Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

<<

Poppedopje

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 19 Aug 2018 19:03

Bericht 29 Sep 2018 16:57

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Sophie wat leuk, een zoon!

Ik heb net bij Prenatal (in de mama mazzel dagen) nog wat jurkjes gescoord. Over de saleprijs ging OOK nog de 20% mama mazzeldagen korting heen. Dus de jurkjes (12 euro, 10 euro en 25 euro) werden heel goedkoop ineens :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Sep 2018 20:04

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat leuk een jongetje Sophie!

Fijn Pop dat je geslaagd bent! En fijn dat de Nipt goed was.

Knap dat je vertrouwen hebt Cactus, fijn!

V heeft idd al veel gezien! Ben benieuwd hoe het vliegen zal gaan. Ze in namelijk nog geen minuut op schoot zitten...Dus dat wordt wat!

Thanks exo!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Butterfly

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 19 Jul 2018 16:54

Bericht 30 Sep 2018 13:15

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat leuk, allemaal jongens! Wij konden het helaas niet zien afgelopen echo, hij/zij was veel te druk! Nu maar wachten tot de 20 weken echo. Wil iedereen trouwens weten wat het wordt?
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 30 Sep 2018 13:24

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Jip, wat leuk!! Gefeliciteerd en een voorspoedige zwangerschap gewenst.
10-08-2017 ♥
<<

Nijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 09 Aug 2018 09:33

Bericht 30 Sep 2018 13:42

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat leuk een jongetje SohieZMY! Wij moeten nog even geduld hebben, ik heb er zelf geen enkel idee over.

Mooie reis die jullie gaan maken Jip!

Poppedopje, wat fijn en goede nipt uitslag!

Cactus, hier weten mijn collega's het inmiddels ook, leuke reacties gehad. Ervaar je veel onzekerheid in deze zwangerschap ivm jullie vorige zwangerschap?

Hebben jullie al iets voor de baby gekocht? Ik heb al een aantal keer iets in mijn handen gestaan maar uiteindelijk niks gekocht, voelt toch als een soort van drempel ofzo. Voor de rest gaat het hier zijn gangetje, niet echt iets te melden haha.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 30 Sep 2018 13:51

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ohh jammer butterfly, nu moet je nog langer nieuwsgierig zijn haha. Heb je voorgevoel?

Ik had echt voorgevoel van een meisje trouwens, zegt dus niks haha.

Ik heb nog niks gekocht ook.
Wil nu wel binnenkort iets gaan kopen, maar herken t gevoel van drempel wel :D
<<

Butterfly

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 19 Jul 2018 16:54

Bericht 30 Sep 2018 15:00

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Haha jaa lastig! Maar ik denk een jongen haha, misschien is dit wel de topic van de jongens :p

Ik heb ook nog niks gekocht, wel al dingen gekregen. Wil eerst wachten tot 20 weken echo, dan is vind ik het wel tijd. En juist leuk om kleertjes te kopen voor het geslacht.

Volgende week trouwens misschien wel naar het wolkenfestival, als ik dan wat leuks zie koop ik het wel.
Laatst gewijzigd door Butterfly op 30 Sep 2018 15:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Poppedopje

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 19 Aug 2018 19:03

Bericht 30 Sep 2018 15:08

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik denk dat wij ook een meisje krijgen. Maar dat is nergens op gebaseerd :)
<<

Anoniem284

Bericht 30 Sep 2018 15:44

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Leuk Sophie! Ik denk ook een jongetje, maar inderdaad nergens op gebaseerd.

Ik heb gesport vandaag, meiden! Dat was even een paar weken geleden. De misselijkheid is een stuk minder aanwezig, super fijn. Wel nog moe, maar ik slaap lekker veel. Hopelijk kan ik het topic nu ook wat beter bijhouden.

Spullen heb ik nog niet gekocht trouwens. Zou niet weten wat ik nu moet kopen. Maar misschien loop ik eens tegen iets aan. Wel al een rammelaar en knuffeldoekje gekregen. We verhuizen binnenkort, dus ik verzamel nu alles in een verhuisdoos. Als we verhuisd zijn, ga ik ook van die leuke babyboxen scoren.

Zien jullie al iets aan jullie lichaam? Ik zie net boven mijn onderbroekrand een kleine bolling verschijnen en mijn borsten worden ronder/groter.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Sep 2018 15:56

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik heb niet echt een voorgevoel, maar ik zou eerst een jongetje wel leuk vinden. Mijn vriend denkt dat hij in een vrouwenhuishouden terecht gaat komen.

Wij hebben de babykamer dus al gekocht omdat we dat nu handig vonden ivm verhuizing. Maar verder niks gekocht, zal ook nog wel even duren. Ik ervaar daarvoor geen drempel, maar ik hou gewoon niet zo van shoppen.

Nou gympie ik groei(de) dus best wel snel. Vorige week al voor het eerst de vraag gehad of het geen tweeling is :wtf:. Echt zo jammer dat mensen dat blijkbaar een grappige opmerking vinden. Wel het idee dat het groeien nu even niet zó snel meer gaat, of ik ben er zelf al aan gewend.
<<

Nijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 09 Aug 2018 09:33

Bericht 30 Sep 2018 15:59

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Die opmerkingen over je buik blijven altijd bijzonder. Alsof mensen er altijd iets van moeten vinden. Zowel bij een grote als een kleine buik. Niet leuk is dat!

Bij mij begint er ook al wat te ontstaan. Al lijkt het als ik zit nog steeds op een vetrol haha.
<<

Anoniem284

Bericht 30 Sep 2018 18:09

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Sowieso verbaas ik me, over opmerkingen gesproken, vaker over wat mensen zeggen. Ik heb de zwangerschap nog niet veel mensen verteld, maar heb al 2 keer de vraag gekregen of het gepland was? Ik vind dat wel een bijzondere vraag. Of ben ik dan een zeur, haha.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Sep 2018 18:22

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh Gympie die vraag heb ik ook al meerdere keren gehoord! Vind ik ook verbazingwekkend. Vooral van mensen die geen naaste familie of vrienden zijn, vind ik die vraag ook erg storend.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Sep 2018 18:32

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gezien wat we bewaard hebben zou nog een meisje wel handig zijn.

Oh ja die buik opmerkingen.. Ik had bij mijn vorige zwangerschap een kleine buik. Heb daar ook zoveel commentaar op gehad. Ik vond het soms best lastig om het langs me heen te laten gaan. De verloskundige maakte zich geen zorgen, dus dan was het wel goed.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Els

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 24 Sep 2018 12:09

Bericht 30 Sep 2018 18:50

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik heb in mijn vorige zwangerschappen gelukkig niet echt opmerkingen gehad over mijn buik. Nu weet uiteraard nog niemand het, maar ik draag maar lekker veel wijd spul. Voor mijn gevoel kunnen mensen nu al iets zien met strakke shirts. M’n buik is enorm opgezet. Heb ook verschrikkelijk last van mijn darmen.

De vraag of het gepland was, verwacht ik hier nog wel te krijgen. Ik weet niet of iedereen weet dat wij graag een derde wilden. Ben benieuwd. Wel een stomme vraag vind ik het trouwens, wat heeft het voor meerwaarde te weten?

Ik wil het trouwens dit keer wel graag weten of we een jongen of meisje krijgen. Man staat er nog niet helemaal achter. Gelukkig heb ik nog even om hem over te halen :wink: . De vorige keren wisten we het dus niet.

Ik ben bang dat ik hier de komende tijd vooral ga meelezen en af en toe eens kort antwoorden, want de misselijkheid is toegeslagen. Jaks. En net als bij mijn vorige zwangerschappen is het niet alleen in de ochtend, maar echt de hele dag. Vandaag al een paar keer kokhalzend boven de wc gehangen.
<<

Anoniem284

Bericht 30 Sep 2018 19:33

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh bah, sterkte Els.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Sep 2018 19:35

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Balen els!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 30 Sep 2018 19:48

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat jammer Butterfly dat jullie het geslacht niet konden zien. Wij willen het ook weten! Mijn vriend denkt een meisje, ik een jongen!

Nijn, ik voel niet echt onzekerheid. Ben vooral heel terughoudend, durf niet over de toekomst na te denken. Soms zie ik ons met een baby in de armen, om vervolgens ons weer op de begraafplaats te zien. Ik heb dan ook nog niks gekocht, wacht zeker tot na de 20 weken.

Ik groei al snel, maar heb er gelukkig nog geen opmerkingen over gehad. Ook geen rare of stomme vragen. Ben wel bang voor opmerking over dat ze het te snel vinden. Nog niet gehad gelukkig.

Getsie Els, dat is heel naar. Bij mij gaat het nu beter, maar ben ook hele dagen misselijk geweest. Niks aan. Blijven eten hielp bij mij. Je zou toch denken dat je lichaam er naar eerdere zwangerschappen al gewend aan is ofzo.

Joey, wat fijn dat je weer de energie hebt om te sporten.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 01 Okt 2018 08:01

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat leuk, al drie jongens in het topic! Butterfly, jammer dat het bij jullie niet te zien was. Knap dat je je geduld nog kunt bewaren tot de 20 weken echo :)

Els, wat naar die misselijkheid! Heb je er (al) medicatie voor? Of tijdens de vorige zwangerschappen gebruikt?

Cactus, heel begrijpelijk dat je gedachten alle kanten op schieten. Krijg je ook extra echo's of controles?

Gympie, hier ook al een paar keer de vraag of het gepland was. Ik zou dat zelf nooit durven vragen, weet ook echt niet hoe ik daar op moet reageren. Reageer voornamelijk heel geprikkeld als mensen daarover beginnen :laughcry:

Nijn, ik heb nog niks gekocht voor de baby. Denk na de geslachtsbepaling, of na de 20-weken echo. Als het een meisje is hebben we eigenlijk alles al dus dan valt er niet heel veel te shoppen, haha.

Poppedopje, goed geslaagd bij de Prenatal! Ik heb de mazzeldagen gemist helaas :(

Jip, wat gaaf naar Zuid-Afrika! Ik ben heel benieuwd hoe jullie het vinden. Wij willen ook weer gaan reizen met de kinderen, tot nu toe alleen de VS gehad maar Zuid-Afrika lijkt me zo mooi.

Wij hebben zaterdag weer een echo laten maken. Er was nog een plekje vrij dus hebben een pretecho geboekt, konden onze dochters mee. Die vonden het helemaal geweldig, en zelf ook zo fijn om te zien dat de kleine goed groeit en lekker beweegt!
2014 2016 2019
<<

Anoniem284

Bericht 01 Okt 2018 08:04

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Leuk, zo'n pretecho tussendoor!
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 01 Okt 2018 09:53

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wat leuk Mikado, een pretecho!! Altijd fijn om even te kunnen spieken.

Ik krijg idd meer controled en echo's. Vrijdag de termijnecho en dan zal ik wel horen hoevaak ik langs moet komen. Iig na de 20 weken echo elke 4 weken een goeiecho. Zit er zelf aan te denken toch ook nog de verloskundige in te schakelen voor tussendoor. Zij heeft mij ook heel erg gesteund bij N. Isala is wat verder rijden en dan is de vk in de buurt wel fijn. Even overleggen met de arts. Ik houd m'n bloeddruk zelf ook in de gaten.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Butterfly

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 19 Jul 2018 16:54

Bericht 01 Okt 2018 16:16

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Spannend hoor cactus allemaal. Zou idd wel handig zijn als je bij je vk terecht kunt! Ik zou het trouwens echt raar vinden als mensen tegen je zouden zeggen dat ze het te snel vinden, want daar kan toch niemand over oordelen, dat ligt voor iedereen anders.
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Okt 2018 11:47

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Isolt schreef:Jip, wat leuk!! Gefeliciteerd en een voorspoedige zwangerschap gewenst.


Dank je wel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Okt 2018 11:52

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Cactus, Die extra controles herken ik van mijn schoonzus. Zij hebben met 24 weken zwangerschap hun kindje verloren. Bij de tweede zwangerschap had ze ook heel veel extra controles. Aan de ene kant fijn dat ze vaak konden kijken, maar echt genieten kon ze pas vanaf week 30 geloof ik.

Mikado, boek je zo'n extra echo bij je eigen verloskundige of elders? Over ruim 2 weken hebben wij de geslachtsbepalende (pret) echo. Spannend wel! Dit is ook onze laatste verre reis hoor. Na Thailand zouden we niet meer gaan. Maar nu is het een kado van mijn moeder, dus daar zeg je ook geen nee op ;-) Ben wel al zo langzamerhand aan het kijken naar kleine cadeautjes voor in het vliegtuig. V. heeft geen zitvlees, dus we zullen heel wat uit de kast moeten halen denk ik. Maar ze is verder wel makkelijk, dus het zal ook wel weer mee vallen. Als de kinderen groter zijn dan gaan we wel weer verder reizen. Eerst ook maar weer een aantal jaren sparen ;-)

Ik weet niet meer wie het vroeg: ik heb ook nog niks voor deze baby gekocht. Misschien na de geslachtsecho. Wel al leuke patroontjes gezien om te gaan naaien.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 04 Okt 2018 08:03

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Cactus, succes alvast met de echo morgen! Ik snap het, bij een slechte uitslag wil je dat toch zo vroeg mogelijk weten.

Poppedopje, dat is lekker winkelen zo! Ik heb ook nog in de Prenatal gestaan, was blij dat ik weer buiten was met die drukte haha.

Butterfly, jullie kleintje houdt jullie nog even in spanning of het een jongen of meisje wordt dus! Wij willen het pas bij de geboorte weten, bij zowel zoon als dochter wist ik het wel al vroeg in de zwangerschap.

Nijn, ik herken die drempel ook wel. Ik heb ook al meerdere keren leuke kleertjes zien hangen. Denk dat ik na de 20 weken echo kleertjes ga kopen.

Gympie, lekker hoor weer eens sporten! Ook hier is buikje wel al aanwezig, maar dat was al vrij vroeg. Ik vind dat trouwens ook een domme vraag hoor of het wel gepland is.. alsof je er niet klaar voor bent ofzo?

Joey, idd een beetje rare reactie. Sommige mensen hebben altijd wel iets op of aan te merken op je buik.

Els, sterkte met de misselijkheid!

Mikado, leuk zo'n extra echo! Je kunt zo'n kleintje niet vaak genoeg zien hè.

Ik verbaas me er weer over hoe snel de weken voorbij gaan! Zo lang leek het te duren tot ik de 12 weken eens passeerde, zo snel gaat de tijd nu. Alweer de 15 weken voorbij... Opzich niet erg natuurlijk, want ik kan niet wachten om weer zo'n klein hummeltje op mijn buik te hebben liggen. Maar we moeten nog een hele badkamer verbouwen en dat geeft wel wat stress.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers