Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Okt 2018 11:26

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik ben nog steeds erg zoekende in houden aan dieet, in hoeverre het streng is of niet, en wel of niet spuiten.
Nu laat ik in de ochtend dan de havermout voort weg. Maar 2 uur later pak ik 1 of 2 cracottes met pindakaas. Dus wel koolhydraten. Of een klein stukje chocola als tussendoortje, met dan weer noten er bij. Ik heb het bijgehouden, en kom op een normale 'dieetdag' uit op 75-100 koolhydraten (in kwark zitten er ook enkele). Het minimum is 50-100 volgens de diëtiste, dus ergens zou het hiermee dan moeten kunnen. Ga ik dan voor de 'makkelijke' weg dan voel ik me al gauw weer schuldig. Omdat er soms mensen zijn die vinden dat je je toch gewoon aan dat dieet moet kunnen houden.. er was ook een gyn die zei, je hebt altijd keuzes. Kunt die dubbel oppakken, maar het kwam op mij over alsof ik de keuze moest maken me aan het dieet te houden, ipv keuze om te gaans spuiten en dus over de streef te gaan. Had het er gisteren ook met vriend over, die zegt ook hier heb je al last van sinds het begin, het is nog maar een paar weken.
Ik spuit nu 1-3x per week, erg afhankelijk van wat we eten. Laatst cursus, dan neem ik mn eigen brood niet mee, maar wel de insuline. En eten we bijv wraps dan eet ik die wel gewoon 1 en spuit bij, dat laat ik niet liggen zoals bijv aardappelen en pasta. Maar laatst spruutjesstamp gegeten, dan neem ik een klein portie, en zorg ik dat er wat losse spruitjes over blijven zodat ik die er extra bij kan doen om toch niet te weinig te eten (mogelijk met een extra stukje vlees).
Tja, de vraag blijft, in hoeverre ga je er mee door..
Het zou soms erg fijn zijn als ik er niet meer over na hoefde te denken..

Maar meg, ik zit sowieso bij de gyn omdat ik dus wel sporadisch spuit. Had wel al van tevoren aangegeven dat ik wel die mogelijkheid wil hebben omdat het zo'n lange periode is (vanaf 17 weken). Alleen de afspraken in het ziekenhuis zijn wel wisselend met de vk, maar dat is de vk van het ziekenhuis en niet de vk waar ik de eerste weken kwam. Ik moet dus standaard al 24 uur blijven voor het kindje

September, jij hebt wel heel erg last van je suikers! Best gek eigenlijk dat je er als je niet zwanger bent eigenlijk geen last van hebt.

Meg, wij kregen 3 weken geleden van de vk het bevallingsplan mee wat we dus de volgende keer bij de vk zouden bespreken. Dat is nu over 3 weken (over 2 weken was er geen tijd). Dan ben ik 35 weken, dus dan mag het ook wel;) ik heb de oude van zoon meegekregen, en hoewel ik hoop dat het niet dezelfde bevalling wordt, kon ik toch ook niks anders bedenken om er in te zetten. Met het bespreken gewoon even uiten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 06 Okt 2018 12:31

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oooh zo... bij hen je geen vk apart in het ziekenhuis dan val je gewoon onder de gyn.

Ik vind wel dat je heel streng voor jezelf bent. Tuurlijk probeer je je zoveel mogelijk aan het dieet te houden, maar zoals mijn gyn altijd zegt: je bent ook gewoon zwanger hè? Het moet wel leuk blijven.
En heb je echt mensen in je omgeving die insuline de makkelijke weg vinden? Beetje makkelijk voor hun om te oordelen.

Zo. Ben vanavond met mijn moeder wezen ruimen. Vier verhuisdozen vol met boeken, een met cd's en drie zakken kleding/lakens kunnen allemaal weg. Dat ruimt op. Ben helemaal stuk nu. Dochter slaapt net, dus zo lekker even op de bank liggen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Okt 2018 12:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Lastig hoor Elro, maar denk inderdaad dat je vrij streng voor jezelf bent. Wat zegt je man ervan?

Lekker Meg, altijd fijn om zoveel op te ruimen. Lekker even bijkomen.

Ik ben gisteren met een vriendin en haar dochters nog even wezen shoppen. Was echt heel gezellig maar het werd helaas gevolgd door een nacht heel slecht slapen, dat maakt dat ik nu zo moe ben. Gelukkig vandaag niets en dochter is lekker aan het spelen met haar barbies en een bol.com doos dus ik ga ook lekker even op de bank. Ik moet toch iets meer rekening met mezelf gaan houden merk ik.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Okt 2018 19:57

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik heb denk ik gewoon even deze verhalen nodig;)
Met als gevolg dat ik vandaag 2 gewone sneeen heb gegeten met insuline, en vervolgens toch te hoog zat :palm:
Uffe, mijn vriend vind t lastig om mij te zien stoeien. Vond ie vorige x ook al, dus nu extra. Alleen is t voor hem lastig omdat hij er toch minder verstand van heeft. Als ik wel eens wil overleggen over hoeveel zou ik eens inspuiten zit hij ook altijd te laag haha.

Meg, ik val ook onder de gyn. De vk in t zkh ook. Maar zij doet vooral t bevallingsstuk, en de gyn t medische. Daarom is t ook om en om. Tijdens de bevalling is er ook een vk bij. Maar mocht er iets zijn wordt de gyn er bij gehaald, die blijft verantwoordelijk.

Je hebt goed opgeruimd! Bij je thuis of bij je moeder thuis?

Uffe, goed dat je de tijd neemt voor jezelf!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 06 Okt 2018 20:51

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja ik kan echt niet meer zonder de insuline. Deze week ben ik ook enorm aan het schommelen. Vanmorgen een 8 geprikt en vanmiddag een 3,9. Het is ook totaal niet in te schatten. In het zkh denken ze dat ik toch een vorm van type 1 diabetes heb. Ik krijg daar nu allemaal onderzoeken voor maar de uitslagen krijg ik pas over een paar maanden. Dus in de zwangerschap is het sowieso doen met wat ik nu weet.
De diabetesvpk zegt ook dat doordat ik slank ben soms heftig op de insuline reageer. En hoe meer ik nu ga spuiten hoe groter de kans dat er een hypo binnen komt.

Ik ben iig wel blij dat ik door de insuline redelijk normaal kan eten. Dat geeft me wel veel rust. Al voel ik me toch bij alles wat iets minder gezond is schuldig. Dus denk dat gevoel wat je hebt Elro wel blijft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Okt 2018 11:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Goed dat jezelf doorhebt dat je rustiger aan moet doen, Uffe. Gaat werken nog wel goed?
Heb je je steunkous eigenlijk al?

Elro, mijn vorige zwangerschap at ik ook zo min mogelijk kh. Ook toen ik insuline kreeg was ik nog superstreng, dus ik snap absoluut hoe je er in staat hoor. Maar het moet wel dragelijk voor jezelf blijven.

We hebben bij mij thuis opgeruimd, er staat een grote kast op dochters kamer die moest nog leeg. (Vond het aardig zwaar, dus zal dat nu niet meer bij een ander nog helpen denk ik).
Mijn man is vandaag dan offcieel begonnen met de babykamer. Het ledikant heeft hij ook al naar de werkplaats gehaald en krijgt ook een opknapbeurt. Zo fijn als dat binnenkort allemaal klaar is.
Dan ga ik beginnen met babywasjes :)

Heftig hoor die suikers van je, September. Benieuwd wat er na de zwangerschap uitkomt.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 07 Okt 2018 21:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mijn man heeft gisteren de muur van de babykamer geverfd dus het kamertje is ook weer af. Over een paar weken ga ik het bedje opmaken. Mijn dochter is nu net pas over naar een ander bed dus ik wacht nog even totdat ze helemaal gewend is aan haar kamer. Straks denkt ze dat ik haar oude bed weer voor haar op maak.

Maar ik vind mijn dochter zo lief! Ze vroeg me tijdens het eten of ze een zusje krijgt. We weten niet wat het wordt dus kunnen haar daar geen antwoord op geven haha. Paar weken geleden wilde ze nog een broertje. Ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren! Ze zei dat ze de baby gaat aaien en kusjes gaat geven.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Okt 2018 21:47

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn meg dat t kamertje op schiet! Babywasje ga ik deze of volgende week ook doen. Eens kijken wat ik precies al heb

September, jouw waardes schommelen echt hevig, lastig!
Lief hè als ze zo zijn? Ik ben dochter een boekje aan t voorlezen over een broertje of zusje, ik krijg tijdens t voorlezen wel eens een brok in mn keel hihi. Had ons mam volgens mij bij de Kruidvat gehaald. Heb nu net gelezen dat t een zusje is geworden in t verhaal, dus nog herkenbaar ook voor dochter;)

Gekke vraag, maar hebben jullie al nagedacht over evt iets anders voor beschuit met muisjes. En traktaties voor de oudsten? Bij zoon hadden we beschuit met muisjes of cake met slagroom en blauwe hagelslag. Dochter trakteerde Mariakoekjws met witte chocopasta en muisjes.
Nu wil ik dochter zelfgemaakte zandkoekjes laten maken in vorm van romper (in verlof al maken met haar, ingebakken invriezen zo dat t alleen gebakken hoeft te wordrn) met muisjes erop. Bij zoon twijfel ik nog tussen dat (maar mss te zoet), of nijntje koek met op buikje muisjes. Of evt iets anders? Voor t kraambezoek wordt t denk ik gewoon beschuit met muisjes. Evt nog minitompouchjes op tafel
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Okt 2018 09:16

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja, ik had er echt last van, die harde buik was natuurlijk ook al een teken dat ik even teveel gedaan had. Werken vind ik nog heerlijk om te doen. Ik merk wel dat ik wat meer ga zitten en leerlingen naar mij toe laat komen maar dat pikken ze allemaal wel tot nu toe haha! Ik moet ook nog wel even door want op de vacature was maar 1 reactie gekomen tot nu toe! Nee hoor wat niet kan kan niet maar ik vond het wel erg weinig! Mijn teamleider was ook niet zo enthousiast over die ene reactie haha.

Mn steunkous heb ik , moet zeggen dat ik qua pijn ook wel zonder kan maar er kwamen er gewoon steeds meer bij, met de steunkous heb ik het idee dat het wel "stopt" zeg maar.

Fijn dat je man begonnen is met de babykamer Meg,moet er veel gebeuren aan het ledikantje? Ik wil in de herfstvakantie kijken of F. een dag naar mijn ouders kan en dan lekker de babykamer uitruimen. Wasjes ben ik voor mijn gevoel nog lang niet aan toe haha. Maar hoef nog maar 10 weken tot de uitgerekende datum, het gaat zo snel!

September wat rot van die waardes. Wel goed dat ze verder onderzoeken nu denk ik of niet? Wat ontzettend lief van je dochter. F. is er ook zo mee bezig. Gisteren ging ze op mijn buik liggen met haar hoofdje en zei ze "zusje, je mag pas komen als de kerstboom er is"en daarna gaf ze een kusje. Ik moest er bijna van huilen!

Leuk Elro die boekjes, ik denk dat ik ook nog zoiets koop voor haar. Of misschien dat ik in de bieb even kijk wat ze hebben en dan de echt leuke ga kopen haha.

Qua traktatie van F. daar doe ik dus die zakjes voor. Ik zag de de rozijntjes van jip en janneke een roze verpakking hebben dus helemaal prima! Hier thuis krijgen de mensen gewoon beschuit met muisjes. Voor mn collega's had ik de vorige keer kleine foto tompouces misschien doe ik dat dit keer wel weer. Eens even kijken!
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 08 Okt 2018 19:04

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Superschattig van je dochter, September. Wel spannend hoor, dat jullie niet weten of jullie een dochter of zoon krijgen.

Elro, voor de visite halen we gewoon beschuit met muisjes. Vind ik zelf ook het lekkerst.
Voor onze dochter op de psz ga ik ooievaartjes maken, of nee... rompertjes (bedenk ik me nu, want dat is nog makkelijker) en plak daarachter een doosje rozijnen.

Oh dat valt wel tegen één reactie, Uffe. Gaat deze persoon jou wel vervangen of zijn ze nog aan het kijken/ in gesprek?
Wel fijn dat je het idee hebt dat de steunkous iets doen.
Ik heb twee spataderen op en plek waar je ze echt niet wilt hebben. Gelukkig geen last van, maar ik vind het zo lelijk. Volgens mij had ik er bij dochter ook eentje en is het toen ook goed gekomen, dat hoop ik nu maar op. En ding weet ik zeker, mijn man moet aan het hoofdeinde staan bij de bevalling, haha.

Het ledikant hoeft niet veel aan te gebeuren. Moest alleen opnieuw gespoten te worden, want dochter had op de randen zitten kauwen. Volgens mij is hij er al bijna klaar mee. Net als het kamertje trouwens.
Heb vandaag speelgoed van dochter van beneden naar haar kamer gegaan. Ruimte gemaakt voor de box. Niet dat we die nu al neer gaan zetten, maar er is iig ruimte voor.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Okt 2018 19:50

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Jaa ik vind het ook zo lelijk. Mijn benen zijn echt afschuwelijk nu. Ik word er gewoon een beetje verdrietig van. Hoop echt dat het nog bijtrekt.

Klinkt als goede stappen Meg! Speelgoed van F. hebben we op kantoor staan en pakt ze elke keer wat. Box wachten wij ook nog even mee idd! Oh dat kauwen heeft F. nooit gedaan dus dat scheelt.

Ik heb een aankleed kussenhoes van Koeka gekocht, net als de omslagdoek. Koop er nog een goedkope bij en dan is het goed!
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Okt 2018 14:38

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Nou deze mama is weer een ervaring rijker. Wat verschrikkelijk om je kind naar de ok te zien gaan bah! Gelukkig is het achter de rug. We zijn inmiddels weer thuis en het gaat heel goed met F. Heb in het ziekenhuis heel de tijd een soort van harde buik gehad, gewoon van de spanning denk ik.

Net hebben we lekker even samen een dutje gedaan, we moesten al vroeg richting ziekenhuis dus dat dutje had ik ook echt wel nodig.

Gisteravond ook uit de tekst voor het geboortekaartje gekomen denk ik. Vandaag halen we even boeken bij de drukker zodat we kunnen kijken wat we mooi vinden. Kan dan toch beter kiezen dan via internet.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Okt 2018 21:26

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ach gos uffe, dat lijkt me zeker niet leuk! En dan helpen de hormonen ook alles behalve;)
Gelukkig is ze weer lekker thuis!

Ik heb vanavond gewerkt, wordt eigenlijk iets te zwaar nu.. Gelukkig nog maar 3 halve diensten, anders had ik aan de bel getrokken

Maar voor t werk wel een wiegdekentje opgehaald voor in de wandelwagen, ben er verliefd op haha (is gewoon eentje van koeka hoor)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 10 Okt 2018 07:06

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat het goed gegaan is, Uffe! Geen leuke ervaring. Gaat het nog steeds goed met F? De nacht goed gegaan?

Toevallig heb ik gisteravond ook het geboortekaartje (voor zover kan) afgemaakt en geperfectioneerd. Drukproef is aangevraagd.
We hebben precies hetzelfde materiaal als bij dochters kaartje, dus dat kiest makkelijk.
Heb wel wat meer kaartjes dan bij dochter, nu 75. Bij dochter 50, maar dat was krap. Ben voor 75 dubbele kaarten (binnen- en buitenkant kleur), de sluitzegels en enveloppen €120 kwijt. Valt mee gelukkig mee.
Ik ben trouwens toch aan het pleiten voor een tweede naam, haha. Er is een jongensnaam die ik altijd heel mooi heb gevonden, maar niet bij dochters naam vind passen. Maar als tweede naam vind ik hem perfect. Mijn man gaat er over nadenken, benieuwd of ik mijn zin krijg ;)

Oh Elro, gelukkig dat je nog maar drie halve diensten hoeft te werken. Dit is echt aftellen hè?
En leuk hè? Dat je verliefd kan zijn op spullen voor de baby. Ik heb dat nu bij de Koeka-omslagdoek met zijn naam erop. Bij dochter was ik dat trouwens ook op de doek. Dezelfde als die Uffe nu heeft gekocht :)
Welk wiegdekentje heb je?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Okt 2018 17:26

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh dat is idd niet duur nee. Jammer alleen dat de postzegels er nog bij komen, dat maakt t ook duur..

Eh het is een roze (natuurlijk haha) dekentje met 'geweven' met ruitjes. Heel lieflijk (.maar vast heel standaard, maar voor mij goed want is t enigste koeka hier in huis)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 10 Okt 2018 19:03

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ooh Elro echt aftellen nu! Wanneer is je laatste dienst? Leuk die wiegdeken, ik vind alles wat ik voor de baby koop leuk haha dus ik snap het heel goed! Die omslagdoek is echt liefde inderdaad. Koeka heeft gewoon hele mooie spullen :love:

Leuk Meg geboortekaartje klaar! Kosten vallen inderdaad heel erg mee. Postzegels zijn idd wel duur maar vorige keer hebben mijn broertjes heel veel kaartjes voor ons bezorgd, heel lief en scheelde veel geld. Ik dacht al misschien kunnen we nu wel met decemberzegels versturen :smile:

Ben benieuwd of de tweede naam er nu toch gaat komen, gek he hoe je zoiets ineens te binnen kan schieten.

Met F. gaat het super. Ik ben net na het eten nog even een rondje gaan lopen met haar want ze had nog iets teveel energie had ik het idee. Nu ligt ze lekker te slapen. Vanochtend werd ze pas om 8 uur wakker dus heerlijk! Zo fijn dat ze er verder geen last van heeft.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 11 Okt 2018 10:45

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elro, hoezo standaard? Het gaat er toch om dat jij er blij mee bent.
Ik heb van de week rompertjes gekocht bij de Hema en vind ze zo geweldig. Idd vast veel mensen hebben die ook, maar dat maakt ze niet minder leuk natuurlijk.

Haha, ik zei hetzelfde tegen mijn man over de decemberzegels. Op de site van post.nl staat dat je ze al vanaf 5 november kunt gebruiken, dus daar kunnen we mooi gebruik van maken.
Maar... nu zie ik alleen dat ze te gebruiken zijn bij enveloppen met minimale afmeting 14x9. Mijn enveloppen zijn 12x12. Zullen ze dan echt niet te gebruiken zijn? Toch even navragen.

Oh wat fijn dat het zo goed gaat met F., Uffe!

Net een telefonische intake gehad met de kraamzorg. Gelukkig is ons bed al hoog genoeg, dus hoeft niet nog verhoogd te worden.
Hebben of krijgen jullie eigenlijk de kinkhoestvaccinatie (gehad)? Ik heb hem afgelopen week laten zetten.

Aangezien ik deze week zo lekker bezig was met voorbereidingen, heb ik vanmorgen de traktaties maar verder voorbereid (haha, dat is echt te vroeg). Zo simpel en niet perfect, maar verwacht geen kritische peuters. Alleen nog rozijntjes erachter plakken en dan klaar.
Afbeelding
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Okt 2018 14:17

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja heel fijn dat F. het zo goed doet! Die dag was niet zo leuk maar daarna is het ons alles meegevallen. Vraag jij het maar even na Meg, laat je het hier dan weten;)

Leuk die traktatie! De doosjes rozijntjes van de Lidl zijn blauw...misschien een tip;) Fijn dat het bed niet meer omhoog hoeft, hier hoeft het maar een heel klein stukje, mijn man heeft de vorige keer van restjes hout zelf klossen gemaakt dus die kunnen we nu weer gebruiken. Staan al te wachten op zolder.

Ik heb de aankleedkussen hoes van koeka binnen, zo mooi! Bij de zeeman net nog 2 badstof hoezen meegenomen dus die zijn ook weer in huis. Nu nog wat lakentjes en een lekker deken en dan kan ik de babykamer afmaken.

Hier lekker weekend nu, vanavond met vriendinnen uit eten en morgenavond bij mijn ouders eten met de hele familie. Van de week bloed laten prikken voor de 30 weken check zeg maar. Kan in mn zwangerportaal een uitslagen vinden maar neem aan dat als er echt iets geks zou zijn ze me niet laten lopen tot de controle (maandag over een week pas). Ik ga nog maar even met F. genieten van het prachtige weer en lekker naar buiten, lekker zon op haar toetje!
⁠♡♡♡
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 12 Okt 2018 14:58

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hai meiden. Ik heb weer eens op de laptop ingelogd, bijgelezen (deed ik tussendoor ook wel) en weer tijd om te reageren.

Uffe, fijn dat het goed gaat met F. Toch altijd even spannend. Leuk weekend voor de boeg zo te horen. Geniet maar van het mooie weer. Al die extra vitamine D van het zonnetje zullen ons goed zwangeren ook goed doen. Hopelijk is de uitslag van het bloedprikken verder goed.

Meg, ook al bezig met de voorbereidingen voor de traktatie. Slim. Ik heb een tijd geleden ook al wat dingen besteld wat N. op school kan trakteren. Op het laatste moment dan alleen het eten/koekje/snoepje (weet nog niet exact wat) erin doen, maar dan is de rest incl. kaartje e.d. eraan maar klaar. Leuke traktatie heb je zo! Heel schattig. En de voorbereidingen voor de geboortekaartjes dus ook al gedaan. Fijn, geeft toch altijd weer wat rust.

September, ook al lekker op weg met het kamertje zo te lezen. Wat spannend dat jullie nog niet weten wat het wordt. Lieve reactie van je dochtertje ook.

Elro, wat vervelend steeds die waardes. Lijkt me echt zo lastig steeds in de gaten te moeten houden. Gelukkig ben je goed onder controle, ook bij de bevalling straks.

Met mij gaat het momenteel redelijk. Zoals ik misschien al eerder had verteld ben ik drager van de bloedziekte béta thalassemie. Dit houdt in dat ik chronische bloedarmoede heb, wat tijdens een zwangerschap dus nog erger wordt. Met de baby is alle goed, zij pakt gewoon wat ze nodig heeft. Wat er aan waardes overblijven is voor mijzelf, dat is niet veel. Momenteel is mijn HB 5,6. Veel te laag dus, zeker voor de zwangerschapsduur. IJzertabletten of andere supplementen neemt mijn lichaam niet op. Vandaag bij de gynaecoloog geweest. A.s. maandag word ik kort opgenomen en krijg ik een ijzerinfuus. Kijken of dat mijn HB waardes en ijzergehalte wat omhoog kan krijgen. Tijdens het infuus worden zowel baby als ik natuurlijk goed in de gaten gehouden, gelukkig. Want vind het toch wel spannend. Bij N. was het niet nodig destijds, maar mijn HB daalt nu sneller dan toen. Dus ze willen dit nu gaan proberen. Hopelijk ga ik me hierdoor iets beter voelen.

Verder krijg ik steeds meer last van bekkenpijn. Ik kan echt niet veel doen, moet daarna alweer rusten om niet teveel pijn te hebben. Zo te lezen bij meerdere van jullie herkenbaar. Ga binnenkort naar de bekkenfysio. Het frustreert me wel, want ik wil zoveel dingen doen, maar ik kan gewoon niet veel. Ook door mijn lage HB. Gelukkig werk ik momenteel niet en kan ik rust nemen wanneer nodig. Dat is al fijn.

Er moeten in huis nog wel wat klusjes gebeuren. Babywas heb ik al wel gedaan, alles ligt netjes in de commode. Voor het geval ik steeds minder zou kunnen doen, wilde ik dit alvast in orde hebben. Geeft een fijn gevoel. Binnenkort gaan we de co-sleeper neerzetten en het hoekje van de baby in onze slaapkamer af maken.

Hopelijk heb ik gauw weer wat meer energie om ook mijn naaimachines tevoorschijn te halen en nog wat leuke dingen voor de baby te maken.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 12 Okt 2018 15:13

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha ik ga het navragen bij post.nl en laat het weten.
En goede tip, thx!

Fijn dat de hoes zo mooi is! Ik moet de aankleedkussenhoezen nog bestellen. Heb er twee op Bol gezien die ik wel leuk vind en niet te duur zijn. Twee witte badstoffen heb ik nog liggen van dochter.

Wat is de 30-wekencheck? Een vriendin van mij zei ook al zoiets, maar ik geloof niet dat ik die heb gehad. Waarop wordt je bloed geprikt dan? En lijkt me ook dat ze dan contact met je opnemen.

Ik ben bang dat ik deze keer striae krijg. De huid rond mijn navel jeukt echt onwijs en mijn piercinggaatje (die al 10 jaar leeg is) staat strak. Hoop van niet, maar anders is er natuurlijk niets aan te doen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 12 Okt 2018 15:16

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Leuk dat je weer een reageert Parisienne! Hoever ben je nu?
Wat ontzettend balen van je hb. Hopelijk helpt het infuus.
En helaas heel herkenbaar die bekkenpijn en de frustratie. Maar het is helaas niet anders. Hopelijk dat het na de zwangerschap weer helemaal weg is!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 12 Okt 2018 16:25

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat het goed lijkt te gaan met F! Toch wel spannende dagen geweest!

Ik heb het meeste qua textiel nog wel in huis dus dat gebruik ik maar weer opnieuw. Had laatst bij een koeka outlet verkoop voor een 10tje een waskussenhoes gekocht. Knal roze. Dochter vond hem mooi, als het een jongetje blijkt te zijn denk ik dattie pech heeft en ook maar een beetje aan roze moet wennen haha.

Parrissiene wat naar van je HB. Lijkt me dat je heel futloos benr! Hopelijk slaat het infuus goed aan. Hoeveel weken ben je nu?

Ik heb vandaag de groeiecho gehad en gelukkig is alles goed! Baby lijkt precies gemiddeld dus dat is een hele opluchting. Heb nog even in 3d mogen kijken. Heel leuk! Baby ligt met hoofdje naar beneden. Hopen dattie zo blijft liggen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 14 Okt 2018 08:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat ontzettend fijn dat de groeiecho goed was, September!

Haha dat is een gok... een roze hoes kopen. Wel tof. Heb je dan ook een voorgevoel dat het een meisje is?

Nou, onze baby krijgt een tweede naam hoor. Geloof niet dat mijn man het heel veel uitmaakt, dus we moesten het maar gewoon doen zei hij. Oké!

Wat is het trouwens rustig in dit topic. JustMeDaan en Highway, hoe is het met jullie?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 14 Okt 2018 09:11

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha had hem toen nog gekocht voor mijn dochter. Die verschoon ik nog regelmatig op de commode.
Nee heb ik heb helemaal geen voorgevoel! Bij A dacht ik echt een jongetje. Nu zijn de gedachten 50/50.

Fijn dat jouw tweede naam erdoor is!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 14 Okt 2018 10:33

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh zo!
Zo leuk dat jullie wachten. Lijkt me heel bijzonder. (Toch zou ik het zelf niet kunnen, haha. Veel te ongeduldig en praktisch ingesteld.)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom