Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2018 13:43

Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Jippie, een eigen topic! Dat betekent dat de dromen langzaam overgaan in concrete plannen. Wij gaan weer naar Amerika en dit keer met z'n drietjes. Ons zoontje is tegen die tijd twee jaar en dus kunnen we makkelijk met hem in de camper, zonder rear-facing car seat rompslomp, maar in een autostoeltje waarbij hij vooruit kan kijken.

Ik heb dit topic ook op het Amerika forum geplaatst waar ik zit, met nog meer gedetailleerde vragen en informatie. De kans is klein dat hier op ' t Yes forum mensen zitten die exact dezelfde trip hebben gedaan, maar er zullen altijd mensen zijn met goede tips voor de regio of voor het reizen met een camper (en een kind). Alles is welkom. :)

We zijn dus van plan een camper trip te maken, iets wat we nog niet eerder hebben gedaan. We hebben ons al flink ingelezen daarover met name over het reizen met een kind, maar het blijft spannend hoe dat zal gaan. We zullen met name voor de campings met wat meer voorzieningen kiezen, full hook ups, speeltuintje/zwembad, maar af en toe een state park lijkt ons ook prachtig. Ook heb ik via de app Harvest Hosts een aantal boerderijen/wijngaarden gevonden waar je gratis (in ruil voor een kleine aankoop) mag overnachten. Erg leuk en goed om de lokale economie te steunen!
De camper huren we in Vancouver, omdat de Canadese camperverhuurders zó veel duidelijker zijn over het vervoeren van kinderen, dat vinden we wel prettig. We kiezen hoogstwaarschijnlijk voor de Adventurer4 van Four Seasons (dochterbedrijf van Fraserway). Een unieke, ruime truckcamper mét doorgang en vier stoelen in de truck, waardoor onze zoon veilig vervoerd kan worden in een autostoel op een normale passagiersstoel. Ook heeft deze achterin een afgesloten kamertje waar hij kan slapen in een campingbedje, wij zullen in de cabover slapen. Zo hebben we toch een ruime camper zonder elke keer de dinette om te moeten bouwen, ideaal.

Afbeelding

Afbeelding

We kiezen voor Washington en Oregon (en dus een klein stukje Canada) omdat we ontzettende foodies zijn en denken dat we hier wel gelukkig worden van de vele wijngaarden, bierbrouwerijen, fruitplukken in de vallei, Dungeness crab en oesters aan de kust, farmers markets en food trucks in de steden. Dat is ook de basis van onze reis. Wij houden hier echt van om zo te reizen en dit gebied lijkt ons daar ook uitermate geschikt voor.

We kiezen deze route met name voor onszelf, omdat wij er graag naar toe willen en we deze regio nog niet gezien hebben, maar ook omdat we grote nationale parken nog niet zien zitten met een peuter die veel in de buggy zit/gedragen zal worden in de draagzak. Echte day hikes zullen we dus niet gaan doen, al zijn makkelijke wandelingen prima. Ons lijkt het op deze manier een mooie mix tussen natuur en urban. We genieten meer van de kleine lokale vondsten dan de enorme toeristische plekken (alhoewel dat af en toe best kan, maar deze regio is al niet enorm toeristisch). Natuurlijk is de route wel enigszins kindvriendelijk gemaakt door steeds korte stukken te rijden, soms langere tussendoor stops (bijv onderweg bij een aquarium/dierenpark) of meerdaagse campingovernachtingen voor de nodige rust. Zo zien we liever twee staten uitgebreid op rustig tempo dan te veel haasten. We hebben 30 dagen de tijd, dus het gaat vast een mooie trip worden.

We gaan in juni, wetende dat het weer nog wisselvallig kan zijn, maar we willen nu toch ook nog echt wel het hoogseizoen vermijden nu we nog geen schoolgaand kind hebben. Mochten er bepaalde wegen of delen van parken dicht zijn, dat is dan maar zo. We zijn toch geen enorme hikers, dus de focus ligt daar toch niet op.

Hieronder de route voor 30 dagen. Nog niet vastgelegd, maar wel al een hoop uitgezocht. Ook nog geen campings gereserveerd, maar een aantal mogelijkheden staan er al bij. Uiteraard zijn suggesties zeer welkom.

Globale planning:

Dag 1: Vlucht naar Vancouver, 's avonds Vancouver Gastown
Dag 2: Fraserway/Four Seasons camper pick up, rijden naar Hope
Dag 3: Hope - Okanagan Valley (Oliver, leuk plaatsje voor onze zoon)
Dag 4: Okanagan Valley - Lake Chelan (wineries)
Dag 5: Lake Chelan - Leavenworth - Mt Rainier NP
Dag 6: Mt Rainier NP - Yakima Valley (wineries)
Dag 7: Yakima Valley - Columbia River Gorge
Dag 8: Multnomah Falls & Vista Point ('s ochtens vroeg), daarna Hood River Fruit Loop
Dag 9: Hood River - Shaniko - Journey Through Time Scenic Byway - John Day Clarno Unit - John Day Painted Hills
Dag 10: Painted Hills - Suttle Lake - Sisters - Bend (Bite of Bend Food Festival)
Dag 11: Bend - Crater Lake
Dag 12: Crater Lake - Bandon
Dag 13: Dagje Bandon
Dag 14: Bandon - Newport (aquarium)
Dag 15: Newport - McMinnville (Willamette Valley wineries)
Dag 16: Woodburn Outlets & wineries
Dag 17: Portland (Farmers market on Saturday)
Dag 18: Portland - Tillamook - Rockaway Beach
Dag 19: Rockaway Beach - Cannon Beach - Elsie - Astoria
Dag 20: Astoria - Olympic NP
Dag 21: Olympic NP, stranden, Hoh Rainforest - Sequim
Dag 22: Sequim - Tacoma - Seattle KOA
Dag 23: Seattle
Dag 24: Seattle
Dag 25: Anacortes voor walvis tour (Island Adventurers kindvriendelijke tour)
Dag 26: Anacortes - Victoria (Vancouver Island) op Canada Day, vuurwerkshow Victoria
Dag 27: Victoria - Tofino
Dag 28: Tofino - Nanaimo ferry terug naar Vancouver via Horseshoe Bay.
Dag 29: Camper inleveren. Vlucht Vancouver - Amsterdam
Dag 30: Aankomst Amsterdam





Na weken puzzelen lijkt dit de meest handige route. Ik vind het erg lastig, omdat we in Oregon en Washington én het binnenland én de kust willen zien zonder hopelijk al te erg te zigzaggen. Dit zijn min of meer de plekken die we willen zien. Als iemand een handigere route heeft wel met min of meer deze plaatsen, dan hoor ik het heel graag. Ik zie het niet meer haha. Ook twijfelen we nog of we inderdaad wel 30 dagen weg gaan, of het niet te lang is met een peuter, of het ons wel bevalt zo lang in een camper. Maar ik zie ook niet goed wáár we dan zouden kunnen schrappen.


Vraag:
- Naar ons idee is het volgende een ideaal schema met een peuter: 's Ochtends rustig ontbijten, spelen op de camping/activiteit in de omgeving. Dan gaan rijden tijdens zijn middagslaapje, ongeveer 2 a 3 uur rijden per dag dus kleine stukjes. Een enkele keer een iets langer stuk, hopelijk gaat dat goed als we het niet te vaak doen. Dan na de middagslaap installeren op nieuwe camping, activiteit in de omgeving en dan 's avonds eten (camping/uiteten) en dan kan hij weer gaan slapen in de camper terwijl wij hopelijk met name buiten kunnen zitten en anders aan de dinette. Zijn er mensen die dit ook zo hebben gedaan? Of een ander ritme aangehouden? Wat werkt goed?

En zijn er nog andere tips over deze regio of manier van reizen? Volgens mij zijn er iig wel wat mensen daar in de buurt geweest.

Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door Marin op 22 Feb 2019 15:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 01 Okt 2018 13:59

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Geen tips, maar Marin van super gaaf dat jullie dit gaan doen! Heb even snel in je roadbook gekeken en wat heb je dat super leuk gedaan zeg! Dat is natuurlijk al een groot deel van de voorpret! :thumbup:
Ik wil je nog veel (voor)pret toewensen!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 01 Okt 2018 14:11

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Watttt een toffe reis. Ik ben jaloers! Je roadbook is ook fantastisch. Mag ik hem opslaan?
Enige wat ik me wel afvraag of het niet te ambitieus is met bijna elke dag verkassen. Nu rijd je steeds kleine stukjes per dag dus op zich te overzien maar ik vraag me af of je niet beter dan ergens een nacht langer kunt blijven en dan iets langer in 1x rijden. Je moet (ook al zit je in een camper) toch steeds best wel weer wat reisklaar maken enzo. Ik denk dat het minder gedoe is om je reisdagen te beperken, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk!
<<

Anoniem284

Bericht 01 Okt 2018 14:12

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Geen tips, maar even je roadbook bekeken en ziet er gaaf uit!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2018 14:22

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Harrison schreef:Watttt een toffe reis. Ik ben jaloers! Je roadbook is ook fantastisch. Mag ik hem opslaan?
Enige wat ik me wel afvraag of het niet te ambitieus is met bijna elke dag verkassen. Nu rijd je steeds kleine stukjes per dag dus op zich te overzien maar ik vraag me af of je niet beter dan ergens een nacht langer kunt blijven en dan iets langer in 1x rijden. Je moet (ook al zit je in een camper) toch steeds best wel weer wat reisklaar maken enzo. Ik denk dat het minder gedoe is om je reisdagen te beperken, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk!



Thanks! En ja natuurlijk mag je 't opslaan. Ik haal de link hier ooit wel weer weg ivm reisdata denk ik, en ik weet niet hoe het werkt als ik aanpassingen maak of je die daarna dan ook nog ziet maar gebruik 't gerust als inspiratie voor ooit.

En ja wat jij zegt twijfelen wij ook erg aan. We hebben 30 dagen de tijd voor 2 staten (plus stukje Canada) dus je zou zeggen dat dat genoeg is en je geen grote interstates hoeft af te blazen (dat is niet echt mijn manier van reizen, liever de kleinere plaatsjes in minder staten) maar dan nóg vind ik het inderdaad vrij veel rijden. Zo lastig inschatten hoe dat zal zijn met onze zoon. En meerdere nachten op één camping staan en vanuit daar day trips is ook niet écht handig met een camper, dan moet je je toch weer loskoppelen. Of dat echt prettiger is weet ik ook niet goed. Je maakt toch al gauw een rondreis ipv vanuit drie punten day trips maken (zoals ik bijv in een agriturismo in Toscane wel zou doen). Op sommige plekken slapen we wel twee nachten misschien.
We willen toch nog wel kritisch kijken naar de route of we écht niet onze darlings kunnen killen en wat we kunnen schrappen evt maar zo lastig. Sommige dingen zijn ook exact zo gepland op bepaalde data (food festival, farmers market, national holiday), lekkere puzzel. Maar ik geef je gelijk hoor, ik vind het ook echt lastig inschatten hoe we dat ervaren, (bijna) elke dag rijden. (wel tijdens z'n slaapje dan hopelijk met name).
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 01 Okt 2018 14:34

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Hmm ja dat is natuurlijk ook wel weer zo, je hebt geen ander vervoersmiddel. Deze keer zaten we inderdaad steeds meerdere nachten op één plek en vanuit daar daytrips. Maar ik weet nog van onze laatste keer Zuid-Afrika dat ik het toch wel wat gehaast vond dat we steeds na 1 (of soms 2) nachten weer door moesten. Het is ook leuk om echt een beetje meer te kunnen zien dan alleen even snel de (toeristische) highlights. Maar snap je overwegingen dus heel goed.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 01 Okt 2018 14:54

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Wat een gave reis! :love:
Hope vond ik een heel leuk plaatsje :)
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem252

Bericht 01 Okt 2018 14:58

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Heeeel leuk die reis zeg, wat heb je al super veel uitgezocht!
Wij willen met M in juni volgend jaar ook die kant op. Rondje Vancouver - Calgary. Maar hebben nog helemaal niets geregeld of bedacht.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2018 15:01

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Hee wat cool AM! Hoe oud zal ze dan zijn? Willen jullie met de auto of een camper?
Calgary (en meer van West Canada) slaan we voor nu even over al zou ik dat ook erg graag willen zien. Bewaren we voor een volgende keer :angel:.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 01 Okt 2018 15:05

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

1,5 is ze dan! Ik denk dat we kiezen voor een SUV met bungalows / appartementen. Net wat meer vrijheid dan. Vorige usa reizen deden we vaak motels. En camper lijkt me zon gevaarte om in te rijden :P.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2018 15:10

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Leuk! Ja aan de ene kant meer vrijheid, aan de andere kant meer beperking omdat je 's avonds dan op de kamer moet zitten als ze slaapt. Tenzij je het slim uitzoekt inderdaad qua appartementen, dat zou ik dan van te voren wel regelen inderdaad. Dat is ook één van de redenen dat wij nu met een camper gaan, dat je niet s avonds alleen maar op de hotelkamer stil zit te doen. Natuurlijk zijn er met een camper ook nadelen en 't is maar even kijken hoe 't gaat, maar hopelijk gaat dat goed. Vind 't wel heul spannend hoor.
Ik wil/ga zelf ook in dat ding rijden, van 9 meter lang!

Oh ja en ga even goed na of ze voorwaarts vervoerd mag worden in Canada. In Oregon en Washington is 't verplicht achterwaarts tot hun tweede, wat in een camper echt onmogelijk is. Auto zal al makkelijker zijn. Maar dat zijn zeker overwegingen die we mee hebben genomen.

Chava, grappig dat je uitgerekend zo'n klein plaatsje als Hope kent. Daar willen we onze eerste nacht (op airport hotel na) slapen, even alles installeren.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Okt 2018 15:21

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

2 a 3 uurtjes per dag rijden met een kind van 2 is prima te doen. Zeker als hij makkelijk in slaap valt. Ik zou dan ook na de lunch gaan rijden.
Zoals ik al vertelde laatst hebben wij dit afgelopen zomer ook gedaan. Na 3 dagen begon T wat tegen de sputteren. Niet in camper rijden, buiten spelen..
Maar wij reden sommige dagen wel 6 uur dus dat snap ik wel.
Wij hadden fietsen mee om plaatsjes te bezoeken want zo’n camper parkeer je niet even op een gewone parkeerplaats.
In Frankrijk deden wij dit bijv. Alleen op een intermarche te bezoeken.
Overigens zou ik zelf niet iedere dag willen rijden maar om de 3 dagen misschien een rustdag?
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2018 16:11

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Oh ja jullie hebben natuurlijk ervaring met dezelfde leeftijd in een camper. Lastig he, ook begrijpelijk als ze niet elke dag zo'n stuk willen rijden. Slim van de fietsen, dat is voor ons niet echt een optie maar in jullie geval snap ik dat heel goed. Ik denk dat Noord Amerika ook een stuk meer is ingesteld in dat soort grote voertuigen. Wat ik uit eigen ervaring weet wel iig.

Langer dan 30 dagen wil m'n man écht niet weg van z'n werk en dat hoeft van mij ook niet echt. Dus dan misschien idd toch nog ergens wat schrappen.

De campings in de Nationale Parken willen we iig vastleggen omdat die nogal populair kunnen zijn. De rest kunnen we evt wel nog omgooien als blijkt dat de reis toch anders verloopt. Al neig ik wel 't meest naar alles van te voren boeken. Ik vind de voorpret leuk en zeker met een klein kind lijkt het me ook wel fijn om te weten waar je 's avonds slaapt. Zolang je iig maar flexibel genoeg blijft om t schema om te gooien als het toch even anders lijkt te lopen.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 01 Okt 2018 16:12

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Gaaf Marin!!! Ik heb twee grote reizen gemaakt wel zonder kind. Het is soms gewoon fijn om wat rustige dagen te hebben zonder al teveel gereis denk ik. Vaak word je moe van al dat gereis van hot naar her. Zo'n grote reis kost gewoon energie ook omdat jullie een enorm gevaarte moeten besturen en veilig van a naar b moeten brengen in een vreemd land waar de wegen echt niet altijd vlak zullen zijn. Dit is gewoon vermoeiend. Ik denk dat het best ambitieus is jullie planning maar ik ken jullie verder natuurlijk niet. Blijven jullie ook ergens langer dan een dag? Het zou me niks verbazen dat de vermoeidheid in het midden van de reis toeslaat ook omdat jullie zoon mee is. En het dan zonde is dat je misschien minder mee krijgt omdat de planning zo vol is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Okt 2018 16:14

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Wauw gaaf en avontuurlijk plan! Ik zou misschien niet te strak aan je planning houden. Niet te vergelijken, maar voor onze reis naar Thailand hadden we globaal bedacht wat we wilden en uiteindelijk bleven we op sommige plekken langer en op andere plekken korter.

Ik denk dat als je ook een beetje een vast ritme aanhoudt het voor O ook wel makkelijker wordt. Mijn voorkeur zou ook zijn dat ie niet elke dag zijn middag slaap al rijdend doet maar dus ook gewoon af en toe in een bedje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2018 18:47

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Ja ik denk dat we daarin inderdaad een bepaalde flexibiliteit moeten houden. Dat geeft ook niet, dat is ook reizen. En als blijkt dat hij beter gedijt op een ander ritme kunnen we ons daar op aanpassen natuurlijk. Dat merken we tzt wel.

Fantine, ja hier en daar willen we wel twee daagjes blijven.
Let's discover the world together.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Okt 2018 19:08

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Geen tips, maar ik wil wel even zeggen: heel erg gaaf zeg!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Okt 2018 20:54

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Klinkt als een gave reis zeg! Op het eerste oog zou ik ook denken wat meer rustpunten onderweg inbouwen (misschien kun je ook wel dan gewoon de omgeving op een andere manier verkennen, bijvoorbeeld korte wandelingen of zo, zodat je niet met de camper weg hoeft) en ik vraag me af of je ook niet de reistijden zoals aangegeven door Google maps wat ruimer moet nemen omdat ik aanneem dat je met een camper wat langzamer rijdt dan met een auto.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2018 21:08

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Ja er schijnt zeker wel tijd bij te komen (wisselend van 10 tot 20 procent heb ik wel gehoord). En er is maar één echte interstate (grote snelweg) door Oregon, de rest zijn (vaak nog wel tweebaans) highways. Dat helpt natuurlijk ook niet mee (al schijn je er prima met campers te kunnen rijden hoor maar het gaat gewoon niet zo snel, 't is geen Deutsche autobahn zullen we maar zeggen). Maar dat hoeft ook niet, dat is de charme ook van zo'n trip. Normaliter met z'n tweetjes gaan we ook altijd graag een stuk rijden en her en der stoppen op reis, zo hebben we al geweldige trips door de US gemaakt. Alleen met een kindje is het natuurlijk wel anders, maar we zullen zien hoe het gaat.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Okt 2018 19:23

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Moet je alles boeken dan? Of kun je ook ook op camperplekken staan?
Wij stonden ook af en toe zonder stroomkabel maar met de zonnepanelen in combi met de huishoudaccu ging dat prima.
Boiler en koelkast was op gas. Water tanken en vuil water storten kon ook overal.

Als het mooi weer is ben je wel iedere keer dingen uit de camper aan te halen. Stoeltjes en tafel.
In ons geval op zwarte grond ook een grondzeil en af en toe de luifel. Met als gevolg dat ik iedere dag rijden wel een gedoe vond. Maar jullie camper is wel groter natuurlijk. Dus kan kun je beter binnen leven.
2016
<<

Anoniem249

Bericht 02 Okt 2018 19:35

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Wij hebben onlangs met de camper door Amerika gereden. Als je 3 uur moet rijden, rijd je niet echt 3 uur. Je hebt tank stops, plas stops, uitzicht stops, hé een mini golf baan stops etc. Daarnaast moet je ook nog boodschappen doen, dat klinkt heel simpel maar soms is de dichtstbijzijnde supermarkt 40 min rijden.
Ik zou vaker dagen inbouwen waar je gewoon een dagje op de camping verblijft zodat je wat kan uitrusten en spontane dingen kan doen die je onderweg tegenkomt. Anders heb je het gevoel dat je elke dag weer "moet".
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Okt 2018 19:42

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Ja en zo duurt 300km dan al snel 5 uur haha. Zo ging het bij ons wel iig. Maar dat was geen Amerika.. dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar inderdaad tanken enzo kost ook veel tijd.
2016
<<

Anoniem249

Bericht 02 Okt 2018 19:43

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Ja want dan stop je om te tanken, oh nou doe eigenlijk ook maar een koffietje. Raak je aan de praat met iemand, want Amerikanen houden van een kletspraatje (en ik ook). Is het zo weer een half uur later.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2018 19:55

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Ja dat is juist ook leuk vind ik. Zo reizen wij ook graag. Even ergens wat eten, stoppen, hee wat leuk een brouwerij/landwinkel/fruitgaard. Dat is júist wat we graag willen. Daarom rijden we geen interstate maar de local highways. Sommige mensen rijden acht uur per dag maar dat zien we dan weer niet zitten, maar met 3 uur (wat dan misschien 4 uur wordt en evt nog een grotere lunch stop er tussen) moet het toch wel lukken? Ik zie dat op zich wel zitten hoor, ook met een kind. Ik denk als je daar geen zin in hebt, je niet aan zo'n soort reis moet beginnen. :angel:


Quote van Salome (kan niet quoten)Of kun je ook ook op camperplekken staan?

Ik snapte deze zin niet helemaal, maar ik denk dat je bedoelt of je ook op de bonnefooi kan reizen en maar ergens gaan staan als je dat wilt? Ja, dat kan, mits het op een camping is. Je mag niet zomaar wildkamperen in Amerika (wel boondocken op bijv een Walmart parkeerterrein maar dat lijkt me erg ongezellig). Je hebt volledige RV parken met full hook ups (dus alle elektriciteit en water aansluitingen en dump stations enzo) en state parks waar je 'gewoon' mag gaan staan zonder aansluiting. Zo'n camper houdt het wel een paar dagen vol zonder hook up, dus je kunt prima een paar state parks pakken. Dat lijkt me prachtig, zo tussen de bossen of aan de oceaan kamperen (ik heb wel eens in een tent óp het strand in California geslapen, dat was een fantastische ervaring).

En ja dat elke dag in- en uitpakken hoort er ook wel een beetje bij denk ik. Wat ik net al zei, als je daar geen zin in hebt, denk ik niet dat je zoiets moet gaan doen. Anderzijds hoef je je koffer maar éénmalig uit te pakken. En met dit type camper hoef je iig niet de dinette elke keer om te bouwen omdat het autostoeltje van onze zoon gewoon praktisch en veilig op een normale autostoel staat. En als het dan slecht weer is, kunnen wij iig binnen zitten aan de dinette terwijl zoontje slaapt (met een vouwdeur er tussen, echt lawaaierig kan het niet worden, maar lijkt me prima gaan verder).
Elke plek heeft wel een picknicktafel maar we kunnen ook gewoon campingstoeltjes huren/kopen en ja die moet je dan elke keer in- en uitpakken maar dat zie ik zelf denk ik niet echt als een issue.

Claire, ja zo leuk dat het jullie goed bevallen is.
Ik vind het wel lastig hoor, want meer rustdagen inbouwen betekent wel echt locaties schrappen.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Okt 2018 20:05

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Frankrijk heeft speciale camperplekken waar je gratis kunt staan. Dat is dus buiten een camping.
Dat zal Amerika wel niet kennen.

Wij hoefden de camper ook niet om te bouwen. Wij sliepen ook bovenin en T achter het gordijntje achterin.
Met het geluid ging dit ook prima. We lieten hem in de avond wel doorlopen tot hij omviel haha
Zijn autostoeltje stond aan de tafel op het bankje maar die gebruikten we als kinderstoel in het zitje,
2016
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers