Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het studeer topic!

<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Nov 2013 16:41

Re: Het studeer topic!

Lampenkapje, bedankt voor de info! Eigenlijk een methode dus om je literatuur mee te verantwoorden als ik het goed begrijp. Wij hoeven dat niet verplicht te doen geloof ik, maar ik moet meer theoretisch kader aan de inhoud toevoegen. Het is me nu wel een stuk duidelijker ondertussen (na extra mondelinge feedback van docente), dus ik ben weer een stapje verder.

Ik ben alleen de laatste tijd zo ontzettend niet gemotiveerd :angel:
Iemand nog tips om wat meer motivatie te vinden?
<<

Anoniem185

Bericht 05 Nov 2013 21:41

Re: Het studeer topic!

Graag gedaan! Het is niet mijn favoriete manier, maar ik snap waarom ze er bij mijn opleiding mee werken. Het vergroot de 'herhaalbaarheid' van je onderzoek en daarmee dus de betrouwbaarheid (of was dat validiteit, ik haal die twee altijd door elkaar).
<<

Anoniem32

Bericht 05 Nov 2013 22:07

Re: Het studeer topic!

applestar schreef:
Stuiterbal schreef:Ik heb woensdag mijn eind waardering gehad van de afdeling en ik heb het afgesloten met een ruim voldoende en alleen maar lovende woorden. Ondanks dat ik wist dat ik het zou halen, was het toch heel leuk om dat te horen :cheers:
Mijn laatste weekje hier gaat nu in en ik ga het team ook nog missen ook.


Naar welke afdeling ga je nu?


De kraamafdeling :bounce:
<<

Anoniem29

Bericht 06 Nov 2013 09:10

Re: Het studeer topic!

**
Laatst gewijzigd door Anoniem29 op 21 Nov 2013 17:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 06 Nov 2013 18:12

Re: Het studeer topic!

Hopelijk komt er wat moois uit Intoxicated!

Ik heb vanmorgen examen gehad. Ben benieuwd, viel me op zich wel mee, al had ik het niet helemaal af. Nu afwachten, krijg binnen 5 weken de uitslag.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 11 Nov 2013 21:05

Re: Het studeer topic!

Pfoe, vorige week maandag 4 tentamens gehad en vandaag nog Anatomie-tentamen.
Vaardigheden 2 heb ik in ieder geval gehaald en bij anatomie had ik 71 % dus stiekem ga ik er al een beetje vanuit dat ik hem gehaald heb. :cheering:
Gister ook nog hele positieve feedback op mijn werkplek, ik ben blij! :thumbup:
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 13 Nov 2013 17:46

Re: Het studeer topic!

Jaaaah, medisch rekenen, afpf en vaardigheden 2 gehaald :cheering:
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 19 Nov 2013 05:49

Re: Het studeer topic!

super zeg!

Ik heb vrijdag m'n eerste toets. Ben al druk aan het leren! :nerd:
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 20 Nov 2013 12:14

Re: Het studeer topic!

Ik ben toegelaten voor de hbo opleiding van Verpleegkunde! Ik ben zo blij! Ik ga het doen via de vdab dus alles wordt terugbetaald (de studie, ik krijg 3j lang een uitkering, de kinderopvang, schoolmateriaal, reisvergoeding, ...). Ik ben bij de mevrouw van het selectiegesprek in tranen uitgebarsten van geluk. Ik kon haar wel zoenen!
AfbeeldingAfbeelding
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 20 Nov 2013 12:17

Re: Het studeer topic!

Gefeliciteerd Slakje, super leuk! Succes!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem185

Bericht 20 Nov 2013 15:52

Re: Het studeer topic!

Super leuk Slakje!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 20 Nov 2013 18:27

Re: Het studeer topic!

Wat goed slakje! Gefeliciteerd!

Ik heb een 8, 5 voor mijn casustoets! :cheering:
Dus tot nu toe 5 van de 6 toetsen van blok 1 gehaald. Nog wachten op 1 uitslag.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Nov 2013 18:33

Re: Het studeer topic!

Slakje schreef:Ik ben toegelaten voor de hbo opleiding van Verpleegkunde! Ik ben zo blij! Ik ga het doen via de vdab dus alles wordt terugbetaald (de studie, ik krijg 3j lang een uitkering, de kinderopvang, schoolmateriaal, reisvergoeding, ...). Ik ben bij de mevrouw van het selectiegesprek in tranen uitgebarsten van geluk. Ik kon haar wel zoenen!

Leuk! Ik kan het je alleen maar aanraden!

@intox: ik werk niet in het ziekenhuis daar, wel gewerkt maar een jaar in de voeding, niet als verpleegkundige.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Nov 2013 21:46

Re: Het studeer topic!

Bleh, ik moet echt aan mijn theoretisch kader gaan werken maar ik heb steeds geen motivatie...
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 21 Nov 2013 17:12

Re: Het studeer topic!

En ook de laatste toets gehaald. Ik vond het erg veel 6 tentamens in één blok maar ik kan het blijkbaar wel:)
<<

Anoniem173

Bericht 21 Nov 2013 17:50

Re: Het studeer topic!

tutut ik stel al dagen een opdracht klinisch redeneren voor me uit, moet er nu echt aan want hij moet morgen om 5 uur worden ingeleverd..
<<

Anoniem32

Bericht 21 Nov 2013 17:52

Re: Het studeer topic!

Slakje wat een geweldige kans krijg je aangeboden! Echt super!

Suraya gefeliciteerd dat zal een opluchting zijn he.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 21 Nov 2013 22:53

Re: Het studeer topic!

Gefeliciteerd Slakje en Surya!!

Ik heb het zwaar, kom eigenlijk alleen nog maar aan studeren toe en dat begint me een beetje op te breken.. Maar nog een paar weken en dan heb ik even een week vrij!
<<

Anoniem4

Bericht 23 Nov 2013 16:21

Re: Het studeer topic!

Slakje, wat een geweldige kans!
Gefeliciteerd, Surya.
Siem, sterkte!

Vandaag examen gedaan. Het ging redelijk, denk dat ik wel een voldoende heb.
Vanavond even lekker niks en morgen weer starten met een nieuwe module.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 24 Nov 2013 20:17

Re: Het studeer topic!

Fijn dat je het waarschijnlijk hebt gehaald Lacey al blijf ik het altijd vervelend vinden dat er geen tijd zit tussen tentamens en een nieuw blok.
<<

Anoniem4

Bericht 24 Nov 2013 20:44

Re: Het studeer topic!

Ja, dat vind ik ook vervelend. Eigenlijk had ik het huiswerk van de huidige module morgen al af moeten hebben, maar ik kon niet al voor deze module gaan leren, terwijl ik de ander nog niet eens had afgesloten.
<<

Anoniem173

Bericht 28 Nov 2013 16:22

Re: Het studeer topic!

Yes de eerste cijfers voor mijn tweede jaar stromen weer binnen:

8.8 medische kennis
8.8 klinisch redeneren
7 voeding
9 (!) tussentijdse beoordeling stage

:cheering:

Even voor mijzelf een to do list tot de kerstvakantie
-Praktijkopdracht COVA
-Praktijkopdracht ketenzorg
-presentatie medische kennis
-Praktijkopdracht klinisch redeneren
-Eindzelfbeoordeling voor stage

oke ik kan dus flink aan het typen de komende weken :thumbdown:
<<

Anoniem185

Bericht 28 Nov 2013 18:45

Re: Het studeer topic!

Netjes hoor Atelier Madame! Je bent echt super goed bezig! Succes met je kerstvakantie zwoegen ;)

Vandaag ben ik op school geweest om ze in te lichten over mijn privé situatie. Er is hier heel veel begrip voor. Er komt nog één kennistoets aan en mijn scriptie moet gemaakt worden. Stage maak ik me niet echt zorgen over, dat is eerder afleiding dan belasting. Die kennistoets daar kan ik eventueel nog een extra herkansing voor krijgen mocht het nodig zijn tegen die tijd. Mijn scriptie kan ik een half jaar uitstel voor krijgen mocht ik in februari echt niet meer op schema zitten. Vooralsnog is er geen groot probleem, ik loop niet dramatisch ver achter, maar ze zouden het begrijpen als ik me nu meer op mijn persoonlijke situatie moet richten, op mijn therapieën etc. Het is fijn om te horen dat school achter me staat en me probeert te ondersteunen voor zo ver zij dat kunnen. Ik zal het werk allemaal zelf moeten verzetten, maar toch is het een fijn idee dat er mogelijkheden zijn om dit iets ruimer in te delen.
<<

Anoniem29

Bericht 30 Nov 2013 17:23

Re: Het studeer topic!

Waauw mooie punten AM! Goed bezig!
<<

Anoniem185

Bericht 30 Nov 2013 17:23

Re: Het studeer topic!

Ik heb net warempel aan mijn scriptie zitten werken en ben ook écht een stukje verder gekomen in plaats van alleen levenloos er naar te hebben zitten staren. Bijzonder is dat.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers