Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 14 Okt 2018 11:34

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Tuurlijk denk ik wel eens, zal het een jongetje zijn. Of zal het een meisje zijn? Maar beide scenario’s vind ik leuk dus het wachten gaat prima. Ik ben meer nerveus om de datum van bevallen. Ben ook steeds bang om te vroeg te bevallen. Geen reden voor maar toch blijft het spoken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Okt 2018 13:52

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat naar Pariesienne dat je HB zo ontzettend laag is. Hopen dat het infuus je goed doet zodat je nog wat meer energie krijgt. Anders is het wel erg veel bij elkaar, bekken slecht en futloos door een laag hb. Wel fijn dat je je rust kan pakken wanneer nodig. Lekker dat de babywas al gedaan is. Ik denk dat ik die maar gewoon in mijn verlof ga doen. Al gaan we de eerste week op vakantie dus misschien ook wel lekker om het al gedaan te hebben. Even goed bedenken!

Meg, 30 weken check is bloed prikken op ijzer en suiker. Misschien omdat jij al vaker bloedcontrole hebt dat ze je hb dan ook even meenemen? Leuk dat de tweede naam erdoor is! Wij hebben al moeite genoeg met naam 1 dus daar laten we het maar bij haha!

September fijn dat de groeiecho goed is, toch weer een geruststelling. Ik kan het meeste qua textiel ook wel opnieuw gebruiken maar F. heeft er zo lang onder gelegen dat ik toch graag wat nieuws wil haha. Mijn moeder wilde graag wat kopen dus daar krijgen we de deken van. Deze gaat het worden denk ik:

Afbeelding

Wel lief dat je gewoon een roze hoes hebt gekocht, kan me voorstellen dat dochter dat geweldig vond. F. zegt ook bij alles voor de baby "aaah wat sattig" :love:
Ben je bij A. te vroeg bevallen?
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 14 Okt 2018 16:03

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Alles goed hier hoor, lief dat je het vraagt Meg. Beetje druk. Bezig met de babykamer. Behang is eraf. Eronder zat een soort kalk oid en ook dat is er haast allemaal af gekomen. We moeten de muren dus eerst weer glad maken nu. Als dat gedaan is en droog gaan we er vliegbehang over doen en dan schilderen. Of de muren moeten we zo strak krijgen dat we die direct schilderen. Verder is er al veel baby was gedaan(en hebben we echt enorm veel, maat het is allemaal zo leuk en lief en schattig enzo!!) heb een checklist en van die lijst enkel nog een babyfoon halen en straks vit d en K enz.

Verder aankomende week ff proberen de kraamzorg te pakken te krijgen die hebben 2 weken geleden gebeld en zouden afgelopen week terug bellen maar dat hebben ze dus niet gedaan. En als ik zelf bel krijg ik ook geen gehoor en ze bellen niet terug. Eigenlijk ben ik er dan al klaar mee maar goed. Ook moet ik aankomende week de suiker test doen. 25e weer naar de verlos. En vanaf 28 weken groei echo's. Deze staat nu op 9 november. En ik ben per 1 okt gestart met een opleiding en nog zoekende daarin. Gelukkig gaat het werken met 50% wel iets beter. Al vind ik 6 uur achtereen werken nu ook al best zwaar worden. Voel de kleine al goed en zie nu ook mijn buik aan de buitenkant bewegen, ik dacht dat dat nog wel zou duren ivm mijn gewicht maar toch niet. Erg fijn. Man heeft het ook gevoeld.

Ik heb wel alles mee gelezen hoor maar gun me vaak de tijd niet om te reageren. Zit eigenlijk altijd op mobiel of iPad en dan typt dat toch lastiger als je op iedereen wilt reageren. Daarom dus bij deze een reactie zonder op de rest te reageren, excuus daarvoor maar ik lees jullie wel hoor!!
D. 💙14-01-2019💙
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 14 Okt 2018 18:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik ben met A met 36 weken en 5 dagen bevallen. Dus ik zie dat nu wel een beetje als het moment dat ik dichterbij huis blijf.

Ik heb een mintgroen ledikantdeken van Koeka. A heeft hier weinig onder gelegen. In het begin in de wieg gelegen en toen ze eenmaal naar het ledikant ging was het al snel slaapzak zonder deken want ze rolde alle kanten op. A heeft nu ongeveer een half jaartje een dekbed en die heeft ze nu meegenomen naar het juniorbed. Gaat net, maar ik denk dat een 1 persoonsdekbed weer te groot is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Okt 2018 09:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh dat is inderdaad best wel vroeg, ik ben met 41+5 bevallen dus ik heb nog alllleeeeeee tijd voor mijn gevoel. F. lag altijd met slaapzak ingestopt onder haar deken, dat scheelde veel rollen en gaf haar rust. Mintgroen vind ik ook een mooie kleur, onze babykamer is early dew en dat blijft hij ook.

Justmedaan, lekker bezig met alles. Fijn dat de halve dagen werken goed voelt, als het teveel is gewoon weer aangeven. Waarom krijg jij groeiecho's? Leuk dat je man het nu ook kan voelen.

Hier gaat alles zn gangetje, begin het een beetje spannend te vinden qua vervanging op mijn werk. Ben nu heel veel dingen in een teamsite aan het zetten zodat collega's daarbij kunnen en verder moet ik het maar gewoon een beetje loslaten maar dat kan ik niet zo goed haha! Nog een week werken tot de herfstvakantie en dan nog maar 3 weekjes, het gaat zo snel nu. In de herfstvakantie ga ik lekker al F. haar spullen uit de babykamer halen dan kunnen we die "opnieuw" inrichten.
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 15 Okt 2018 17:29

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe ik krijg groei echo’s omdat de baby met de 20 weken echo op de bovenste lijn van de groeicurve zat al. Daarom ook de suikertest al komende week met 25 weken. Ze zullen wel denken aan zwangerschapsdiabetes. En als het dat niet is misschien gewoon een grote baby en dan zullen ze dat ook in de gaten willen houden. Misschien dat het dan eerder opgewekt word. Dat weet ik niet en gok ik en zou ik na moeten vragen de 25e. Maar ja goed anderzijds was hij met de 20 weken echo zo beweeglijk dat er een reële kans is dat ze verkeerd gemeten heeft.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Okt 2018 19:05

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Aha, nou ja wel leuk een extra echo! Ik zou ook wel weer eens willen spieken!

Ik heb vanmiddag 3 proefversies van geboortekaartjes gemaakt. Morgen komen ze binnen als het goed is. Ben benieuwd! Toch maar via internet. Ben heel benieuwd hoe dat bevalt haha.

Ook even met man en dochter de stad in geweest. In de babywinkel gekeken voor die deken maar die was er niet. Een andere die ik ook mooi vond was toch niet zo dik helaas.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 16 Okt 2018 07:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat is er weer lekker geschreven!

Meg, leuke traktatie! Zet me toch aan t denken ;)
Ik heb mn bed bij de andere 2 niet verhoogd. Beide keren 2 nachten in t zich gelegen, en er ongeschonden van afgekomen, dus weinig controle nodig gehad. Mocht t nu wel nodig zijn hebben we dat alsnog zo gedaan (Moet wel zeggen dat we eerst al een iets hoger matras hadden)

Uffe, al iets gehoord van je bloedcheck? Meg: ik heb met 27 weken bloed laten prikken ivm rhesusfactor, ik denk dat ze toen mn andere dingen ook geprikt hebben (ijzer enz)
Benieuwd naar t geboortekaartje!

Parisienne, hoe is/was t in het ziekenhuis?

September, haha jij hebt lef, knalroze kopen als je t geslacht nog niet weet:) ben wel heel benieuwd. Bij dochter wisten we t ook niet, vond dat helemaal ok, neutrale dingen gekocht. Maar toen ik op dag 2 roze kreeg was ik toch wel om;) ook met haar kamertje snel wat roze spulletjes gedaan haha. Fijn dat de groeiecho goed was!

Justmedaan, lekker bezig daar dus!

Over postzegels: via Sandd.nl kun je postzegels bestellen, 20 cent goedkoper. Alleen dan moet je ze wel naar een postpunt brengen om te laten versturen

Alleen vanavond nog paar uurtjes werken en dan heb ik gewoon al verlof!! Echt gek hoor.
Zal wel een ander verlof zijn dan bij zoon, toen zat dochter net op school, nu heb ik een dreumesje rondlopen. Breng hem ongeveer 1 dag in de week even naar dmv, en 1 dag naar oma. Maar die paar weekjes gaan echt omvliegen! En t fotoboek van zoons eerste jaar helpt niet mee haha, wat veel foto's om te verwerken!
Baby was ben ik nu mee bezig! Plannetjes enz wilde ik niet zo vroeg uitgewassen hebben. En als ik ergens aan begin dan moet ook alles tegelijk..

Mn buik heeft ook een spurtje gemaakt. Was al goed aanwezig, maar merk het aan mn gewicht, mn zwangerschapsshirts die ook wat te kort worden, de tafel die tijdens het eten in mn buik duwt, het bukken wat ineens nog minder prettig is. Toevallig zeiden beide oma's het weekend dat de baby vast niet veel in 50 zou gaan zitten, gekeken naar de grootte van mn buik. Vrijdag weer groeiecho
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 16 Okt 2018 12:37

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik was dus gisteren in het ziekenhuis voor het ijzerinfuus. Vervelendste was het prikken van het infuus, dat ging een paar keer mis. Na een uurtje zat het zakje ijzer erin. Ook nog een tijdje aan de CTG gelegen terwijl, om baby in de gaten te houden tijdens het infuus. Ze vond heel die CTG niet zo leuk geloof ik, ze zat steeds die dingen weg te duwen en ze ging alle kanten op, hahah! Was totaal ongeveer 2,5 uur in het ziekenhuis. Viel dus uiteindelijk mee. De komende weken moet blijken of het gaat helpen. Hoop het! Iets meer energie kan ik wel gebruiken. Lig nu weer even op bed na een wasje opvouwen en inruimen. Zo vervelend, ben zo moe daarna. Maargoed, kan er in de meeste gevallen aan toegeven gelukkig. Morgenmiddag mag ik naar de bekkenfysio, ook fijn.

Elro, bijna verlof! Heerlijk! En van je buik herken ik ook wel een beetje. Het gaat ineens steeds meer 'in de weg' zitten bij de kleinste dingen inderdaad.

Uffe, ben benieuwd hoe de proefdrukken worden en of het is zoals je hoopt. Waar gaan jullie nog heen op vakantie?

September, ben vandaag exact 28 weken. Fijn dat de groeiecho helemaal goed was. Hier ook een baby met het hoofdje naar beneden, al vanaf de eerste echo's. Hopen dat ze zo blijft liggen.

JustMeDaan, ook aan de babykamer begonnen zie ik. Fijn dat je checklist bijna compleet is! Hopelijk is de kraamzorg inmiddels ook gelukt?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 16 Okt 2018 19:15

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Bizar gewoon al verlof, wat is dat snel gegaan he?! Ik denk dat verlof nu inderdaad heel anders gaat zijn dan bij onze eerste. Lekker van proberen te genieten Elro. Sandd kan ik inderdaad ook nog doen, bij ons is er een Sandd punt, goede tip!

Parisienne, wat rot dat het prikken zo lastig ging. Heb je daar vaker last van? Grappig dat de baby zo reageerde op de CTG. Gelukkig was alles goed. Hopen dat het je wat extra energie gaat opleveren. Wij gaan naar Hof van Saksen, zoveel zin in!

Mweh proefdrukken zijn niet gekomen vandaag, zal morgen wel dan.. Ik had me er echt een beetje op verheugd. Net als op mn nieuwe schoenen die ook niet gekomen zijn. We hadden vandaag een kookworkshop met het personeel, Was erg leuk alleen op een gegeven moment toch te lang stil gestaan en viel ik bijna flauw. Maar even gaan zittene n mn bloeddruk gemeten, die was inderdaad weer erg laag. Bloeduitslagen heb ik verder niet kunnen vinden in mn dossier dus ik wacht maar gewoon af tot maandag, dan heb ik weer controle.
Nu lekker op de bank!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem286

Bericht 17 Okt 2018 10:12

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Zo weer een hoop bij te lezen, ik neem echt te weinig tijd ervoor blijkt wel weer :P

Wat leuk dat het bij iedereen al zo opschiet, nog even en de eerste baby’s zullen zich aandienen. Voelt zo snel omdat ik nog tot feb moet wachten haha.

September: het lijkt me wel bijzonder om niet te weten of het een jongetje of meisje wordt. Ik vind de baby zelf al spanning genoeg :p wel tof dat je dan gewoon een mooi roze Aankleedkussenhoes koopt, gewaagd :P

Elro: en geniet je al een beetje van je verlof? Het zal idd wel heel anders zijn maar het niet ‘moeten’ qua werk kijk ik zelf wel naar uit.

Meg: leuk dat jullie uit de tweede naam zijn! Hier zijn we inmiddels er ook uit, hoewel ik zelf af en toe weer een naam lees en dan eventjes twijfel. Blijft denk ik nog wel eventjes

Parissienne: hopelijk gaat het ijzer infuus je een beetje helpen de komende tijd. Wel heftig dat dit er allemaal bij komt kijken.

Uffe: is dat dekentje die je had geplaatst het nou niet geworden? Vond hem wel erg lief!

JMD: ik zou ook echt totaal klaar zijn met die kraamzorg; wat vervelend zeg; geen service toch. Hopelijk komt er niks bijzonders uit je suikertest... het zou echter wel in de lijn van dit topic passen ;)
Ik heb de test denk ik ook binnenkort; over 2 weken weer gyn en dan verwacht ik het lab form te krijgen.

Hier gaat het verder zijn gangetje; de vermoeidheid blijft helaas. Volgens de gyn ben ik gewoon oud :( Nah..
Maar ik heb het maar geaccepteerd. Werken gaat nog wel redelijk maar ik zie wel tegen de hele late diensten (14:30 - 23:00 met geen mogelijkheid om eerder weg te gaan) op; die heb ik nu wat weg geruild met collega’s tegen diensten tot 22:00 waar je evt wel eerder weg kan als het nodig is. Op zich gaat het nog wel maar het ‘ idee’ dat ik als verantwoordelijke MOET blijven is net even teveel nu. Gelukkig heb ik nog maar 1 van die hele late morgen en 1 begin dec; dus dat is te overzien.
Ik merk ook dat ik na 6u werk echt uitgeblust ben. Gelukkig zijn collega’s lief :)
Verder gaan we dit weekend S haar kamer doen en bij tijd over de babykamer uitruimen. Ben er nog niet helemaal uit of ik nou daar het behang wil vervangen of niet.
Naam zijn we nu uit en ik heb ook een heel leuk kaartje gezien; alleen die stomme website doet het niet goed op mijn iPad dus ik kan het kaartje niet ‘ maken’ met de juiste naam erop om te zien hoe het staat; erger ik me kapot aan :p
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Okt 2018 10:44

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Highway, pittig lijken die diensten me inderdaad! Gelukkig geef je zelf al aan dat je lieve collega's hebt, dat is al zoveel waard. Hopelijk kun jij ook je rust goed pakken tussendoor. Leuk om dit weekend aan de kamertjes bezig te gaan. Neem wel rust tussendoor hoor, niet teveel doen. Een beetje 'rond commanderen' mag best :wink:

Uffe, wat jammer dat de pakketjes niet gekomen zijn! Zowel proefdrukken als schoenen, schoenen zijn ook belangrijk :wink: Gisteren toch dan even te druk geweest? Eng om dan dat gevoel van bijna flauwvallen te hebben, maar door een lage bloeddruk wel enigszins te verklaren. Koken in warmte werkt dan ook niet echt mee.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Okt 2018 16:23

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Parisienne, hopelijk heeft t snel effect!

Uffe, dan neem ik aan dat er idd niks geks uit t bloedonderzoek kwam. Vervelend dat je weer zo'n last had van je bloeddruk! Of ook een combi met wat eigenwijs zijn en niet naar je lichaam luisteren ;)
Zijn de kaartjes inmiddels binnen?

Highway, en bedankt gyn.. 'gewoon te oud'. Dan zal ik ook wel wat last moeten hebben denk ik.
Ik herken t 'verantwoordingsgevoel', dat was mede ook een reden om halve diensten te draaien, naast de vermoeidheid/bekken.

Hier mn eerste verlofdag goed doorgekomen. Wel raar hoor gisteren, gewoon 19 weken niet meer hoeven komen. Vriend had lieve briefjes op de voordeur geplakt, en ik heb een 0% rosebiertje gepakt;) en vandaag zijn dochter en zoon een dagje weg met opa en oma, en heb ik alleen maar op de bank gezeten met de laptop voor een fotoboek. Nog lekker gedoucht en nu is vriend aan t koken:)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 17 Okt 2018 16:35

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ben je banger om nog eerder te bevallen, September? Moesten jullie toen langer in het zkh blijven? Omdat ze net voor de 37 wkn was geboren?

Oh Uffe, ik vind die deken wel heel mooi! Hopelijk vind je hem nog.
Voel je je vandaag wel weer beter? Eng hoor, als je bijna flauwvalt.
Zijn de proefdrukken (en je schoenen) vandaag wel binnengekomen? En? Wij hebben vorige week de proefdruk binnengekregen en ik had op de achterkant een alternatieve voorkant laten drukken. Vind ze allebei zo leuk dat ik nog steeds niet er uit ben welke het wordt. Gelukkig heb ik nog even de tijd om te twijfelen.

Heb je de kraamzorg al te pakken gehad, JMD?
En de suikertest al gedaan?
Fijn dat werken met 50% beter gaat!

Elro, ik had het ook gezien bij Sandd. Nadeel vond ik dit: 'Kaarten die op dinsdag vóór 16.00 uur wordt gepost, liggen vrijdag in de bus. En kaarten die vóór vrijdag 16.00 uur wordt gepost, liggen dinsdag in de bus'. Kan dus best lang duren voor ze bij iemand aankomen. En als ik iets verstuur wel ik graag dat ze de dag erna binnen kunnen komen, in het nadeligste geval moet je bijna een week wachten voor ze aankomen.
Wat heerlijk dat je verlof hebt! En klinkt als een fijne eerste verlofdag!
Maar als je met 38 wordt ingeleid, hoef je nu nog maar 4 weken toch?

Parisienne, hoe was het bij de bekkenfysio?
Fijn dat de groeiecho goed was en het infuus meeviel. Hoop echt voor je dat het helpt!

Uhm...Highway... hoe oud ben je dan? Niet heel erg aardig van de vk om dat zo te zeggen. Wel balen dat je zo vermoeid blijft. Fijn dat je nog maar twee late diensten hebt.

Hier gaat alles goed op zich. Ben wel op het punt dat ik zelf insuline wil. Mijn waarden zijn vaak echt niet meer goed (gelukkig ook niet schrikbarend hoog) en met eten voel ik me constant schuldig. iedere keer denk ik: grote baby.. veel vruchtwater. Moet vrijdag naar de gyn en heb groeiecho weer dan. Ben benieuwd.
Verder blijft alles hetzelfde. Bekken blijven rot, maar valt met rustig aan doen mee te leven. Ik begin nu wel opeens laat te krijgen van mijn knip, omdat daar druk op komt te staan. Nooit geweten en verwacht dat ik daar last van zou krijgen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 17 Okt 2018 17:38

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Nog een vraagje trouwens over babywasjes... gebruiken jullie daar apart of parfumvrij wasmiddel voor? Bij dochter deed ik het wel, maar vroeg me eigenlijk af of iedereen dat doet en of het wel echt nodig is.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Okt 2018 17:43

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg, ik heb 19 weken in totaal verlof, of de baby nu eerder komt of niet. Dat bedoelde ik meer.
En van Sandd zal ik vriend eens laten kijken. Aankomend weekend willen we toch nog wat dingen afronden.

Ja dat schuldig voelen herken ik. Niet dat insuline t daar wel beter op maakt, want dan ben je aan t tellen hoeveel je zal moeten spuiten, en tijdens het eten of je wel genoeg hebt gespoten enz;) maar ik ben nu ook sneller aan t spuiten, als in liever rond de 5,5 uitkomen dan net op de grens. Hopelijk is dat ook bevorderlijk voor de waardes van de baby na de bevalling. 'Gewone' zwanger En zeggen wel eens: oh na mn zwangerschap mag ik weer *zalm, sushi, filet Amerikaan, etc*. Ik zeg; oh na mn bevalling hoef ik even niet meer te denken en kan ik gewoon eten
Balen dat je je knip voelt. Geen idee of dat normaal is, heb geen knip gehad

Babywas: ik vroeg het me gisteren ook af, terwijl ik de was er in deed. Bij dochter deed ik dat wel, bij zoon alleen omdat ik ergens een kleine verpakking had gekregen volgens mij. Nu niet gedaan, wel geen wasverzachter gebruikt, wat ik anders wel doe. Bij zoon heb ik trouwens ook al heel snel wel wasverzachter gebruikt en nieuwe kleding niet meteen meer uitgewassen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Okt 2018 18:00

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg, ik heb het met gewoon wasmiddel gedaan. Bij N. destijds wel alles netjes met Neutral gewassen, maar nu eigenlijk geen zin gehad om dat apart aan te schaffen hiervoor. Wat betreft het voelen van wat 'druk' daar beneden, ik herken dat wel. Heb dan geen knip gehad, een paar kleine 'schaafwondjes' toen, maar wel wat kleine hechtingen. Heb het idee dat ik dat ook voel nu. Vervelend dat jouw bekken ook zo gevoelig is. Neem genoeg rust wanneer dat kan.

Ik was vandaag bij de bekkenfysio. Intake, dus nog niks bijzonders. Wel goede uitleg en tips meegekregen. Een bekkenband had ik, die ga ik dit weekend veel gebruiken. We gaan namelijk met de familie drie dagen naar Disneyland. Superleuk natuurlijk, maar lichamelijk gezien zal het wel enigszins afzien worden soms :wink: Proberen een rolstoel daar te regelen, zodat ik staan, lopen en zitten goed kan afwisselen. Dat adviseerde de fysio ook. Vind dat eigenlijk maar niks, maar ach.. moet er het positieve maar van inzien. We hebben ons ingesteld op rustig aan doen en rustig aan genieten, niet van hot naar her rennen. Vorig jaar zijn we er ook geweest, dat scheelt, we hoeven niet per se elke cm van de parken weer gezien te hebben :wink: Tussendoor ga ik ook gewoon even naar de hotelkamer als ik ècht wil rusten.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 17 Okt 2018 18:27

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha Elro, ik verheug me op niet meer opletten én filet americain. Sterker nog, ik heb al tegen mijn man en moeder gezegd dat als mijn weeën beginnen of als ik word ingeleid, ze langs de slager moeten, haha.
Wel goed dat je nu toegeeft aan iets meer spuiten. Wanneer mag jij weer op controle bij het zkh? Was dat deze week nou?

Leuk Disneyland Parisienne! Wel heftig! Hoop voor je dat je een rolstoel kan vinden. Ondanks jullie rustige voornemens blijft het volgens mij gewoon toch zwaar. Gelukkig kan je je op de hotelkamer terugtrekken.

Nou, na jullie reacties ga ik toch ook maar gewoon met normaal wasmiddel wassen. Vind het zo'n gedoe om de babywasjes anders weer gescheiden te moeten wassen. Ik kan natuurlijk ook zelf overstappen op ander wasmiddel, maar ben nogal gehecht aan dat geurtje.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 17 Okt 2018 19:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Highway wat een stomme opmerking van je vk, vermoeidheid tijdens de zwangerschap kan zoveel oorzaken hebben. Je doet ook aardig pittig werk natuurlijk! Leuk dat jullie van het weekend aan de kamers gaan werken! Dekentje is hem nog niet geworden maar gaat hem wel worden, ik vind hem ook erg lief!

Elro klinkt als een perfecte eerste verlofdag! Fotoboek van F. staat ook op mijn to do list voor mn verlof! Ben al wel een beetje begonnen met uitzoeken maar nog laaaaaang niet klaar. Denk dat ik straks nog tijd te kort heb haha.

Meg, ik heb nog neutral van de babywas van F. denk dat ik dat maar opmaak, daarna heb je snel genoeg door hoe kindjes reageren op parfum volgens mij. F. had nooit ergens last van dus ging al snel met de gewone was mee. Wel heb ik voor haar nog steeds een aparte wasmand...wil die leuke kleertjes niet bij de werkkleren van mn man haha! Spannend vrijdag weer een groeiecho, kan je aangeven dat je insuline wil?
Oh en die knip voelen, ik heb daar wel eens vaker last van. Nu gelukkig nog niet maar kan echt een rotgevoel zijn. Ik vond de knip echt de horror van mn bevalling. Hoop dat dat nu niet nodig is.

Parisienne, wat leuk naar Disneyland, al lijkt het me wel heel heftig nu. Denk dat het goed is om een rolstoel te regelen inderdaad. Ik heb op normale dagen geen last van bekkenpijn maar na een dag efteling voelde ik het toch goed.

Vandaag de proefdrukken binnengekomen en mn schoenen. 1 proefdruk is helemaal wat ik in mn hoofd had alleen moet de tekst iets donkerder want nu te onduidelijk. Ik ga hem nu nog een keer bestellen maar dan met iets donkerdere tekst. De naam zijn we nu ook uit. Het stond op het kaartje en mijn man moest glimlachen en zei, het klopt gewoon!
Schoenen passen ook denk ik, had alleen hele vermoeide voeten met passen dus van het weekend nog even goed passen.

Ja die bloeddruk blijft een dingetje, ga er nu weer extra op letten en vandaag ook wel wat kleinere dipjes gehad. Denk inderdaad dat het gisteren vooral de warmte van 6 gasfornuizen en het lange staan was.

Op mijn werk zijn ze brieven aan het lezen van sollicitanten en willen ze na de vakantie gesprekken gaan plannen, ook spannend. Wel even aangegeven dat als ik eerder moet stoppen met werken dat dus al een week na de vakantie kan zijn. Daar schrok teamleider wel even van. Hij had niet door dat het al zo snel zou zijn.
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 17 Okt 2018 19:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

De gynaecoloog gaf aan dat hij niet denkt dat eerder bevallen sowieso weer gebeurd. Maar ik ga rond die periode niet meer fijn weg denk ik dus dan blijf ik maar een beetje rondom huis. Heb denk ik ook de energie niet meer om lange afstanden weg te gaan.

En nee, die kussenhoes kopen was geen gok haha! Hij was gewoon voor mijn dochter. Ik had maar 2 hoezen dus kon ee nog wel eentje bij gebruiken. Hij was ook maar een 10tje dus hij heeft zijn geld inmiddels al wel opgebracht.

De babywas heb ik wel met ander wasmiddel gedaan. Wilde neutral kopen maar vond het in de winkel te duur. Er was geen aanbieding. Uiteindelijk een fles met een baby erop gekocht van een onbekend merk. Maar het is babygeur dus ook zeker niet parfumvrij. A heeft er nooit last van gehad dus ik houd het nu maar zo.

Vandaag gebeld door de kraamzorg om een afspraak te maken voor een telefonische intake. Bij de tweede doen ze het schijnbaar telefonisch. Ze belt mij 7 november terug.

Ik heb op het werk helaas nog geen zicht op vervang. Beetje jammer. Had gehoopt dat mijn baas daar inmiddels stappen in had gezet maar het blijkt nu van niet. Degene die hij in gedachten heeft die wil niet.
Gisteren heb ik een andere collega gesproken die het wel wat lijkt om mij tijdelijk te vervangen. Ze gaat er nu een paar dagen goed over na denken en doet mij maandag bericht. Ik hoop het zo! Dan kan ik dingen gaan overdragen en wat minder gaan werken. Misschien dat ik dan ook wel voor een aantal uur de ziektewet in ga. Mijn hoofd zit zo vol en mijn lijf werkt niet mee.
Heb dat gisteren al wel te kennen gegeven aan mijn baas. Die geeft ook aan dat het niet mijn probleem is dat er geen vervang is. Als ik het niet trek dan is dat zo. Maar toch zal het mij een hele hoop rust geven als ik het gewoon kan overdragen. Ik moet ip nog 5 weken en een dag werken. Werk 3 dagen in de week.

Vandaag een vrije dag gehad. Vanmorgen naar de kapper geweest. A was nog niet eerder naar een kapsalon geweest. Ze was alleen nog maar thuis geknipt. Krijsen was het!! Heel zielig. Toen ze eenmaal uitgekrijst was stond haar gezicht de hele knipbeurt op onweer. Maar er is een stukje af!!
Vanmiddag naar de bieb geweest en even met A naar een speeltuin.
Vanmorgen is de schoonmaakster geweest. Daar ben ik nu zo blij mee!! Ze heeft de badkamer en toiletten weer lekker schoon gemaakt. Dat geeft wel rust!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Okt 2018 20:01

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha meg, ik hoorde een verhaal van iemand met diabetes in de zwangerschap die 2 uur na de bevalling een chocolademuffin zat te eten, dat spreekt me meer aan dan filet amrican ;) maar bakker Bart zit om de hoek bij het ziekenhuis, dus wellicht mag iemand daar een muffin én broodje zalm halen :love:
Ik heb vrijdag ook weer groeiecho. En volgende week 'pas' bij de vk (en week er op weer groeiecho en gyn). Mocht er iets geks uit de groeiecho komen hebben ze alsnog zo een gyn even geraadpleegd.

Parisienne, 3 dagen Disney is leuk, maar zeker ook vermoeiend. Vandaag zijn dan de kids met oma/opa mee naar de dierentuin geweest, ik denk dat ik dat al niet meer getrokken had..

Uffe, ik ben altijd zo lang bezig met een fotoboek :palm: heb gewoon teveel foto's denk ik. Zie dat wel als nadeel van 3 kids dalik ;)
Fijn dat je tevreden bent over je kaartje. Het wordt dan die ene?
En goed aangegeven bij je leidinggevende

September ik snap je wel dat t toch een angst blijft. Gyn kan dat wel zeggen, maar zekerheid heb je nooit en als je die ervaring al hebt.
Ik heb de intake idd ook telefonisch gehad. Bij zoon ook. Eigenlijk heel stom, omdat de situatie toen heel anders was (ander huis, andere partner). Nu had t wel aan huis gemogen, maar nu hoefde dat van mij niet. Zit me nog wel vers in t geheugen de vorige keer ;)
Jammer dat er nog geen vordering is met vervanging, wel fijn dat je baas zegt dat t geen belemmering moet zijn voor evt ziekmelding. Dat heeft mij veel tegengehouden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 17 Okt 2018 21:16

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg schreef:Haha Elro, ik verheug me op niet meer opletten én filet americain. Sterker nog, ik heb al tegen mijn man en moeder gezegd dat als mijn weeën beginnen of als ik word ingeleid, ze langs de slager moeten, haha.
Wel goed dat je nu toegeeft aan iets meer spuiten. Wanneer mag jij weer op controle bij het zkh? Was dat deze week nou?

Leuk Disneyland Parisienne! Wel heftig! Hoop voor je dat je een rolstoel kan vinden. Ondanks jullie rustige voornemens blijft het volgens mij gewoon toch zwaar. Gelukkig kan je je op de hotelkamer terugtrekken.

Nou, na jullie reacties ga ik toch ook maar gewoon met normaal wasmiddel wassen. Vind het zo'n gedoe om de babywasjes anders weer gescheiden te moeten wassen. Ik kan natuurlijk ook zelf overstappen op ander wasmiddel, maar ben nogal gehecht aan dat geurtje.


Je kan filet ook invriezen :smile:
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 17 Okt 2018 22:59

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

De kraamzorg heeft gisteren uiteindelijk zelf gebeld. Aanstaande maandag komt ze langs. Ik heb zelf ooit stage gelopen bij die kraamzorg en degene die de intake komt doen is mijn stagebegeleidster geweest dus ik ben benieuwd. Ze krijgen bij mij meestal nog wel een kans maar geen 3e keer meer. Dus geregeld voor nu. Morgenochtend ga ik de suikertest doen. Ben benieuwd. Mag tussendoor wel water drinken. Vind ik wel iets vreemd zelf want daarvan gaat je waarde ook dalen maar goed.

Hier is de babywas gewoon met onze was mee gegaan. Voor mijn gevoel is dat fijner om meteen te wennen daaraan ipv eerst alles zo beschermd mogelijk te doen. God hoe leg ik dit goed uit zonder iemand voor zijn hoofd te stoten. Najah om beetje weerstand ertegen op te bouwen. Zoiets?

Wat lekker dat sommigen al verlof hebben. Dat duurt hier nog wel ff. Alhoewel ik merk dat 6 uur achtereen werken ook wel erg zwaar word. Afgelopen maandag enorme rot dienst gehad en mijn lichaam is meteen terug bij af. Zonde na al die keren fysio. Dus misschien kijken naar 3x4 uur werken en dan 4 uur school erbij. Kreeg vanavond wel compliment van collega dat ze het knap vond dat ik nu nog een avonddienst draai.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 18 Okt 2018 13:21

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Was jij de werkkleding van je man dan ook apart, Uffe? Ik gooi alles bij elkaar, eigenlijk nooit dat de normale kleren daardoor niet schoon worden.
Oh wat leuk dan de naam op het kaartje gewoon helemaal klopte en dat haat kaartje mooi was. Ik had 'broer' als naam er op gezet, veel te bang dat iemand het kaartje zou zien, haha. En nu kon ik met mijn moeder overleggen, aangezien mijn man geen keuze kon maken. Mijn moeder overigens ook niet.
Wel laat van je teamleider, maar fijn dat er actie wordt ondernomen om een vervanger te vinden.

Bij jou ook al zo ding met vervanger, September. Kan me voorstellen dat je dan niet lekker met verlof gaat straks. Maar goed, mocht er niemand zijn, het is natuurlijk niet anders. En daar geldt ook voor nu als je minder wilt werken. Je moet wel aan jezelf denken hè? Hopelijk krijg je maandag positief bericht van je collega.
Vond je dochter thuis knippen ook zo erg?

Haha Elro, wij hebben iedere keer op dezelfde dag een groeiecho. Ik mag morgen ook.
En natuurlijk mag jij na de bevalling een muffin en broodje zalm ;) Moet je wel een beetje gunstig bevallen.
Toen mijn dochter was geboren keek ik echt enorm uit naar gewone CocaCola. Mijn man is dat 's avonds nog bij een snackbar gaan halen. En toen vond ik het helemaal niet lekker, hahaha.

En hoe vond je de suikertest, JMD? Mocht je veel water dan? Ik mocht echt maar een half bekertje water om de smaak weg te krijgen.
En ik denk niet dat je iemand voor het hoofd stoot door je mening over babywasjes te geven hoor :)

Hoe gaat het met de groei van jullie buiken? Ik vind mijn 32+5buik best groot:
Afbeelding
Draag nu wel veel meer naar voren dan bij dochter.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 18 Okt 2018 13:22

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Parel schreef:Je kan filet ook invriezen :smile:
Zolang ik zwanger ben komt er geen filet in huis. Ook niet in de vriezer ;)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron