Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boer zoekt vrouw

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Okt 2018 19:09

Re: Boer zoekt vrouw

Nou, die Marnix, wat een botte lul is dat zeg. De Riks van dit seizoen! Hoop dat de vrouwen niet één voor één afknappen.

Michelle moet voor Maarten gaan, dat vind ik nou een leuke match! Hij ziet er goed uit en is nog gevoelig ook.

Marjan vond ik ook irritant joh, "heb je geen taal voor je gevoel"? Flikker op, je doet mee aan Boer zoekt vrouw. Gewoon even normaal doen.

Oh en ik moest lachen om dat stuk van Rick Evers over Expeditie Robinson :P
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Okt 2018 19:12

Re: Boer zoekt vrouw

Ik heb het half gekeken, maar de stukjes met Marjan vielen me wel op. Maar joh wat deed zij denigrerend! Zo onnodig. Maar ja, inderdaad wel lekker duidelijk direct, dat is geen match.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Okt 2018 19:33

Re: Boer zoekt vrouw

Zo die Marjan was ik ook snel klaar mee geweest. Gelukkig had hij het met de andere vrouwen wel erg leuk!

Verder vond ik het wel een leuke aflevering, de logeerweek vind ik altijd het leukste dus ben heel benieuwd naar volgende week.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2018 19:49

Re: Boer zoekt vrouw

Ik vind Marnix wel leuk. En Riks ook trouwens dus het zal aan mij liggen hahaha.
<<

Anoniem336

Bericht 01 Okt 2018 21:30

Re: Boer zoekt vrouw

Denk dat die Marjan puur meedeed om wat meer bekendheid aan haar bedrijf te geven.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 07 Okt 2018 19:27

Re: Boer zoekt vrouw

Wij zitten er weer klaar voor!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 07 Okt 2018 21:35

Re: Boer zoekt vrouw

Daar issie weer! Door Rick Evers

Er werd gespoten, er moest een slurf in en ook nog een vinger. Bovendien zat een van de dames midden in het dekseizoen. Ze doen het er gewoon om hè. Maar ik zal een beetje om de vieze grapjes heen proberen te schrijven, want ik moet morgen ook nog gewoon naar mijn werk.

Mushroom Michelle deed alle hondjes achter slot en grendel voordat de mannen kwamen. En dat was maar goed ook, want Ruud kwam met een kip aanzetten. Een kip! Hoe goed is dat! Waarom heeft niemand dat eerder bedacht? Waarom zou je zes hoefijzers aan elkaar lassen, een grote champignon van papier-maché maken of een bosje bloemen bij de benzinepomp halen als je ook een kip mee kunt nemen. Ik vind het geniaal en als ik die andere mannen was, was ik meteen naar huis gegaan. "Het spijt me Michelle, maar hij heeft een kip. Wij niet. Tot ziens. Het was leuk je gekend te hebben."

Hoewel Michelle er een gewoonte van maakt om iedere zin af te sluiten met een klein (lichtelijk irritant) lachje, verging het lachen haar tijdens het koken. Haar drie prinsen staken namelijk geen vinger uit terwijl zij het vlees stond te snijden. De een tuurde naar buiten, prins twee rook aan de bloemen en de derde hing nonchalant aan de oven. Maar ik snap die mannen wel. Als ik tijdens het schoonspuiten van de grond zo afgesnauwd zou worden, zou ik ook accuut lui worden. Uiteindelijk kiest Michelle natuurlijk Ruud. De kippenman.

Jaap werd 50. En dat moest natuurlijk groots gevierd worden met vegetarische wijn. Wijn waar geen koe voor hoefde te sterven, waar geen schaap voor geschoren hoefde te worden en waar geen varken voor aan het spit hoefde. Ook hier dus wederom een geniaal cadeau. Als je geen kip meeneemt, is diervriendelijke wijn natuurlijk een uitstekende tweede keus. Of sekunt sjois, zoals Japie dat op zijn eigen Engels zou zeggen. Uiteraard was Jaap ook nu weer tien keer zenuwachtiger dan zijn dames. Ik kon dat zien omdat hij per ongeluk vergeten was om zijn Mickey Mouse knuffeltje weg te halen. Wat er overigens allemaal door Jaap zelf werd gezegd heb ik niet verstaan. Om een of andere onduidelijke reden wordt de beste man niet ondertiteld.

Bij Wim deden de dames het oud Hollandse spelletje wie-het-kortste-afgeknipte-spijkerbroekje-aan-heeft. Volgende week mag Wim vertellen wie er gewonnen heeft. Ik gok Paula. Die rekent daar trouwens zelf ook op, want ze had van alles bij zich. Skates en een racefiets. Of, zoals ze zelf zegt: wielrenfiets. Mijn spellingscontrole keurt het af, maar als Paula het een wielrenfiets vindt, geloof ik dat. En Wim ook, want die heeft zelf ook de ballen verstand van wielrennen. Zijn fiets stond al drie jaar stof te happen in zijn rommelschuurtje.

Harrold heeft niets met fietsen en kwam op zijn blauwe tractor bij Steffie. Met een strikje voorop zelfs. Hartstikke goed bedoeld natuurlijk, maar ik heb het niet zo op tractors op de openbare weg. Als je pech hebt ben je drie kwartier later op je werk. Kevin en Roel konden het gelukkig ook vinden en Roel vertelde nog voor de koffie dat hij zijn reis naar Peru twee dagen had uitgesteld. Fijn hoor. Zul je zien dat hij alsnog eerder naar huis gaat en voor niets zijn reis heeft uitgesteld. Want Steffie kiest natuurlijk Harrold. Die heeft namelijk twee pony's. Voor de mensen die dat niet weten: dat zijn een soort paardjes, maar dan kleiner. "Bovendien heeft Harrold meer humor dan ons", aldus Roel. En ook meer taalgevoel dus, aldus de schrijver van deze wekelijkse samenvatting.

Marnix had zijn zuipkeet net op tijd opgeruimd om zijn dames een slaapplekje aan te kunnen bieden. De keuken opruimen was blijkbaar wel iets te veel van het goede. Ik heb veel keukens gezien in al die seizoenen Boer Zoekt Vrouw, maar die van Marnix slaat alles. Een boormachine, een afstandsbediening, vazen. Marnix bewaart alles in de keuken. Altijd handig. Ben je iets kwijt? In de keuken! Dat er geen ruimte meer is om te koken is uiteraard geen punt. Boontjes uit blik en ongeschilde aardappelen zijn prima. En bier drinken we gewoon uit de fles. Gezelligheid troef bij Marnix.

En zo ineens, uit het niets, kwam meneer aanzetten op een paard. Dwars door de zee. Zijn manen wapperend in de wind (die van het paard). Marnix liet ons op de valreep van de uitzending nog even zien dat hij ook best een beetje romantisch is. Of lomp en onverantwoordelijk, want volgens mijn vriendin moesten de vrouwen achterop op zijn minst een cap op en laarzen aan. Maar we rekenen het goed. Een puntje voor de moeite voor Marnix.

Tot volgende week.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 08 Okt 2018 19:23

Re: Boer zoekt vrouw

Haha Burn, het is weer herkenbaar :smile:
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 08 Okt 2018 19:31

Re: Boer zoekt vrouw

Haha inderdaad heel herkenbaar! Wij hebben echt dubbel gelegen om die kleine paardjes en de vegetarische wijn :smile:
<<

Anoniem284

Bericht 15 Okt 2018 15:26

Re: Boer zoekt vrouw

Hebben we gekeken gisteravond? Burn, ik neem je even waar met de nieuwe samenvatting ;)

Door: Rick Evers

Waar is toch het vuur, de passie, de vonken? Het kabbelt en kabbelt maar voort. Alsof ze allemaal drie jaar mogen blijven en hun kruit niet te vroeg willen verschieten. Maar het is geen drie jaar, het zijn drie dagen. Dus doe iets! Neem eens een gok. Zoen, grijp, pak, maak ruzie met de anderen desnoods. Maar laat ons alsjeblieft nooit meer naar zo'n saaie aflevering kijken.

Dat slappe gehouwehoer begon al bij Mushroom Michelle. Lekker samen bij het kampvuur deprimerende verhalen uitwisselen. Geen wonder dat Maarten de volgende dag extra lang in zijn nest bleef liggen. En dan Ruud. Die zoekt in zijn relatie een teamlid. EEN TEAMLID! De meeste vrijgezelle mannen zoeken gewoon een lekker wijf, maar goed. Ruud is blijkbaar anders. Die wil een nuttige aanvulling in zijn team. Ieder zijn ding.

Bij Jaap gkdjei. Ikfg jfuoekdl tandenpoetsen. Jhouiyd, jgffod lekker vfxlks. Ja, jlsus jluouos ljlksff bloem ljljpippi. Maar met ondertiteling was het ongetwijfeld heel grappig geweest.

Steffie heeft natuurlijk een groot voordeel. En dat is dat ze haar eigen kroeg in huis heeft. Welke vrouw kan dat nou zeggen? En dat is natuurlijk reteslim van ons Stefke, want als haar man later zegt: "ik ga naar de kroeg", weet ze dat hij nooit ver van huis is. Net als bij Mushroom Michelle hadden we ook bij Steffie een uitslaper. Harrold kwam er pas uit toen het werk al bijna gedaan was. "Normaal ben ik er altijd vroeg uit hoor", waren zijn woorden van onschuld. Maar als iemand dat zegt, weet je natuurlijk genoeg. Harrold slaapt iedere dag uit. Altijd. Geeft op zich niet. Steffie vindt alles erg leuk. En Roel ook. Sterker nog, Roel voelt zijn eigen goed. Keimooi allemaal, zo'n leuke hobby met al die beesten enzo.

Marnix had ondertussen nog geen tijd gehad om zijn keuken op te ruimen. Hij was namelijk druk met een spoedcursus psychologie. Zo had hij in no-time gezien dat Willemijn nog niet klaar was voor de liefde. Willemijn moet eerst zichzelf zijn. En zo drukte hij mevrouwtje burn-out in tien seconden nog even wat dieper in de put. Goed bezig Marnix! Iemand koffie?

Die Marnix. Van alle markten thuis. Psycholoog, merrieschouwer, paardenmeisjeshater, beroepschagrijn en interieurdesigner. Alleen van mode heeft hij geen kaas gegeten. Witte hoge sokken in klompen? Dat gaat zelfs voor een boer wel erg ver hè. Alhoewel Marnix ons natuurlijk iedere week lijkt te verrassen. Vorige week liep hij ineens als een prins op het paard door het water en deze week bleek hij naast psychopaat dus ook psycholoog. Het zou mij dan ook niet verbazen als Marnix volgende week strak in het pak aan het ontbijt verschijnt.

En dan Wim. Arme Wim. Hij doet wel zijn best, maar helemaal op de verkeerde manier natuurlijk. Vrouwen vinden het niet aantrekkelijk als je je oude raceauto uit de garage haalt en er vlak voor hun neus tien rondjes mee door het stof gaat scheuren. Gewoon niet meer doen Wim. Is voor niemand leuk.

En dat terwijl hij zo goed begon. Samen een spelletje en wie wint, mag de volgende ochtend vroeg de wekker zetten en mee op de tractor. Goed, over die prijs kun je van mening verschillen, maar het idee is leuk. Heel toevallig won het meisje met de hotpants. Tenminste, Wim vond dat zij gewonnen had. En dus stapte Paula de volgende ochtend in haar kersttrui op de tractor om bil aan bil met Wim een stukje te rijden.

Marlies viel af. Daar hoefde Wim trouwens niet lang over na te denken. Yvon kon haar zin amper uitspreken: "Wie van de drie vrouwen mag nu haar koffers...". "MARLIES!", riep Wim, net iets te snel en te enthousiast als je het mij vraagt. En daar vertrok ze. Uitgezwaaid daar Wim en zijn twee korte-broeken-meisjes.

En volgende wordt er gezoend. Anders stop ik ermee hoor.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 15 Okt 2018 19:26

Re: Boer zoekt vrouw

:smile:

Nou inderdaad zeg, Marnix mag wel wat vriendelijker worden en wat meer interesse tonen in zijn dames. En niet op de manier die hij deze week liet zien. Maar goed, hij was 'uit zijn hum'. Misschien is hij gezelliger als de camera's niet draaien?
Ik hoop dat Wim wat meer en op een momentjes gaat doen, zodat hij de meiden wat beter leert kennen. Maar eigenlijk denk ik dat ze beide misschien wel wat te pittig voor hem zijn.
Michelle wil denk ik voor Ruud gaan (maar hoe moet dat nu met zijn bedrijf?)
Steffi moet ze gewoon alle drie houden!
En Jaap, ik denk dat ik wel weet wie hij gaat wegsturen (de stillere). Ik vermoed dat hij de blonde het leukste vind.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Okt 2018 19:42

Re: Boer zoekt vrouw

Ik vind het echt een vreselijk saai seizoen en kan mijn aandacht er amper bij houden.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Okt 2018 20:11

Re: Boer zoekt vrouw

Luisa schreef:Ik vind het echt een vreselijk saai seizoen en kan mijn aandacht er amper bij houden.


Dat heb ik ook. Zo traag allemaal.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 15 Okt 2018 20:22

Re: Boer zoekt vrouw

Haha, ik had hem net gekopieerd. Heb BZV pas net terug gekeken dus wilde nog geen samenvatting lezen haha.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem284

Bericht 16 Okt 2018 08:56

Re: Boer zoekt vrouw

Luisa schreef:Ik vind het echt een vreselijk saai seizoen en kan mijn aandacht er amper bij houden.


Ja, dat vind ik ook. Hoop dat de volgende aflevering wat leuker is.
<<

Anoniem244

Bericht 16 Okt 2018 09:19

Re: Boer zoekt vrouw

Guattari schreef:
Luisa schreef:Ik vind het echt een vreselijk saai seizoen en kan mijn aandacht er amper bij houden.


Dat heb ik ook. Zo traag allemaal.


Dat heb ik idd ook
Kan mij nog niet echt boeien, maar ik kijk toch
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 16 Okt 2018 11:17

Re: Boer zoekt vrouw

Ik vind het ook wel aan de saaie kant. Vind de Belgische boer zoekt vrouw boeiender op dit moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Okt 2018 18:49

Re: Boer zoekt vrouw

Ja het is echt slaapverwekkend. Ben ook bang dat het helemaal nergens toe leidt bij een aantal boeren, ik zie totaal geen vonken overspringen. Hoewel Marnix met een blonde vrouw was gespot, zag ik net bij Boulevard. Ze zou op Willemijn lijken.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 16 Okt 2018 19:08

Re: Boer zoekt vrouw

Heb je de foto gezien Bliss? Ze lijkt totaal NIET op Willemijn.

Het was wss gewoon een bekende in z'n werk die hij op die paardenmarkt tegen het lijf liep.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Okt 2018 19:11

Re: Boer zoekt vrouw

Ik zat ver van de tv, maar vanaf waar ik zat vond ik haar er ook niet op lijken inderdaad. Eerst dacht ik trouwens nog wel dat Marnix en Willemijn misschien een goede match zouden zijn, maar na de aflevering van afgelopen week heb ik daar toch ernstig m'n twijfels over, met z'n amateurpsychologie. :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem317

Bericht 16 Okt 2018 19:13

Re: Boer zoekt vrouw

Ik vind dit seizoen ook minder leuk. Ik hoop dat het leuker gaat worden.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Okt 2018 19:14

Re: Boer zoekt vrouw

Ik heb ook wel ernstige twijfels over Willemijn zelf eigenlijk. Misschien was Marnix niet heel aardig erover, maar vond wel dat hij een punt had.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Okt 2018 21:18

Re: Boer zoekt vrouw

Ik vind er echt geen klap aan. Ben afgehaakt. Mijn man kijkt, ik lees.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 16 Okt 2018 21:33

Re: Boer zoekt vrouw

Ik vind het ook een saai seizoen. We kijken wel maar hebben het vaak over van alles en missen dan de helft.
⁠♡♡♡
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 21 Okt 2018 22:11

Re: Boer zoekt vrouw

Die Wim. Die kreeg van Yvon vorige week op zijn lazer en heeft er meteen werk van gemaakt. Praten, vragen stellen, een beetje flirten. Dat is natuurlijk een stuk beter dan met een raceauto over de zandvlakte scheuren. Ook de dames waren er blij mee. Goed, Wim is nog geen Koning Flirt, maar hij deed zijn best.

Zelf vond ik die kermisattractie een mooie vondst. Het deed me denken aan die olifantjes waarmee je omhoog en omlaag kunt vliegen terwijl ze langzaam rondjes draaien. Wim heeft zo'n zelfde attractie voor zijn akker. Olifantjes eraf, bakkies erop en gaan met die banaan. Zo kon hij precies zien waar hij en zijn disteltrekmeisjes aan de slag moesten.

Collega en buurman Klaas erbij halen vond ik minder sterk. Zeker als diezelfde Klaas vervolgens alle negatieve eigenschappen van Wim op gaat noemen: "Weet wel waar jullie aan beginnen hoor, bij Wim gaat de werkplanning altijd voor het meisje." Lullig. Maar Wim had het kunnen weten, want zoiets doet Klaas vaak.

Over slapen gesproken. Bij Mushroom Michelle was het zo saai dat zelfs de honden ervan begonnen te gapen. Of ze werden moe van haar continue gehinnik. Of van het harde werken. En ik denk het laatste, want De Mushroom liet haar mannen weer druk spuiten. Wat dat betreft heeft Zeno het misschien nog niet zo slecht getroffen.

Ach die Zeno. Hij moest weg en kreeg er waterige oogjes van. Wel goed dat hij nog even verhaal kwam halen. "Was ik te lief, praatte ik te veel of had ik je terrein niet goed genoeg schoon gespoten?" Dat laatste was natuurlijk de waarheid, maar De Mushroom maakte er een mooi verhaal van. Dat gaat toch net wat lekkerder weg. In de blauwe speelgoedauto.

Bij Jaap gebeurde er natuurlijk iets vreselijks. En dan bedoel ik niet dat ze koffie gingen drinken bij zijn ouders die ook zijn buren zijn. Ik bedoel natuurlijk dat Het Geheim werd onthuld. Door Yvon Jaspers nota bene. Het flapte er zo uit. Jaap is nog nooit bemind. In een vlaag van verstandsverbijstering had Jaap dat ooit aan Yvon verteld, maar dat moest natuurlijk 'onder ons' blijven. Zoiets vertel je niet voor de camera's van een televisieprogramma waar drie miljoen mensen naar kijken. Yvon.

Arme Jaap. Een kas vol lelijke bloemen, je ouders als buren en nog nooit geneukt. Hij heeft het ongetwijfeld in zijn jeugd vaak geprobeerd, maar als je altijd tien keer zenuwachtiger bent dan je vriendin, dan wordt het een lastig verhaal. Gelukkig heeft hij nu wel vlinders. Nou ja, geen vlinders, maar wel dat woord vlinders. Er zijn maar weinig mensen lastiger te begrijpen dan Jaap.

Door naar Marnix dus. Die vraagt zich nog steeds af waarom de vrouwen geschreven hebben. Ik ook trouwens. Marnix lijkt er namelijk een sport van te maken om de vrouwen zo snel mogelijk van zijn terrein af te krijgen door de ene naar de andere kutopmerking te maken. Zelf vond ik dit wel een leuke: "Janneke is niet leuk, niet hip, niet gezellig, niet geil, ze is eigenlijk niks. Maar niks is ook iets."

En toch blijven ze. De vrouwen van Marnix. Sterker nog, ze willen alledrie graag blijven. Ze trekken zelfs, geheel vrijwillig, iedere keer weer een roze overall aan. Snap jij het, snap ik het?

Heel misschien, en nu ga ik iets geks zeggen, heel misschien zien wij het allemaal wel verkeerd en blijkt Marnix een hele aardige vent te zijn. Ik hoorde hem namelijk per ongeluk iets aardigs zeggen. Dat een jutezak ook nog mooi zou staan. En dat het niet zeer deed aan de ogen, maar ik twijfel of dat een compliment is. Laten we het houden op anderhalf complimentje in totaal. Misschien gaat hij volgende week los. Er zijn gekkere dingen gebeurd.

Gelukkig is daar altijd nog Steffie. Voor mensen als Steffie is het programma Boer Zoekt Vrouw gemaakt. Een onzekere boerin die niets liever wil dan de liefde van haar leven vinden. Ze wil het zo graag goed doen en vraagt zelfs haar vader om raad. De vader die ons vorige week al werd beloofd, maar nu dus toch op de proppen kwam. En wat was het goed om te zien dat pa het allerbeste advies gaf dat je kunt geven: volg je gevoel en blijf bij jezelf, dan komt het goed.

Tot volgende week!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers