Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Nov 2013 21:01

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ooh la la Leuk een mobile maken! Hoe en wat? Ik had namelijk zelf ook het idee om een mobile te maken (een uilenmobile, niet afgekeken hoor :angel: ). Die hemnescommode lijkt me wel ideaal. Echt leuk om nog spulletjes te kopen! Ik wil ook nog naar de babydump voor een nieuw waskussen en nog wat dingen. Dat forummen via mobile herken ik. Ik ben ook van alles en iedereen op de hoogte maar lange lappen typen is gewoon niet relaxt en de hele tijd naar boven scrollen vind ik niet zo fijn. Maagzuur sucks big time, ik heb er ook veel last van, ik word soms zelfs wakker met zuur in mijn mond... Zo smerig!
Fijn dat je de baby goed voelt en je vriend haar ook eindelijk voelt!

HD geen liggingsecho nee? Ik dacht dat dat juist wel standaard was en die echo van 30 a 31 weken niet. Die hebben wij ook niet namelijk. Ik wil sowieso perse een liggingsecho ivm dat Ruben een sterrenkijker was. Hoe gaat het verder met je?

Kraamzorg die ukkels hebben een paar keer gebeld denk ik. Maar ze bellen geheim en ik ben iedere keer net te laat. Maar ik weet dus niet zeker of zij het zijn. Ik ga morgen zelf ff bellen. Bij de bevalling heb ik liever geen stagiaire, de rest van de week is ze welkom. Heb de vorige keer ook een herintreder gehad en dat was super fijn.

Klossen hier ook een boxspring maar we doen er wel klossen onder. Ik geloof dat we er 8 a 10 nodig hebben. Met het trapje van de ikea (die houten die idereen heeft) klim ik in en uit bed. Ik vond het wel fijn eigelijk.

All hier gaat het zo zo. Soms niet kunnen lopen door die stomme bekken. Maagzuur, moe.. same old story! Ik heb wel verlof sinds afgelopen vrijdag!!
Morgen heb ik ook controle bij de vk. Ik ga daar aansnijden dat ik toch wel bang ben dat deze baby ook een sterrenkijker is en wat de mogelijkheden zijn om daar iets mee te doen. Ik wil het liefste natuurlijk bevallen, maar als dat in het ziekenhuis is, is het dat ook goed. Nu ga ik weer een rennie nemen want maagzuur is vies..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 11 Nov 2013 21:18

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@ohlalal, misschien een tip : op facebook heb je ook weggeefhoeken die vaak gratis spullen weg geven misschien dat er wat voor je tussen zit? Ik heb bijvoorbeeld al aantal baby speelgoed en kleerhangers gescoord.
Vervelend zeg van je maagzuur :(

@steep , kunnen er gewoon klossen onder de boxspring? Bij mij zeiden ze dat je beter bierkratten kon doen?
Wel fijn dat je nu verlof hebt, en doe maar lekker rustig aan dan :)
Hopelijk heeft de vk nog tips voor je.

Hier vanavond weer naar de cursus geweest, was weer gezellig en nuttig.
Hebben over twee weken partner avond, ben benieuwd :)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Nov 2013 21:28

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Alleen de mobile wordt lowbudget hoor. Ik had er 1 gezien van €75,-
Zo'n design ding waar ik dan té gevoelig voor ben haha. Hij is super mooi en het liefst zou ik die willen, alleen vind ik de prijs belachelijk. Dus ga ik eerst mijn 2e keus in elkaar proberen te frutselen ;)

Ik heb 6 pompoms van papier besteld in roze en groen tinten. Ik wil dan zelf van ijzerdraad het frame inelkaar knutselen en daar de pompoms aan hangen. Super simpel, maar ik denk dat het effect wel heel leuk is. Hopelijk zijn de maten goed, want die kon ik online niet vinden. Zijn de pompoms te groot, dan hang ik ze rechtstreeks met draad aan het plafond. We zullen zien :) Heb ik in ieder geval iets te doen!

Dit idee
Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Nov 2013 21:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Leuk!! Ik wil deze maken. Maar dan als slinger denk ik. Ga morgen de spullen halen bij de hema.

Afbeelding
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Nov 2013 21:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje, wij hebben geloof ik wel grote klossen. Mijn man heeft het geregeld via zijn werk.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 11 Nov 2013 22:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje, Ik heb wel een plan voor je. Als je mij even je mail stuurt dan mail ik je van de week even.
Wij hebben 2 meisjes van anderhalf en 1 jaar. Ze liggen ook ontzettend veel bij mij. De oudste kruipt ook vaker tegen mijn buik aan :heart: Ik betrek ze ook overal bij om jaloers gedrag te voorkomen. Ze mochten voorheen wel eens op de babykamer als ik er ook was maar ze mogen dan niet in bedje of op de commode. De box en wieg heb ik op tijd opgezet om ze eraan te laten wennen. De wieg kijken ze niet naar om. De box is even interessant geweest maar ik pak ze dan meteen eruit en spreek ze toe dat niet mag.. Nu weten ze ondertussen dat niet mag en doen ze het niet meer. Ik had een extra deken in de box gelegd zodat er niet haren op boxkleed komen.
Als de baby er is laten we hun er gewoon bij en ze niet steeds wegduwen want ik krijg altijd het idee dat daarvan de jaloezie komt.

Happydobby Ik ben zeker niks verplicht maar ben zelf natuurlijk ook stagiaire in de kraamzorg geweest.
Leuk dat de kamer van de oudste bijna af is!

Steep en oh la la Leuk dat jullie zelf een mobile maken! Mijn zusje is er een voor mij het maken. Ben heel benieuwd hoe die eruit gaat zien want dat was een verrassing maar het thema is uiltjes.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 12 Nov 2013 14:20

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb trouwens mijn geboorteplan geschreven met behulp van deze site.

http://www.knovzwanger.nl/voor-zwangere ... oorteplan/

Ik weet nog wel van de bevalling van Ruben dat onze hond echt even niks van mij moest weten toen het zover was. En toen ik in het ziekenhuis was, schijnt het zo te zijn geweest dat hij heel erg heeft lopen blaffen tussen 3 en 5 (sorry buren haha). en ik ben om half 5 bevallen..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Nov 2013 15:09

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wat een leuke mobiles zeg ! Die uiltjes zou ook zo bij ons op de kamer kunnen :)
Jullie zijn lekker creatief !

@Steep ,Ok nou zal eens kijken dan bij een zorgwinkel hier in de buurt , kan natuurlijk altijd even vragen van de klossen.
Ja lijkt net of dieren dat aanvoelen , apart zeg !

@penelope, ik heb je een prive berichtje gestuurd. Super bedankt voor je antwoorden :) Wou rond 5 december de box beneden in de kamer zetten zodat de katten er aan kunnen wennen. Zat zelf ook aan te denken om indd altijd een deken of iets over het boxkleed te leggen vanwege de haren :).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Nov 2013 16:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Heb net de pompoms binnen gekregen.
De kleuren zijn op het eerste gezicht wat anders dan online. Ben benieuwd hoe het bij elkaar past als ik ze in elkaar gezet heb. Morgen het ijzerdraad kopen en aan de slag!

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Nov 2013 16:49

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ben heel benieuwd naar het resultaat !
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 12 Nov 2013 17:11

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@uiltje ik voel me prima en jij?
Wij hebben ook een boxspring, had vorige keer speciale klossen voor brede poten, ze waren van kunstof

@oh la la, maagzuur is irritant, dat is mijn grootste klacht hier. Maar sinds een paar dagen is het minder, geen idee waardoor. Ik gebruik nu alleen rennies. Meestal in de avond en bij het naar bed gaan. Leuk zo’n mobile, wij hebben er geen 1 maar nu wil ik die wel dus ik ga er 1 vragen aan opa/oma gna gna.

@steep, hier waar wij wonen krijg je alleen 12 en 20 weken echo, ik heb ook gelezen dat een ze niet altijd op de echo kunnen zien dat je kindje een sterrekijker is. dat vind ik jammer haha.
Maagzuur is bah. Haha
Leuke uiltjes steep, jullie brengen me op ideeën.

@penelope, ik werk natuurlijk ook in de zorg maar dat betekend niet dat leerlingen maar van alles mogen. Bloedprikken gaat bij mij lastig dus ik wil alleen een ervaren iemand. Hetzelfde als met bevallen, het is jou feestje.

Zoon kijkt nu lekker tv hihi, eindelijk, want tot een maand geleden was hij niet geïnteresseerd. Vanmiddag een vriendin langs gehad, lekker bijgebebt. Morgen weer naar de vk, ben beniewd naar mijn bloeduitslagen.
M:21072011
J :08012014
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Nov 2013 17:13

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Happydobby, waar had je de klossen vandaan dan?
Hier gaat het goed, ben erg benieuwd naar de groei echo straks :)
Hoop voor je dat je bloeduitslagen goed zijn!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 12 Nov 2013 17:15

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@uiltje, thuiszorgwinkel, ze hadden stalen/ijzeren en kunstoffen. gewoon even vragen daar. Je kan ze gratis lenen bij hun.
M:21072011
J :08012014
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Nov 2013 17:24

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ga ik dat even doen van de week :) jij had ook een boxspring?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 12 Nov 2013 17:49

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje schreef:Ga ik dat even doen van de week :) jij had ook een boxspring?


ja wij hebben die.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem6

Bericht 12 Nov 2013 22:05

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Vanavond controle gehad bij de verloskundige en alles was weer prima. Baby begon al langzaam in te dalen dus dat is mooi. Ze denkt dat kindje wat groter dan gemiddeld wordt. Dat verbaasde mij wel omdat ik altijd dacht een klein kindje te krijgen. Bij de 30 weken echo was de kleine net iets onder het gemiddelde. Maar de vk zei ook al dat de baby ook nu in een groeispurt kon zitten. We laten ons maar verrassen!
Ook hebben we de bevalling en het geboorteplan besproken. Ik heb zoals sommige van jullie misschien weten wat andere wensen en ideeen dan standaard. Ze kon zich helemaal in mijn plan vinden en heeft het goedgekeurd. Rust en overleggen zal centraal staan tijdens de bevalling. Ik gaf aan dat ik ook wel een lichte voorkeur had voor haar bij de bevalling en ze zei dat we altijd iets konden proberen te regelen. Ook vertelde ze dat ze misschien met zijn 2en de bevalling zouden kunnen doen omdat het toch aparter is maar dat vind ik ook niet erg.

Morgenmiddag een afspraak bij de vervangende manager. Mijn eigen is 2 weken terug bevallen. Ben benieuwd wat ze precies van mij wil want ik heb toen al alles met de manager besproken maar goed. Erna ga ik met een vriendin high teaen en s'avonds zwemmen.
Vandaag de keukenkastjes gepoetst en mijn zusje heeft de badkamer gedaan. Erg fijn dat ze mij zoveel helpt.
Donderdag hebben we de liggingsecho en in de avond een afspraak met een gastouder. Ben eens benieuwd want ik heb erg flexibele opvang nodig.
Zaterdagavond hebben we de zwangerschapsshoot. Kortom een drukke maar leuke week voor de boeg :dance:
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 13 Nov 2013 12:29

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Gisterenavond een groei echo gehad bij de verloskundige, alles was goed had een wat boller buikje maar zat nog binnen de lijnen :) Ik zat zelf al meteen lichtelijk in de stress maar ze zei dat ik me niet druk hoefde te maken :) dus daar heb ik me maar bij neergelegd.
Heb doordat we gisteren met eten zaten pas laat gegeten en heb daar de hele nacht en nu nog steeds last van dus dat is niet zo fijn. Heb idee dat als je al naar me buik wijst hij ontploft :nerd: gelukkig rustig dagje vandaag.
Ze vroeg nog of we het geslacht wouden weten omdat ze er in de buurt kwam, was wel erg nieuwsgierig maar we hebben ons sterk gehouden en gezegd dat we het niet willen weten :P
Baby lag ook mooi naar beneden met het hoofdje .

@penelope : fijn dat alles goed is en je geboorteplan is goed gevonden! Hopelijk heb je een goed gesprek vandaag, en veel plezier met de high tea en zwemmen.
Wat leuk dat je een zwangerschapsshoot gaat doen, weet je al hoe je de fotos wilt?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Nov 2013 12:59

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@penelope, wat fijn dat je geboorteplan goedgekeurd is door de vk. Ik zag op d&v dat je hem daar al weggehaald hebt.

@uiltje fijn dat de echo goed was en je kindje al met het hoofd naar beneden ligt. Die metingen kloppen niet altijd hoor dus ik zou je er niet op vastpinnen.

Hier weer bij de vk geweest, bloeduitslagen waren goed gelukkig, ik wilde nog niet naar de gyn haha. Morgen weer de nachtdienst in!
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem6

Bericht 14 Nov 2013 22:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Happydobby, trek je dat nog nachtdiensten? Moest er echt niet aandenken hoor!
Klopt had hem daar inderdaad weggehaald vond niet nodig om lang openbaar te hebben staan. Wist niet dat je ook op d&v komt. Ik ben zelf meer een meelezer post nauwelijks tot nooit wat en als is het vaak bij overige marktplaatsje haha...
Ga je ook een geboorteplan maken?

Uiltje, Fijn dat de echo goed was! Ik heb dat ook altijd bij echo's als ze vragen weet je het geslacht dat je soms wil schreeuwen "nee maar ik wil het wel weten". Al zou ik het nu ook zonde vinden om het nog te willen weten. Ben echt zo benieuwd tijdens de geboorte lijkt mij erg speciaal om dan pas zelf te ontdekken.
Had je mijn mailtje gezien?
Wij hadden vandaag liggingsecho en ons kindje heeft ook een dikker buikje en armen en benen. Alleen hoofdomtrek was kleiner dan gemiddeld maar dat was bij 30 weken ook maar ik maak er niet druk om. Komt allemaal wel goed en metingen zeggen ook niet alles!!
Ik heb inderdaad al idee hoe ik de foto's wil maar geen idee wat daar de benaming voor is. Meer wat donkere belichting meer schaduwen en zo en ik hou niet van die standaard poses die je bij heel veel mensen ziet. Ben heel benieuwd!

steep en oh la la Hoe gaat het met de mobile?


Vandaag hebben we de liggingsecho gehad. Kindje ligt al vanaf 30 weken met hoofdje naar beneden maar toch leuk om weer even te spieken! Kindje heeft nu al een bos haar zei ze! Je zag op de echo allemaal lange haartjes erg schattig! Ik hoopte altijd op een kindje met een mooie bos donker haar. Droom ook altijd over een kindje met een bos haar ben erg benieuwd bij de geboorte! Haar heeft het sowieso alleen even afwachten of het ook donker is. Wij hebben beide donker haar maar mijn moeder heeft rood haar en heeft dat van haar oma...
Kindje heeft ook flinke bolle wangen zei ze en was ook duidelijk te zien op de echo. lichaampje lag qua groei voor op gemiddeld maar hoofdomtrek was wel kleiner dan gemiddeld. Kindje werd nu op bijna 2500 gram geschat.

Vanavond ook een gesprek bij de gastouder gehad. Ze heeft altijd in onderwijs gewerkt en heeft 3 maanden geleden ook een baby gekregen. Ze heeft verder nog geen kindjes en kwam erg positief op ons over. Was erg flexibel met de uren, zelfde ideeën en visies als ons dus dat vind ik zeer positief. Enigste minpunt vind ik de uurprijs van 6 euro want dat is toch stuk hoger als het gemiddelde. Ik ben alleen heel dom vergeten te vragen wat daarbij inzit. Daar mail ik morgen even over! Er komen ook nog 56 euro bemiddelingskosten voor het bureau bij.
Zijn er meer van jullie die voor een gastouder gaan?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 15 Nov 2013 11:10

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Tsjip; Ja de kap van de kinderwagenbak moest dan inderdaad naar beneden voor de luchtcirculatie. Jij hebt dus verlof nu, lijkt me heerlijk! Geniet je ervan?

Mzcharlotte; Inderdaad bijna verlof ook hier. Ik ben er aan toe. Die dagen zijn me ook eigenlijk wel een beetje te lang. S'avonds enorm last van m'n rug. Maar goed. Nog eventjes.
Ook al zo'n verstoppertje spelende baby. Die van ons liet het gezichtje ook amper zien. Steeds een hand bij het mondje en gezichtje. Ze hebben flink aan m'n buik geschud om die hand weg te krijgen. Wat uiteindelijk toch goeie fotootjes heeft opgeleverd.

Penelope; Ieder z'n eigen keuze wat betreft stagiaires toch? Als je klein woont kan ik het ook best begrijpen dat je het niet wilt. Wij hebben best een ruim huis, dus denk niet dat we elkaar in de weg lopen.
Wat een mooie knusse babykamer hebben jullie. Hier is die ook bijna klaar. Commode inmiddels gemaakt. Alleen nu problemen met het bedje. Eerst zat er een scheur over de hele lengte van het zijhekje. Hadden we een nieuwe, wil m'n man die eraan maken. Mist er een montage gat. Dus dus krijgen we een compleet nieuw bedje. Maar moeten we dus wel nog op wachten.

Uiltje; Ik weet ook niet of ze anders boven was wezen kijken. Maar omdat ik over het bed begon, ging ze toch even kijken. Gelukkig hadden m'n man en ik de zondag ervoor alles opgeruimd en gestofzogen boven.

Steep; Leuk, die uiltjes mobile. Ben je er al aan begonnen?

Ooh la la; En jou mobile al in elkaar? Ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

Zo weer eens even wat bijgewerkt. Ik heb al lekker weekend tot en met maandag! Dinsdag zijn we weer bij de verloskundige geweest. Dit keer geen echo gehad. Maar aan m'n buik te voelen loopt de baby nog steeds een beetje voor. Verder was alles ook helemaal goed. Over 2 weekjes hebben we de groeiecho. Ben benieuwd hoe het dan gaat met de groei.
Vanmiddag ga ik samen met m'n moeder een uur lang naar ons kleintje kijken. Had me aangemeld als vrijwilliger voor een opleiding verloskunde, zodat de studenten kunnen oefenen. Kon nog net tot 32 weken. Dus vanmiddag mocht ik komen. Heb er zin in.
Volgende week werk ik nog een volle week van 32 uur. En daarna werk ik al langzaam naar m'n verlof toe :) . Hoef dan nog maar 2 hele dagen en omdat we zondags open zijn werk ik die zondag 3,5 uur. En als het een beetje meezit, is dat dan m'n laatste werkdag voor m'n verlof... Eindelijk!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Nov 2013 11:28

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Even een snel berichtje;

De pompoms zijn klaar, maar ze zijn behoorlijk groot.
Ik denk dat ik ze straks direct aan het plafond bevestig ipv er echt een mobile van te maken.
Voordat ik dat kan doen moet ik eerst nog een muurtje verven. Anders hangen ze in de weg :)

Wat vinden jullie van de kleurtjes?

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 15 Nov 2013 11:57

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@penelope ; ja heb je mail gezien ga hem morgen even rustig doorlezen bedankt alvast ! :)
@kajaka , veel plezier vanmiddag ! Krijg je dan fotos mee? :)
@ohlala : leuke kleurtjes !! :)


Grr hier even frustratie moment, ze zijn mijn bloeduitslagen kwijt bij de verloskundige dus moet nu weer 3 keer op een dag gaan bloedprikken, baal er wel van ! Ze kunnen het nergens weer vinden.. terwijl het best een gedoe is voor mij om bloed te prikken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Nov 2013 08:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zo, het is weer zaterdagmorgen. Ik kon echt niet meer slapen, baby was ook lekker aan het duwen, dus ik neem vanmiddag nog wel tijd om te slapen. Bovendien doen mijn heupen inmiddels zo'n pijn dat ik echt niet meer dan 7 á 8 uur op bed kan liggen.

@ mouette: fijn om weer van je te horen! Op het termijn dat je bent, komt het verlof in handbereik. Ik vond het echt fijn toen de 10 weken werken in zicht kwam.

@ Tsjip: het afvallen zie ik juist helemaal niet tegenop haha! Ik kijk juist heel erg uit om me weer aan te sluiten bij de WW en weer te gaan sporten. Ik deed aan Kick & Fun, een soort boksen, en vond dat zó leuk. Dat gesprek dat je man heeft opgevangen, daar vielen ook mijn ogen bijna van uit mijn oogkassen. Véértig kilo?! Hoe doe je dat? De max. die ik heb gehoord is 25kg. Moeilijk hoor, de situatie tussen je ouders. Wat betreft harde buiken, ik neem aan dat ik ze zou herkennen als ik ze had, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe het zou moeten voelen. Ik heb nu wel af en toe wat steken en krampjes onderin mijn buik, maar volgens de verloskundige is dat groei zolang er geen regelmaat in zit, of er vliezen zijn gebroken. Wat een leive man heb jij zeg, ik weet zeker dat ik niks krijg als ik met verlof ga. Ja hoogstens een opgeleverde kinderkamer, maar dat moet tóch gebeuren. Mijn man is hartstikke lief hoor, op zijn eigen manier. Mooie buikfoto trouwens, die van op het strand!

@ Penélope: Hahahaha, mijn man zegt te verwachten dat ik elke dag met het eten klaar zit. Normaal kookt hij, ik ben echt een gezegend mens. Ik weet het allemaal nog niet, ik zie het wel hoe de dagen verlopen. Ik heb je mijn mail adres gePM't. Over de stagaires. In het ziekenhuis vind ik het geen probleem, maar thuis is het zo klein dat ik dat echt niet wil. Ik ga in eerste instantie voor een ziekenhuisbevalling, maar ik moet natuurlijk ook de optie openhouden dat ik thuis zou kunnen bevallen. Wat betreft de kraamzorg, vertelde een vriendin over haar ervaring. Ze voelde zich een beetje vergeten en op plek 3 komen, omdat de stagair alles uitgebreid werd uitgelegd. Enerzijds is dat logisch, anderzijds voelde zij zich de dupe van de situatie. Ik moet daar nog even over nadenken, ik wil eigenlijk de volledige aandacht kunnen krijgen, ook i.v.m. hulp met aanleggen. Wat is de babykamer leuk geworden zeg, nu de baby er nog in! Qua ruimte lijkt het best wel op onze babykamer! Het hoeft toch nog niks te zeggen, dat de baby iets groter dan gemiddeld is? Misschien heeft hij/zij nu de groeispurt en gaat het zometeen weer iets langzamer. Fijn dat je bevalplan is goedgekeurd! Veel plezier met de fotoshoot!

@ Isabel: Inmiddels zou je het kamertje moeten hebben. Gaan jullie het dit weekend opzetten? Spannend hoor, het lijkt me echt superleuk om te doen. Ik kan niet wachten tot volgend weekend, dan gaan wij inruimen! Whoop whoop!

@ Uiltje: Hoe herkenbaar! Rond 14.00 heb ik al mijn energie verbruikt. Daarom reageer ik zaterdags uitgebreid, maar ook dat is wel best een werk hoor! Hoe was de groei-echo? Het klinkt of je aardig alles op de rit hebt, wat fijn! Ik heb ook een kat, zij is inmiddels 12,5 jaar. Ik werd gisteren een beetje emotioneel dat mijn ouwe, lieve kat mijn baby gaat ontmoeten. Mijn kat is ook superaanhankelijk. Ineens moest ze van mij eten krijgen, ze komt op schoot, ze bedelt bij mij. Mijn man krijgt de laatste twee weken ook weer wat meer aandacht gelukkig haha, dadelijk voelt hij zich nog achtergesteld. Mijn kat blijft wel weg bij mijn buik, dus de baby reageert er ook niet echt op. Balen van het kwijt raken van je bloed en dat je weer moet.

@ Happydobby: Ik geloof dat je nu verlof hebt of niet?! Wat fijn! Hoe is het inmiddels met de kamer van je zoon? Ik wil ook nog een mobiel, maar ik denk dat ik die tot later laat. Misschien denkt iemand eraan om het als kraamkado te geven haha!

@ Ooh La La: Het ligt er een beetje aan wat je onder 'bijhouden' verstaat, ik zie toch aardig regelmatig een reactie van je! Er wordt alleen af en toe zo ontiegelijk veel geschreven... Maagzuur is echt verschrikkelijk he? Ik had één dag geen Rennies bij me, wat een hél was dat zeg. Wat fijn dat je je wel energiek voelt! Leuk dat je zelf een mobiel gaat knutselen! Mooie kleuren hoor, ik ben benieuwd hoe ze in het kamertje staan!

@ Steep: Wat was jouw laatste buikfoto mooi zeg! Ik zag 'm in het andere topic, echt fantastisch! Heb je echt zoveel klossen nodig? Mijn buurvrouw werkt bij een supermarkt, daar kunnen we bierkratten 'huren'. Ik weet niet hoeveel ik er nodig heb. Ik vind de mobiel die je hebt gekozen echt mooi zeg!

@ Kajaka: Wat houdt het in dat de baby iets voor loopt? Kan het zijn dat je 'iets' verder bent dan er in je ticker staat?

Hoe is het eigenlijk met Luce, Chipa en Stokstaartje? Ik vergeet denk ik ook nog wat namen!

Ik ga vandaag even kijken of ik de foto's van vorige week kan inscannen, dan plaats ik er ook wel één, of twee! Afgelopen donderdag heb ik weer controle gehad. De verloskundige was helemaal tevreden, alles volgens het boekje. Mijn bloeddruk is prima, ijzer is prima, gewicht maken zij zich ook geen zorgen over. Ik heb nog even gevraagd hoe de baby lag en ze dacht te voelen dat hij alweer met zijn hoofd omlaag lag. Dat klopt ook wel met mijn gevoel, want die dag was het net of ik onder mijn navel werd gekriebeld. Ik kan nog geen uitstekende voeten of handen ontdekken, misschien komt dat nog.

Verder heb ik het deze week ontiegelijk druk gehad, allemaal meetings, beetje overgewerkt, weinig pauze. Ik ben helemaal op. Nog maar drie weken...

Ik ben voor mezelf helemaal uit de naam, maar nu moet ik hard hopen dat mijn man het ook een mooie naam en combinatie vind. Hij wilt er pas verder over praten als de kamer af is. Ik begrijp het wel, zijn hoofd zit gewoon hartstikke vol. Hij werkt momenteel ook in Utrecht, waar we zelf in Rotterdam wonen. Elke dag staat hij in de file. Ook dit duurt hopelijk nog maar twee weken. Daarna wil ik eigenlijk niet dat hij zo ver gaat werken. Ik heb hem zelfs gezegd dat hij maar een fiets achterin zijn busje moet gooien, want de laatste 3 vrijdagen hebben we hier een enorme verkeersinfarct gehad. Daarbuiten moet hij maandag een cursus doen en dinsdag ook. Ik begrijp wel dat hij er niet veel bij kan hebben.

Fijn weekend allemaal!
L2014 & H2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 16 Nov 2013 09:47

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Nee waarschijnlijk ben ik niet langer zwanger dan m'n ticker. Maar is het gewoon een grote baby. Ik ben namelijk al in het begin vooruit gezet. Als je kijkt naar m'n laatste dag ongesteld zou de uitgerekende datum 18 januari zijn. Maar met de tweede echo kwamen ze qua groei uit op 16 januari en met de 'echte' termijnbepaling op 14 januari. Kan me dus niet voorstellen dat ik nog iets langer zwanger zou zijn. Nu loopt het dus steeds ongeveer qua groei een weekje voor. Ook met de 'oefen' echo van gisteren. Ze zeiden al. Wat wij meten moet je niet te veel waarde aan hechten hoor, we moeten het ook nog leren. Maar als je kijkt naar wat de verloskundige steeds meet zaten hun met hun metingen dus ook wel goed. Ze kwamen steeds uit op 32+2/3.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Nov 2013 17:39

Re: Winter 2013/2014 mama's!

En nog even de 3D foto's. Althans een paar.

-weg-
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 30 Nov 2013 08:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers