Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Sep 2018 14:01

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Groot gelijk uffe, nu ff rustig aan voordat je de leuke dingen hebt. Alvast veel plezier, en slaap lekker uit morgrn;)

En ik kan niet meer zeggen dat ik niks gekocht heb voor de baby. Net 3 setjes gekocht :palm: welke maat kopen jullie? Ik durf 50 niet, zoon heeft daar ook weinig in gezeten. En liever wat groter dan te klein, daar groeien ze snel in, of de mouwen wat omslaan..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Sep 2018 18:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ooh leuk Elro! Wat heb je allemaal gekocht? Ben benieuwd.

Ik heb het meeste in 56 gekocht maar het eerste pakje bijv. in 50. Heb van de week nog even F. haar pakje bekeken en dat was ook 50. Qua lengte was dat prima en het was zelfs nog aan de wijde kant. Met de 20 weken echo dat de echoscopist dat het weer een lang en smal meisje zal zijn! Ben benieuwd!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 30 Sep 2018 12:49

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Afbeelding

niet heel veel bijzonders hoor ;)
en normaal ben ik eigenlijk van het roze :love: maar dat krijg ik nog wel gevonden haha. vond dit daarom wel eens wat anders.
nu idd nog kijken of ik kijk of ik iets kan ruilen in maat 50. maar het eerste pakje moet ik nog zoeken;)

hoe was je avond? en het uitslapen??


hier een voldaan babyweekend. de kamer is gepoetst, alleen nog muurstickers er op. en alles wassen en opmaken.
geboortekaartje is uitgezocht :banaan:
dalik nog ff het bevalplan bespreken, maar dat zal veel op die van zoon lijken en die heb ik hier ook thuis
en het geboortebord is al een begin mee gemaakt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem286

Bericht 30 Sep 2018 12:57

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Leuk die setjes Elro, vind dat blauw/geel erg leuk!

Ik heb hier wel een aantal setjes in 50 nu gekocht, S zat ook in 50 en is met 41 weken geboren. Deze baby komt met 39 weken dus ik gok zo dat ze niet enorm zal zijn... maarja, wie weet zit ik er naast.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 30 Sep 2018 19:31

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik vind het superleuk Elro. Ik weet nog dat ik bij F. op een gegeven moment wel klaar was met alleen maar roze.

Wat een vorderingen verder, kamertje en kaartje. Leuk! Ik ga ook maar eens kaartjes kijken.

Ik heb vanmorgen tot 9 uur geslapen. Heerlijk! Nog tot kwart voor 10 op bed gelegen in alle rust.

Daarna lekker met m'n moeder en zusje naar de stad geweest. Op het terras kunnen lunchen en nog even geshopt. Mutsjes voor de baby, rokje voor F. en voor mezelf 2 truien. Goed geslaagd dus.
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 30 Sep 2018 21:33

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Beter nu te grote dingen, en kleinere dingen moeten bijkopen, dan te kleine dingen hebben en grotere moeten kopen..
Blijft sowieso lastig, je weet niet hoe groot de baby is, en hoe de maten vallen.

Uffe, een lekker weekend gehad dus!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Okt 2018 10:18

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dat is sowieso zo Elro! Je hebt tegenwoordig snel genoeg kleine dingen in huis!

Heerlijk weekend inderdaad!

Vandaag weer controle bij de vk. Ben benieuwd hoe mn bloeddruk nu is. Ik voel de baby heel veel draaien in mijn buik, herkennen jullie dat? Voel dan echt het hele kindje verschuiven ipv. dat schoppen allemaal. F. deed dat ook maar pas veel later.

F. heeft vannacht heel goed geslapen in haar grote bed. Ze wilde gisteravond niet gaan liggen, ik ben toen toch naar beneden gegaan met de mededeling mama komt zo nog even kijken. Op de camera zagen we dat ze eieren voor haar geld koos en ging liggen, binnen 2 min. sliep ze. Vanochtend om half 8 heb ik haar wakker gemaakt. Ze zei meteen "ik heb in het grote bed geslapen, mama is heel tots op mij" dat heb ik dus maar even bevestigd!
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 01 Okt 2018 10:44

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Leuk hoor die kleertjes, Elro! En wat een voel is er al weer gedaan.

Ik heb alleen maar kleren ijn maat 56 gekocht/ gemaakt. Hij wordt vrij groot geschat en van maat 50 heb ik nog wel wat kleren liggen. Anders is die maat zo gekocht.

Nee, ik herken het verschuifgevoel niet echt, Uffe. Maar ik moet ook zeggen dat ik sowieso niet zo goed ben in bewegingen herkennen. Ik voel ze natuurlijk wel, maar wat ik nou voel... geen idee!
Fijn dat her slapen in het grote bed vannacht zo goed is gegaan.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 01 Okt 2018 11:39

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja ik herken het wel Uffe! Hier ook constant draaibewegingen. Wel steeds meer schopjes erbij. En dat als je aan je buik voelt, je ineens een hard uitsteeksel voelt. Een been ofzo haha. Blijf die bewegingen altijd apart gevoel vinden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 01 Okt 2018 11:44

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hoe gaat het verder met jou September?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Okt 2018 18:29

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Goed van F uffe!!

Ik voel haar ook veel, idd niet echt schoppen maar meer draaien/bewegen. Maar wat ik soms voel weet ik ook niet. Ik dacht laatst dat ik haar kontje of zo voelde, bleek met de echo dat t een voetje was.. je zou toch zeggen dat ik t na 3 kindjes wel voort zou weten :palm:
Ze doet de bewegingen ook iedere x maar ff. Echt goed op film krijg ik t daar niet voor, dat is wel jammer. Was bij zoon ook niet.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Okt 2018 18:47

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Alles was weer goed bij de vk, bloeddruk weer iets gestegen maar dat is in mijn geval dus alleen maar goed. Voel me ook iets minder vermoeid dus dat kan wel kloppen!

Hier lag de baby precies zoals ik dacht. Hoofdje naar beneden, kont in mn ribben en voeten aan de rechterkant. Kan het dus wel goed voelen zelf dat is wel leuk!

Ik moest me toch al ver vooruit plannen met afspraken maken! We hebben tot 37 weken afspraken staan nu. Met 34 weken de liggingsecho en dan gelijk even de groei checken.

Haha Elro kan nog komen toch, wel fijn dat jullie het herkennen van dat schuiven/draaien. Kan niet zeggen dat ik het prettig vind haha, die schopjes zijn leuker.
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 01 Okt 2018 20:47

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat lief dat je het vraagt Meg!
Het gaat wel goed hier. Moet wel zeggen dat ik net 3 weken vakantie achter de rug heb. Als ik niet hoef tr werken is dat hele spuiten toch beter te handelen. Vandaag weer voor het eerst aan het werk. Was ik een uur te laat met bloedsuiker controleren en vervolgens was die te hoog. Moest ik nog bijspuiten. Blijft toch wel een gedoe, dit combineren met werk waar ik van gesprek naar gesprek ga en best veel haast.
Moet nu nog 8 weken werken. Na vandaag nog 23 dagen. Dat klinkt wel als te doen maar merk wel dat het met de week zwaarder wordt.
Ik lig nu lekker in bed want mijn buik deed wat pijn. Maar goed, werken, boodschappen gedaan, wel in de supermarkt gegeten dus niet gekookt maar daarna wel nog een was aan gezet, bed verschoond,vaatwasser schoongemaakt, wat opgeruimd, samen met dochter gedoucht en die op bed gelegd. En als je dan gaat zitten merk je het. Maar goed, fysiek houd ik het beter uit dan met de zwangerschap van mijn dochter. Toen had ik een krukje nodig in de douche.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Okt 2018 14:20

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Is ook een lastige combi natuurlijk september! Fijn dat het fysiek beter gaat dan bij dochter. Goed dat je lekker in bed bent gaan liggen. Werk je door tot 34 of 36 weken?

Ik ben vanaf gisteravond zo misselijk. Wel gewerkt maar alleen mn lessen gegeven. Net lekker naar huis gegaan. Lig nu op de bank maar even rustig aan doen.
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 02 Okt 2018 14:50

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Tot 34. Langer ga ik echt niet trekken! Jij dan Uffe? Hoe lang moet je nog werken?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Okt 2018 17:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik wil heel graag door tot 36 weken maar als de dagen gaan worden zoals vandaag komt dat echt niet goed! Ik moet nog 2,5 week tot de herfstvakantie en daarna nog 3 weken (als ik het dus vol ga houden!)
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 02 Okt 2018 19:43

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat alles goed was bij de vk, Uffe.
Wel balen dat je weer zo misselijk bent, is het inmiddels al weer een beetje gezakt?
Ik heb er trouwens op zitten letten, en ik voel idd wel onderscheid tussen schoppen en bewegen. Meestal als hij beweegt begin in te praten tegen de baby -wat hij in hemelsnaam aan het doen is- haha. Stom dat dat me niet eerder op gevallen was.

Wat een gedoe met dat spuiten zeg, September. Niet leuk. Heb je nu ook laat van hypo's eigenlijk?
23 dagen werken klinkt idd niet heel veel. Igg iets om af te tellen.

Ik moet morgen naar de gyn en heb een groei-echo. De beentjes zijn in verhouding met het hoofdje en de buik iets kleiner, maar wel ruim binnen de marge. Ik kan me nu dus al helemaal druk maken dat dat verschil nog groter is.
Terwijl als ik er logisch over nadenk... het gaat niet om de verhouding buik-been, maar toch ben ik bang dat we een baby met mini-beentjes krijgen :S

En... morgen gaat onze dochter eindelijk naar haar nieuwe kamer. Er hangt nog geen raamverduistering, maar we hangen er zolang wel een doek voor. Mijn man krijgt het namelijk opeens op zijn heupen dat hij aan de babykamer moet beginnen. Hallelujah.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Okt 2018 20:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn uffe dat alles goed was bij de vk!
Je 5.5 week werken klinkt als niet lang meer.. mar t wordt nu allemaal ook zwaarder..

September, dat klinkt ook wel als een drukke dag! Groot gelijk dat je er vroeg in lag. En ja, soms is t prikken en spuiten niet handig te plannen.

Meg, ik heb morgen ook de groeiecho!! Ik ben vooral benieuwd naar haar buikje..
Haha die man van je is er op tijd bij:p

Hier vandaag een cursusdag, pff veel zitten en luisteren is ook lastig.. ben na se workshops ook gegaan, afsluiting heb ik geskipt, ik wilde naar de bank! (Dat zoontje ondertussen super vervelend wa s door moeheid terwijl vriend aan t koken was was dan weer jammer haha)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 02 Okt 2018 20:21

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hopelijk zijn beide groei-echo's morgen gewoon goed, Elro :)

Oh irritant als je echt aan bankhangen toe bent en je kind vervelend is.
Maar uhm... merken jullie ook dat jullie nu een korter lontje hebben naar je kind(eren) toe? Ik merk dat ik door vermoeidheid (en misschien ook w erl hormonen) sneller ongeduldig ben naar dochter.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Okt 2018 20:34

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha laten we daar van uit gaan meg!

Hm ik heb dat wel eens idd. T weekend bijv. Maar ik denk dat ik sowieso wel eens van die dagen had :palm:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Okt 2018 20:35

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Spannend de groei echo's morgen! Meg zolang het nog in binnen de marges valt zal het wel niet een hele gekke verhouding zijn! Kijken ze vooral naar het buikje als ze zwangerschapssuiker hebt?

Ik heb normaal al moeite met een cursusdag haha, laat staan als ik nu zou moeten! Groot gelijk dat je de afsluiting geskipt hebt!

Dat korte lontje herken ik een beetje. Mijn man is nu "ziek" en dat kan ik echt niet hebben. Stel je niet zo gruwelijk aan man. F. gaat eigenlijk wel goed op het moment, ik vind haar vooral zielig omdat ze snotverkouden is en volgende week geopereerd moet worden.

Ik heb net op Aliexpress dingen gekocht om traktaties te maken voor als de baby geboren is. Eerst een proefset en als het leuk is dan bestel ik er meer om ook op mijn werk te trakteren. Kan ik in mijn verlof vast mooi freubelen, moet ik alleen nog iets verzinnen om in het zakje te doen!
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Okt 2018 20:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh...ik ga trouwens ook wat proefdrukken van geboortekaartjes bestellen denk ik. Heb er 1 gezien die ik heel leuk vind maar die is best prijzig.

Bij F. werkte mijn zwager bij een drukkerij en heeft hij ze kunnen drukken dus hebben we de kaartjes voor inkoopprijs gehad. Ik vind het nu dus al snel duur haha!
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 03 Okt 2018 00:18

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh ja... bij mijn man heb ik ook een veel korter lontje, haha. Dingen als grapjes vallen vaak niet zo goed bij me.

Wat heb je besteld om te maken dan? Ik was ook van plan binnenkort te beginnen. Gewoon een ooievaar knutselen met een doosje rozijntjes op de achterkant.

Kaartjes zijn idd vaak duur. Ik had (en heb nu ook) ze zelf ontworpen en laten drukken, dat viel ook wel mee. Kaartje is al weken af, moet alleen de proefdruk nog steeds laten maken. Ben alleen nog steeds niet uit over de tekst aan de binnenkant.

Pff.. Heb is nu kwart over 1 en ben gewoon wakker. Toen ik net ging plassen, had ik daarna meteen het gevoel weer te moeten. Bang dat ik een blaasontsteking krijg. Vaak kan ik dat wel voorkomen door veel te drinken, dus nu ben ik maar naar beneden gegaan voor een grote kop thee.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Okt 2018 08:01

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Van die zakjes en roze confetti en een sluitzegel waar ik de naam op kan schrijven. Vrij simpel, moet dus alleen nog een doosje rozijntjes o.i.d. in.

Wat irritant van die blaasontsteking, gelukkig heb ik dat nog nooit gehad. Drink ook altijd wel vrij veel. Misschien helpt dat op voorhand haha! Even laten nakijken anders?

Tekst aan de binnenkant is hier ook nog een ding. Bij F. hadden we:
Lief
Klein
Wonder
Bijzonder

Zoiets wil ik graag weer maar dan net anders.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 03 Okt 2018 12:25

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh leik toch, die traktatie? Op die leeftijd zijn de kindjes ook echt nog niet kritisch of iets simpel is of niet.

Wel leuk die woorden op het kaartje, daar valt absoluut een variatie op te maken. Wij hadden alleen: dolblij zijn we met de geboorte van ons meisje. Ik denk dat daar ook een soortgelijks op komt.

Ik geloof dat ik geluk heb gehad en genoeg heb gedronken om de klachten er uit te plassen. Als ik vannacht weer zo'n last heb, dan laat ik het morgenochtend nakijken.

Vanmorgen groei-echo en gyn geweest. Baby is echt flink. Zijn benen zijn gelukkig wat bijgetrokken. Ze heeft het een paar keer extra voor me gemeten, haha. Alleen heb ik ook echt teveel vruchtwater.
Omdat mijn waarden (met name bij de lunch) op of over het randje zitten denkt de gyn toch dat ik binnenkort aan de insuline moet. Baby mag niet meer vruchtwater krijgen en nog groter worden. Even twee weken goed dagcurven maken en dan kijken we verder. Het verbaast me niet, maar bedacht me opeens wel dat de baby er dan al over 7,5 week is.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster