Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem205

Bericht 11 Nov 2013 21:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ga die kerstboom binnenkort ook eens proberen!
<<

Anoniem12

Bericht 12 Nov 2013 09:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Er zijn heel veel kerstboompatroontjes!
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 12 Nov 2013 09:25

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ladies hebben even jullie creativiteit nodig. Ik ben gestrikt om morgen tijdens de crea ochtend op school van mijn zoontje een haakles te verzorgen. Nu had ik eigenlijk in gedachten om een potje om te haken, maar dan alleen met een flinke rij lossen en deze om het potje heen te wikkelen. Maar hoe zet je dat vast? Denk namelijk dat het te moeilijk is om te leren om echt met vaste te werken enzo. En dan kan er evt ook met de vingers gehaakt worden. Zou dat met lijm kunnen?
En dan evt verder versieren met lintjes enz.
Ideeen zijn echt van harte welkom.
<<

Anoniem123

Bericht 12 Nov 2013 09:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dan gewoon verder googelen naar een patroon voor kerstboompjes idd haha, zijn er zoveel.

Petteflet: ik probeer ook kinderen te leren haken op mijn werk maar wat een klus! Losse hebben ze altijd snel door, maar daarna... Ik zou dus ook doen wat jij al bedacht had. Een hele lange losse (kan idd ook met de vingers) en dan met lijm vastplakken. Maar kinderen zijn zelf ook heel creatief. Je zou ook kunnen vragen aan de kinderen hoe zij ze vast zouden maken. Soms hoor je dingen waar je zelf niet opkwam. Succes vandaag!

De kerstbal is af:
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 12 Nov 2013 10:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 12 Nov 2013 10:19

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een leuke patronen staan er op die site, nu krijg ik het nog drukker, haha
<<

Anoniem123

Bericht 12 Nov 2013 10:32

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja he, haha zie ook al leuke!

Ik ben deze nu aan het maken:
http://sparkelz-creatief.blogspot.nl/20 ... je-om.html
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 12 Nov 2013 10:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Oreo! Ik vind de dubbele mooier. Ga er nu één maken met 4 draden, 2 zwarte, 1 grijze en 1 roze.
30-04-2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Nov 2013 13:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

SarahKey schreef:Ja he, haha zie ook al leuke!

Ik ben deze nu aan het maken:
http://sparkelz-creatief.blogspot.nl/20 ... je-om.html


Ook al zo leuk.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 12 Nov 2013 22:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ben ik ook weer eens even een keertje... Heb de afgelopen tijd wel zo nu en dan meegelezen maar ben weinig actief geweest op het forum. Ook haken ben ik niet echt aan toegekomen, ben wel met wat projectjes bezig maar het wil allemaal even niet zo lukken want mijn lijf werkt me nogal tegen de laatste tijd.

Maar ik wil wel even zeggen dat ik alle geshowde creaties heul erg mooi vind!!! :thumbup:
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 13 Nov 2013 13:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat balen van je lijf Sjaantje. :hug:

Ik heb ook een sjaal gearmbreid (oké, dat is vast geen woord maar jullie weten wel wat ik bedoel :dance: ). Ik moet hem alleen nog even aan elkaar maken, dan is ie klaar.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 13 Nov 2013 14:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nou ik heb mijn workshop gegeven hoor. Viel best mee, kinderen waren enthousiast. Ook veel jongens trouwens, leuk om te zien.
Een aantal konden er al haken en de rest heeft met de vingers gehaakt. Stelletje creatievelingen die kinderen.
Dit was mijn creatie:
Afbeelding

Gisteravond nog even snel in elkaar gezet.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 13 Nov 2013 15:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk geworden! En gelukkig maar dat hey leuk was met die kinderen
<<

Anoniem12

Bericht 13 Nov 2013 15:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja heel leuk geworden!
<<

Anoniem205

Bericht 13 Nov 2013 21:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een schijtpatroon is die kerstboon! Gatsie! Ik kom er ook niet uit, helaas! En Petteflet, wat super leuk!
<<

Anoniem12

Bericht 14 Nov 2013 09:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb de stapelslak af! Foto volgt, heb er nog geen kunnen maken.
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 14 Nov 2013 11:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Romie schreef:Mooi die sjaals en poncho!

VQ ik heb ook een poging gewaagd om het kerstboompje te maken, maar dat is met dat patroon echt onmogelijk! Ik kwam er in ieder geval ook niet aan uit.


het lag dus niet helemaal aan mij haha :kboom:
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Nov 2013 10:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuke kerstbal SarahKey! Ik las in het topic wat er in je kerstboom komt, dat je allerlei gehaakte dingen erin gaat hangen?
Gaaf!! Maak je een foto als alles erin hangt?

Petteflet: Leuk resultaat!!


Ik ben dat sokje aan het proberen te haken. Ik heb echt moeite met tellen en het juiste aantal steken aan te houden. Ik moest er 22 hebben en heb er alweer 30 ofzo. Daar gaat dus alles op mis.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Nov 2013 20:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik snap de hiel van dat sokje niet. Hoe krijg je de achterkant dicht?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 15 Nov 2013 20:44

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Welk garen is geschikt om babyslofjes mee te haken? Ik wil een naald 4 of 4,5 gebruiken.
<<

Anoniem205

Bericht 15 Nov 2013 21:08

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem, wil je met katoen haken of met acryl? Ik denk dat allebei wel kan, maar katoen (wel Catania Grande) kan niet op die naald. Grande is fijn en best zacht. Anders zou je eens naar Stylecraft (acryl) kunnen kijken?

Ik heb weer een sjaal gemaakt. Ook weer met het arm-breien (somehow leest iedereen aambeien ... ). Heb dit keer alleen niet op mijn armen gebreid, maar op mijn vingers. Daar worden de lussen iets kleiner van. De sjaal is creme met grijs (garen van de Wibra, 2,25 per bol ofzo, met naald 10)

Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 16 Nov 2013 09:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb geen idee oreo vandaar mijn vraag ;-) Maar ik ga vanmiddag even naar de wolwinkel en daar advies vragen!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 16 Nov 2013 10:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo, mooie sjaal!

Siem, ik haak babyslofjes met CottonTime en haaknaald 3,5.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Niki

Noob

Berichten: 96

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:53

Bericht 16 Nov 2013 14:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb een vraagje:
Ik kan haken met zpagetti en nu heb ik acryl gekocht bij de Wibra (Bianca) en wil ik proberen een sjaal te haken. Mijn vraag is: moet ik eerst lossen haken tot hoelang ik de sjaal wil hebben? of de breedte eerst?
Of maakt het niet veel uit?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 16 Nov 2013 15:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Niki, bij de boekenvoordeel was iemand een sjaal aan het haken, zij had de lengte opgezet, zodat het een beetje een gebreide sjaal leek. Verder heb ik er geen ervaring mee/verstand van. Maar succes, wel showen als hij af is hè

Leuk Oreo, ik ben net ook aan de slag gegaan met arm-breien, gaat echt lekker snel :)

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers