Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boer zoekt vrouw

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 24 Sep 2018 00:10

Re: Boer zoekt vrouw

Samenvatting door Rick Evers

Ik weet niet of jullie er zin in hadden, maar ik had tien keer meer zin in deze aflevering dan jullie. Zo. Dan is dat maar vast gezegd.

En nog even iets anders. Een tip voor de KRO/NCRV, ik weet dat jullie meelezen: doe maar niet meer een stoomtrein de volgende keer. Die arme boeren en kandidaten kunnen amper boven dat lawaai uitkomen. Gewoon niet meer doen.

Goed, daar gaan we. Na het kontjes kijken over en weer mochten alle boeren dus de stoomtrein in. Behalve Steffie. Steffie moest het hoge gras in. Of ze treinangst heeft of dat er gewoon te weinig coupés voorhanden waren, vertelt het verhaal niet. Steffie vroeg iemand waarom hij schreef en hij zei: "nou, ik zag je op tv en ik dacht nou ik ga eens schrijven." Kijk, dat zijn de antwoorden. Bril-fokking-jant. Iemand anders had een paar hoefijzers aan elkaar gesoldeerd. Als ik Steffie was, had ik het 'per ongeluk' in het hoge gras laten liggen, maar ik schat in dat ze daar te lief voor is. Verder liepen niet alle gesprekken als een trein, maar dat komt vast goed. Steffie gaat de komende afleveringen nog op stoom komen, let maar op.

Als je het over sympathieke boeren hebt, heb je het natuurlijk ook over Marnix. Onze paardenmeisjesliefhebber gaf alle dames na afloop een bloemetje om er meteen bij te vertellen dat dit het allerlaatste bloemetje is dat ze ooit van hem krijgen. Persoonlijk vond ik het jammer dat die meisjes daar zo schaapachtig op reageerden. Waarom niet dat laatste bosje bloemen meteen naar buiten gooien? "Dus jij houdt niet van bloemen, ik ook niet." En hup, uit het raam. Maar nee hoor. Onze stugge paardenmeisjeshater kreeg worst en mocht meteen voeten masseren. "Hoe koud zijn je voeten?", vroeg hij. Goeie vraag ook. Net als: "wat vind je het lekkerste deel van een koe?" Die laatste heeft Marnix trouwens van mij. Als ik vroeger in de disco op een meisje afstapte, begon ik ook altijd met die zin. Wat vind je het lekkerste deel van een koe? Meestal liep ik dan een blauwtje, maar dat was altijd nog minder erg dan doodgaan. Of, nog erger volgens Marnix: speeddates in een stoomtrein met tien vrouwen die je zelf hebt uitgezocht voor een programma waarvoor je jezelf hebt opgegeven.

Misschien had ik het vroeger anders moeten doen. Een Engelse openingszin bijvoorbeeld. Zoiets als: "you never ehhh, get ehhh, a second opinion for a ehhh first impression". Ik had het vast beter gedaan dan Jaap. Maar dat is logisch, want Jaap was tien keer zenuwachtiger. Na drie keer ging de Engelse zin bij onze oer-Hollandse Jaap een tikke beter. De aanhouder wint. Of, zoals de Engelsen zeggen: the onholder wins.

Michelle kreeg een doosje geluk. Daarna kwam iemand die alleen in zijn brief had geschreven dat hij van babi pangang houdt. Nu kan het natuurlijk zijn dat de jongen in kwestie per ongeluk het bestellijstje van de zondag-chinees-avond naar Michelle had gestuurd, maar ik denk dat het een bewuste actie is geweest. Waar anderen dagen zaten te zweten op een brief, schreef hij gewoon: "Beste Michelle, ik zag je op televisie en ik wil alleen maar zeggen dat ik enorm veel van babi pangang houd. Houdoe." En ja, dan val je op. Ook bij een champignonkweekster uit Brabant. Zijn vrienden hadden het hem nog afgeraden. Zeiden dat hij zijn versierpoging niet serieus nam. Maar zie hier. Mister Babi Pangang zat vanavond gewoon in de trein tegenover Michelle. Bam!

Wim had een beetje pech vanavond. Omdat hij haperde, had hij van de programmamakers iets meer tijd gekregen tussen de twee stoomfluiten. Zo had Wim toch nog evenveel effectieve spreektijd als de andere boeren. Ze noemen dat samen een Wim-Wim-situatie. Maar wat een pech. Er zat iemand tussen die de deur niet openkreeg, waardoor er uiteindelijk nog maar een halve minuut van hun date overbleef. Zul je net zien. Iemand anders had grote reisplannen met een oud busje. Dat busje had Wim nog wel in de garage staan, maar met reizen hoef je bij een boer niet aan te komen. En dan was er ook nog iemand die posttraumatische filosofie studeerde. Nee, het was niet de avond van Wim.

De leukste avond had Remco. De valsspelende boer zat natuurlijk lekker met zijn volledige harem in bed de uitzending te kijken.

Tot volgende week!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 24 Sep 2018 09:02

Re: Boer zoekt vrouw

Meneer de Uil schreef:
Fred schreef:Vanmorgen stond het mobiele nummer van Steffi nog op de site van haar bedrijf. Nu niet meer. Ik snap wel waarom. Ook geinig dat een vriend van mijn broer daar bij de laatste 10 mannen zit.


Toevallig beginnend met een J?

Denk dat ik weet over wie jullie het hebben! Ik zag ook een bekend gezicht maar kon even niet plaatsen waarvan ik hem herkende, het kwartje viel toen ik via via wat info kreeg. Ken hem overigens niet echt persoonlijk, alleen 2x contact gehad ivm zijn werk. Grappig om te zien dat hij mee deed maar jammer dat ie niet door is.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 24 Sep 2018 13:35

Re: Boer zoekt vrouw

Ja, jammer dat ie niet door is!
Ik ken hem niet heel goed ook, maar afgaande op de mannen die ze nu koos, hoe die daar overkomen en hoe ik J dan ken, riep ik al meteen dat ie niet door zou zijn.

Ben zo benieuwd alweer naar volgende week. Ik vind de aflevering van de speed dates altijd de minste leuke. Voel me een soort van plaatsvervangend ongemakkelijk.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 24 Sep 2018 19:35

Re: Boer zoekt vrouw

Cotton schreef:Irena Lookie? Ik zat met haar op de middelbare :P


Ja, Irena inderdaad. Grappig dat jij haar ook kent!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Sep 2018 19:37

Re: Boer zoekt vrouw

Dat heb ik ook hoor MdU! Vooral die Jaap die gewoon 10x hetzelfde zei!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem315

Bericht 24 Sep 2018 20:02

Re: Boer zoekt vrouw

Burn! Waar blijft je samenvatting?
<<

Anoniem304

Bericht 24 Sep 2018 20:04

Re: Boer zoekt vrouw

Exogenesis schreef:Burn! Waar blijft je samenvatting?

Scroll eens omhoog :P
<<

Anoniem315

Bericht 24 Sep 2018 20:07

Re: Boer zoekt vrouw

Cotton schreef:
Exogenesis schreef:Burn! Waar blijft je samenvatting?

Scroll eens omhoog :P


Wow! Dit is eng! Deze pagina was er net nog niet, aldus mijn telefoon.

Anyhow, ik ga hem NU lezen!
<<

Anoniem280

Bericht 24 Sep 2018 23:50

Re: Boer zoekt vrouw

Lookie schreef:
Cotton schreef:Irena Lookie? Ik zat met haar op de middelbare :P


Ja, Irena inderdaad. Grappig dat jij haar ook kent!


Ik ken haar ook :smile:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Sep 2018 08:18

Re: Boer zoekt vrouw

Vajen schreef:
Meneer de Uil schreef:
Fred schreef:Vanmorgen stond het mobiele nummer van Steffi nog op de site van haar bedrijf. Nu niet meer. Ik snap wel waarom. Ook geinig dat een vriend van mijn broer daar bij de laatste 10 mannen zit.


Toevallig beginnend met een J?

Denk dat ik weet over wie jullie het hebben! Ik zag ook een bekend gezicht maar kon even niet plaatsen waarvan ik hem herkende, het kwartje viel toen ik via via wat info kreeg. Ken hem overigens niet echt persoonlijk, alleen 2x contact gehad ivm zijn werk. Grappig om te zien dat hij mee deed maar jammer dat ie niet door is.


Is niet erg, want J. heeft inmiddels al een vriendin heb ik vernomen. Wel opvallend dat J. bij het keuzemoment van Steffi met zijn big smile meerdere keren in beeld kwam.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Sep 2018 16:49

Re: Boer zoekt vrouw

Was dat die jongen met iets langer haar en een bril? Ik vond hem juist zo leuk, maar Steffi niet geloof ik.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 25 Sep 2018 19:48

Re: Boer zoekt vrouw

Popcorn schreef:Was dat die jongen met iets langer haar en een bril? Ik vond hem juist zo leuk, maar Steffi niet geloof ik.


Ja klopt Popcorn, zat op de voorste rij.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Sep 2018 20:41

Re: Boer zoekt vrouw

Meneer de Uil schreef:
Popcorn schreef:Was dat die jongen met iets langer haar en een bril? Ik vond hem juist zo leuk, maar Steffi niet geloof ik.


Ja klopt Popcorn, zat op de voorste rij.


Ja die vond ik ook leuk!

Oh ooh, die Jaap met z'n openingszin. :palm: Verder wel een leuke, spraakzame vent trouwens. Ben benieuwd naar volgende week!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem280

Bericht 26 Sep 2018 07:25

Re: Boer zoekt vrouw

Viel mij ook op idd.
Steeds dezelfde openingszin :smile:
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 26 Sep 2018 10:27

Re: Boer zoekt vrouw

Thanks Burn, heel hard om gelachen :)
<<

Anoniem321

Bericht 26 Sep 2018 10:30

Re: Boer zoekt vrouw

Prachtig Burn! Smakelijk om gelachen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Sep 2018 20:00

Re: Boer zoekt vrouw

Meerdere uitjes zijn hier in de buurt opgenomen. Steffi in de buurt van het Duitslijntje (oud spoortraject, in de Campina denk ik) en het valkeniersbedrijf waar Marnix het uitje heeft ken ik ook. Zelfs wel eens geweest.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2018 06:34

Re: Boer zoekt vrouw

Die spoorlijn! Ik moest meteen aan The Walking Dead denken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 01 Okt 2018 06:35

Re: Boer zoekt vrouw

Boer zoekt vrouw door Rick Evers

Ja, daar had Michelle die mannen mooi teruggepakt hè? "Als jullie allemaal knutselwerkjes voor mij maken, krijgen jullie van mij een steen. Alsjeblieft. Net goed! Hij is paars en hij glimt. Je kunt hem ook gebruiken om jezelf te ontwikkelen. En na deze übertuttige picknick met cupcakes gaan we lekker fruttelen en tuttelen met paarden."

Als beloning, omdat ze alle vijf toch gewoon bleven en niet heel hard gillend wegrenden, mochten ze nog even lekker een rondje scheuren op de quad. Zeno, Ruud en Maarten gaan door naar de volgende ronde en dingen nog altijd mee naar de ultieme hoofdprijs: knuffelen met Michelle op de hoekbank. Stefan viel af. Of het feit dat hij theepotten verzamelt er iets mee te maken heeft, vertelt het verhaal niet.

Door naar de held van vanavond: Jaap, dames en heren. De man die Marjan Tabak geen seconde langer in zijn buurt wilde hebben. Tijdens het overtollig-blad-verwijderen begon ze al te zeuren over sigaretten. Na het limoncello-maken ging ze helemaal los. Waarom Jaap geen taal kond vinden voor zijn emotie. Dat was toch zo raar. Maar Jaap liet zich niet gek maken en wist genoeg. De taal die hij wel spreekt is duidelijke taal. Een schop onder haar hol kon ze krijgen. Opzouten, met je spirituele gedram. Het zou mij niets verbazen als koning Jaap daarna een heerlijk sigaretje heeft opgestoken.

Wim en zijn vijf dates gingen met de zeeleeuwen het water in. Zwemmen met dieren: voor veel mensen een droom, voor Marlies een nachtmerrie. Ze heeft een hekel aan dieren. Wim heeft weliswaar een kat, maar daar kwamen ze onderling wel uit. De zeeleeuw voelde nattigheid en liet de boel lekker lopen. Had ik ook gedaan als er een dierenhater bij zat.

Aardige vent trouwens, die Wim. Sympathiek, oprecht geïnteresseerd, goed gekleed. Wat dat betreft had het ook een broertje van boer Marnix kunnen zijn. Maar daarover straks meer. Het keuzemoment dan. Marit, Paula en Marlies. Inderdaad. Marlies, de dierenhater. Als de poes van Wim heeft meegekeken: rennen vriend!

Waarom de programmamakers zo'n hekel hebben aan Steffie is mij niet helemaal duidelijk. Vorige week mocht ze niet mee in de trein en werd ze in het gras achtergelaten. Deze week werd ze gedropt in het bos. En waar de andere boeren limoncello maakten, bier dronken en 'gezellig' konden barbecuen, moest Steffie met haar mannen pissebedden eten. Ze zijn immers familie van de garnaal, dus waarom niet.

Na de eetproef en het vuur maken, mét vuursteen inmiddels, ging ik uit van een kapiteinsduel, maar in plaats daarvan kregen we eerst een fikse ruzie voor onze kiezen. Aisha, waar ik me overigens al veel langer aan ergerde, begon die arme Corry Konings uit het niets uit te schelden. En waarom? Omdat mevrouw iets te dicht tegen de hangmat aanzat. Schiet mij maar lek.

Marnix, marnix, marnix. Ik heb me voorgenomen om aardig voor alle boeren te blijven, maar jij maakt het me wel heel moeilijk. Meneer is op zoek naar de vrouwelijke versie van zichzelf. Oftewel, een narcistische, egocentrische, slechtgeklede, botte, humorloze, onbeschofte vrouw die meer geïnteresseerd lijkt in Yvon Jaspers dan in de kandidaten zelf. Ik zeg: stop maar met zoeken Marnix. Zulke vrouwen zijn er niet.

Misschien zit ik er wel helemaal naast en zijn het gewoon de zenuwen. Maar probeer het nou eens Marnix. Meng eens een beetje onzekerheid van Steffie, een vleugje interesse van Wim en een stukje goedzakkerigheid van Jaap, roer het door elkaar en drink het op. Het zal je vast beter doen dan een glas bier.

Tot volgende week.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Okt 2018 06:43

Re: Boer zoekt vrouw

Leuke uitzending weer. Ik ben benieuwd naar de logeerweek.
Een van de mannen van Michelle is hier in het dorp meester op de basisschool! Mijn oude oppaskindje heeft les van hem! Hij is niet door bij de laatste 3.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Okt 2018 08:29

Re: Boer zoekt vrouw

Wat een gezever weer van ProRail over dat spoor gebeuren. Het gaat om een stuk spoor dat niet wordt gebruikt. Zelfs voor een groot gedeelte is verwijderd. Traject van Veghel naar Goch is zelfs helemaal verwijderd daarvan...

Ik heb ook op dat traject gelopen om geocaches te zoeken, die overal langs het traject liggen om de historische waarde ervan te laten ervaren.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 01 Okt 2018 09:12

Re: Boer zoekt vrouw

Ik vind het zeker geen gezeur Fred. Het doen is één, maar het in beeld brengen en tonen aan een miljoenenpubliek is twee. Niet iedereen is in staat om in te schatten of een veel gebruikt spoor is of niet. Het kan aanzetten tot.

Vorig jaar is het programma Hunted om iets soortgelijks op de vingers getikt. Zij hebben de aflevering aangepast en voor de terugkijkers was het stukje dan ook niet meer te zien.

Over BZV heb ik weinig toe te voegen. Dit seizoen kan mij niet boeien op één of andere manier.
<<

Anoniem284

Bericht 01 Okt 2018 14:03

Re: Boer zoekt vrouw

Burn schreef:Boer zoekt vrouw door Rick Evers

Ja, daar had Michelle die mannen mooi teruggepakt hè? "Als jullie allemaal knutselwerkjes voor mij maken, krijgen jullie van mij een steen. Alsjeblieft. Net goed! Hij is paars en hij glimt. Je kunt hem ook gebruiken om jezelf te ontwikkelen. En na deze übertuttige picknick met cupcakes gaan we lekker fruttelen en tuttelen met paarden."

Als beloning, omdat ze alle vijf toch gewoon bleven en niet heel hard gillend wegrenden, mochten ze nog even lekker een rondje scheuren op de quad. Zeno, Ruud en Maarten gaan door naar de volgende ronde en dingen nog altijd mee naar de ultieme hoofdprijs: knuffelen met Michelle op de hoekbank. Stefan viel af. Of het feit dat hij theepotten verzamelt er iets mee te maken heeft, vertelt het verhaal niet.

Door naar de held van vanavond: Jaap, dames en heren. De man die Marjan Tabak geen seconde langer in zijn buurt wilde hebben. Tijdens het overtollig-blad-verwijderen begon ze al te zeuren over sigaretten. Na het limoncello-maken ging ze helemaal los. Waarom Jaap geen taal kond vinden voor zijn emotie. Dat was toch zo raar. Maar Jaap liet zich niet gek maken en wist genoeg. De taal die hij wel spreekt is duidelijke taal. Een schop onder haar hol kon ze krijgen. Opzouten, met je spirituele gedram. Het zou mij niets verbazen als koning Jaap daarna een heerlijk sigaretje heeft opgestoken.

Wim en zijn vijf dates gingen met de zeeleeuwen het water in. Zwemmen met dieren: voor veel mensen een droom, voor Marlies een nachtmerrie. Ze heeft een hekel aan dieren. Wim heeft weliswaar een kat, maar daar kwamen ze onderling wel uit. De zeeleeuw voelde nattigheid en liet de boel lekker lopen. Had ik ook gedaan als er een dierenhater bij zat.

Aardige vent trouwens, die Wim. Sympathiek, oprecht geïnteresseerd, goed gekleed. Wat dat betreft had het ook een broertje van boer Marnix kunnen zijn. Maar daarover straks meer. Het keuzemoment dan. Marit, Paula en Marlies. Inderdaad. Marlies, de dierenhater. Als de poes van Wim heeft meegekeken: rennen vriend!

Waarom de programmamakers zo'n hekel hebben aan Steffie is mij niet helemaal duidelijk. Vorige week mocht ze niet mee in de trein en werd ze in het gras achtergelaten. Deze week werd ze gedropt in het bos. En waar de andere boeren limoncello maakten, bier dronken en 'gezellig' konden barbecuen, moest Steffie met haar mannen pissebedden eten. Ze zijn immers familie van de garnaal, dus waarom niet.

Na de eetproef en het vuur maken, mét vuursteen inmiddels, ging ik uit van een kapiteinsduel, maar in plaats daarvan kregen we eerst een fikse ruzie voor onze kiezen. Aisha, waar ik me overigens al veel langer aan ergerde, begon die arme Corry Konings uit het niets uit te schelden. En waarom? Omdat mevrouw iets te dicht tegen de hangmat aanzat. Schiet mij maar lek.

Marnix, marnix, marnix. Ik heb me voorgenomen om aardig voor alle boeren te blijven, maar jij maakt het me wel heel moeilijk. Meneer is op zoek naar de vrouwelijke versie van zichzelf. Oftewel, een narcistische, egocentrische, slechtgeklede, botte, humorloze, onbeschofte vrouw die meer geïnteresseerd lijkt in Yvon Jaspers dan in de kandidaten zelf. Ik zeg: stop maar met zoeken Marnix. Zulke vrouwen zijn er niet.

Misschien zit ik er wel helemaal naast en zijn het gewoon de zenuwen. Maar probeer het nou eens Marnix. Meng eens een beetje onzekerheid van Steffie, een vleugje interesse van Wim en een stukje goedzakkerigheid van Jaap, roer het door elkaar en drink het op. Het zal je vast beter doen dan een glas bier.

Tot volgende week.


Is dit nou een grapje of een foutje?
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2018 14:37

Re: Boer zoekt vrouw

Een grapje.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Okt 2018 19:05

Re: Boer zoekt vrouw

Die alinea volg ik ook niet helemaal, eerlijk gezegd.

Ik vind de mannen van Steffi zo leuk. Die droge humor van Harald tussendoor ook. De mannen die het niet worden bij Steffi, mogen wel een keer bij mij wat komen drinken :D

Goed dat Jaap Marjan naar huis stuurde. Het was duidelijk dat het geen match is en eerlijk gezegd vind ik de aanvallende manier van doen niet echt bij zo'n dagdate passen. Maar aan de andere kant.. zo was wel meteen duidelijk dat ze niet bij elkaar passen.

Michelle en haar mannen vind ik ook leuk. Zij is lekker vrolijk, al zal dat misschien ook deels zenuwen zijn.

Wim koos de meisjes die ik verwachtte. Leuk dat hij er een paar nog even apart nam, niet iedereen is heel spraakzaam in zo'n groep en zo leer je ze wel allermaal kennen.

En Marnix.. ik weet niet of er iemand voor hem tussen zit. Hij mag in ieder geval wel wat meer interesse tonen zeg!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers