Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezamenlijke rekening

<<

Anoniem281

Bericht 25 Sep 2018 19:09

Re: Gezamenlijke rekening

Wij hebben alles op de middelgrote hoop. Ik geef wel veel meer geld uit, maar dat interesseert m'n man niet :laughcry:

Ik raad trouwens iedereen een gezamenlijke rekening aan en ook een deels gezamenlijke spaarrekening. Toen mijn vriendins vader overleed, hadden haar ouders geen gezamenlijke rekening, gewoon beide hun eigen rekeningen en wel de pinpassen en codes van elkaar rekeningen, maar that's it. Ging altijd prima, tot de man héél plotseling overleed.. En toen werden de rekeningen bevroren en mocht zijn vrouw dus eerst een overlijdensakte laten zien en ze moest nog best veel moeite doen om alles te regelen, terwijl ze dus ook aan het rouwen was.

Dat vond ik echt heel heftig en sindsdien raad ik 't iedereen aan om het gewoon te regelen. Je kan daarnaast natuurlijk nog je eigen troepjes hebben en de vaste lasten naar rato verdelen en dat op die rekening storten bijv.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 25 Sep 2018 19:15

Re: Gezamenlijke rekening

- Hoe zijn jullie tot de keuze van de bank gekomen? Wij hebben allebei een andere bank, hoe kies je de bank voor je gezamenlijke rekening?
Ik wou bij een groenere bank dus wou sowieso overstappen en hij was niet helemaal tevreden met zijn bank, dus zijn we beide overgestapt naar een nieuwe bank.

- Hoe zit het met de spaarrekening(en)? Hebben jullie nog wel een eigen spaarrekening of heb je die ook gezamenlijk? En wat zijn jullie afspraken daarover, wordt er een vast bedrag per maand gespaard en in welke gevallen ‘mogen’ jullie geld daar af halen?
Wij hebben alleen een gezamenlijke spaarrekening en 1 spaarrekening voor onze dochter. Op beide wordt elke maand een vast bedrag gezet. De grote uitgaven bespreken we, maar als we er een keer 50 euro ofzo vanaf halen, delen we dat alleen mee, of ziet de ander dat vanzelf wel een keer in de app. We houden het beide goed in de gaten haha.

- hoe is de verdere verdeling van het inkomen en de lasten (zonder al teveel in bedragen te treden)? Wat betalen jullie van de gezamenlijke rekening en hebben jullie beiden per maand een x-bedrag voor jezelf?
Wij gooien alle inkomsten op 1 hoop op de gezamenlijke rekening. Daar worden alle lasten van betaald. Daarnaast hebben we ieder een eigen rekening waar we iedere maand een even groot deel "huishoudgeld" op storten en waar we het de rest van de maand mee moeten doen. Dit is dan voor boodschappen, benzine, etentjes etc.

-Nog andere tips/dingen waar we rekening mee moeten houden?
Wij doen de financiën niet naar rato. Zijn geld is ook mijn geld en andersom. Eerst moest ik daar een beetje aan wennen, had geen zin om voor mijn gevoel toestemming te moeten vragen ofzo. Maar ik kon daar vrij snel overheen stappen en ik vind het eigenlijk wel relaxed. Geen ingewikkelde berekeningen of alles wel eerlijk gaat enzo.
Oh en we houden de vaste inkomsten en uitgaven bij in een overzicht zodat we beide makkelijk kunnen zien waar ons geld heen gaat en wat we overhouden.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 25 Sep 2018 19:19

Re: Gezamenlijke rekening

Ohja grote uitgaven bespreken we wel, zelfs relatief kleine uitgaven, bedenk ik me nu. Maar 't is meer even een korte check dan echt toestemming vragen bijv.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Sep 2018 19:22

Re: Gezamenlijke rekening

Alles op 1 hoop. We hebben wel 2 spaarrekeningen bij 2 banken voor als er eens iets met 1 bank gebeurd of als er storing zal zijn ofzo. Aan beide rekeningen hangt ook een betaalrekening. 1 gebruiken we dus eigenlijk alleen bij nood. We hebben globaal afgesproken wat we beide uitgeven aan kleding, broodjes enzo.
Grotere aankopen overleggen we eerst.
2016
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 25 Sep 2018 19:39

Re: Gezamenlijke rekening

We hebben geen gezamenlijke rekeningen. De gezamenlijke vaste lasten (hypotheek, g/w/l, boodschappen etc) gaan van mijn vriend zijn rekening af. We betalen allebei naar rato, ik maak elke maand automatisch mijn aandeel over van mijn rekening naar zijn rekening. We sparen ieder voor zich. Werkt voor ons prima, we bemoeien ons ook niet met elkaars bestedingspatroon. Ik zou het slecht trekken als ik elke substantiële uitgave moet gaan bespreken.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Sep 2018 20:07

Re: Gezamenlijke rekening

Je kan natuurlijk zelf beslissen wat je substantieel vindt. Voor de een zal dat €20 zijn en voor de ander €500. Wij bespreken iig echt niet alles.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Sep 2018 06:20

Re: Gezamenlijke rekening

Wij hebben een gezamenlijke rekening waar we naar rato geld op storten, we begonnen ooit met hetzelfde bedrag maar sinds ik minder werk ivm de kinderen is dat veranderd. Alle vaste lasten gaan van die rekening en ook de kinderbijslag ed wordt daar op gestort.
We houden dus ieder ongeveer hetzelfde bedrag over op onze eigen rekening waar we kleding van kopen, telefoon van betalen en uitjes die we niet samen doen. Sparen doen we ook ieder zelf, als we een groter bedrag nodig hebben dan storten we beide daar iets van.
We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen dus wat van hem is, is van mij en anders om, maar ik vind het prettig om gevoelsmatig eigen geld te hebben voor mijn eigen aankopen en uitjes.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 26 Sep 2018 09:53

Re: Gezamenlijke rekening

Wij hebben bij onze eigen bank (zaten al bij dezelfde) een rekening geopend voor boodschappen etc. We storten daar beiden per maand een bedrag op.

Verder maakt hij de vaste lasten naar mij over, die worden van mijn rekening afgeschreven.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem271

Bericht 26 Sep 2018 10:26

Re: Gezamenlijke rekening

Wij gaan nu ook een gezamenlijke rekening openen. Voor de vaste lasten (huur, gas & energie, tv & internet) en de boodschappen, wat we daarvan eventueel over gaan houden gaan we gezamenlijk sparen voor wat extra leuke dingen met z'n 2en. Verder houden we nu nog onze eigen rekening voor onze eigen uitgaven en ook onze eigen spaarrekening. Dit gaan we voor nu doen, wie weet dat we in de toekomst alles op één grote hoop gooien.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 26 Sep 2018 19:57

Re: Gezamenlijke rekening

Wij hebben geen gemeenschappelijke rekening.
Elk onze eigen rekeningen dus en in excel houden we beetje bij hoe en wat. Maar das meer voor de leuk dan voor wat anders, aangezien we in gemeenschap van goederen gehuwd zijn ;)
<<

Anoniem249

Bericht 26 Sep 2018 20:25

Re: Gezamenlijke rekening

Ik zou het niet prettig vinden om alles op 1 hoop te hebben. Dan zou ik me toch schuldig voelen als ik iets duurs of onnodigs koop (wat ik te vaak doe en mijn vriend nooit). Sowieso geeft hij heel weinig uit.

Wij hebben allebei onze eigen rekening, onze eigen spaarrekening en een gezamenlijke rekening. Van de gezamenlijke gaat de hypotheek, g/w/l/, gemeentelijke belastingen etc + boodschappen af. Ook als er iets stuk gaat in huis laten we het daarvan repareren of kopen we iets nieuws daarvan.
We storten daar beiden evenveel op, ook al verdien ik meer.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 27 Sep 2018 15:18

Re: Gezamenlijke rekening

Sinds wij samenwonen, nu zo'n 8 jaar, hebben we alles op één hoop gedaan. We hebben dus alleen en gezamenlijke zichtrekening en gezamenlijke spaarrekeningen. We hebben allebei niets apart meer. Wel heb ik meer geld in gelegd bij de aankoop van ons huis, maar dat staat ook zo vast bij de notaris. Dat was voor mij niet eens een must, maar mijn man wilde dat het eerlijk geregeld werd.

Grote aankopen bespreken we altijd samen, kleineren aankopen worden ook wel gemeld aan elkaar.
2012 & 2016
<<

Anoniem266

Bericht 27 Sep 2018 17:42

Re: Gezamenlijke rekening

Hier alles op 1 hoop.

Ik werk 16 uur en mijn man 40 uur.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Sep 2018 19:48

Re: Gezamenlijke rekening

Met mijn ex had ik een gezamenlijke rekening dus ik beantwoord je vragen zoals het toen was

- Hoe zijn jullie tot de keuze van de bank gekomen? Wij hebben allebei een andere bank, hoe kies je de bank voor je gezamenlijke rekening? Wij hadden al dezelfde bank
- Hoe zit het met de spaarrekening(en)? Hebben jullie nog wel een eigen spaarrekening of heb je die ook gezamenlijk? En wat zijn jullie afspraken daarover, wordt er een vast bedrag per maand gespaard en in welke gevallen ‘mogen’ jullie geld daar af halen? Wij hebben altijd onze eigen rekeningen ernaast gehouden
- hoe is de verdere verdeling van het inkomen en de lasten (zonder al teveel in bedragen te treden)? Wat betalen jullie van de gezamenlijke rekening en hebben jullie beiden per maand een x-bedrag voor jezelf? Het bedrag dat we ieder op de gezamenlijke rekening stortten was naar inkomen. Hij zette er dus wat meer op maar hij had ook een hoger inkomen. We hadden ook elk nog een bedrag voor onszelf
- Nog andere tips/dingen waar we rekening mee moeten houden? Geen idee
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2018 19:58

Re: Gezamenlijke rekening

We hebben een gezamenlijke via de Rabobank.
Maandelijks zetten we er beide naar ratio een bedrag op.

We hebben beide ons eigen betaal- en spaarrekening behouden.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 29 Sep 2018 09:43

Re: Gezamenlijke rekening

Ik had ING, man had al Rabobank. Nu is de rekening die hij al had, onze gezamenlijke rekening. We gooien alles op een grote hoop en kopen allebei wat we leuk vinden/nodig hebben.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 29 Sep 2018 18:22

Re: Gezamenlijke rekening

Wij zaten al bij dezelfde bank.
Daar hebben we een nieuwe rekening geopend en dat is onze gezamenlijke rekening geworden en we hebben een gezamenlijke spaarrekening.
Op die gezamenlijke rekening storten we allebei een bedrag. Daar betalen we de boodschappen van, de hypotheek, gas water en licht. De kleding van de kinderen, de bso en schoolkosten. Dus echt onze gezinskosten.

We hebben ook een eigen rekening daar betalen we onze eigen dingen van,dus dingen voor je hobby of als je op stap of uiteten gaat.
:heart: :heart: 2011
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Sep 2018 22:49

Re: Gezamenlijke rekening

We hebben een gezamenlijke rekening en beide nog een eigen rekening.
Van de gezamenlijk gaan de vaste lasten afc(g/w/l, hypotheek, gemeente, boodchappen enz, maar ook de opvang), en we leggen een beetje naar rato in. Ook de kinderbijslag van zoon en kinderopvangtoeslag van beiden gaat erop.
Van mijn rekening betaal ik voor dochter, en mn eigen dingen. Dingen voor zoon en baby zoals kleertjes, wissel ik af. Vind t lastig om geld van de gezamenlijke af te halen voor kleertjes die hij eigenlijk niet nodig heeft, maar ik vooral voor de leuk koop
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 01 Okt 2018 14:27

Re: Gezamenlijke rekening

Ik regel de bankzaken, dus ik heb de gezamenlijke rekeningen bij dezelfde bank als m’n privérekeningen (ASN). Zo kan ik alles zien in 1 app, wel handig.

We hebben elk een eigen spaar- en betaalrekening en daarnaast een gezamenlijke spaar- en betaalrekening. We hebben alles naar rato verdeeld en storten elke maand een vast bedrag voor de hypotheek, boodschappen etc.
Van onze privérekeningen gaan onze persoonlijke lasten zoals sportcontributie, benzine/ov-kosten, telefoonabonnement etc. Van de gezamenlijke gaat de zorgverzekering, boodschappen, cadeautjes en straks de nieuwe hypotheek.

We sparen vaste bedragen per maand op onze eigen spaarrekeningen en op de gezamenlijke. Die eigen rekeningen zijn voor aankopen waar de ander niks mee te maken heeft, een nieuwe fiets, kleding, hobbyspullen etc.

Er blijft geen vast bedrag per maand over voor onszelf, maar we geven gewoon uit wat nodig is (grote aankopen overleggen we altijd) en wat aan het eind van de maand overblijft, gaat ook nog naar de spaarrekeningen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers