Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderboekenweek

<<

Anoniem243

Bericht 02 Okt 2018 10:45

Re: Kinderboekenweek

Susan schreef:
Sookie schreef:
Susan schreef:Y en E vonden op die leeftijd van die boeken met aanwijsplaten leuker dan voorleesboeken.


Welke leeftijd? Van die van mij? Die doet namelijk al een tijd niet meer aan boeken zonder tekst, haha. Hoe meer verhaal hoe beter. Zoekboeken vind ik zelf fantastisch, en vindt hij ook wel oké maar liever iets informatiefs of met een goed verhaal.


Nee, ik reageerde meer op Marin en Cotton, ik weet ook niet hoe oud jouw kind is. Ik heb het over 1-2 jaar.


Oh, haha, dan snap ik hem beter ja! J is ruim 3,5 :wink:
<<

Anoniem284

Bericht 02 Okt 2018 13:41

Re: Kinderboekenweek

Cotton schreef:
Gympie schreef:
Marin schreef:Ik ga dit jaar ook weer een boek kopen met O.
Dit is z'n derde keer, want de eerste keer zat ie nog in m'n buik. Kan je gerust alvast mee beginnen dus Gympie.



Haha! Ok, misschien laat ik me wel verleiden.

Haha gewoon doen. G. vindt voorlezen ook echt leuk!


Ik heb ondertussen al zitten kijken naar prentenboeken. Klopt het dat ze een jaar vooruit lopen? Want ik lees over het Prentenboek van 2019 (Een huis voor Harry), maar op de website van de Kinderboekenweek zie ik het boek van 2018 (Kom erbij). Is die laatste dan achterhaald? Of is dat wel hét kinderprentenboek van deze Kinderboekenweek? Of heeft het een niet met de ander te maken?
<<

Anoniem284

Bericht 02 Okt 2018 13:43

Re: Kinderboekenweek

Oh Huis voor Harry heeft met de Nationale Voorleesdagen te maken zie ik. Twee verschillende dingen/weken dus.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Okt 2018 22:16

Re: Kinderboekenweek

Wij zijn vandaag naar de boekwinkel geweest.

L heeft een boekje van heksje Lilly, wat ze over een tijdje zelf kan lezen. En Kolletje en dirk kom erbij.

Voor F het grote voertuigen boek.

Afbeelding
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Okt 2018 22:35

Re: Kinderboekenweek

Het grote Fiep aanwijsboek is onwijs leuk! F. kan daar nog steeds in zoeken.
⁠♡♡♡
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Okt 2018 11:16

Re: Kinderboekenweek

Bij ons komen ze morgen met Friese boeken langs de deuren. Dan kunnen de meisjes een boek uitzoeken. Als er niks leuks tussen zit dan gaan wij naar de winkel.
2014 2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Okt 2018 12:20

Re: Kinderboekenweek

Oh wat leuk Bosjesvrouw. Lezen jullie veel Fries? Kinderboekjes vind ik nog gaan, maar daarna vind ik het heel snel lastiger worden. Ik heb een tijdje af en toe Tomke voorgelezen aan m'n ernstig meervoudig gehandicapte cliënten, dat vond ik al lastig genoeg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2018 12:30

Re: Kinderboekenweek

Gympie schreef:Oh Huis voor Harry heeft met de Nationale Voorleesdagen te maken zie ik. Twee verschillende dingen/weken dus.


Ja klopt, het zijn twee verschillende dingen. Al vind ik 't gewoon leuk om zo'n mooi prentenboek te kopen dus vandaar dat ik die kocht tijdens de kinderboekenweek.

Maar ik heb bedacht dat hij hét Jip en Janneke boek nog niet eens heeft dus eigenlijk wil ik die kopen voor 'm.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Okt 2018 12:34

Re: Kinderboekenweek

bosjesvrouw schreef:Bij ons komen ze morgen met Friese boeken langs de deuren. Dan kunnen de meisjes een boek uitzoeken. Als er niks leuks tussen zit dan gaan wij naar de winkel.

Leuk! Ik wil alle boekjes van Jentsje voor G.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 04 Okt 2018 19:16

Re: Kinderboekenweek

A heeft een boek van Peppa Pig gekozen. Haha.
En ik heb zelf het boek van Milja Praagman, Kom erbij genomen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2018 19:19

Re: Kinderboekenweek

Marin schreef:Maar ik heb bedacht dat hij hét Jip en Janneke boek nog niet eens heeft dus eigenlijk wil ik die kopen voor 'm.


Nou die hadden ze niet bij de boekhandel en ik weiger het online te bestellen voor kinderboekenweek.
Dus werd het dit boek, vond ik ook erg lief. Jip en Janneke vraag ik wel aan m'n moeder voor kerst, dat is de kersttraditie die we met hem graag voortzetten.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Okt 2018 19:42

Re: Kinderboekenweek

Oh die ziet er mooi uit qua illustraties Marin!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Okt 2018 19:45

Re: Kinderboekenweek

Ziet er inderdaad mooi uit Marin! Ik ga morgenmiddag even met F. naar de boekhandel.
⁠♡♡♡
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 04 Okt 2018 19:51

Re: Kinderboekenweek

Ik heb Ronja de roversdochter besteld!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 04 Okt 2018 20:36

Re: Kinderboekenweek

Cotton schreef:
bosjesvrouw schreef:Bij ons komen ze morgen met Friese boeken langs de deuren. Dan kunnen de meisjes een boek uitzoeken. Als er niks leuks tussen zit dan gaan wij naar de winkel.

Leuk! Ik wil alle boekjes van Jentsje voor G.


Leuk bosjesvrouw! Hier zijn ze volgens mij al een paar jaar niet meer geweest, jammer! De laatste keer heb ik 'Raad eens hoeveel in van je hou' in het Fries gekocht.

De boekjes van Jentsje heb ik ook allemaal, nog van vroeger.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Okt 2018 20:41

Re: Kinderboekenweek

Wij zijn vandaag boeken gaan kopen. Mijn zoon heeft een boek van Geronimo Stilton uitgekozen (een reis door de tijd 10) en mijn dochter heeft 'de waanzinnige boomhut van 78 verdiepingen' gekozen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 04 Okt 2018 20:47

Re: Kinderboekenweek

Ik denk dat ik (voor 5 dec) een boek van Roald Dahl voor H. koop. Bij zijn vader heeft hij 'Sjakie en de chocoladefabriek' en die vindt hij super, ik schat in dat hij Mathilda of de GVR ook heel leuk zal vinden.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Okt 2018 21:35

Re: Kinderboekenweek

Oh ja, bijna alles van Roald Dahl is geweldig!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Okt 2018 22:00

Re: Kinderboekenweek

Roald Dahl boeken zijn leuk, mijn zoon vond vooral 'de fantastische meneer Vos' en 'Joris en de geheimzinnige toverdrank' heel erg leuk.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 04 Okt 2018 23:05

Re: Kinderboekenweek

Ook wij zijn geweest. Dochter heeft gekozen voor: Dagboek van een muts. En zoon voor Blitz! Deel4. (Deel 1t/m3 heeft hij al, en echt een aanrader voor jongens vanaf eind groep3, en groep4)
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers