Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke luiers?

<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 11 Sep 2018 14:53

Re: Welke luiers?

En een wasbeer luierbroekje over de luier, Pippa?
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2018 13:09

Re: Welke luiers?

Intussen zijn wij een paar weken verder en na m'n uitvoerige onderzoek van verschillende luiers ben ik niet echt veel wijzer geworden. Die van de Duitse DM vond ik prettig in gebruik, maar evengoed lekte hij af en toe er in door. Voor de rest eigenlijk ook. Dus daarom ga ik nu toch maar weer een klein pakje Baby Dry kopen, die vond ik wel echt fijn voor de nacht en dan maar hopen dat het gewoon een fase was/bij vlagen nog doorlekken. Blijft een soort roulette.

Voor overdag gebruiken we nu wel de luierbroekjes van Pampers en die vind ik wel echt heel fijn met zo'n beweeglijk kind op de commode.
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Okt 2018 04:20

Re: Welke luiers?

Ik vind het echt zo apart dat we allemaal andere meningen hebben over luiers. Je zou toch denken dat luiers gewoon werken of niet werken. Ik heb dus met pampers baby dry dat ze voor mijn gevoel gewoon niet waterdicht zijn. S. was steeds over de hele luier nat, het kwam er gewoon doorheen. Met andere luiers heb ik dat niet. Ik vind Lidl luiers het fijnst omdat die zo dun zijn en niet zo duur.
En de zinkzalf van de Lidl vind ik ook heel erg goed!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Okt 2018 06:51

Re: Welke luiers?

Marin schreef:Intussen zijn wij een paar weken verder en na m'n uitvoerige onderzoek van verschillende luiers ben ik niet echt veel wijzer geworden. Die van de Duitse DM vond ik prettig in gebruik, maar evengoed lekte hij af en toe er in door. Voor de rest eigenlijk ook. Dus daarom ga ik nu toch maar weer een klein pakje Baby Dry kopen, die vond ik wel echt fijn voor de nacht en dan maar hopen dat het gewoon een fase was/bij vlagen nog doorlekken. Blijft een soort roulette.

Voor overdag gebruiken we nu wel de luierbroekjes van Pampers en die vind ik wel echt heel fijn met zo'n beweeglijk kind op de commode.

Doe je nogsteeds tandenpoetsen, verschonen en dan nog drinken?
T plast altijd flink s avonds als hij nog melk krijgt.
Ik verschoon hem dan dus nog 1x voor hij naar bed gaat.
Als ik hem met de luier ervoor in bed zou leggen is hij ook nat.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2018 07:06

Re: Welke luiers?

Ja we volgen nog dat ritme. Denk niet dat ie er in dat ene kwartiertje nog zoveel plas uit krijgt of toch wel?
Hij wordt zo lekker slaperig van die fles, die wil ik toch nog wel graag houden voorlopig.

Ja gek is dat he, Olive. Je zou zeggen dat het zo zou werken.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 10 Okt 2018 07:11

Re: Welke luiers?

Ik denk dat het ook met pasvorm te maken heeft en elk kind heeft net een ander postuur. Het ene merk past beter bij het ene postuur en het andere bij het andere postuur. Ik kom toch steeds terug bij pampers, terwijl ik graag een goedkoper alternatief zou vinden...
december 2016
juli 2019
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Okt 2018 07:17

Re: Welke luiers?

Ik denk het toch wel hoor Marin, ik verschoon zoon nu meestal ook ná fles nog een keer, dat is echt nodig dan, anders red ie nooit de nacht sowieso.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2018 07:19

Re: Welke luiers?

Ja dat is zeker waar Niekske. Geen enkel kind is natuurlijk 't zelfde. Net als met kleding.

Pippa, hmm oké. Maar wordt ie dan niet weer helemaal wakker? Ik leg 'm zo heerlijk rozig in z'n bedje.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Okt 2018 07:30

Re: Welke luiers?

Maar T drinkt een beker melk rond 1900 en half uur later gaan we naar boven.
Dan heeft hij in een uur een luier vol geplast.
Denk dat O dan misschien veel plast als hij net in bed ligt.
2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Okt 2018 07:32

Re: Welke luiers?

Marin schreef:Ja dat is zeker waar Niekske. Geen enkel kind is natuurlijk 't zelfde. Net als met kleding.

Pippa, hmm oké. Maar wordt ie dan niet weer helemaal wakker? Ik leg 'm zo heerlijk rozig in z'n bedje.


Oh hier ligt ie altijd nog te geinen sowieso na fles, en knuffelen we nog op grote bed en maakt ie er een spelletje van, dus echt rozig is die niet haha.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2018 07:35

Re: Welke luiers?

Ja dat zou wel kunnen inderdaad Salome, als je 't ruim voor 't bed doet. Denk dat dat verandert zodra hij van de fles af gaat maar voorlopig heb ik dat liever nog niet.

Ah dat klinkt lief Pippa. Hier is het nog wat geinen met 't tandenpoetsen, maar dan bij het pyjama aan al wat rustiger worden, tegenwoordig wil hij graag dan nog een boekje lezen en dan de fles en dan klampt hij zich al zo slaperig aan ons vast en leggen we 'm in bed.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Okt 2018 07:43

Re: Welke luiers?

V drinkt tijdens het avondeten (17u30/18u) nog water en vlak voor ze haar bed in gaat (19u/19u30) krijgt ze nog een schone luier. De ene ochtend is de luier enorm zwaar en iets doorgelekt en de andere ochtend kan er nog wel wat bij. Dus dat zegt ook weer niet zo veel..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 10 Okt 2018 07:49

Re: Welke luiers?

Verschild ook zo per kind. S drinkt nog voor ze gaat slapen en regelmatig 's nachts maar heeft in de ochtend meestal een nagenoeg droge luier. Om hem dan het eerste half uur na wakker worden helemaal vol te plassen.

Marin, heb je er al eens aan gedacht om een wasbaar overbroekje over de luier te doen? Dan heb je iig niet elke ochtend een doorweekt kind.
Ik doe dat nu S buikgriep heeft ook, scheelt heel veel wassen en bedden verschonen...

Ik heb een hele stapel liggen dus mocht je het een keer willen proberen dan laat maar weten. Stuur ik er 2 op om te testen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2018 09:25

Re: Welke luiers?

Hier inderdaad 's ochtends ook een nagenoeg droge luier. L krijgt voor het slapen gaan nog wel een flesje water (waar ze niet al te veel uit drinkt weliswaar). Dus het verschilt heel erg per kind. Ik denk dat de optie van Fiwen wel een goede is.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers