Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Sep 2018 12:04

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik moet ook steeds denken aan die leidster, hoe die voor het leven getekend is. God, ik zou niet weten hoe ik hiermee zou kunnen en moeten leven, ook al kon ze er waarschijnlijk niks aan doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 26 Sep 2018 12:18

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik zou het werk niet meer kunnen doen, ik denk eigenlijk ook niet dat -zelfs al zou ze het nog kunnen, lichamelijk, straks- ze ooit nog in de kinderopvang aan de slag zou willen. Ik zou zelfs nooit meer een baan willen hebben waarbij Ik op welke manier dan ook verantwoordelijk zou zijn voor een ander. Sterker nog, ik had het hier afgelopen vrijdag nog met een ouder en een collega over, ik denk dat ik er nooit mee zou kunnen leven en ik liever gewoon op slag dood was geweest, als ik in haar schoenen stond.
<<

Patsy

Bericht 26 Sep 2018 12:30

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Volgens mij komt die vrouw hier nooit meer overheen idd. Wat zal ze zich (hoewel zij hier niks aan kon doen!!) schuldig voelen.

Onze gastouder zei altijd zo mooi dat ze het zo waardeert dat ouders hun kostbaarste bezit aan haar toevertrouwen. En zo is het maar net.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 26 Sep 2018 12:31

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Eens met Marsy en Maple. Hoe, maar dan echt hóe, geef je dit een plekje. Ik zou geloof ik alleen maar bezig zijn met 'had ik maar dit, had ik maar dat'. Wat een onmogelijk schuldgevoel moet die leidster de rest van haar leven met zich mee dragen.

Maar ook dat overlevende meisje, met haar 11 jaar de oudste. Ik geloof dat ik me onwijs schuldig zou voelen dat ik mijn zusjes niet heb kunnen redden als grote zus zijnde.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem247

Bericht 26 Sep 2018 14:30

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik las net tussen de reacties door op FB dat de leidster vier maanden zwanger was en het baby’tje het niet heeft overleefd. Dus eigenlijk zijn er niet vier maar vijf kindjes die zijn omgekomen. Ook stond erbij dat ze geen benen meer had. Zo triest allemaal. Iedere keer als er een foto voorbij komt krijg ik gewoon steeds zo’n naar gevoel. Alle betrokkenen zijn gewoon voor het leven getekend.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 26 Sep 2018 14:49

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Over die leidster doen inmiddels de raarste overdreven verhalen de rondte. Mijn collega kent via via haar en gelukkig is het minder ernstig, maar evengoed nog erg dan al die verhalden. Haar pink is eraf en ze heeft een gebroken kaak en is niet zwanger.
<<

Anoniem248

Bericht 26 Sep 2018 14:50

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Want via via is uiteraard wél een betrouwbare bron.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 26 Sep 2018 14:58

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Als het een nicht van haar vriendin is dan lijkt het mij van wel. Die verhalen die de rondte gaan komt voornamelijk door een ooggetuige die beweerde een been in de lucht hebben zien vliegen. Dat zou ook een kinderbeen of kind iets anders geweest kunnen zijn. Iets goed waarnemen met zo'n snelheid is lastig lijkt mij.

Vergeet daarnaast niet de kracht van media, die snel verhalen uitvergroot etc... Waardoor geruchten al snel als feiten worden aangezien.
<<

Anoniem248

Bericht 26 Sep 2018 15:02

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ja, kan best zijn, maar sorry met dit soort uitspraken in dit topic kan niemand iets. Net zoals niemand iets met de andere geruchten kan die hier staan. Hoe graag ik ook mag hopen dat jij het bij het rechte eind hebt: ook jij hebt het via via en kan het evengoed mis hebben. Ik wil je best geloven, graag zelfs, maar ik vind het vooral een beetje interessant doenerij, maar dat komt vooral ook wel door de manier waarop je het brengt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 26 Sep 2018 15:12

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Totaal niet interessantdoenerij. Ik werk in de buurt van het ongeluk (is nog geen 2 km hier vandaan). De kans is dan toch groter dat iemand al dan niet via via een van de slachtoffers kent. Het is al erg genoeg, maar sommige verhalen die de rondte rond gaan zijn waarschijnlijk niet waar en zijn groter gemaakt door bepaalde (sensatiezoekers) mensen in de media.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Sep 2018 15:23

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik vind het ook zo'n onzin om hier dingen te gaan vertellen die nog niet door de media zijn vrij gegeven. Het lijkt me dat die personen dat dan ook niet willen. Of sommige dingen die je weet of hoort kun je toch ook gewoon voor jezelf houden? Nu staat het op internet.

Zo vind ik dat ook in het topic van BZV, dat het er meer om gaat wie wie in privé kent en wat men daarover weet etc. dan wat er in het programma te zien was.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Sep 2018 16:05

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Maar fred dan nog. Ik wist donderdag al dat de vrouw buiten levensgevaar was. Waarom? Het is de vrouw van een indirecte collega. Ik vond het alleen niet aan mij om het hier te vertellen vanwege de AVG en dat ik het toch wel een stukje prive info vind die eventueel via de media naar buiten gebracht dient te worden.
Verder leuk dat je er dicht bij werkt, maar ik heb leerlingen in de school rond lopen die het gezien hebben. Geloof mij maar. Die konden eventueel meer vertellen dan via via. Ik kan iedere dag dat ik ga werken langs de plek lopen om op mijn werk te komen maar ik doe het niet. Mij te confronterend en ik heb de behoefte ook niet om dan eventueel te vertellen hoof wat. Want mensen gaan daar toch naar vragen.

Bepaalde dingen moet je gewoon docht bij je houden. Iets wat ik de laatste jaren wel geleerd heb
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 26 Sep 2018 16:06

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Eens met Lot. Er is in dit topic al meermaals verzocht te stoppen met het plaatsen van speculaties en persoonlijke informatie van betrokkenen. Kleine moeite om dit soort dingen niet te verspreiden, toch?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Sep 2018 16:28

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

IK vind juist fijn dat Fred even wat roddels weerlegt, ik schrok echt toen ik las van zwanger zijn. Vind dat gespeculeer echt vreselijk. Gewoon niets zeggen als je niet 100% zeker weet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem247

Bericht 26 Sep 2018 16:37

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Toch bizar dat mensen zoiets erbij gaan verzinnen.
<<

Anoniem271

Bericht 26 Sep 2018 16:41

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Maple schreef:Ik zou het werk niet meer kunnen doen, ik denk eigenlijk ook niet dat -zelfs al zou ze het nog kunnen, lichamelijk, straks- ze ooit nog in de kinderopvang aan de slag zou willen. Ik zou zelfs nooit meer een baan willen hebben waarbij Ik op welke manier dan ook verantwoordelijk zou zijn voor een ander. Sterker nog, ik had het hier afgelopen vrijdag nog met een ouder en een collega over, ik denk dat ik er nooit mee zou kunnen leven en ik liever gewoon op slag dood was geweest, als ik in haar schoenen stond.


Ik ben het helemaal met jou eens Maple. Heb dit vorige week ook vaak gedacht.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 26 Sep 2018 18:25

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Silly-One schreef:Maar fred dan nog. Ik wist donderdag al dat de vrouw buiten levensgevaar was. Waarom? Het is de vrouw van een indirecte collega. Ik vond het alleen niet aan mij om het hier te vertellen vanwege de AVG en dat ik het toch wel een stukje prive info vind die eventueel via de media naar buiten gebracht dient te worden.
Verder leuk dat je er dicht bij werkt, maar ik heb leerlingen in de school rond lopen die het gezien hebben. Geloof mij maar. Die konden eventueel meer vertellen dan via via. Ik kan iedere dag dat ik ga werken langs de plek lopen om op mijn werk te komen maar ik doe het niet. Mij te confronterend en ik heb de behoefte ook niet om dan eventueel te vertellen hoof wat. Want mensen gaan daar toch naar vragen.

Bepaalde dingen moet je gewoon docht bij je houden. Iets wat ik de laatste jaren wel geleerd heb


Ik vind niet zoveel mis met de reactie van Fred.. hij weerlegt toch alleen de speculaties met de dingen die hij gehoord heeft? Wat is dan het grote verschil met wat anderen zeggen?

Verder vind ik jouw reactie een beetje vreemd. Jouw leerlingen weten de situatie waarin de leidster NU verkeerd (want daar gaat het over) omdat zij het gezien hebben?

Een beetje 'opschepperij '(kan niet op een ander woord komen) om te laten zien hoe dicht jij er wel bij was ofzo..
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 26 Sep 2018 18:48

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik vind Fred zijn reactie ook fijn, wij weten niet wat waar is en als Fred dat wel weet vind ik het fijn dat er roddels ontkracht kunnen worden.

Wat mevrouw stemband zegt klinkt het nu inderdaad een beetje "opschepperig" silly one... heftig voor jouw indirecte collega, fijn dat ze buiten levensgevaar is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Sep 2018 10:34

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Oké, dus nu wordt de reactie van Fred niet meer opschepperig gevonden, maar nu is Silly-one weer opschepperig, zo wisselen we elkaar lekker af. Serieus, waarom is iedereen elkaar de hele tijd op de vingers aan het tikken in dit topic? Dat voegt toch net zo goed niks toe?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2018 10:35

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Susan schreef:Oké, dus nu wordt de reactie van Fred niet meer opschepperig gevonden, maar nu is Silly-one weer opschepperig, zo wisselen we elkaar lekker af. Serieus, waarom is iedereen elkaar de hele tijd op de vingers aan het tikken in dit topic?

Niet alleen in dit topic.

Stelletje zeurmutsen overal. :smile:
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 27 Sep 2018 16:46

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Opgelucht dat de leidster en kind buiten levensgevaar zijn. Hopelijk gaan ze goede begeleiding krijgen met het verwerken van het hele proces.

Gaat er dan ook iemand naar de herdenking kijken die ze 8 okt willen gaan uitzenden?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Sep 2018 16:57

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Het 11 jarige meisje is na 5 dagen ontwaakt uit haar coma, ouders hebben een dankwoord uitgesproken voor alle ontvangen steun etc.
Ze beseffen nu langzaam hoeveel impact het heeft gehad in eigenlijk het hele land.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ngeluk-oss
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 28 Sep 2018 21:28

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Wat een mooi bericht! Fijn dat het meisje het naar omstandigheden redelijk goed maakt. Lijkt me vreselijk te horen dat je zusjes er niet meer zijn. Ik raak oprecht ontroerd door de woorden van hun ouders. Wat moeten die door een vreselijke tijd gaan
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Sep 2018 07:07

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik las dat bericht gisteren, het raakte me zo intens. Wat staat die arme familie nog een hoop te wachten.
<<

Anoniem336

Bericht 29 Sep 2018 09:53

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

SoGood schreef:Ik las dat bericht gisteren, het raakte me zo intens. Wat staat die arme familie nog een hoop te wachten.


Gek he, dat een verzameling woorden zo hard binnen komt. Hier ook. Jeetje, wat staat hen nog te wachten..
Fijn dat de oudste dochter aanspreekbaar is.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers