Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mirena Spiraal

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Sep 2018 17:44

Re: Mirena Spiraal

Ik heb nu ruim 1,5 jaar mijn spiraaltje (vanaf Jan 2017)

Ik ben ook nog steeds elke maand gewoon ongesteld (precies elke 28 dagen). Wel veel minder bloed dan zonder spiraal, maar nog wel steeds 7 tot 8 dagen lang.
Ik kan in theorie een hele dag met 1 tampon, maar verschoon dus omdat hij niet zo lang in mag blijven.

Helaas behoor ik dus niet bij de groep vrouwen waarbij het helemaal uitblijft en helaas ook niet korter. Maar verder wel tevreden. Hoef nergens aan te denken en ook geen last van minder libido zoals ik wel met de pil had.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Sep 2018 19:04

Re: Mirena Spiraal

Ik heb de spiraal inmiddels een maand en al ruim drie weken fulltime bloedverlies nu, begint behoorlijk irritant te worden! Elke keer denk ik dat het minder wordt, dat lijkt dan even zo, maar is dan toch niet het geval. Nu lijkt het ook weer minder te worden en ik hoop het echt, beetje klaar met tampons en inlegkruisjes. :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Sep 2018 18:44

Re: Mirena Spiraal

Ik heb na het plaatsen een MAAND of 8 last gehad van bloedverlies. niet veel, maar ik moest altijd een inlegkruisje dragen. Daarna werd het minder. Ik heb hem nu 3 jaar en heb ongeveer 1x per 3 maanden een halve dag last van wat bloedverlies.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 27 Sep 2018 12:37

Re: Mirena Spiraal

Ik ga maandag een mirena laten plaatsen. Nu moet het terwijl ik ongesteld ben, is wel zo ongeveer de laatste dag, dus veel bloed zal er niet meer zijn.
Maar hoe gaat dat in de praktijk? Ga je dan vlak voor de afspraak nog even naar het toilet bij de huisarts om nog wat restjes weg te halen? Ik gebruik altijd een cup, haal ik die uit voor ik op de afspraak ben en doe ik even een inlegkruisje in, of moet ik de cup uithalen in de behandelkamer? Ik weet even geen logica meer. Hoe deed jij dit?
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 27 Sep 2018 14:07

Re: Mirena Spiraal

Ik heb het ook op de laatste dag van m'n menstruatie gedaan en heb daar ter plekke m'n tampon eruit gehaald vlak voor de afspraak. Denk dat ik met een cup hetzelfde zou doen. En had oud ondergoed aangedaan voor de zekerheid dus als het nog in de laatste paar minuten voor de afspraak zou lekken dan ook geen probleem. En eenmaal op de behandelbank ligt er gewoon papier of iets dergelijks dus maakt het niet meer uit.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 27 Sep 2018 14:24

Re: Mirena Spiraal

Heb trouwens zelf ook een vraag aan diegene die een spiraaltje hebben laten vervangen na 5 jaar: moesten jullie opnieuw een soatest doen? Ik vind het voor de eerste keer begrijpelijk om te voorkomen dat het naar de baarmoeder gaat als je een soa zou hebben, maar ik heb al die 5 jaar gewoon dezelfde vriend gehad dus ik zie niet zo goed in waarom het nu opnieuw zou moeten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Sep 2018 14:34

Re: Mirena Spiraal

@misoe. Ik ben thuis weg gegaan zonder nog een tampon is. Inderdaad. De laatste dag is het allemaal minimaal.

@dragonfly. Ik heb voor het plaatsten totaal geen soa test hoeven te doen. Dus ik vind het eigenlijk een beetje raar dat ze dat vragen. Ik zal het dan ook niet daarom doen. Wel als je her zelf zou willen doen, maar je geeft aan al 5 jaar geen wisselende contacten te hebben gehad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 27 Sep 2018 17:51

Re: Mirena Spiraal

Volgens mij is dat standaard Silly, behalve bij jou dan blijkbaar. Je kunt bij het inbrengen van een spiraal heel makkelijk infecties naar binnen meenemen en dat wil je natuurlijk liever niet. Ik kreeg bij het vervangen ook eerst de "opdracht" toen ik er naar vroeg zei de assistente dat je het zelf moet weten maar ze het wel aanraden. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want al die tijd relatie gehad maar je weet natuurlijk nooit zeker wat je vriend uitspookt dus in die zin zou het eigenlijk wel verstandiger zijn.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Sep 2018 19:12

Re: Mirena Spiraal

Ik hoefde dat ook niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Sep 2018 19:45

Re: Mirena Spiraal

Ik heb dat ook nog nooit hoeven doen voor het plaatsen van een spiraal.
Let's discover the world together.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 27 Sep 2018 20:25

Re: Mirena Spiraal

Hmm nou ik kijk wel even dan. Op zich kan het geen kwaad natuurlijk, maar baal ervan dat het dan weer langer duurt want je moet natuurlijk dan weer een extra afspraak maken (1e keer soa test afnemen, 2e keer bij goede uitslag soa test spriaaltje plaatsen).
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 03 Okt 2018 12:56

Re: Mirena Spiraal

Nou ik heb mij ook druk gemaakt om niks. Het plaatsen was heel relaxed. De huisarts vroeg of de stagiaire erbij mocht zijn. Dat vond ik geen probleem, omdat hij alles aan haar ging uitleggen, leerde ik ook nog wat bij.
Echt veel pijn deed het niet, alleen gisteren had ik behoorlijke krampen tot ik 's middags ineens een stolsel oud bloed verloor, toen was dat ook over.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 04 Okt 2018 09:52

Re: Mirena Spiraal

Update: ik ben vanochtend geweest voor voorgesprek en omdat ik geen wisselende contacten heb, hoeft er dit keer geen soatest gedaan te worden, dat scheelt weer. Over 2 weken wordt hij vervangen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 20 Okt 2018 11:06

Re: Mirena Spiraal

Nou hij zit er inmiddels weer in. Vorige keer was plaatsen me erg meegevallen, dit keer vond ik met name het aanhaken van de baarmoedermond toch wel erg pijnlijk, was echt een flink felle steek. Die dag ook veel bloedverlies gehad, maar inmiddels is dat gelukkig over. Hopelijk blijft m'n cyclus nu weer mooi rustig net als bij de vorige spiraal, ben toen echt de eerste 3 jaar denk ik een dag of 5 maar een soort van ongesteld geweest, dat beviel wel haha!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Okt 2018 06:13

Re: Mirena Spiraal

Pff ik twijfel zo om een Mirena te nemen. Ik gebruik nu niks en dat voelt wel orettig. Maar, Was altijd wel best heftig ongesteld maar sinds T en nog erger sinds M is het echt veel heftiger. ‘s nachts en vooral sochtends paar keer doorlekken, buh. Verhalen van sommigen van jullie van uitblijven menstruatie klinken fantastisch maar geldt dus niet voor iedereen. Hebben jullie last van minder zuivere huid daarnaast?M
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 22 Okt 2018 06:22

Re: Mirena Spiraal

Ik had in het begin wel een onzuivere huid toen ik een mirena had, maar trok na een aantal maanden wel weer bij. Dat hier tien mensen dat hebben, zegt alleen niks over hoe jij reageert. Ik snap je vraag, maar ik denk dat je alleen kunt achterhalen hoe het voor je is, door het te testen. Als het niet bevalt, kunnen ze hem zo weer verwijderen in principe.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 22 Okt 2018 09:27

Re: Mirena Spiraal

Eens met June. Gewoon proberen. Geef het 6 maanden en dan kun je het er alsnog uit laten halen.

Bij mij zit hij nu 3 weken. Ik heb 3 weken elke dag nog bloed verlies gehad. De ene dag alleen wat bij het afvegen, de andere dag vooral ouder bloed, weer een andere dag serieus veel. Daarbij zijn ook mijn borsten enorm gegroeid.
Ik heb verder geen pijn of andere ongemakken.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 22 Okt 2018 09:49

Re: Mirena Spiraal

Dolphinne schreef:Ik heb nu ruim 1,5 jaar mijn spiraaltje (vanaf Jan 2017)

Ik ben ook nog steeds elke maand gewoon ongesteld (precies elke 28 dagen). Wel veel minder bloed dan zonder spiraal, maar nog wel steeds 7 tot 8 dagen lang.
Ik kan in theorie een hele dag met 1 tampon, maar verschoon dus omdat hij niet zo lang in mag blijven.

Helaas behoor ik dus niet bij de groep vrouwen waarbij het helemaal uitblijft en helaas ook niet korter. Maar verder wel tevreden. Hoef nergens aan te denken en ook geen last van minder libido zoals ik wel met de pil had.

Herkenbaar, ik ben toen overgegaan op de mensturatiecup want een tampon die nog niet vol zit verwijderen gaf irritatie. de cup onttrekt geen vocht waardoor het geen irritatie geeft en mag langer blijven zitten dus enkel sochtends en savonds verschonen.

binnenkort weer een nieuwe plaatsen. ik hoop dat het effect hetzelfde is. lees nog wel eens dat vrouwen na een zwangerschap anders reageren op de mirena.
Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 22 Okt 2018 17:27

Re: Mirena Spiraal

Mijn huid reageert er helaas erg slecht op.
In mijn jeugd nooit last van acné gehad, maar nu heb ik om de haverklap ontstekingen aan mijn huid, maar zoals June al zei hoeft dat in jouw geval helemaal niet zo te zijn.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Okt 2018 19:22

Re: Mirena Spiraal

Ahh dat snap ik natuurlijk hoor. Dank voor jullie ervaringen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Okt 2018 19:29

Re: Mirena Spiraal

Zora schreef:Pff ik twijfel zo om een Mirena te nemen. Ik gebruik nu niks en dat voelt wel orettig. Maar, Was altijd wel best heftig ongesteld maar sinds T en nog erger sinds M is het echt veel heftiger. ‘s nachts en vooral sochtends paar keer doorlekken, buh. Verhalen van sommigen van jullie van uitblijven menstruatie klinken fantastisch maar geldt dus niet voor iedereen. Hebben jullie last van minder zuivere huid daarnaast?M


Ik heb 10 jaar de mirena gebruikt (tussendoor laten vervangen natuurlijk). Was nooit meer ongesteld en zuivere huid. Ik vind het een perfect voorbehoedsmiddel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Okt 2018 16:54

Re: Mirena Spiraal

Ik dacht van de week een eisprong te hebben, maar ineens vroeg ik me af of dat wel kan met een Mirena. Met de pil heb je toch ook geen eisprong? Hoe zit dit eigenlijk?
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Okt 2018 19:34

Re: Mirena Spiraal

Volgens mij wordt de eisprong bij sommigen onderdrukt, maar niet per definitie.

Ik heb een afspraak gemaakt voor plaatsen! 9 nov. Ben benieuwd. Hoop erg dat ik dan niet ongesteld ben want dat lijkt me erg onprettig. Laat het doen bij onze verloskundigepraktijk. Leek me wel zo fijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 26 Okt 2018 20:51

Re: Mirena Spiraal

Bliss schreef:Ik dacht van de week een eisprong te hebben, maar ineens vroeg ik me af of dat wel kan met een Mirena. Met de pil heb je toch ook geen eisprong? Hoe zit dit eigenlijk?


Het kan wel hoor. Ik voelde met de Mirena elke maand mijn eisprong heel erg duidelijk.
22112014 / 10042019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Okt 2018 22:09

Re: Mirena Spiraal

Zora schreef:Volgens mij wordt de eisprong bij sommigen onderdrukt, maar niet per definitie.

Ik heb een afspraak gemaakt voor plaatsen! 9 nov. Ben benieuwd. Hoop erg dat ik dan niet ongesteld ben want dat lijkt me erg onprettig. Laat het doen bij onze verloskundigepraktijk. Leek me wel zo fijn.


Volgens mij doen ze dat juist het liefst tijdens je menstruatie, omdat je baarmoedermond dan openstaat. Was bij mijn koperspiraal een paar jaar geleden wel in elk geval. Nu hoefde het niet, omdat ik net bevallen was.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers