Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagje schiphol met kind?

<<

Anoniem266

Bericht 27 Sep 2018 17:40

Dagje schiphol met kind?

Is dat nou leuk om te doen? Of niet veel aan en ben je er zo mee klaar?

Ik vraag het me af omdat het mij wel leuk lijkt maar ik nou niet echt weet of dit ook daadwerkelijk zo is.

Mijn zoonte is trouwens 4 jaar :smile:
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 27 Sep 2018 18:27

Re: Dagje schiphol met kind?

Ik ben laatst naar de Polderbaan gegaan, om te kijken naar de landende vliegtuigen (je kan ook naar de stijgende kijken). Hier hadden we het na een half uur wel gezien. Echt op Schiphol geen idee, denk in ieder geval geen hele dag. Misschien kan je het met iets combineren.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 27 Sep 2018 18:31

Re: Dagje schiphol met kind?

Ik ben er laatst geweest met m'n kinderen toen we mijn zusje op het vliegtuig gingen zetten. Je kunt naar een uitkijk dek en bent echt wel even bezig daar te komen als je met buggy bent. Dat is wel allemaal met roltrappen enzo, dat vond mijn oudste echt leuk. Op het uitkijkdek zelf staat een (klein) vliegtuig waar je in kan kijken, en je kunt er de vliegtuigen zien die staan te wachten bij de Gates. Je hebt ook gedeeltelijk uitzicht op een landingsbaan maar het echte opstijgmoment mis je net.
Bij ons regende het ook nog dus was het snel uitgekeken daar. Ik zou er dus niet heel ver voor gaan rijden, ook omdat de parkeerkosten hoog zijn (1 euro per 10 min geloof ik) . Maar als je bijv in half uurtje daar bent is het wel leuk!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem248

Bericht 27 Sep 2018 18:43

Re: Dagje schiphol met kind?

Op zich kun je je er wel een dag vermaken. Je kunt langs één van de banen vliegtuigen spotten (er is er eentje met een Mac ernaast, als ik me niet vergis is dat de Buitenveldertbaan), op Schiphol zelf kun je oo het panoramadek kijken, je kunt voor kinderen een speurtocht ophalen bij de informatiebalie en je kunt ook een behind de scenes tour doen. Als je dat alles doet, ben je wel een leuk dagje zoet :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Sep 2018 18:53

Re: Dagje schiphol met kind?

Een hele dag lijkt me misschien wel wat veel vragen van de concentratiespanne van een kind (of een volwassene) maar je kunt je er zeker vermaken. Maple heeft echt goede tips.
Let wel op dat het Dakota's café momenteel gesloten is voor verbouwing. Dat is jammer, want daar zit je leuk (bij het terras met dat grote vliegtuig

Ik zou trouwens met de trein gaan. Het station is direct onder Schiphol Plaza, het winkelcentrum in de arrivals hal, ook leuk om rond te lopen en evt een bezoekje aan de Burger King oid.


Mocht je ooit met je kind vliegen en dus achter de douane gaan, dan is er echt veel leuks te doen op Schiphol:
https://www.schiphol.nl/nl/te-doen-op-s ... -kinderen/
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Sep 2018 19:47

Re: Dagje schiphol met kind?

Voor ons is het erg dichtbij (metro+trein, in een kwartiertje sta ik op Schiphol) dus ik ben er wel meerdere keren geweest met m’n zoons. Ik ben er na anderhalf uur wel klaar. Maar goed ik ben nog nooit bij zo’n baan gaan kijken, wij doen alleen een rondje tussen de winkels door, naar het panoramadek, en dan even in het vliegtuig dat daar bovenop staat om de standaard foto te maken :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2018 19:49

Re: Dagje schiphol met kind?

Is het dan niet leuker om dan naar Aviodrome te gaan? Daar kun je van alles met en rondom vliegtuigen doen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 27 Sep 2018 19:52

Re: Dagje schiphol met kind?

Als je alleen vliegtuigen wil kijken en je vindt diverse kleine vliegtuigen ook leuk kan je ook naar Lelystad gaan.
Bij Flantuas (restaurant) kan je achter het glas op het terras zitten en zie je alle vliegtuigen stijgen en landen, stunts uitvoeren, etc. Bij Flantuas kan je gratis parkeren, elders betaald. Je zou het ook meteen kunnen combineren met Aviodrome.
<<

Anoniem243

Bericht 27 Sep 2018 20:32

Re: Dagje schiphol met kind?

Wij wonen vlakbij Schiphol en ben er dus wel aantal keer met zoon geweest, maar met een uurtje ben je (op Schiphol zelf, panoramaterras e.d.) wel klaar inderdaad. Voor ons prima, want met de trein zijn we dan zo weer terug, maar als je van verder moet komen en er een hele dag van wilt maken zou ik iets anders verzinnen.

Leuke tips Wolf!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 28 Sep 2018 08:57

Re: Dagje schiphol met kind?

Leuk juist! Met die leeftijd is alles nog een avontuur en kun je je echt wel paar uur vermaken.
De treinrit er naar toe is al feest (zou ik idd eerder doen dan met de auto), de roltrappen overal en idd dat panorama terras. Even lekker wat eten en drinken ergens (Dakota is helaas dicht, maar er vlak naast zit een tentje die iig pannekoeken heeft; das bij mijn dochter altijd grote hit ;)). En je kan nog even over de plaza struinen, dacht dat daar ook nog wel een speeltuintje is ergens (of is dat aan andere kant van security? Marin weet jij dat?) en sowieso een speelgoedwinkeltje met ook zon half vliegtuig ervoor waar je in kan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2018 09:04

Re: Dagje schiphol met kind?

Nee dat weet ik niet, geloof het niet. Wel dat halve vliegtuig ja.
Let's discover the world together.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 28 Sep 2018 09:17

Re: Dagje schiphol met kind?

Dat pannenkoekenrestaurant was 2 weken geleden ook dicht :( (dat hele grote restaurant naast Dakota bedoel je denk ik)
Hmmmm lekker eten bij Fuantas op Lelystad! En inderdaad veel kleine vliegtuigjes die vertrekken en aankomen :)
<<

Anoniem248

Bericht 28 Sep 2018 09:36

Re: Dagje schiphol met kind?

Die is al zeker een jaar dicht volgens mij, ekiaam :) Ik weet eigenlijk niet of daar nog een horecagelegenheid voor in de plaats gaat komen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 28 Sep 2018 19:03

Re: Dagje schiphol met kind?

ekiaam87 schreef:Dat pannenkoekenrestaurant was 2 weken geleden ook dicht :( (dat hele grote restaurant naast Dakota bedoel je denk ik)
Hmmmm lekker eten bij Fuantas op Lelystad! En inderdaad veel kleine vliegtuigjes die vertrekken en aankomen :)

Het eten is er inderdaad ook lekker!
En tips voor Aviodrome: parkeer niet bij de parkeerplaats zelf, maar rij rechtdoor en neem de volgende rechts. Daar betaal je per zoveel minuten en het max. tarief is hetzelfde als het standaard tarief bij Aviodrome en is niet zo veel verder lopen.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers