Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #9

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Okt 2018 21:01

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Gecondoleerd Bazinga, heel veel sterkte!
<<

Anoniem246

Bericht 14 Okt 2018 06:21

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Caulfield schreef:Heftig Fedora, kan me voorstellen dat dit heel zwaar is voor jullie allebei. Is er iets dat zijn hartproblemen triggert?


Het hartprobleem niet zo zeer. Wel krijgt hij door stress (in dit geval de zaken rondom zijn dochter) druk op de borst. Alsof zijn moeder, rond 150 kg, bovenop hem zit. Ik heb hem nu meerdere malen niet serieus genomen, het afgedaan als stress, en toen bleek het in eerste instantie dus hartfalen en dit jaar de darm. Ik vind het moeilijk om te bepalen of het stress is of dat er echt iets aan de hand is. Het leek ook alsof er echt iets aan de hand was, hoge bloeddruk die niet normaal was, maar zakte gelukkig toen hij rustiger werd door het liggen op een ziekenhuisbed.

Baz, gecondoleerd en sterkte.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Okt 2018 06:57

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Heel veel sterkte vandaag Baz. Heftige dag wordt het vast. Hopelijk ook mooi!

Silly-One poeh hee ik ben ook echt geen engeltje wat betreft snelheid maar in een 50km gebied zoveel te hard is wel eng vind ik hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 14 Okt 2018 07:21

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Zora schreef:
Silly-One poeh hee ik ben ook echt geen engeltje wat betreft snelheid maar in een 50km gebied zoveel te hard is wel eng vind ik hoor!


Ik vind dit absurd, jezelf en anderen in gevaar brengen en dan lekker blij zijn met het lage bedrag.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Okt 2018 07:41

Re: Wat wil je even kwijt? #9

En het nog 'humor' vinden ook. Ik vind het nogal wat.
<<

Anoniem244

Bericht 14 Okt 2018 07:47

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Bazinga, sterkte vandaag
Fedora, heftig zeg :-(
Reva, geniale oplossing ;-)

Wij hebben gister een heerlijke dag in moviepark gehad, was helaas met mega druk... maar een mooie dag gehad
<<

Anoniem316

Bericht 14 Okt 2018 08:01

Re: Wat wil je even kwijt? #9

SoGood schreef:En het nog 'humor' vinden ook. Ik vind het nogal wat.

Inderdaad. Want dat betekent dus dat je 85 op de teller had staan in een 50 gebied.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2018 08:07

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Nou nou, iets minder met zijn allen bovenop SO kan ook geen kwaad hoor. Het is mij ook eens gebeurd. Ik reed blijkbaar boven de 80 op een weg waar je een paar jaar eerder nog 80 mocht rijden, maar nu 50. Had ik niet door. Gelaserd en 400 euro aan de broek hangen. Ik schaamde me dood. Maar het gevoel dat ik iemands leven in gevaar heb gebracht... uhhh nee. Was een doorgaande weg, geen woonerf ofzo.
<<

Anoniem244

Bericht 14 Okt 2018 08:16

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Zit inderdaad nog wel verschil in 50km wegen ja.
Zeker in het buitenland.
Ik heb ook wel eens op een weg gereden waarvan ik dacht dat het 80 km was (was eerder ook zo), bleek 50km te zijn.
Gelukkig niet geflitst.
<<

Anoniem248

Bericht 14 Okt 2018 08:16

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Exogenesis schreef:Nou nou, iets minder met zijn allen bovenop SO kan ook geen kwaad hoor. Het is mij ook eens gebeurd. Ik reed blijkbaar boven de 80 op een weg waar je een paar jaar eerder nog 80 mocht rijden, maar nu 50. Had ik niet door. Gelaserd en 400 euro aan de broek hangen. Ik schaamde me dood. Maar het gevoel dat ik iemands leven in gevaar heb gebracht... uhhh nee. Was een doorgaande weg, geen woonerf ofzo.

Nou idd, mee eens.
<<

ChiQ

Bericht 14 Okt 2018 08:16

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Exogenesis schreef:Nou nou, iets minder met zijn allen bovenop SO kan ook geen kwaad hoor. Het is mij ook eens gebeurd. Ik reed blijkbaar boven de 80 op een weg waar je een paar jaar eerder nog 80 mocht rijden, maar nu 50. Had ik niet door. Gelaserd en 400 euro aan de broek hangen. Ik schaamde me dood. Maar het gevoel dat ik iemands leven in gevaar heb gebracht... uhhh nee. Was een doorgaande weg, geen woonerf ofzo.


Maar die snelheid maximum is om een reden. De situatie en de omgeving bepaald dat. Ik vind per ongeluk te hard zoals jij omschrijft heel anders door een wijziging dan van SO. Als je t mij vraagt is élke euro hoe laag of hoog ook doodzonde van je geld en vind ik dat geenzins meevallen.
<<

Anoniem248

Bericht 14 Okt 2018 08:19

Re: Wat wil je even kwijt? #9

ChiQ schreef:
Exogenesis schreef:Nou nou, iets minder met zijn allen bovenop SO kan ook geen kwaad hoor. Het is mij ook eens gebeurd. Ik reed blijkbaar boven de 80 op een weg waar je een paar jaar eerder nog 80 mocht rijden, maar nu 50. Had ik niet door. Gelaserd en 400 euro aan de broek hangen. Ik schaamde me dood. Maar het gevoel dat ik iemands leven in gevaar heb gebracht... uhhh nee. Was een doorgaande weg, geen woonerf ofzo.


Maar die snelheid maximum is om een reden. De situatie en de omgeving bepaald dat. Ik vind per ongeluk te hard zoals jij omschrijft heel anders door een wijziging dan van SO. Als je t mij vraagt is élke euro hoe laag of hoog ook doodzonde van je geld en vind ik dat geenzins meevallen.

Ik vind het wel knap dat jij kennelijk meer info uit het berichtje van SO kan halen dan ik en exact weet hoe de situatie is gegaan, het niet per ongeluk was etc etc. Er staat alleen dat ze wist dat ze te hard heeft gereden, maar ík zie nergens staan dat ze dat bewust heeft gedaan, of dat ze juist daar na een paar km pas achterkwam en toen afgeremd is. Oordelen is zo makkelijk.
<<

ChiQ

Bericht 14 Okt 2018 08:27

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Maple schreef:
ChiQ schreef:
Exogenesis schreef:Nou nou, iets minder met zijn allen bovenop SO kan ook geen kwaad hoor. Het is mij ook eens gebeurd. Ik reed blijkbaar boven de 80 op een weg waar je een paar jaar eerder nog 80 mocht rijden, maar nu 50. Had ik niet door. Gelaserd en 400 euro aan de broek hangen. Ik schaamde me dood. Maar het gevoel dat ik iemands leven in gevaar heb gebracht... uhhh nee. Was een doorgaande weg, geen woonerf ofzo.


Maar die snelheid maximum is om een reden. De situatie en de omgeving bepaald dat. Ik vind per ongeluk te hard zoals jij omschrijft heel anders door een wijziging dan van SO. Als je t mij vraagt is élke euro hoe laag of hoog ook doodzonde van je geld en vind ik dat geenzins meevallen.

Ik vind het wel knap dat jij kennelijk meer info uit het berichtje van SO kan halen dan ik en exact weet hoe de situatie is gegaan, het niet per ongeluk was etc etc. Er staat alleen dat ze wist dat ze te hard heeft gereden, maar ík zie nergens staan dat ze dat bewust heeft gedaan, of dat ze juist daar na een paar km pas achterkwam en toen afgeremd is. Oordelen is zo makkelijk.


Huh? Maar ze zegt toch zelf dat ze de boete al verwachtte en het was vergeten? Ik maak daaruit wel op dat ze dus wel had beseft, ik zeg verder niets over expres of bewust. Ik geef aan dat ik de situatie van Exo anders vind dan dat van SO en ik zeg helemaal niets over al dan niet haar eigen veiligheid maar dat ik het dus gewoon zonde geld vind en het echt niet vind meevallen. En dr laconieke houding over NL’se boetes vind ik ook gek.

That is all. Als jij daarop uitmaakt dat ik veroordeel ga ik hier niet mijn best zitten doen JOU het tegendeel te bewijzen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Okt 2018 08:34

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Het is inderdaad niet netjes maar ik heb ook wel eens een boete gehad voor hetzelfde. Stonden ze op een 80km weg direct achter het eerst 50km/u bord met een radar. Ik liet het gas los, ga niet keihard op de rem bij dat bord want reed gewoon met het verkeer mee. Ik had juist mezelf en anderen in gevaar gebracht door volop te remmen daar.

En even een disclaimer, op de motor wordt juist geadviseerd altijd al 10km/u harder te rijden dan het overige verkeer omdat je zo kwetsbaar bent. Ik rijd ook altijd vlot weg bij verkeerslichten en zal dan ongetwijfeld wel eens de 70 aantikken om even weg te komen bij de auto’s.
<<

Anoniem248

Bericht 14 Okt 2018 08:35

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Chiq: Je vindt het héél anders. Terwijl het bij SO evengoed per ongeluk kan zijn gegaan en dat ze zich dat op dat moment (maar uiteindelijk toch te laat, gezien de boete), wel besefte.
<<

ChiQ

Bericht 14 Okt 2018 08:37

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Maple schreef:Chiq: Je vindt het héél anders. Terwijl het bij SO evengoed per ongeluk kan zijn gegaan en dat ze zich dat op dat moment (maar uiteindelijk toch te laat, gezien de boete), wel besefte.


Ok meid, je bent echt een drammer. Ondanks uitleg. Moet jij weten maar wat mij betreft snap je me wel. Dus daarmee vind ik het eigenlijk al een discussie van helemaal niets.
<<

Anoniem248

Bericht 14 Okt 2018 08:39

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Oh sorry, ik had niet door dat je geen tegenspraak duldde. Ik hoef overigens ook geen discussie te voeren, ik vind het alleen bijzonder dat je uit het kleine beetje info kunt opmaken dat de situatie ‘heel anders’ is. En ik vind jou eigenlijk drammen.
<<

Anoniem245

Bericht 14 Okt 2018 08:41

Re: Wat wil je even kwijt? #9

ChiQ, praat je in het dagelijks leven ook zo denigrerend tegen mensen? Je hebt een heel misselijk "toontje".

Feline, een advies om harder te rijden terwijl je kwetsbaarder bent? Dat komt voor mij erg tegenstrijdig over :) Alleen bij het optrekken zodat je bij de auto's weg bent, of door het hele verkeer? Ik vraag het mij serieus af.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Okt 2018 08:48

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Voornamelijk met optrekken Kira. Maar met rijlessen leer je wel echt vlot rijden, iets waar de examinator echt op let. Automobilisten verwachten van een motorrijder vaak ook wel dat er vlot gereden wordt. Het gaat niet om tientallen kilometers te hard.

Ik had het laatst ook nog, ik reed ergens waarvan ik zeker wist dat je er 80 mocht. Tot ik opeens de borden tegen kwam vanaf waar je 80 mocht rijden, bleek het eerste stuk een 60km zone te zijn. Tja kan gebeuren.
Maar veel te hard door een woonwijk heen bijvoorbeeld vind ik niet kunnen.
10.04.17
<<

ChiQ

Bericht 14 Okt 2018 08:49

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Kira schreef:ChiQ, praat je in het dagelijks leven ook zo denigrerend tegen mensen? Je hebt een heel misselijk "toontje".

Feline, een advies om harder te rijden terwijl je kwetsbaarder bent? Dat komt voor mij erg tegenstrijdig over :) Alleen bij het optrekken zodat je bij de auto's weg bent, of door het hele verkeer? Ik vraag het mij serieus af.


Ja tuurlijk ben ik zo ‘denigrerend’! :smile:
<<

ChiQ

Bericht 14 Okt 2018 08:50

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Maple schreef:Oh sorry, ik had niet door dat je geen tegenspraak duldde. Ik hoef overigens ook geen discussie te voeren, ik vind het alleen bijzonder dat je uit het kleine beetje info kunt opmaken dat de situatie ‘heel anders’ is. En ik vind jou eigenlijk drammen.


Maple, je bent zo lachwekkend meid. Lees je eigen post maar terug.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Okt 2018 08:52

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ik wil kwijt dat mijn man vandaag 200km gaat fietsen met een groepje maar dat het trackingsysteem niet werkt.
Ik krijg geen verbinding. Vanochtend gelijk hem gebeld maar neemt niet op. Hopelijk heeft hij het door met een pauze straks. Als hij niet op tijd thuis is moet ik namelijk oppas regelen voor na het eten. Dus komt erg slecht uit dat ik juist NU niet weet waar hij uithangt.
2016
<<

Anoniem245

Bericht 14 Okt 2018 08:53

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Haha ChiQ, als eentje lachwekkend is ben jij het wel.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Okt 2018 08:59

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Kira schreef:ChiQ, praat je in het dagelijks leven ook zo denigrerend tegen mensen? Je hebt een heel misselijk "toontje".

Feline, een advies om harder te rijden terwijl je kwetsbaarder bent? Dat komt voor mij erg tegenstrijdig over :) Alleen bij het optrekken zodat je bij de auto's weg bent, of door het hele verkeer? Ik vraag het mij serieus af.


Wat Saga zegt inderdaad :) Overigens is dit vooral snelweg gerelateerd, daar ga je 110 rijden als het overige verkeer 100 rijdt bijvoorbeeld. Het is niet dat ik in een woonwijk 40 ga rijden waar je 30 mag. Je moet gewoon altijd zorgen dat je ‘vrij’ bent en vaak doe je dat door even wat meer gas te geven zodat je niet tussen de auto’s belandt. Een motorrijder verdwijnt natuurlijk heel gemakkelijk in een dode hoek, vandaar.
<<

Anoniem245

Bericht 14 Okt 2018 09:03

Re: Wat wil je even kwijt? #9

Ah zo, ja ik begrijp het.
Ik rijd alleen scooter, maar mijn is toen ook verteld dat je beter met het verkeer mee kunt rijden, dus 50 ipv 45.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Valkyrie