Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11343

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Okt 2018 19:30

Re: Biechttopic #2

Wat heftig biechtje! Zou je naar een vriendin kunnen die je vertrouwt of je ouders als je niet naar huis wil? Eigenlijk hoop ik dat je inmiddels toch naar huis bent gegaan en dat je morgen je huisarts belt. Veel sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Okt 2018 20:14

Re: Biechttopic #2

Scandic schreef:
Biechtje schreef:Ik heb nu twee keer een tabletje genomen en je merkt inderdaad dat je er meer somberder van wordt. Alleen wat mij vooral opvalt is dat ik niet goed meer in slaap kom en tussendoor ook een keer wakker wordt. Normaal val ik als een blok in slaap en nu hebeb ik al twee keer 1,5 uur wakker gelegen.


Ik had dat ook. In overleg ben ik het toen in de ochtend gaan slikken. Ik zou morgen dus even navragen of jij dat ook kunt doen. Je kunt je slaap goed gebruiken nu!


Als ik het vanavond weer heb ga ik morgen zeker bellen. Het lijkt gewoon net of ik teveel caffeïne op heb.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Okt 2018 21:15

Re: Biechttopic #2

Het was zo koud buiten, ik ben uiteindelijk ergens naar binnen gegaan (niet thuis). Partner belde na ruim een uur met de vraag waar ik was en of ik naar huis kwam. Ik wilde weten of hij dat überhaupt nog wel wilde, anders zou ik daar blijven. Hij zei dat hij natuurlijk wilde dat ik naar huis kwam. Ik ben naar huis gegaan en heb me aangemeld voor behandeling, zo kan het niet langer. Als ik nu geen hulp zoek gaat het echt fout, ik dacht er nu al aan om buiten te blijven ondanks de kou en gewoon maar te blijven zitten tot de kou z’n werk deed, of anders gewoon de weg op te rennen voor een auto. Er zijn wel wachtlijsten uiteraard, dus morgen bel ik de huisarts zodat ik bij hem terecht kan in de tussentijd.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Okt 2018 06:59

Re: Biechttopic #2

Wat goed dat je je hebt aangemeld, biechtje. Heel sterk van je. Heb je met je partner kunnen praten? Heb je verder mensen om je heen die je in vertrouwen kunt nemen? Je moet dit niet alleen willen doen. Gebruik ook gerust het forum om te delen hoe je je voelt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 08 Okt 2018 07:02

Re: Biechttopic #2

War verdrietig Biechtje. Goed dat je vandaag de huisarts belt. Heel veel sterkte.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11343

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Okt 2018 11:27

Re: Biechttopic #2

Super sterk dat je je aangemeld hebt en ook dat je de huisarts gaat bellen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 08 Okt 2018 12:17

Re: Biechttopic #2

Hoe gaat het vandaag? Heb je je huisarts gesproken?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Okt 2018 16:55

Re: Biechttopic #2

Goed dat je hulp gaat zoeken, biechtje, wat heftig waar jij nu doorheen gaan. Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk krijg je gauw de hulp die je nodig hebt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Okt 2018 18:31

Re: Biechttopic #2

Ik heb de huisarts gesproken, dat was fijn. Hij stelde voor dat ik eventueel klinische therapie kan volgen, dat is mogelijk bij de instelling waar ik me aangemeld heb maar dat heeft niet mijn voorkeur. Ik zie echt alleen maar praktische bezwaren want ik moet dan alles uit handen geven, de controle loslaten en dat vind ik doodeng. Plus dat ik voor onbepaalde tijd mijn gezin achter moet laten. Aan de andere kant (zei de huisarts) heb ik dan geen afleiding en kan ik me volledig op herstel focussen.

Vandaag ging het iets beter, ik voelde me wel heel leeg en eenzaam en verdrietig tegelijk. Wilde eigenlijk niet naar mijn werk maar ik ben toch gegaan. Er kwam weinig uit mijn handen, ik heb vooral veel documenten aangevraagd zoals verwijzing van de huisarts etc om zo snel mogelijk op de wachtlijst te komen (daar kom ik pas op nadat alle documenten bij hun binnen zijn).
Laatst gewijzigd door Biechtje op 09 Okt 2018 08:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem246

Bericht 08 Okt 2018 18:44

Re: Biechttopic #2

Biechtje, knap dat je gelijk actie hebt ondernomen! De klinische behandeling klinkt misschien als het allerlaatste wat je wilt doen, maar ik kan je vertellen dat alle bezwaren wegvallen als je weet hoe je er weer uit gaat komen. Even uit de omgeving, iets anders doen, aan jezelf werken, kan heel nuttig zijn. Ook al moet je iedereen even missen. Maar meestal krijg je dagelijks bezoek, althans dat was waar ik zat een mogelijkheid. Het heeft mij enorm geholpen en nadien de therapie ook. Zonder was ik nooit zover gekomen. Sterkte!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Okt 2018 18:22

Re: Biechttopic #2

Het volgende zit mij dwars en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Mijn moeder gaat over een paar weken een midweek met 2 vriendinnen naar Rome. Hartstikke leuk natuurlijk maar ze heeft een hond, een hele oude hond. Echt een schat van een beest maar ze is bijna 15, hartstikke doof en laat geregeld haar plas lopen (heeft ze al tabletjes voor). Nu is ze er min of meer vanuit gegaan dat Mini (zo heet de hond) bij ons kan verblijven maar dat willen we liever niet omdat we zelf al 2 honden hebben. Dat is in een rijtjeshuis echt teveel en te druk, vooral met uitlaten want of je moet met zijn tweeën lopen of je moet zelf 2x lopen want 3 honden tegelijk uitlaten is geen optie. We hebben vorig jaar ook op Mini gepast dus we weten hoe het is. Tevens laat ze het geregeld lopen, dat zien we ook echt niet zitten op onze houten vloer of vloerkleed. Maar mijn moeder is nogal geïrriteerd en verdrietig dat we niet op Mini willen passen, ze maakt eigenlijk van haar ‘probleem’ ons probleem en ze kruipt een beetje in de slachtofferrol; Dat ze alles voor ons over heeft, dat ik dat toch wel over heb voor haar en dat ik om zoiets simpels ‘nee’ zeg. Maar ik mag toch nee zeggen omdat ik het niet zie zitten? Of vinden jullie ook dat ik haar ‘laat zitten?’
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2018 18:26

Re: Biechttopic #2

Nee. Ik vind dat je moeder erg sneu doet. Stom dat ze er vanuit gegaan is dat jullie wel op Mini zouden passen. Nu heeft ze een probleem en dat probeert ze op jullie af te schuiven.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 10 Okt 2018 18:28

Re: Biechttopic #2

Als er niet duidelijk is afgesproken dat mini bij jullie zou blijven, vind ik dat je nu gewoon nee mag zeggen. Je moeder doet een aanname gebaseerd op een eerdere ervaring, ze had het gewoon moeten vragen. Ik snap dat het allemaal gevoeliger ligt omdat het om je moeder gaat, maar als jij het niet ziet zitten, is dat je goed recht.
december 2016
juli 2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Okt 2018 11:23

Re: Biechttopic #2

Nee, dat is niet duidelijk afgesproken. Ze vroeg afgelopen weekend of Mini (Mini is overigens helemaal niet zo mini haha, het is een mix van alles maar ze lijkt qua formaat op een teckel en qua hoogte is ze iets hoger dan een jack-russel) bij ons kon zijn in die week maar toen gaf ik al aan dat we dat liever niet wouden, aan de hand daarvan heeft ze een andere vriendin gevraagd (Die met de vakantie ook op Mini heeft gepast omdat we vrijwel tegelijk op vakantie gingen) maar zij kon niet en toen kwam ze dus weer bij mij terecht. Ik vind ook dat ze heel sneu en vooral onredelijk doet Cotton, ze is nu ook boos denk ik want het ging via whatsapp en ze heeft niks meer gezegd na mijn laatste berichtje. Ik gaf aan dat wij bijna nooit nee zeggen maar dat ze toch ook wel snapt dat 3 honden in een rijtjeswoning echt to much is, dat ze daarbij oud en incl. 'gebreken' is en dat we dat gewoon niet zien zitten. Maar ook dat ik echt geen zin in gezeur/gedoe heb en dat ze ook naar een oplossing kan zoeken ipv al haar frustratie/verdriet/boosheid op mij af te reageren. Ik ken mijn moeder en zij kan heel erg een dramaqueen zijn :palm: Mijn ouders zijn 5 jaar geleden gescheiden en mijn vader woont 90% van de tijd in Singapore vanwege zijn werk, en ze hing altijd heel erg aan hem. Ze kan nu op momenten heel erg het slachtoffer spelen (wat ze ook al wel deed toen ze nog samen waren hoor) en dat haat ik echt. Maar goed, we gaan het zien.
<<

Anoniem248

Bericht 11 Okt 2018 11:35

Re: Biechttopic #2

Maar hoe ging dat gesprek dan? Ik bedoel, als je gereageerd hebt zoals je hierboven vertelt, kán ik me voorstellen dat haar dat inderdaad tegen het verkeerde been is. Niet dat jouw reactie nou zo schrikbarend bot is maar als ze daadwerkelijk zo snel in de slachtofferrol zit dan had ik daar in m’n manier van reageren rekening mee gehouden, puur voor jezelf. Dan had ik gezegd: Sorry mam, maar ik vind het bij nader inzien eigenlijk geen fijn idee. We hebben het afgelopen jaar geprobeerd maar het werkt helaas niet. Zal ik samen met je mee zoeken naar een andere oplossing?’
Als ze zo enorm aan je vader hing, en daarmee geef je eigenlijk aan dat ze zich wellicht ook gewoon heel eenzaam voelt, voelt dit voor haar misschien wel als een afwijzing op de man omdat haar hondje waarschijnlijk heel dierbaar voor haar is. God wat klinkt dit zoetsappig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Dan kan ik me voorstellen dat ze daar verdrietig van wordt als het even niet gaat zoals ze het in haar hoofd had (want vorig jaar lukte dat immers wel). Hoeft ze niet per sé een dramaqueen voor te zijn. Al blijft ze misschien wel te lang in die emotie hangen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 11 Okt 2018 15:21

Re: Biechttopic #2

Maar betekent dit dat je moeder niet naar Roma kan? Want dat vind ik ook wel lullig en sneu. Ja, je moeder had het eerder moeten regelen en ik snap je bezwaren, maar ik vind ook dat jij ook wel lullig doet. Het gaat om je moeder niet en het is maar voor een paar dagen. Daarbij hebben jullie ook eerder op de hond gepast, toen kon het toch ook. Ik zou het dus doen en dan wel aangeven dat het de laatste keer is ofzo.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Okt 2018 15:29

Re: Biechttopic #2

Tuurlijk mag je weigeren.

My opinion: ik zou het doen, ondanks m’n weerstand. Het is een weekje afzien maar het is familie en voor m’n ouders zou ik wel een weekje willen afzien als ik ze daar fijn mee kan helpen.
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Okt 2018 15:35

Re: Biechttopic #2

Urban Naked schreef:Tuurlijk mag je weigeren.

My opinion: ik zou het doen, ondanks m’n weerstand. Het is een weekje afzien maar het is familie en voor m’n ouders zou ik wel een weekje willen afzien als ik ze daar fijn mee kan helpen.


Dit. Ja je mag op je strepen gaan staan en daar zal je vast alle recht toe hebben, maar ik zou het toch doen. Kan je Mini geen luier omdoen? Die zijn er ook voor honden. Heb je alvast één last minder.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 11 Okt 2018 15:37

Re: Biechttopic #2

Ik weet niet op welke afstand jullie wonen, maar is het geen optie dat de hond in het huis van je moeder blijft en jij/jullie het beestje daar enkele keren per dag komen verzorgen? Dan zit je in ieder geval niet met de zooi in eigen huis. Geen idee of het haalbaar is hoor, maar het was iets dat in me opkwam na het lezen van je verhaal.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1749

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 11 Okt 2018 16:16

Re: Biechttopic #2

Maar er bestaan toch ook gewoon hondenkennels? Niet ideaal voor het beestje, maar als je het echt niet ziet zitten zou ik het niet doen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Okt 2018 16:49

Re: Biechttopic #2

Nee, ik heb het wel wat netter gebracht dan zoals het er hier staat. Vorig jaar ging het hartstikke goed en had ze nog niet last van ‘ongelukjes’ dus vandaar mijn twijfel. Ja, kennels zijn er inderdaad genoeg maar daar is ze volgens haar te laat mee en dan moet Mini ook nog geënt worden en dat kan nu niet meer...geen idee waarom niet. Wat betreft de afstand; ze woont 35km van ons af én wij werken beide hele dagen, en ergens vind ik dat ook weer zielig voor Mini én om nou voor werktijd al daarheen te gaan is mij iets te ver. Ik denk ook dat we het wel gewoon gaan doen omdat het echt niet anders kan maar echt heel blij zijn we er niet mee.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Okt 2018 08:26

Re: Biechttopic #2

Dan schaf je toch van die luierbroekjes aan? Dan is het grootste probleem opgelost.

Ik zou dit inderdaad wel gedaan hebben voor mijn ouders, ondanks mijn bezwaren. Zij staan zo vaak voor mij klaar, dat ik het niet kan maken om zoiets te weigeren.
Het is maar voor een paar dagen...
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 12 Okt 2018 08:53

Re: Biechttopic #2

Urban Naked schreef:Tuurlijk mag je weigeren.

My opinion: ik zou het doen, ondanks m’n weerstand. Het is een weekje afzien maar het is familie en voor m’n ouders zou ik wel een weekje willen afzien als ik ze daar fijn mee kan helpen.

Dit, en volgens mij is het zelfs nog korter (midweek)?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 12 Okt 2018 11:21

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Nee, ik heb het wel wat netter gebracht dan zoals het er hier staat. Vorig jaar ging het hartstikke goed en had ze nog niet last van ‘ongelukjes’ dus vandaar mijn twijfel. Ja, kennels zijn er inderdaad genoeg maar daar is ze volgens haar te laat mee en dan moet Mini ook nog geënt worden en dat kan nu niet meer...geen idee waarom niet. Wat betreft de afstand; ze woont 35km van ons af én wij werken beide hele dagen, en ergens vind ik dat ook weer zielig voor Mini én om nou voor werktijd al daarheen te gaan is mij iets te ver. Ik denk ook dat we het wel gewoon gaan doen omdat het echt niet anders kan maar echt heel blij zijn we er niet mee.


Omdat je moet inenten tegen rabies. En die inenting moet minimaal één maand oud zijn, anders wordt je niet in hondenpensioens binnen gelaten. Dus dat snap ik nog wel dat ze nu niet laatste minuut opvang via een pension kan regelen.

Overigens zijn er ook hele goede pensions en is het beeld wel achterhaald dat honden alleen maar de hele dag achter de tralies zitten.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 12 Okt 2018 19:38

Re: Biechttopic #2

Ik zou ook aan je moeder vragen of ze van die hondenpampers kan regelen. M’n oma maakte die zelf voor haar hondjes, scheelt je een hoop gedweil.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers