Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

<<

Nijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 09 Aug 2018 09:33

Bericht 09 Okt 2018 10:56

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hier precies hetzelfde Jip! Ik weet nu ook niet of het komt door de zwangerschap of van mijn verkoudheid. Ook maar even afwachten dus..
<<

Anoniem284

Bericht 09 Okt 2018 12:45

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh, Nijn, die vaatwasser! Ik trok 'm vanmorgen open en hij had nog niet gedraaid. Ging volledig over mijn nek boven de wasbak. Wat een ellende. Net als op mijn werk naar de wc gaan als er iemand voor me is geweest. Ik zit dan echt te kokhalzen.

Ik heb gister de termijnecho gehad. Ben toch nog naar 2 mei gezet. Volgende week gaat ze voor de zekerheid nog 1x keer meten. Alles was verder goed. De baby was lekker bewegelijk. Aan het trappelen en zwaaien. De cyste is niet gegroeid en niet geslonken, dus daar gaan we niks mee doen volgens mij.

Ik denk dat we het volgende week wereldbekend gaan maken. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik moet het mijn hele team nog vertellen sowieso, maar vind het zo erg om in die spotlight te staan haha!
<<

Anoniem284

Bericht 09 Okt 2018 12:48

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)




Forumnaam Leeftijd Hoeveelste kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden Datum echo
Melisande34Eerste 11 maartJongen-23 oktober
Sunshine8631Tweede14 maartJongen-24 oktober
SophieZMY32Tweede20 maart Nog niet bekend-29 augustus termijn
Namasté26Derde26 maartNog niet bekend- 17 september intake
Butterfly27Eerste28 maart Nog niet bekend-26 september
Boerenkool32Derde 31 maartNog niet bekendDirect naar medisch ivm vitaminetekorten en longembolie in verledenIedere week controle
Kaat29Eerste 1 aprilNog niet bekend-5 september termijn
Mikado31Derde1 april Nog niet bekendGeplande ks13 oktober geslachtsbepaling
Joey32Eerste 4 aprilNog niet bekend16 november, 20 weken echo
Jip35Tweede11 april Nog niet bekend-14 september
Poppedopje34Tweede 10 aprilNog niet bekend-
Nijn31Tweede11 aprilNog niet bekend-18 oktober
Cactus31Derde1 meiNog niet bekend1e: pe - 2e: hellp en stilgeboren (26 wkn). Nu medicatie en onder strenge controle5 oktober termijnecho
Gympie27Eerste 2 meiNog niet bekend-19 oktober
Femme27Eerste 24 meiNog niet bekend-12 oktober intake+eerste echo
Els30Derde 31 meiNog niet bekend-16oktober intake+eerste echo



Wil de TO deze weer naar de OP kopiëren?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Okt 2018 12:55

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gelukkig heb ik geen last van nare geuren of zo dat ik daar van moet kotsen. Naar dat jullie dat wel hebben!

Voor op mijn werk heb ik bij zoenen de bovenkant afgesneden en in blauw/roze muisjes gedipt. Die op een bord gezet tijdens een vergadering.

Bij de eerste had ik een a4 geprint met daarop de echo en een tekst: 'mama wil niet de enige zijn die dik wordt, dus eet maar lekker op!' en deze in de koffiekamer neergezet voor een gezamenlijke lunch. Grappig dat eerst iemand anders toen aangekeken werd.

Op social media een foto van de echo, foto van V die een pop een flesje geeft, en daaronder een tekst 'ik moet je iets vertellen....'.
Bij V een foto van een zwembroekje, mijn badpak en mijn man zijn zwembroek - onze wedstrijdfietsen en een driewielertje (in het geheim van een vriendin geleend, haha) - onze hardloopschoenen en babyschoentjes erbij in een drieluik gezet.

Familie nu met een shirt waarop het stond.

Toen met V een koffertje met eerst hulp bij oppassen attributen en voor de ooms / oom en tante een rompertje bedrukt met een grappige tekst er op.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 09 Aug 2018 09:33

Bericht 09 Okt 2018 16:16

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gympie, oh dat is wel heel erg! Hier waren ze zaterdag in de jumbo iets van een bonenschotel aan het maken (om te proberen), oh die lucht!
Fijn dat de echo goed was. Even gemist maar twijfelen ze over de datum? Omdat ze volgende keer nog een keer gaan kijken naar de termijn.

Wow Jip jullie hebben er echt werk van gemaakt! Hier het voornamelijk gewoon verteld en onze zoon heeft een shirt van de hema met daarop best bro ever.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Okt 2018 16:52

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik vroeg mij dat ook nog af Gympie.


Haha ja de eerste keer heb ik er wel wat werk van gemaakt. Nu valt het mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Els

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 24 Sep 2018 12:09

Bericht 09 Okt 2018 18:16

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh vreselijk inderdaad die vaatwasser geur. Blegh.

Ik weet niet zo goed of de medicatie echt werkt. Ik ben nog steeds hondsberoerd de hele dag, alleen als ik mezelf dwing te eten ben ik niet misselijk. Geef ook elke dag wel een keer over, ondanks de medicatie. Ik heb het inmiddels op het werk verteld aan mijn bedrijfsleidster en chef. Want ik kan echt niet normaal werken. Ik heb het idee dat ik er niet ben. En heb ook een soort van paniekaanvalletjes met het idee dat ik out ga ofzo. En daarnaast werk ik 2 hele lange dagen in de week en ik weet echt niet hoe ik die door moet komen. Hopelijk valt er iets te regelen voor die dagen, wordt nu naar gekeken.
Verder weet nog niemand van mijn zwangerschap, maar denk ik wel dat we na hopelijk een goede echo volgende week dinsdag we het weekend daarna het aan sowieso mijn ouders gaan vertellen zodat m’n moeder misschien eens kan bijspringen.

Bij onze eerste hebben wij mijn ouders een boekje gegeven van opa en oma. Bij de tweede een foto van onze oudste met het boek: hoera er komt een kindje bij. Die heb ik ook op social media gedeeld uiteindelijk. Ik heb voor nu nog geen idee wat we doen.
<<

Anoniem284

Bericht 09 Okt 2018 19:06

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Jip en Nijn, ik werd eerst op 2 mei gezet na het berekenen van de cyclus. Toen op 7 mei bij de 6 weken echo. En gister weer op 2 mei bij de echo. Alleen de baby lag steeds met kin op de borst, dus ze kon het niet helemaal goed meten. Op een gegeven moment lag ie goed en toen kwam er dus toch weer 2 mei uit. Maar door de twijfels gaat ze volgende week nog een keer meten (extra echo, vind ik niet erg ;)).
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 10 Okt 2018 07:58

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Haha 'goed' om te lezen dat ik dus niet de enige ben met het vaatwasser probleem. Gelukkig heeft mijn man die taak nu maar op zich genomen ;).

Jip, wat een leuke manieren om je zwangerschap aan te kondigen! Vervelend van je hoofdpijn en duizeligheid, gaat het ondertussen al beter?

Gympie, ik dacht dat ze voor de 10 weken nooit echt kunnen meten om precies de officiële uitgerekende datum te berekenen. Het is dan allemaal nog zo klein. En inderdaad, een extra echo is dan ook niet zo erg! Wij hebben het nu gewoon heel saai wereldkundig gemaakt, gewoon door te vertellen. Bij de tweede hadden we de oudste een shirtje aangedaan met de boodschap dat ie grote broer werd.

Beterschap Nijn! Och ja luchtjes in de supermarkt... ook niet fijn.


Els, wat vervelend dat de misselijkheid nog niet echt afneemt. Klinkt inderdaad ook niet ideaal om zo te werken, hopelijk kunnen ze dan wat regelen. Wat voor medicijn krijg je? Bij de eerste zwangerschap deed Emasafene ook niet veel bij mij, dus toen Primperan gekregen. Toen ging het gelijk een stuk beter. Sterkte ermee!

Gefeliciteerd Bimbam!!

Joey, gefeliciteerd met de nieuwe woning! Ondertussen al begonnen met verhuizen?

Poppedopje, ook best pittig om 2 maal te moeten verhuizen zo tijdens de zwangerschap. Dat zal fijn zijn om al in het definitieve huis te wonen voor de bevalling.

Sophie, fijn dat je je beter voelt nu! Oh en dat minder voelen zou ik ook jammer vinden..

Cactus, gelukkig een goede termijnecho! Heb je de bloeddruk later nog gemeten?

De verbouwing van de badkamer staat nog niet echt gepland, man is namelijk ook met een deel gevel bezig en dat icm met zijn werk zorgt dat er nu weinig tijd over is. En nu de winter er weer aankomt had de gevel net wat meer prioriteit. Dus ik vermoed rond november/december beginnen aan de badkamer en dan is het even flink doorwerken. En dan maar hopen dat de baby zich een beetje aan de uitgerekende datum houdt :).

Zijn jullie er al over uit wat jullie met de bevalling doen? Thuis of in het ziekenhuis?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 10 Okt 2018 08:02

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)




Forumnaam Leeftijd Hoeveelste kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden Datum echo
Melisande34Eerste 11 maartJongen-23 oktober
Sunshine8631Tweede14 maartJongen-24 oktober
SophieZMY32Tweede20 maart Nog niet bekend-29 augustus termijn
Namasté26Derde26 maartWil niet weten- 8 november de 20 weken echo
Butterfly27Eerste28 maart Nog niet bekend-26 september
Boerenkool32Derde 31 maartNog niet bekendDirect naar medisch ivm vitaminetekorten en longembolie in verledenIedere week controle
Kaat29Eerste 1 aprilNog niet bekend-5 september termijn
Mikado31Derde1 april Nog niet bekendGeplande ks13 oktober geslachtsbepaling
Joey32Eerste 4 aprilNog niet bekend16 november, 20 weken echo
Jip35Tweede11 april Nog niet bekend-14 september
Poppedopje34Tweede 10 aprilNog niet bekend-
Nijn31Tweede11 aprilNog niet bekend-18 oktober
Cactus31Derde1 meiNog niet bekend1e: pe - 2e: hellp en stilgeboren (26 wkn). Nu medicatie en onder strenge controle5 oktober termijnecho
Gympie27Eerste 2 meiNog niet bekend-19 oktober
Femme27Eerste 24 meiNog niet bekend-12 oktober intake+eerste echo
Els30Derde 31 meiNog niet bekend-16oktober intake+eerste echo
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Okt 2018 08:06

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gaan jullie veel aan de badkamer doen?

Gympie, ik zou het ook niet erg vinden wanneer ze extra willen kijken haha!

Ik heb uiteindelijk gister 2x een paracetamol genomen omdat de hoofdpijn te erg was. Ben ook steeds aan het niezen. Duizelig ben ik vooral wanneer ik te snel op sta. Dat herken ik nog wel van de eerste keer. Lage bloeddruk...

Ik wil weer thuis bevallen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 10 Okt 2018 09:31

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Leuk Gympie dat je nog een keer in je buik mag spieken.

Jeetje Jip, jullie hebben er wel werk van gemaakt bij het vertellen. Leuk! Wij hebben deze keer niets bijzonders gedaan, gewoon verteld.

Ontzettend naar dat je zo misselijk bent Els. Hopelijk gaat de medicatie snel helpen! Logisch dat je zo niet kunt werken. Heb zelf een paar keer heel misselijk op het werk gezeten, maar dat is idd niks. En dan hoefde ik nog niet eens te spugen.

Poppedopje, hopen dat de verbouwing dus een beetje vlot gaat. Wij gaan in het voorjaar verbouwen, een uitbouw en garage. Heel handig dat er dan ook een baby wordt geboren haha. Nou ja, komt ook wel weer goed.

Ik heb nog wel m'n bloeddruk gemeten, niks aan de hand. Volgende week woensdag naar de vk, dus ben benieuwd. Vanavond start ik me de ascal/aspirine!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Butterfly

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 19 Jul 2018 16:54

Bericht 10 Okt 2018 13:27

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

.namasté. schreef:


Forumnaam Leeftijd Hoeveelste kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden Datum echo
Melisande34Eerste 11 maartJongen-23 oktober
Sunshine8631Tweede14 maartJongen-24 oktober
SophieZMY32Tweede20 maart Nog niet bekend-29 augustus termijn
Namasté26Derde26 maartWil niet weten- 8 november de 20 weken echo
Butterfly27Eerste28 maart Nog niet bekend-6 november 20 weken echo + geslachtsbepaling
Boerenkool32Derde 31 maartNog niet bekendDirect naar medisch ivm vitaminetekorten en longembolie in verledenIedere week controle
Kaat29Eerste 1 aprilNog niet bekend-5 september termijn
Mikado31Derde1 april Nog niet bekendGeplande ks13 oktober geslachtsbepaling
Joey32Eerste 4 aprilNog niet bekend16 november, 20 weken echo
Jip35Tweede11 april Nog niet bekend-14 september
Poppedopje34Tweede 10 aprilNog niet bekend-
Nijn31Tweede11 aprilNog niet bekend-18 oktober
Cactus31Derde1 meiNog niet bekend1e: pe - 2e: hellp en stilgeboren (26 wkn). Nu medicatie en onder strenge controle5 oktober termijnecho
Gympie27Eerste 2 meiNog niet bekend-19 oktober
Femme27Eerste 24 meiNog niet bekend-12 oktober intake+eerste echo
Els30Derde 31 meiNog niet bekend-16oktober intake+eerste echo
Afbeelding
<<

Butterfly

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 19 Jul 2018 16:54

Bericht 10 Okt 2018 13:31

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hoi, ik zit er een beetje doorheen vandaar weinig reactie op dit forum. Lees nog wel regelmatig even.
Ik ben echt nog steeds erg vermoeid, in combinatie met mijn studie is het echt wel zwaar, valt me echt tegen. Ben nu met het laatste deel bezig en verwacht eind januari klaar te zijn..

Wij wonen in een tijdelijke woning en verwacht niet dat ik in het nieuwbouwhuis woon als ik ga bevallen dus dan kies ik toch voor poliklinisch bevallen.

Zijn wel veel van jullie bezig met verbouwen/verhuizen e.d. fijn te horen dat ik niet de enige ben!
Afbeelding
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 10 Okt 2018 15:05

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Butterfly schreef:
.namasté. schreef:


Forumnaam Leeftijd Hoeveelste kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden Datum echo
Melisande34Eerste 11 maartJongen-23 oktober
Sunshine8631Tweede14 maartJongen-24 oktober
SophieZMY32Tweede20 maart Jongen-25 okt 20 wk echo
Namasté26Derde26 maartWil niet weten- 8 november de 20 weken echo
Butterfly27Eerste28 maart Nog niet bekend-6 november 20 weken echo + geslachtsbepaling
Boerenkool32Derde 31 maartNog niet bekendDirect naar medisch ivm vitaminetekorten en longembolie in verledenIedere week controle
Kaat29Eerste 1 aprilNog niet bekend-5 september termijn
Mikado31Derde1 april Nog niet bekendGeplande ks13 oktober geslachtsbepaling
Joey32Eerste 4 aprilNog niet bekend16 november, 20 weken echo
Jip35Tweede11 april Nog niet bekend-14 september
Poppedopje34Tweede 10 aprilNog niet bekend-
Nijn31Tweede11 aprilNog niet bekend-18 oktober
Cactus31Derde1 meiNog niet bekend1e: pe - 2e: hellp en stilgeboren (26 wkn). Nu medicatie en onder strenge controle5 oktober termijnecho
Gympie27Eerste 2 meiNog niet bekend-19 oktober
Femme27Eerste 24 meiNog niet bekend-12 oktober intake+eerste echo
Els30Derde 31 meiNog niet bekend-16oktober intake+eerste echo
<<

Els

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 24 Sep 2018 12:09

Bericht 10 Okt 2018 15:28

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Namasté ik heb nu ook emesafene gekregen. Ik wil dinsdag bij de verloskundige overleggen voor iets anders. Die mogen het toch ook wel voorschrijven?

Wij hebben net een verbouwing/verhuizing achter de rug. Volgend voorjaar wel wat plannen voor de tuin. Maar in huis is het in principe klaar.

Ik zou nog altijd graag thuis willen bevallen. Maar ik zal weer in het ziekenhuis moeten bevallen. Ik zal ook ws na de afspraak volgende week bij vk weer doorgestuurd worden naar de gynaecoloog. Helaas, want ik vind die afspraken echt minder fijn dan bij de verloskundige.
<<

Anoniem284

Bericht 10 Okt 2018 15:41

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Mijn voorkeur heeft thuisbevallen in eigen omgeving met mijn hond in de buurt waar ik mee kan knuffelen. Ik vind ziekenhuizen naar. Maar het is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen hoe het loopt. Misschien is het daarom wel verstandig dat ik naar een informatieavond ga van het ziekenhuis, zodat ik weet wat ik kan verwachten qua setting en niet paniek krijg op het moment zelf als ik er toch naartoe zou moeten.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 10 Okt 2018 16:04

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik denk dat ik ook weer thuis wil bevallen. Vond ik bij dochter super fijn. Voor zover je zelf de keuze hebt natuurlijk.
Ik weet alleen nog niet waar we dochter dan kunnen laten opvangen. Mijn ouders kunnen wel komen (is wel end rijden) of anders de buren, maar als die dan hier in de kamer zitten weet ik niet of ik nog zo lekker thuis beval ondertussen haha. Dus misschien dat wij dan alsnog naar ziekenhuis zouden gaan.
<<

Poppedopje

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 19 Aug 2018 19:03

Bericht 10 Okt 2018 16:41

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Namasté, ik zou wel thuis willen bevallen, maar door mijn medische indicatie mag dat niet. Ik heb veel bloed (2 liter) verloren bij de bevalling van de eerste (volgens mij door een vaginawandruptuur of een fluxus -dat is nooit bekend geworden-). Mijn bloeddruk kelderde naar 60/45 nadat zoon geboren was en ik ben uiteindelijk op de OK geeindigd om de bloeding te stoppen. Ik kijk totaal niet negatief terug trouwens op de bevalling, maar ik mag niet thuis bevallen ivm kans op herhaling. Dus ziekenhuis met waakinfuus in mijn hand.

Overigens wilde mijn vriend tijdens mijn verlof van onze oudste de badkamer laten verbouwen. Dat heb ik geweigerd. En achteraf maar goed ook, want we hebben het uiteindelijk 2 jaar later laten doen en dat heeft ruim een week vertraging opgeleverd. Kan je het je voorstellen? Tijdens je verlof 3 weken niet kunnen douchen of in bad? Nah, zag ik niet zo zitten :)

Els, wat balen dat Emesafene niet lijkt te helpen. Hoe lang slik je het nu? En hoeveel pillen per dag? Ik twijfel ook hoor, of Emesafene genoeg doet voor me. Door mijn huidige situatie heb ik veel stress, en daardoor is de misselijkheid erger. Maar misschien ga ik wel gewoon tijdelijk naar 3 pilletjes per dag ipv 2.

Cactus, het is bij ons geen verbouwing hoor. Het gaat om ons nieuwbouwhuis :) Maar, maandag gingen de eerste kozijnen er al in en was bijna alles gemetseld. Fingers crossed, maar zoals het er naar uitziet kunnen we er in voor de bevalling!
Fijn trouwens dat je bloeddruk goed was! Was dus toch spanning de vorige keer?

Jip wat vervelend dat je je zo naar voelt! Het heerst wel enorm he? Op mijn werk is ook iedereen verkouden. Logisch dat je pcm hebt genomen, op een gegeven moment is het ook niet meer uit te houden.


Pijn in mijn bekken/heupen is gelukkig weer afgenomen. Nu nog 1 druk weekend (dit weekend) en dan het gas eraf. Alleen in november nog een dagje naar een beurs met 2 vriendinnen, maar ik heb al aangegeven dat dat in tempo bejaarde slak gaat. Vonden ze prima. Ik word de pakezel met alle tassen :P
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 10 Okt 2018 19:53

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh dat is wel fijn Poppedopje. Komt vast goed. Ik ga denk ik maar naar m'n ouders ofzo haha.

Was denk ik wel de spanning idd met die hoge bloeddruk. Ik maak me al druk omdat ze gaan meten en dan zie ik dat ding en dan schiet ik helemaal in de stress. Trauma aan over gehouden.

Dat je nog naar de beurs gaat joh. Ik zou ook uitkijken met teveel tassen. Tillen is ook niet bepaald goed.

Els, volgens mij mag de vk dit niet voorschrijven. Je kunt toch aangeven bij de huisarts dat je iets anders wilt?

Ik beval trouwens in het ziekenhuis, ook al gaat het deze keer goed.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Poppedopje

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 19 Aug 2018 19:03

Bericht 12 Okt 2018 16:54

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Haha Cactus, het is idd niet het meest verstandigste. Maar de kaartjes zijn al gekocht en het is vaste prik. Gelukkig parkeren we gewoon recht voor de deur, dus dat komt wel goed. En pakezel bedoelde ik meer dat ik dan ergens ga zitten en dat zij dan tassen bij mij dumpen. Maar we hebben besloten dat we een boodschappen trolley meenemen. Ik vind dat ik dat dan mag ;-)

VK mag idd geen medicatie voorschrijven, alleen een arts.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 12 Okt 2018 17:16

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Haha, heel goed Poppedopje. Goed naar je lichaam luisteren! En zo'n trolley is dan idd super handig. ;)
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Els

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 24 Sep 2018 12:09

Bericht 12 Okt 2018 18:04

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh helaas dan.. vandaag had ik best een goede dag. Gisterochtend ook al, maar toen s’middags veel te laat een 2e zetpil genomen. Waardoor ik toen heen min was. Ook heb ik op mijn werk aangegeven dat ik even die enorm lange dagen niet zie zitten. Die ‘last’ is dus van mijn schouders en misschien doet dat ook wel wat met de misselijkheid. En dus 2 zetpillen. Eentje ongeveer een uurtje voordat ik opsta en dan eet ik een eierkoek, en dan halverwege de middag nog een. Daar lijk ik het nu redelijk op te doen. Over 4 dagen de echo! Vind het wel spannend.
<<

Poppedopje

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 19 Aug 2018 19:03

Bericht 14 Okt 2018 19:13

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat fijn dat het lijkt te werken Els! Ik moet ook echt op gezette tijden de pillen nemen (ik heb pillen die je moet doorslikken, want ik spuug verder niet). Als ik een dosis vergeet, kan ik dat de rest van de week bezuren. Dus eentje direct na het douchen en dan eentje vlak voor het avondeten.

Goed dat je hebt aangegeven op je werk dat de lange dagen niet meer gaan. Wat voor werk doe je?

Ik ben weer thuis na een vermoeiend weekend. Veel kilometers gemaakt, maar het was echt heel tof. Deze week ben ik alleen met de oudste, mijn vriend is een week in het buitenland. Zie er erg tegenop, maar ik overleef het wel. Mijn boodschappen worden morgen bezorgd, eten voor morgen en dinsdag is al klaar. Woensdag eten we pizza, donderdag eten we bij de buren. Vrijdag komt een vriendin langs. Zaterdag zie ik wel (ik denk Indisch afhalen) en zondag is een vriendin jarig dus eten we daar dingetjes. En dan is vriend alweer thuis.

En in huis heb ik zoveel te doen.... ik rooi het wel :)
<<

Anoniem284

Bericht 15 Okt 2018 08:27

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Succes deze week Poppedopje. Mijn vriend is binnenkort ook een week weg en wij hebben geen kleine rondlopen, alleen een hond, maar zie daar stiekem ook wel een beetje tegenop. Normaal niet hoor, maar alles voelt nu extra zwaar (huishouden, eten bereiden, hond uitlaten).

Ik merk wel verbetering komen qua misselijkheid en energie. Heb wisselende dagen, ene dag goed, andere dag minder. Maar niet meer zo erg als een paar weken geleden. Ik heb even gewogen en zag dat ik wel 3kg kwijt ben door het weinige eten. Maar die ga ik er vast wel weer aan eten. Gister had ik een ingeving om frietjes te eten, maar achteraf echt een heel slecht idee, want de hele avond misselijk geweest. Niet meer doen!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers