Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dreumes met veel energie....

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 22 Okt 2018 19:40

Dreumes met veel energie....

Herkennen jullie dat gevoel...
Onze dreumes van 1 zit zo vol energie en is zo'n ondernemer.
Ik ben gesloopt na een dag.

Vandaag was ik al zó moe, weekend gewerkt en eigenlijk teveel gedaan ernaast.
Vanmiddag wilde hij niet slapen, huilde om het minste... op een gegeven moment wordt ik dan zo mopperig, daar heb ik dan nu zo de balen van!

Vanavond was ik zó kapot moe, man kwam thuis en heeft nog steeds last van zijn buik na een kleine ingreep. Maar dan vertikt hij het gewoon om ook maar iets te doen...
Terwijl hij het ook vertikt om op zijn werk maar iets rustiger aan te doen, omdat daar ook ziekte is. Nou Ja thuis niet te genieten dus...

Herkenbaar dat die dreumesjes alle energie vragen..
Wat doen jullie overdag met een dreumes? Zeker nu ze niet zo makkelijk meer naar buiten gaan.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 22 Okt 2018 20:06

Re: Dreumes met veel energie....

Hier ook eentje met veel energie. Ik herken het dus wel. Mijn dochter is inmiddels 2 en kan zichzelf nu beter vermaken, dar scheelt. Mijn tip is wel echt dagelijks naar buiten, ik deed/doe dit het liefst beetje eind van de ochtend zodat se lekker moe wordt en goed slaapt in de middag. En haar dan zoveel mogelijk zelf laten lopen enzo. Ook met dit weer, naar speeltuintje of gewoon naar de ah. En verder zet ik haar ook wel lekker vera twoord voor de tv hoor zodat ik ook even rust heb of kan koken ofzo.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 22 Okt 2018 20:10

Re: Dreumes met veel energie....

O en als we thuis zijn zet ik ook wel via youtube kindermuziek op om te dansen. En verder kan ze met haar fietsje en wandelkar door de kamer crossen. En overal op klimmen, maar goed dan moet je er wel bovenop zitten. Ik laat en liet haar eigenlijk veelal haar gang gaan, vaak is dat dan rennen endan ren ik erachteraan ofzo. Tja, wel vermoeiend dus.
<<

Anoniem281

Bericht 22 Okt 2018 20:10

Re: Dreumes met veel energie....

Hier is naar buiten gaan ook vooral nog de oplossing. Ook al is 't onwijs fris, dan kleed ik 'm dikker aan en gaan we toch even wandelen, naar 't speeltuintje of gewoon in de tuin rommelen. Frisse lucht doet wonderen, volgens mij!

Binnenshuis spelen we tikkertje en verstoppertje of ik ga even 20 minuten met 'm stoeien op 't grote bed, dan mag-ie daarna met wat drinken en iets te eten even tv kijken. Vaak gaat-ie daarna gewoon lekker zelf spelen.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 22 Okt 2018 20:13

Re: Dreumes met veel energie....

Thnx dat moet ik misschien toch iets meer doen hem zelf laten lopen ook buiten...Maar hij gaat er zo weer bij zitten of zn knieën verder...
Lat voor mezelf ook niet zo hoog leggen misschien...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Okt 2018 20:30

Re: Dreumes met veel energie....

- Ga naar plekken toe waar hij mag rennen en klimmen, zoals de indoorspeeltuin (meestal is er wel een hoek voor de hele kleintjes, en naar sommige indoorspeeltuinen mag je met kleintjes tegen gereduceerd tarief), de gewone speeltuin (grotere speeltuinen hebben vaak ook wel een gedeelte voor de kleinere kindjes), kinderboerderij, zwembad, et cetera. Ga 's middags ook even liggen. Maak het jezelf gemakkelijk en stel niet te hoge eisen aan jezelf. Je man neemt zichzelf duidelijk in acht, dat moet jij dan ook met jezelf doen. Dan maar wat simpeler eten/niet strijken/vul maar in. Misschien komt hij tot rust in de buggy of voorop de fiets. Ik heb heel wat met ze gewandeld vroeger.

En denk behalve aan je eigen rust ook aan je eigen ontspanning, haal leuke boeken, haal dingen in huis die je lekker vindt, zorg goed voor jezelf. Daar knap je ook van op als je moe bent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Okt 2018 20:34

Re: Dreumes met veel energie....

M loopt nog niet los maar kan al wel op de bank klimmen ed. Ik laat hem dus niet alleen als ik bijvoorbeeld naar de wc moet dus we hebben de box nog staan waar ik hem soms ook nog in parkeer als ik aan het koken ben bijvoorbeeld, dan biedt ik hem gewoon wat “ nieuw” speelgoed aan of ik vul hem met ballenbakballen en hebben we alle twee even rust.

Gisteren waren we de bladeren in de tuin aan het opvegen enz en hebben we M gewoon nog in de tuin rond laten kruipen, als hij het koud krijgt dan piept hij wel. Hij vind het al heel leuk om te stoepkrijten en kan al “ fietsen” op de Wishbone bike. Ook waren we even naar de kinderboerderij, dat vind hij heel leuk nu ( alle dierengeluiden na doen). Doordat hij een grote broer heeft komt hij ook meer in speeltuinen die nog niet helemaal voor zijn leeftijd geschikt zijn, maar hij kruipt daar dan lekker rond en soms laat ik hem van een glijbaan af glijden.

Hij vind het op het moment heel leuk om in potten en pannen te roeren of ons te voeren met een grote soeplepel, dus als ik de afwasmachine uit pak dan geef ik hem vaak iets om mee te spelen. Hij vind alles in en uit het speelkeukentje halen heel leuk en de kruiptunnel is echt een hit, hij kan ook best lang met de Duplo aan rommelen en zichzelf met al deze dingen best prima vermaken. Ook komt hij regelmatig met boekjes aan gekropen en die lezen we dan samen, Rupsje nooitgenoeg is favoriet op het moment.
Van de week hadden we een groot stuk papier op tafel en zat hij al heel enthousiast te krassen met van die dikke potloden.

Verder ga ik ook vaak even naar het dorp of zo met de jongens, M vind het wel best in de kinderwagen een beetje rondkijken met een soepstengel of iets anders te knabbelen er bij. Als ik de draagzak pak steekt hij zijn armpjes uit, dat vind hij heerlijk.

M heeft natuurlijk nog een grote broer die ook voor een groot stuk vermaak zorgt, ik ben benieuwd hoe dat gaat als die straks naar school gaat. Maar tot nu toe kan hij zichzelf best goed vermaken ( wel vooral met het speelgoed van zijn broer of spullen die geen speelgoed zijn).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Okt 2018 20:56

Re: Dreumes met veel energie....

We gaan sowieso elke dag wel even naar buiten en ik probeer wel plekken te zoeken waar ze een beetje kan razen. Bij ons in de buurt is sowieso een grote loods met veel speeldingen, daar spreek ik vaak af. Ik bijkletsen, kinderen even razen.

Binnenshuis woont ze ongeveer op haar fietsjes. Ze hangt dan zelf een emmertje aan het stuur en stopt daar wat in en fietst dat naar de andere kant van de kamer. En weer terug. Scheelt wel dat er hier veel fietsplek is. Verder regelmatig stoeien en haar gewoon laten razen. Zolang het niet kapot kan (inclusief kind zelf) vind ik het allemaal wel prima.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Okt 2018 21:09

Re: Dreumes met veel energie....

Nan schreef:Verder regelmatig stoeien en haar gewoon laten razen. Zolang het niet kapot kan (inclusief kind zelf) vind ik het allemaal wel prima.

:smile: Ja dit. En iedere ochtend naar buiten.
Op mijn vrije dagen gaan we na het ontbijt altijd boven aankleden. T speelt dan vaak op ons bed. Dan stofzuig ik boven gelijk als dat nodig is. We doen boodschappen en eten fruit. Daarna gaan we eigenlijk gelijk al naar buiten.
Ik heb er zelf ook niet altijd zin in maar als we eenmaal in de frisse lucht zijn voel ik mij veel fitter.
T loopt zelf ook of gaat op zijn loopfietsje. Als we terug komen speelt hij nog even en smeer ik de boterhammen.
Hij is tegen 13.00 nogsteeds moe op die manier. Ik zorg er dus altijd voor dat hij zijn energie kwijt kan. Dan slaapt hij 's middags eventjes en kan ik ook ff op de bank met een kop thee en mijn boek/serie. Dat is echt mijn 1,5 uur en ik doe dan zeker niets huishoudelijks. Kan dan heerlijk even opladen.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2018 21:19

Re: Dreumes met veel energie....

Ik vind dat het voorlopig nog prima lekker weer is om naar buiten te gaan, heerlijk zelfs. Vorige week nog uren in een speeltuin doorgebracht met korte mouwen. Maar 't wordt nu al wel iets frisser ja, maar met een vestje of jasje kan het echt nog lekker vind ik.

Nu hij goed kan lopen, gaan we elke dag wel even een stukje lopen, even naar de eendjes/geitjes/vrachtwagens en bussen kijken. Prachtig, kind zoet.

Ik laat 'm nu ook veel helpen in de keuken. Afwas uitruimen, laatst hebben we muffins gebakken, maar ook kleinere taakjes.

Maar het heeft ook een keerzijde hoor. Begrijp me niet verkeerd. Het ís ook echt pittig, deze leeftijd.
Buiten rent hij zo de straat op (we wonen in een doodlopend stukje thank God), hij gooit aarde in z'n gezicht (en huilt dan dat 't in z'n ogen zit), krijst moord en brand als we weer naar binnen gaan, etc.

En in de keuken trekt hij alle laadjes open, pakt een krukje en kan dan leuk in bakjes roeren maar hij gaat ook gerust aan het fornuis staan en dat mag dus echt niet.

Je bent gewoon constant bezig en alert. Ik denk wel dat dat echt bij deze leeftijd hoort. Ze ontdekken zo veel en zien echt nog geen gevaren.
Ik ben 's avonds ook echt bekaf. En kom aan niks anders toe. Vanavond was ik ook even in tranen omdat ik het ook als zwaar ervaar momenteel en echt weinig tijd voor mezelf of iets anders heb.

Ik ga trouwens ook elke week met hem naar babygym. Lekker een uurtje klauteren, wel echt gestructureerde lessen en het heeft nog een sociaal aspect ook. Hij is echt afgemat naderhand. Misschien kan je kijken of er zoiets is, of een ander klasje of speelgroepje oid. Ik ben laatst ook naar een voorlees uurtje van de bieb geweest. Is ie nog wel beetje klein voor maar hey, it's something. Sowieso kom ik veel in de bieb met hem. Niet alleen voor de boekjes maar het is ook een fijne plek waar hij even kan rondlopen. Alleen trekt hij dan weer alle boeken en van die alfabet bordjes eruit dus ik ren alsnog de hele bieb door zelf. Het is ook een work out voor mij haha.

Maar herkenbaar dus hoor!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 23 Okt 2018 03:48

Re: Dreumes met veel energie....

Oh ja, heel herkenbaar hoor! De wereld is 1 grote speeltuin natuurlijk op deze leeftijd, ze zijn zo bewust en kunnen al zo veel. Ik heb natuurlijk de luxe dat we hier vrijwel altijd lekker weer hebben dus ik ben elke ochtend zeker 1.5 uur buiten en vrijwel de hele middag: speeltuinen, zwemmen, speelgroepen, gewoon rondjes lopen, waterspeelplekken, maar ook boodschappen of met andere moeders afspreken. En natuurlijk onze vaste prik: koffie drinken in cafe (waar hij dan zijn fruit krijgt). Als ik te lang binnen bent worden we allebei gek.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers