dat zou betekenen dat de kinderen vijf dagen per week naar vso/bso moeten en dat wil ik niet. Daarbij was het gesprek met de eigenaar van de horecagelegenheid ook zó fijn, ik voelde me enorm op mijn gemak en ik weet dat ik dit werk kan. Bij beide voor- en nadelen opgeschreven en de uitkomst was dat ik meer voordelen zie bij de baan in de horeca dan op kantoor. Dus heb ik ervoor gekozen in de horeca te gaan werken. Wat ook scheelt is dat mijn partner me steunt in mijn keuze, dit echt een mooie kans voor me vindt en weet dat ik weloverwogen heb gekozen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Okt 2018 12:45

Re: Werk & studie biechttopic

Ik weet niet wat ik ermee wil, want ik denk dat dit gewoon bij mij hoort en ik er niet vanaf kom. Maar misschien is het voor iemand herkenbaar en dan ben ik benieuwd hoe jij ermee omgaat.

Ik vind mijn werk leuk. Ik heb veel vrijheid en ook best wat verantwoordelijkheden. Ik sta vrij vaak voor groepen mensen en kom steeds in nieuwe omgevingen terecht. Dat gaat allemaal prima. Als ik vakantie heb, kom ik heel erg tot rust. Slaap ik beter. En ervaar ik minder druk. In werkweken ben ik continu alert. Dit moet, dat moet en omdat ik ook kinderen heb, ben ik van het moment van opstaan tot het naar bed gaan aan het regelen. Ik word 's nachts ook vaak wakker 'Oh die mail!'. Maar toch gaat het allemaal prima, ik word goed beoordeeld, ik vind het ook leuk en ik ben blij met mijn baan. Ik wil ook graag werken. Maar man, na een vakantie. Dan is alles anders. Dan wil ik gewoon niet weer in de drukte. Dan denk ik opeens dat ik het niet meer kan, of dat ik eigenlijk niet goed ben ik mijn werk, of sterker nog dat ik eigenlijk helemaal niks kan en dan wil ik me eigenlijk helemaal terugtrekken. Ik heb dan alleen maar negatieve gedachtes en zie overal tegenop. En als ik dan weer een week of drie werk dan is het weer normaal. En dan ben ik weer positief. Maar ik heb dit dus na elke vakantie. En ik vind het gevoel zo naar. Ik had het als kind op zondag ook beetje. Zo zwaar, naar gevoel dat alles weer ging beginnen. De vakantie is dus fijn, maar in plaats van fris en fruitig en vol energie terugkomen ben ik dus zo ongeveer depressief. En dit gebeurt na elke vakantie. Ik weet wel dat ik weer herstel. Want het verloopt elke keer precies hetzelfde. Gek, toch?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Okt 2018 06:45

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb even advies nodig. Voor mijn huidige baan staat er volgende maand een zakenreis gepland. Nu heb ik gisteren te horen gekregen dat ik per 1 januari kan beginnen bij mijn nieuwe baan. Dit betekent dat ik voor of na de zakenreis kan opzeggen, maar wat is nu wijsheid?
Als ik het voor de reis doe geef ik mijn werkgever langer de kans om iemand anders te vinden, maar loop ik ook het risico dat hij boos wordt omdat de timing zo rot is. Wellicht wordt de reis dan gecancelled en is het geld verspilt.
Als ik het na de zakenreis doe, voorkom ik dat deze geannuleerd moet worden, maar is er ook een kortere periode om om iemand anders te zoeken.
Wat is nou wijsheid?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 31 Okt 2018 07:58

Re: Werk & studie biechttopic

Kun je niet geeoon met je baas overleggen? Kan hij/zij vast waarderen.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Okt 2018 12:17

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb even advies nodig. Voor mijn huidige baan staat er volgende maand een zakenreis gepland. Nu heb ik gisteren te horen gekregen dat ik per 1 januari kan beginnen bij mijn nieuwe baan. Dit betekent dat ik voor of na de zakenreis kan opzeggen, maar wat is nu wijsheid?
Als ik het voor de reis doe geef ik mijn werkgever langer de kans om iemand anders te vinden, maar loop ik ook het risico dat hij boos wordt omdat de timing zo rot is. Wellicht wordt de reis dan gecancelled en is het geld verspilt.
Als ik het na de zakenreis doe, voorkom ik dat deze geannuleerd moet worden, maar is er ook een kortere periode om om iemand anders te zoeken.
Wat is nou wijsheid?


Heb je al getekend bij je nieuwe baan? Dan zou ik nu vast opzeggen. Hoe langer van te voren hoe fijner, zou ik als werkgever zeggen. En dan heeft het toch geen invloed op die reis, je kan toch gewoon mee - of begrijp ik je verkeerd?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Okt 2018 17:22

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik weet niet wat ik ermee wil, want ik denk dat dit gewoon bij mij hoort en ik er niet vanaf kom. Maar misschien is het voor iemand herkenbaar en dan ben ik benieuwd hoe jij ermee omgaat.

Ik vind mijn werk leuk. Ik heb veel vrijheid en ook best wat verantwoordelijkheden. Ik sta vrij vaak voor groepen mensen en kom steeds in nieuwe omgevingen terecht. Dat gaat allemaal prima. Als ik vakantie heb, kom ik heel erg tot rust. Slaap ik beter. En ervaar ik minder druk. In werkweken ben ik continu alert. Dit moet, dat moet en omdat ik ook kinderen heb, ben ik van het moment van opstaan tot het naar bed gaan aan het regelen. Ik word 's nachts ook vaak wakker 'Oh die mail!'. Maar toch gaat het allemaal prima, ik word goed beoordeeld, ik vind het ook leuk en ik ben blij met mijn baan. Ik wil ook graag werken. Maar man, na een vakantie. Dan is alles anders. Dan wil ik gewoon niet weer in de drukte. Dan denk ik opeens dat ik het niet meer kan, of dat ik eigenlijk niet goed ben ik mijn werk, of sterker nog dat ik eigenlijk helemaal niks kan en dan wil ik me eigenlijk helemaal terugtrekken. Ik heb dan alleen maar negatieve gedachtes en zie overal tegenop. En als ik dan weer een week of drie werk dan is het weer normaal. En dan ben ik weer positief. Maar ik heb dit dus na elke vakantie. En ik vind het gevoel zo naar. Ik had het als kind op zondag ook beetje. Zo zwaar, naar gevoel dat alles weer ging beginnen. De vakantie is dus fijn, maar in plaats van fris en fruitig en vol energie terugkomen ben ik dus zo ongeveer depressief. En dit gebeurt na elke vakantie. Ik weet wel dat ik weer herstel. Want het verloopt elke keer precies hetzelfde. Gek, toch?


Ik heb geen tips voor je, maar wil toch even reageren. Ik herken heel erg wat jij zegt. Ik gok zomaar dat jij de lat voor jezelf vrij hoog legt in je werk. En hoewel je dat niveau wellicht wel weet te halen zal het (onbewust) toch wel voor stress zorgen, stress die je in je adrenalinerush niet als vervelend ervaart. Pas als die rush voorbij is ervaar je dan het verschil tussen de rush en de ontspanning.

Ik denk dat veel mensen hier last van hebben. Misschien niet allemaal in de mate die jij beschrijft (ik herken die mate wel helaas). Misschien komt iemand hier nog met een lekkere tip voor ons.
#teammaple🍁
<<

Pitty

Bericht 31 Okt 2018 20:15

Re: Werk & studie biechttopic

Ik herken het heel erg, Biechtje met vakantie en werkstress. Het is wel
minder geworden de laatste jaren, maar tijdens de studie had ik het dus heel erg.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Nov 2018 12:45

Re: Werk & studie biechttopic

Even onder mijn eigen naam (geen zin om opnieuw in te loggen en zo/n biecht is dit nu ook weer niet). Bedankt voor de herkenning. Ik heb inmiddels de tweede week na de vakantie er bijna op zitten. En het gaat alweer een stuk beter dan de eerste week. Naast neerslachtige gedachtes, zie ik ook weer kansen en stort ik me weer op dingen. Heel raar hoe dat in mijn hoofd gaat en wat een vakantie met me doet. Ik begrijp zelf het proces niet helemaal geloof ik. Ik leg inderdaad de lat vrij hoog. Ik heb in december weer vakantie. Dan zal het weer zo gaan. Ik hoop eigenlijk dat ik een strategie vind waardoor ik met energie start in het nieuwe jaar in plaats van met lood in mijn schoenen. Op mijn werk heeft niemand het door trouwens. Gelukkig maar.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Nov 2018 14:59

Re: Werk & studie biechttopic

Wat rot dat je je zo voelt, HGL. Contrast tussen werken en vakantie is vaak ook wel groot, vind ik. Ergens positief dat je dan beter slaapt en kennelijk dus je hoofd kunt leegmaken, maar als je daarna zoveel moeite hebt om weer tot jezelf te komen qua gemoedstoestand en werken lijkt me dat idd heel naar. Ik herken het in die zin dat ik op m'n vrije dagen vaak niet lekker zit: ik zit blijkbaar in een werkomgeving waarin mensen het woord weekend/vrije dag/na werktijd niet kennen. Als ik dus niet op m'n vrije dagen mijn mail enigszins bijhoud, sta ik gevoelsmatig op maandagochtend meteen al met 100-0 achter. Herken je dat ook?

Verder denk ik dat je een heel sterk verantwoordelijkheidsgevoel hebt en dat dit in het algemeen een waardevolle eigenschap kan zijn, maar het werkgerelateerd soms niet meer in balans is. Heb ook taken die je in teamverband doet? Ik merk bij mezelf dat ik dan minder onrust voel, omdat het dan meer als gedeelde verantwoordelijkheid voelt.

Ik denk vooral dat perfectionistisch zijn je in de weg kan zitten op de werkvloer. Tijdens studie was dat toch anders: je werkte wel met deadlines maar de vrijheid was groter om zelf je tijd in te delen. In een baan moet je gewoon presteren op afgebakende tijden en ik vind soms dat lang niet alle functies zich daar voor lenen. Dat kan wel een gevoel veroorzaken van druk, onzekerheid en het idee altijd 'aan' te staan.

De ultieme tip heb ik niet voor je. Ik kan het hiervoor hooguit proberen te verklaren en soms helpt dat ook al enigszins om je gevoel te kunnen duiden. Oh ja, ik merk bij mezelf dat het ook samenvalt met waar je werkzaam bent en de werkdruk die hiermee gepaard gaat. Alleen heb ik mezelf wel op de één of andere manier aangeleerd om te rationaliseren: als ik mijn werk echt niet goed deed of aankon, zat ik niet op die positie. Klinkt misschien gek, maar na heel vaak zo te denken wordt deze gedachte voor jezelf steeds meer waarheid - die worden bevestigd door goede beoordelingen - dan de gedachten waarin je je eigen capaciteiten in twijfel trekt. Ik hoop dat iemand hier wel de tip heeft om je prettiger te laten voelen. :)
<<

Anoniem250

Bericht 01 Nov 2018 15:37

Re: Werk & studie biechttopic

Bedankt voor je reactie. Jij herkent het dus ook enigszins. Ik heb over het algemeen geen moeite echt vrij te zijn op mijn vrije dagen. Als ik vrij ben dan zijn de kinderen er altijd. En dan kan ik gewoon niet bellen of mailen of anderszins beschikbaar zijn. Dat vind ik niet erg. Juist fijn. Dus de grens tussen werk en privé is er wat dat betreft heel duidelijk. Ik bekijk zondagavond wel mijn mail en agenda. En dan begint vaak het opgejaagde gevoel. Máár als ik dus eenmaal in het werkroutine zit, ervaar ik de werkdruk niet. Ik denk dat UN met adrenaline wel goed zit. Het nare gevoel komt alleen na een vakantie. Niet na een weekend. En het ebt na een week of twee ook weer weg. Dan zit ik er weer helemaal in en haal ik weer heel veel plezier en voldoening uit mijn werk. Ik vind het gek dat iets fijns (vakantie) zo'n negatief gevoel oproept als ik weer ga werken. Ik zou liever opladen tijdens mijn vakantie. Of tot nieuwe dingen komen.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Nov 2018 19:53

Re: Werk & studie biechttopic

Graag gedaan. Helaas heb ik verder geen concrete tips voor je. Maar hoop wel voor jou dat er tips komen waar je iets mee kunt. :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Nov 2018 22:15

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb een andere baan sinds augustus. Daarvoor heb ik 10 jaar hetzelfde gedaan. 10 jaar lang vond ik het leuk, heb ik veel geleerd maar na 10 jaar had ik wel het gevoel dat ik zo'n beetje alles in die functie wel had gezien. Intern kwam er een nieuwe vacature, gesprek gehad (niet echt officieel sollicitatie) en ik mocht daar gaan werken. Overgang van ene functie naar andere functie is wat moeilijk verlopen omdat er voor mijn oude functie geen vervanger was dus ik zat een beetje twee dingen te doen. Toen heb ik week of 6 geleden de keuze gemaakt om echt te stoppen met oude functie omdat ik anders niet in mijn nieuwe functie kan komen. Lastige keuze, maar het moest.
En nu zit ik in mijn nieuwe functie, al wel een poosje maar nu natuurlijk week of 6 volledig. En ik kom er maar lastig in, mijn nieuwe collega's zijn aardig, maar tonen weinig belangstelling, ik leer ze zo niet echt kennen. Ik zoek hun wel op maar ze zijn allemaal druk(zeggen ze) dus ik merk dat ik ze ook weer minder op zoek en ze zoeken mij ook niet op. Ik had bij mijn oude functie een hele leuke klik met collega's was altijd gezellig en belangstellend.
Maar ik heb het ook gewoon niet druk nu, ook niet wat ik gewend ben. Mijn oude functie was echt druk, hard werken, dat vind ik prettig, ik hou wel van een beetje druk dan functioneer ik goed. Nu heb ik het niet druk.. ik stel alles uit omdat ik tijd zat heb..waar ik dan weer lamlendig van wordt.
Ik heb al een aantal keren aangegeven dat ik weinig werk heb en dat ik graag meer wil doen. Steeds wordt gezegd dat komt echt wel, goed dat je het aangeeft. Dan lijkt er weer wat te komen en dan stopt dat toch weer voor het goed en wel is opgestart, dus weer niks te doen voor mij.

Vandaag weer een dag zonder afspraken.. aanstaande maandag weer een dag zonder afspraken (die plan ik van te voren op de dag zelf kan er niet ineens een afspraak komen) Ik wordt er zo moedeloos van... ga met wat tegenzin naar mijn werk. Het werk zelf als ik dan doe wat ik moet doen, vind ik leuk. Natuurlijk niet alles maar het grootste gedeelte vind ik het leuk.

Ik wil het gewoon even kwijt denk ik, tips zijn altijd welkom hoor. Ik weet wel dat ik niet terug wil naar mijn oude functie,ik wil echt nieuwe dingen leren en dat heb ik niet in mijn oude functie. Mijn familie zegt; je hebt de afgelopen 10 jaar zo hard gewerkt, pittige functie gehad en geniet even van wat meer rust in je functie, dus ook misschien wat meer rust meenemen in de thuissituatie.
Ik twijfel wat ik moet doen, hoe lang moet ik het nog de tijd geven.. tot de kerst? Wat als ik het dan nog niet druk heb of in mijn ogen niet druk genoeg? Of moet ik echt accepteren dat dit gewoon een rustiger functie is, maar goed hoe snel heb ik dat voor mezelf geaccepteerd? En hoe ga ik dat accepteren?

Ik vind het gewoon een lastige situatie maar ik wil gewoon wel met wat meer plezier naar mijn werk gaan.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 01 Nov 2018 23:27

Re: Werk & studie biechttopic

Kun je niet een dag minder werken, dan heb je het drukker en kun je op je vrije dag andere dingen doen. Mits het financieel haalbaar is natuurlijk.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Nov 2018 07:25

Re: Werk & studie biechttopic

Ik herken het heeeeeel erg dat je druk nodig hebt omdat je anders lamlendig wordt. Ik kan echt 1 ding te doen hebben en het aan het einde van de dag dan nóg niet gedaan hebben, terwijl ik op drukke dagen 10 dingen er zo doorheen knal.

Ik zou het aangeven bij je leidinggevende. En dan ook dat je het al eerder hebt gezegd maar... etc. Uitleggen dat je meer uitdaging nodig hebt. Als het werk er even niet is, is het dan zinvol je ergens in in te lezen? Dat je je iig zijdelings al voorbereidt op andere taken?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Nov 2018 11:24

Re: Werk & studie biechttopic

Een dag minder werken wil ik financieel gezien zelf niet. Maar als ik minder ga werken krijg ik ook minder werk. Het is verdeeld naar aantal uur dat je werkt. Dus dat lost het niet op.

Zora, inlezen.. dat heb ik al erg veel gedaan omdat er zo weinig werk is. Ik wil juist de praktijk nu gaan uitvoeren zodat ik het leer. Had gisteren er nog een mail over gestuurd naar mijn leidinggevende hoop daar volgende week wel een reactie op te krijgen.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Nov 2018 14:17

Re: Werk & studie biechttopic

Wat jammer dat de nieuwe functie inhoudelijk niet is wat je ervan had gehoopt (tot dusver). Ik hoop ook voor je dat je leidinggevende reageert en dat hij/zij ook concreet kan maken dat het echt wel goedkomt, door tezamen met jou bijvoorbeeld een jaarplanning te maken. Ik weet niet of jouw functie zich daar voor leent, maar als dat zo is zou ik daar proberen op aan te sturen. Dat maakt het voor jou inzichtelijk of het nog de moeite waard is om voorlopig nog het een kans te geven, of je toch langzamerhand te gaan oriënteren op een andere functie wel/niet bij deze werkgever. Zoals ik het lees is het namelijk niet alleen dat je ertegenaan loopt dat je weinig hebt te doen, maar dat je ook weinig aansluiting vindt bij collega's. Denk je dat dit nog kan veranderen zodra je functie wel meer inhoud krijgt? Of zou je er minder waarde aan hechten als je het zelf drukker hebt?

Je familie bedoelt het vast goed, maar ik begrijp heel goed dat je niet voor niets op je werk zit en graag jezelf wilt ontwikkelen. Ik kan me zo voorstellen dat op deze manier de werkdagen gevoelsmatig erg lang kunnen duren. Misschien dan idd minder hectiek dan in je vorige functie, maar tussen heel druk en weinig te doen hebben zit nog van alles tussenin.

Hoop dat je leidinggevende constructief mee wil denken en dat jij je daardoor fijner voelt op je werk. :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Nov 2018 21:49

Re: Werk & studie biechttopic

Jullie herkennen me vast, geeft niks. Wil het nog niet onder mijn eigen naam posten maar ik moet gewoon even kwijt dat ik hoogstwaarschijnlijk ga solliciteren op een functie op de a.mbulance! Ik vind het heel spannend om alles wat ik bij mijn huidige baan heb opgebouwd achter me te laten, vandaar nog de kleine twijfel. Maar ik heb mijn sollicitatiebrief inmiddels wel al af, dus ik denk dat ik er wel mee door ga :).
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 29 Nov 2018 23:05

Re: Werk & studie biechttopic

Wat spannend! Past wel echt bij je.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Nov 2018 06:17

Re: Werk & studie biechttopic

Spannend! Past idd goed bij je!
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Nov 2018 19:24

Re: Werk & studie biechttopic

Lang verhaal kort: ik heb advies nodig over hoe ik vanuit ziekmelding naar een nieuwe baan kan. Ik weet dat ik beter gemeld moet zijn, maar dan (redelijkerwijs)? Details hieronder.

Ik zit sinds de zomer met een burn-out thuis. Voordat er sprake was van re-integratie, werd me de keuze tussen m’n bestaande functie en nieuwe functie geboden. De nieuwe functie is beter gekaderd, maar zijn (een deel van) de werkzaamheden die ik al deed. Eigenlijk kwam het neer op nieuwe functie is eigenlijk een andere naam voor de oude, wel met andere directe collega’s. Ik wilde en wil deze functie graag, maar gaandeweg is het van een keuze naar een ‘tijdelijke functie tbv herstel’ gegaan. Desgevraagd zei de leidinggevende dat het de bedoeling was om na herstel te vervolgen in m’n bestaande functie. Ik heb aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben, dat ik me prettig voel bij deze afdeling en ik het niet zie zitten om op te bouwen in een functie die ik in de toekomst niet zal vervullen. Mijn collega’s waren het hier niet mee eens na mijn verhaal, omdat zij een gat zouden zien vallen in de afdeling die zij niet kunnen vullen. Het verhaal veranderde; het bedrijf en ik konden nu geen keuze maken vanwege m’n herstel en wat hem betreft stond na herstel de deur open als de mogelijkheden daartoe zijn. Buiten dat is de werksfeer echt niet top, er vertrekken inmiddels best wel veel collega’s.

Afgelopen zomer is er sprake van geweest dat ik een vaststellingsovereenkomst moest tekenen, dat zou beide partijen zekerheden geven voor als het niet zou werken in m’n nieuwe functie. Ik heb niet getekend. Ik heb wel het verzoek op mail staan. Ik heb dit ook schriftelijk geweigerd. Er is later nog een gesprek geweest waarin mij nogmaals werd uitgelegd waar volgens hen de VSO voor diende. Het was ‘geen voornemen om uit elkaar te gaan’. Echt alleen zekerheid. Dus.

Inmiddels werk ik gedeeltelijk, voel me goed en heb geen terugkerende klachten. Eigenlijk zou ik wel weer 100% kunnen werken, denk ik. De arboarts hoeft me ook niet weer te zien tenzij herstel stagneert. Het is geen kattenpis geweest, dus ik voel ook wel wat onzekerheid, want ik wil het herstel niet teniet doen.

Het toeval wil dat ik van een sollicitatie van ruim voor mijn ziekmelding, de vraag kreeg of ik nog beschikbaar was. Ik ben op de koffie geweest en eindstand: als ik groen licht geef, dan gaan we voor de arbeidsvoorwaarden om de tafel. Het is een andere branche, dichterbij, met begrip voor gezin en biedt daarbij enorme flexibiliteit. Je begrijpt dat ik hier heel graag voor wil gaan; het geeft me nu al energie.

Alleen: wat nu? Ik wil het eerlijk afhandelen en heb hier de tijd voor.

Via m’n netwerk krijg ik vnml het advies om te vragen hoe het nu staat met die VSO. Maar mochten ze dir in gang willen zetten en met behoud van WW kan ik 1 maart aan de slag. Alleen met betrekking tot transitievergoeding verkeer ik natuurlijk in de situatie dat ik concreet uitzicht heb op nieuw werk.

Andere optie is om me beter te melden en op te zeggen. Hoeveel tijd moet daartussen zitten?

Ik heb voldoende dagen om bij een eigen opzegging nog vakantie op te nemen, zodat ik ook nog rust en energie kan verzamelen om fris te beginnen. Ik weet vrijwel zeker dat deze nieuwe baan mijn herstel bevordert, maar heb het gevoel dat m’n ziekmelding me nu in de weg staat.

Heeft iemand juridisch advies? Van mijn rechtsbijstand begreep ik dat ik in ieder geval beter gemeld moet zijn om welk traject dan ook in te gaan.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers