Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Anoniem304

Bericht 12 Okt 2018 10:48

Re: Stomme vragen topic #5

EMLA?
<<

Anoniem253

Bericht 12 Okt 2018 10:52

Re: Stomme vragen topic #5

Cotton schreef:EMLA?


Dat heb ik zelf weleens gebruikt maar moet 45min intrekken dacht ik, dat duurt te lang.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 12 Okt 2018 11:18

Re: Stomme vragen topic #5

Emla crème is dat. Wij moesten dat toen een uur van tevoren op smeren.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Okt 2018 11:18

Re: Stomme vragen topic #5

Ik zou ze even bellen en vragen of ze xylocaine spray willen gebruiken (bananenspray) dat verdooft de toplaag van de huid na een paar minuutjes. Meestal hebben ze dat wel ergens.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 12 Okt 2018 12:54

Re: Stomme vragen topic #5

Carrie, wat bij onze dochter als een tiet werkte met poepen op de wc was een grabbelton.
Elke keer dat ze op de wc gepoept had, al was het maar een ieniemienie iets, mocht ze wat grabbelen. Dit kan natuurlijk van alles zijn. Zo kon ze op haar gemak wennen, en was na een week of 2 alles normaal.
<<

Anoniem253

Bericht 12 Okt 2018 13:19

Re: Stomme vragen topic #5

Highway schreef:Ik zou ze even bellen en vragen of ze xylocaine spray willen gebruiken (bananenspray) dat verdooft de toplaag van de huid na een paar minuutjes. Meestal hebben ze dat wel ergens.


Oh dat ga ik even navragen, dankjewel!
<<

Anoniem301

Bericht 12 Okt 2018 17:22

Re: Stomme vragen topic #5

Parel schreef:Carrie, wat bij onze dochter als een tiet werkte met poepen op de wc was een grabbelton.
Elke keer dat ze op de wc gepoept had, al was het maar een ieniemienie iets, mocht ze wat grabbelen. Dit kan natuurlijk van alles zijn. Zo kon ze op haar gemak wennen, en was na een week of 2 alles normaal.

Leuke tip, dank je!
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 12 Okt 2018 18:32

Re: Stomme vragen topic #5

Champagne schreef:
Cotton schreef:EMLA?


Dat heb ik zelf weleens gebruikt maar moet 45min intrekken dacht ik, dat duurt te lang.


Hoe bedoel je dat? Wij smeren het altijd thuis al op, dekken af met een pleister en gaan dan naar de dokter/prikpost. Emla werkt wel beter dan de spray is mijn ervaring.
<<

Anoniem253

Bericht 12 Okt 2018 18:48

Re: Stomme vragen topic #5

Pleun schreef:
Champagne schreef:
Cotton schreef:EMLA?


Dat heb ik zelf weleens gebruikt maar moet 45min intrekken dacht ik, dat duurt te lang.


Hoe bedoel je dat? Wij smeren het altijd thuis al op, dekken af met een pleister en gaan dan naar de dokter/prikpost. Emla werkt wel beter dan de spray is mijn ervaring.


Wij moeten eerst naar de poli en daarna door voor bloedonderzoek. Ik weet dus niet wanneer ik het dan moet smeren want als de poli uitloopt dan is het misschien al uitgewerkt.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 12 Okt 2018 19:59

Re: Stomme vragen topic #5

Daar hebben we nooit last van gehad, dat het uitgewerkt raakte. Volgens mij is de volle werking bereikt na een bepaald aantal minuten en blijft de werking aanhouden zolang als de creme op de huid zit. Geen 24 uur waarschijnlijk maar een flinke tijd wel. Wij vonden het fijn, onze zoon vraagt wanneer we weer gaan prikken omdat daar een cadeautje aan vastzit en maalt dus niet om het prikken zelf terwijl hij panisch is voor "witte jassen". Spannend, sterkte met haar!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Okt 2018 20:42

Re: Stomme vragen topic #5

Emla moet vrij lang inwerken voordat het echt werkt. Wij gebruiken tegenwoordig Rapydan, dit werkt veel sneller. Ik weet alleen niet of dat particulier verkrijgbaar is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 12 Okt 2018 21:09

Re: Stomme vragen topic #5

Mijn ervaring is dat Emla ongeveer een uur moet inwerken. Ik heb het gebruikt toen mijn zoon een paar waterwratjes moest laten weghalen. Erop gesmeerd, pleister erover (die zitten er volgens mij ook gewoon bij, van die plastic pleisters) en een uur later hadden we een afspraak bij de dokter. Hij heeft niets gevoeld.
2012 & 2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Okt 2018 19:48

Re: Stomme vragen topic #5

Ik vind mijn vraag echt wel in dit topic thuishoren; wanneer trek je een baby / dreumes een muts over zijn hoofd? Bij welke temperaturen?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Okt 2018 20:15

Re: Stomme vragen topic #5

Poehhh als het koud is haha
Uhh 5 graden en minder? Als het regent en waait al eerder natuurlijk.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Okt 2018 23:38

Re: Stomme vragen topic #5

Mijn jongste van 16 maanden heeft de afgelopen tijd al een aantal keer een dun tricot mutsje op gehad. Hij heeft dan ook nog bijna geen haar en zit ‘s ochtends op de fiets en dan zet ik hem op of laatst toen we vakantie hadden als we uit het zwembad naar het huisje liepen.
Ik doe het op gevoel, als het voor baby’s/ dreumessen( twijfel geval) winterjassen weer is dan krijgt hij hem op, hij kan hem zelf gewoon af doen maar op de fiets laat hij hem altijd op, vind hij blijkbaar toch ook wel fijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 16 Okt 2018 20:10

Re: Stomme vragen topic #5

Ik weet dat er voor spelcomputers spelletjes zijn als Just Dance.. dat je dus een dansje mee kan doen/ na kan doen.
Maar kan zoiets ook zonder spelcomputer en spelletje. Is dat ook bijv ergens online te vinden? Ik heb wat gezocht maar ik kom er gewoon niet helemaal uit. Heeft iemand tips?
:heart: :heart: 2011
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 16 Okt 2018 20:30

Re: Stomme vragen topic #5

Studiebol schreef:Ik weet dat er voor spelcomputers spelletjes zijn als Just Dance.. dat je dus een dansje mee kan doen/ na kan doen.
Maar kan zoiets ook zonder spelcomputer en spelletje. Is dat ook bijv ergens online te vinden? Ik heb wat gezocht maar ik kom er gewoon niet helemaal uit. Heeft iemand tips?

In de klas zoek ik wel eens op Youtube een filmpje op van Just Dance, dat vinden de kinderen leuk. Bij mijn nichtje (4jr) doet een Frozen versie het ook heel goed.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 16 Okt 2018 21:13

Re: Stomme vragen topic #5

Wat Taeda zegt doe ik ook met mijn klas en thuis: via Youtube Just Dance doen. Bij mijn dochter is Despacito en Vaiana favoriet. Verder kun je nog kijken bij Kinderen voor kinderen. Zij hebben filmpjes met dansinstructies.
2011 2012 2017
<<

Anoniem253

Bericht 17 Okt 2018 08:38

Re: Stomme vragen topic #5

Champagne schreef:Mijn dochter moet woensdag in het ziekenhuis bloed laten prikken. Een paar maanden terug hebben ze dit ook gedaan maar duurde het heel lang omdat ze haar ader niet konden vinden en mis hebben geprikt (ze gilde alles bij elkaar van de pijn). Nu hoorde ik dat ze het bij kinderen vaak verdoven. Weet iemand of dit zo is? Vorige keer hebben ze er niks over gezegd en dus ook niet gedaan.

Ze hebben bananenspray gebruikt, ze bleef heel rustig dus was zo gebeurd. Bedankt voor de tips!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 17 Okt 2018 10:54

Re: Stomme vragen topic #5

Mijn dochter heeft de laatste tijd dat ze vaker uit het niks ineens 'auw pijn' of zoiets roept en dan wijst naar haar knie/teen/buik/wang/whatever en heel zielig kijkt en snikt. Ik weet niet zo goed of het serieus is. Meestal geven we er een kusje op en dan is het over. Herkenbaar?
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Okt 2018 12:38

Re: Stomme vragen topic #5

Ik had het laatst ook! Begon ze au au buik heel zielig te zeggen, ook echt tegen mij aanhangen en toen ineens was het weer over. Kan ook echt even een kramp geweest zijn, maar misschien ook wel uitproberen of ze serieus genomen wordt of zo?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2018 17:54

Re: Stomme vragen topic #5

Hoe snel werkt Roosvicee laxo bij jullie kinderen? Net een glaasje gegeven die ze helaas maar voor de helft opdronk. Sinds vrijdag is ze niet meer naar de wc geweest. Anders morgen toch maar de dokter bellen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Okt 2018 17:57

Re: Stomme vragen topic #5

Geen idee Carrie, helaas. Je kunt bij de drogist ook microlax (oid) kopen, dat heb ik standaard in huis en mee op vakantie. Dat schijn je er van onderen in te kunnen spuiten en hopla. (Nog nooit gebruikt)
Ik zou als ik jou was morgen even de assistente bellen voor advies.
#teammaple🍁
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 17 Okt 2018 18:00

Re: Stomme vragen topic #5

Bij mijn dochter hielp het meestal wel na een uurtje. Karnemelk helpt hier ook goed, 's ochtends voor het ontbijt... daarna even laten spelen voordat ze brood ging eten. Of een bakje griekse yoghurt.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 17 Okt 2018 18:07

Re: Stomme vragen topic #5

Urban Naked schreef:Geen idee Carrie, helaas. Je kunt bij de drogist ook microlax (oid) kopen, dat heb ik standaard in huis en mee op vakantie. Dat schijn je er van onderen in te kunnen spuiten en hopla. (Nog nooit gebruikt)
Ik zou als ik jou was morgen even de assistente bellen voor advies.


Dit spul gebruiken wij voor onze dochter toen het altijd heel moeilijk ging. Hielp ontzettend goed! Binnen 10 minuten kon ze dan poepen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers