Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Nov 2013 10:50

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@isabel, sommige kinderwagens hebben een dekentje, anders is die van plaatje prima. Ik deed gewoon hydrofieldoeken onder onze zoon en een dekentje erover.

@steep, ik denk dat verven ook lelijk word op de meubels. Die kleuren die jullie nu hebben is van de collectie voor de witte.

@penelope, heb je het kraambureau waarvoor je werkt?

@stokstaartje, die newbornset hebben wij niet, vond het ook te duur en wij beginnen pas met bijvoeden vanaf 6 maanden.

hier het bedje voor zoon gekocht, volgende week zijn kamer schilderen/behangen en dan kan hij over. baby's bedje weer omhoog en schoonmaken haha!
Verder voel ik de baby niet dagelijks vaak. dat zal wel zo blijven.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem6

Bericht 01 Nov 2013 11:01

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Stokstaartje, Ik moest helaas volledige uren afgeven ook al zat ik gedeeltelijk in de ziektewet.
Happydobby, Klopt ik heb inderdaad het kraamzorg bureau waar ik voor werk. Bij ons mag je doorgeven wie je graag wil hebben en bij komt een collega die tevens een goeie vriendin is.
Bij ons pakt iedereen die zwanger is een collega. Het was ook niet bij me opgekomen om na de concurrent te gaan lijkt mij raar en zullen ze ook niet blij mee zijn geweest. En daarbij ken ik mijn collega's en weet ik met wie wel of niet zou klikken.
Krijgt jullie zoon een nieuwe kamer en de baby de oude kamer van je zoon?


De schilders zijn bezig aan het plafond, net even gekeken en ziet er al een stuk beter uit. De babykamer meubels staan door het hele huis opgesteld.
Ondertussen ben ik maar het geboorteplan gaan uittypen dat wordt de 12e besproken.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Nov 2013 14:47

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Klopt penelope, zoon krijgt een nieuwe kamer en de baby krijgt zijn kamer, we hoeven daar dus weinig aan te doen. We kopen wel een nieuw matrasje voor de baby en verder niks.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Nov 2013 10:11

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zeg stelletje kletskoppen! Wat gezellig!

@ Isabel: Ik heb na de suikertest geen zuur gehad, ik heb het vooral na vettig eten en dan brandt het echt de hele nacht door. Verschrikkelijk! Hoe was de High Tea?

@ Kajaka: Hoe slaap jij dan met die kussen, je bedoelt een voedingskussen toch? Ik krijg elke keer pijn aan mijn heupen, ik slaap echt helemaal niet meer lekker. Daarnaast moet ik minimaal 2x per nacht naar de wc én ik droom veel en idioot (nog niet eens over de baby).

@ LCN: Wij hebben inderdaad afgelopen week besloten om gewoon thuis kerst te vieren. Qua versiering gaan we ook niet heel veel doen. We versieren de kroonluchter en hebben gisteren bij de Intratuin nog een kroonluchter-achtig iets gehaald. Leuke ideeën opgedaan. Plús we kunnen het zo weer weghalen! Wanneer ga jij eigenlijk met verlof LCN? Het is best wel te verwachten dat ze eerder komen natuurlijk, ik vroeg me af of je dan ook recht hebt op eerder (en langer?) verlof.

@ Uiltje: Over Oud en Nieuw heb ik helemaal nog niet nagedacht eigenlijk, meestal vieren we dat niet zo groots. Maar toch leuk dat jullie naar je schoonfamilie gaan! Ik wil mijn kat wel laten wennen. Zodra de meubelen in de kamer staan, mag ze daar niet meer komen. Als ik (wij) langer in het ziekenhuis zou moeten blijven, dan neemt mijn man waarschijnlijk een vieze luier en gedragen kleding mee, zodat ze daaraan kan ruiken. Ik weet nog niet wat we doen als we gezamelijk thuis komen. Ik zou denken om de maxi cosi op de grond te zetten, ernaast te gaan zitten en de kat te laten kijken. Anderzijds denk ik dat ik liever de kleine gewoon oppak en op de bank ga liggen... Ik weet het nog niet helemaal, heeft de kraamzorg daar geen advies in?

@ Penélope: Ik vind het best heftig hoor, die kilo's. Voor mij is het psychisch denk ik, ik was net 15kg kwijt. Ik kijk er ook écht naar uit om weer met sporten en Weight Watchers te beginnen. Ik vind het fijn om een leidraad te hebben. Ik had me helemaal niet gerealiseerd dat je voor Kerst uit bent gerekend. Het is dan wel fijn om met z'n twee of drietjes te zijn. Het lijkt me een bijzondere tijd op die manier. Wat fijn dat je nu met verlof bent, wauw! Hoe voelde de hik voor jou? Ik voelde gisteren een hele regelmatige (best wel snelle) tik en bij het googlen leek het inderdaad om de hik te gaan. Ik vond het ook niet echt prettig haha! Hoe gaat het met je geboorteplan?

@ Tsjip: Klinkt goed! Wat fijn dat je het werken nog helemaal ziet zitten, ik heb daar wel moeite mee. Ik tel écht af eigenlijk. Wat moeilijk dat je kleertjes krijgt van je moeder. Als ik vragen mag: heb jij haar zelf laten weten dat je zwanger bent? Mijn moeder heeft overigens ook niet dezelfde smaak als ik en ik vind het soms lastig om enthousiast te reageren. Wat leuk dat jij de kleine écht al in je armen hebt met Kerst. Ik vind dat echt zo'n mooie gedachte! Die van mij moet alleen nog wel even blijven zitten hoor.

@ Happydobby: Blij toe dat je geen last meer hebt.

@ Steep: Je bent nu een paar dagen verder op je kuur, gaat het al beter? Jammer dat de meubels niet te verven zijn... Ik moest alles nog nieuw, dus ja ik heb me voornamelijk op de winter gericht. Ik heb ook een extra deken voor de nachtvoeding gekocht, die is vorige week uit de US gekomen (op maat en handgemaakt). Grappig dat juist je zoon een sterk voorgevoel heeft. Mijn zusje zei (vroeger) dat mijn moeder zwanger was, toen mijn moeder het zelf nog niet eens wist. Het schijnt dat kinderen daar juist een heel sterk gevoel bij hebben.

@ Stokstaartje: Mooie korting hoor! Je moet inderdaad voor je eigen portemonnee opkomen hahaha!



Borstvoeding: Ik wil op verzoek gaan borstvoeden en ik lees en hoor dus ook dat je er beter aan doet om de kleine op de eigen kamer te nemen. We hebben daar gewoon écht geen plek voor, onze kamer is 2 bij 3 ongeveer en naast ons bed staat er ook nog een bureautje en de twee wasmanden van ons. De entree is een kleine hoekje dat we hebben en daar staat een vaste kast. Het staat dus al aardig gepropt. Ik zou de wasmanden weg kunnen halen en een smalle rieten wieg kunnen halen, maar ik weet gewoon niet of we daar gelukkiger van worden. Ik wil graag voeden op verzoek en ik ben absoluut niet van het standvastige, maar het past gewoon niet. Daarnaast ben ik van bed tot bed maar een paar stappen verwijderd én ik heb een babyfoon aangeschaft voor mijn eigen gemoedstoestand.

Kraamzorg: De kraamzorg heeft me gisteren gebeld voor een afspraak. Jammer genoeg kunnen ze 's avonds niet. Ik heb uitgelegd dat wij nu beiden full time werken, waarbij ik vrijdags van huis uit werk, dus dan kan ik wel ruimte maken om een afspraak in te plannen. Juist op de vrijdagen zijn de intake-mensen er niet. Er werd niet moeilijk over gedaan, nu doen we het gesprek pas later (waarschijnlijk in de week van 9 december, dan ben ik 35w). Ze vroeg ook nog of ik interesse had in een telefonische intake, maar ik heb aangegeven dat ik het wel prettig vind om gewoon even iemand te spreken. Als het nou de 2e, 3e of 15e was (giechel aan de andere kant van de lijn), had ik wel voor een telefonische intake open gestaan.

De kleine man doet het nu weer helemaal prima hoor, na die dag heeft hij goed van zich laten voelen. De bewegingen worden steeds intenser, echt heel fijn. Donderdag heb ik weer een echo gehad bij de hoge school, maar ik werd elke keer niet lekker. Plat op mijn rug gaat écht niet meer. Het gewicht van de baarmoeder drukt zo hard op de vaten dat ik er gewoon bijna 'out' van ga. De begeleidende verloskundige aldaar, vroeg of ik last had van hoofdpijn, maar dat is niet het geval. Ze zei dat het een overweging waard is om van een baarkruk gebruik te maken, dus ik zal dat toch even overleggen met mijn eigen verloskundige.

Vandaag 30 weken! Wow!
L2014 & H2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2013 13:12

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Steep: Qua badje zien we wel wat we gebruiken. Ik wil sowieso snel met haar onder de douche. Dat lijkt mij het makkelijkst nu. Ze gaan trouwens wel alle drie manieren van badderen/douchen een keertje met ons samen doen. Dus de kleine een keer in de tummytub, een keer in het badje en een keer met mij onder de douche. Wel afhankelijk van hoe ik mij voel natuurlijk.
Wat balen dat je een blaasontsteking hebt! Ik dacht hier bij mezelf afgelopen week ook aan maar nu lijkt het weer beter te gaan.
k zou zeggen dat je je kamertje best kunt verven trouwens. Hier heb ik ook alles geverfd en het is echt heel mooi geworden. Maar jullie moeten er allebei wel achterstaan natuurlijk.
Ik heb ook 2 kruikjes. Verder heb ik ook die dekentjes van de Prenatal. Het lijkt inderdaad erg op fleece. Als we toch nog iets nodig hebben is het natuurlijk zo gehaald.
Die tas van de Kruidvat moet ik ook nog ophalen! Luiers zijn nooit weg. Moet je dit gewoon uit de winkel pakken of liggen de tassen al klaar bij de kassa?

Penélope: De Tummytub gebruiken ze tegenwoordig liever niet meer omdat je het kindje niet zo goed vast kunt houden dacht ik. Nou ja we zien het wel.
Hoe is het plafond geworden?
De Kruidvattas kun je via internet aanvragen als je een Voordeelpas hebt. Daarna moet je 'm activeren en dan kun je de spulletjes ophalen.
De Tripp trapp stoel halen wij ook pas na de geboorte. Eerst maar eens zien wat we allemaal krijgen en als we veel bonnen krijgen gaan we die er ook voor gebruiken.
Is een liggingsecho standaard? Ik heb ze er hier nog niet over gehoord. Ze kunnen wel altijd heel goed voelen hoe ze ligt dus misschien dat het bij mij niet nodig is? Volgende keer toch eens vragen. Een extra echo is natuurlijk altijd leuk!

Stokstaartje: Jeetje wat een moeite doen jullie voor de korting! Wij zijn hier veel te laks in haha! Nou is het bij ons ook niet snel rendabel want geen van deze zaken zitten hier in de buurt. We moeten er zeker 3 kwartier tot een uur voor rijden.
Hoelang moet je nog werken voordat je verlof hebt?
Qua eten is hier ook wel herkenbaar. Wij beslissen op de dag zelf nu pas wat we gaan eten en mijn man is dan zo lief om na z'n werk even langs de supermarkt te gaan als we het niet in huis hebben. Qua snoepen enzo valt hier reuze mee. Wel heb ik iedere avond zin in chips en dat eten we de laatste tijd eigenlijk ook wel. Niet goed maar wel lekker! Mijn man geniet hier lekker van mee want hij is echt een chipsfreak!
Wij waren er trouwens ook van overtuigd dat we een jongen zouden krijgen! We hebben echt een paar dagen nodig gehad van goh we krijgen een meisje! We waren er natuurlijk ook heel blij mee maar het was even wennen.

Uiltje: Hier gaat de kleine ook bij ons op de kamer. Mijn nachtkastje moet maar plaatsmaken en dan nog zal het best krap worden denk ik. De kraamzorg vertelde wel dat het soms ook goed was om je kindje in het ledikantje te laten slapen en dan vooral overdag. Dit is omdat sommige kindjes na een paar maanden in de wieg totaal niet aan het ledikantje kunnen wennen.
Ons bed gaat ook omhoog met kratten bier. Mijn man is al aan het verzamelen. Binnenkort hebben we ook nog een vergadering van de corsowagen hier en dan gaat er ook het nodige bier doorheen. We hebben er maar 4 nodig dus dat valt ook nog wel mee. Alleen de losse flesjes zijn nu wat onhandig in de schuur maar goed.

Mzcharlotte: Ik vind het echt een luxe dat ik me nog zo goed voel en ook dat het werk nog zo goed gaat. Helemaal na alles wat ik bij jullie lees hier. Qua kerstversiering doe ik ook niet heel veel. Sowieso komt de boom er dit jaar niet te staan en verder zie ik wel wat ik versier. Dat de kleine er al is met kerst vind ik zelf ook heel bijzonder. Laatste liepen we bij de kerstshow van de Intratuin rond en toen drong het pas echt door. Dit jaar zitten we gewoon met z'n drietjes op de bank tijdens de kerstdagen! Heel onwerkelijk maar wel een heerlijke gedachte!
Lijkt me best lastig dat je zo'n moeite hebt met aankomen. Je kunt er nu ook zo weinig aan doen. Ben je al veel aangekomen dan? Hier had ik trouwens verwacht om echt een rond tonnetje te worden maar tot nu toe heb ik alleen een bescheiden buikje. Dat klopt gewoon niet met het beeld wat ik altijd had als ik aan zwanger zijn dacht...
Ik heb het mijn moeder niet verteld van mijn zwangerschap. Ze heeft het, heel bijzonder, wel binnen 24 uur na het bekend maken al gehoord. Mijn vader heeft nog wel gewoon contact met haar en dat is soms best lastig. Voor ons maar ook voor hem. Hij snapt onze (van mij en mijn zusje) standpunten maar hoopt nog altijd dat we weer contact krijgen. Hij is ook degene die de cadeautjes aan ons geeft en hij is dan ook heel trots.
Wat lastig dat ze met de kraamzorg niet 's avonds kunnen. Hier kon dat gelukkig wel. Zo kon mijn man er ook bij zijn. Vond hij zelf wel heel prettig.
En jij ook al 30 weken! Dat vond ik echt weer zo'n magische grens op de een of andere manier. De bewegingen van de kleine man worden de komende weken nog wel heftiger! Hier gaat het er de laatste week ook heel fanatiek aan toe. Zelfs mijn man kan haar nu soms minuten achter elkaar voelen.

Weekendje weg: Wij gaan volgende week nog een nachtje weg met z'n tweetjes. Mijn man heeft een hotelbon van Fletcher via vakantieveilingen 'gewonnen'. Een mooi begin van mijn verlof op deze manier.

Hier staan de meubeltjes allemaal op hun plek, de kledingkast en de commode zijn ingepakt en nu is het wachten op de gordijnen. Verder moet ik de lijstjes die op de muur komen nog verven en dan is het zo'n beetje klaar in haar kamertje. Vandaag maak ik de box nog even helemaal af en dan kan ik tijdens mijn verlof echt rustig aan gaan doen. Mijn lichaam begint nu ook wel om meer rust te vragen. De harde buiken zijn sneller aanwezig.
Mijn man is nog steeds hartstikke druk in huis. Volgens mij heeft hij al last van nesteldrang want alles moet ineens af in huis. Kamertje is dan nu zo goed als klaar en nu stort hij zich op het afmaken van de tuin. Voortuin moet nog en in de achtertuin de beplanting nog. Hij heeft allerlei kwekers in de buurt gevonden waar ze de planten verkopen die ik graag wil hebben en daar gaan we vanmiddag kijken. Ik wilde het allemaal in het voorjaar doen maar als hij iets in z'n kop heeft laat ik het maar lekker zo. Hebben we in het voorjaar weer tijd voor andere dingen :thumbup:
Aankomende week dus mijn laatste werkweekje. De kinderen vinden het erg jammer dat ik er voorlopig niet ben. Ik heb ze beloofd dat ik een keertje langskom met de kleine en dat vonden ze helemaal geweldig!
Mensen geloven trouwens vaak niet dat ik al zo ver ben in de zwangerschap. Gister ook weer iemand: Zo, zo je buik begint nu echt te groeien! Dus ik gaf haar gelijk en zei dat ik nog 6 weekjes moest nu. Toen vroeg ze heel aarzelend of ik nog 6 weken moest werken of nog 6 weken tot de bevalling moest. Toen ik vertelde dat ik nog 6 weekjes tot de bevalling moest schrok ze haast. Goh jeetje wat loop jij nog fit rond dan! Blijft leuk dat soort reacties.
Alleen vorige week bij de Zeeman was een stom. Er stond een vrouw met haar moeder erg breed voor de babykleertjes. Dus ik vroeg of ik er even langs mocht zodat ik ook kon kijken. Toen keek ze mij aan, daarna naar mijn buik en toen zei ze: Oooh maar jij bent nog niet zo ver joh. Je hebt nog tijd zat. Heb gezegd dat ze dat mis had en verder mijn mond maar gehouden. Ze zei nog wel dat het wel mee viel. Uiteindelijk liet ze me er wel langs maar stom was het wel. Echt ook op de manier hoe ze het zei. Achteraf hebben mijn man en ik er wel om gelachen. Net of ze pas kleertjes uit mag zoeken als je hoogzwanger bent haha!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2013 13:17

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Afbeelding

Hier trouwens een foto van onze kledingkast voor de kleine. Aan de linkerkant tot aan het bruine jasje is maat 56. Tot aan het gele badjasje is maat 62 en daarna is al maat 68, 74 en zelfs al 86. (De cadeautjes van mijn moeder) De rompertjes en sokjes liggen in een la van de commode.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 03 Nov 2013 10:20

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Penelope: ja wat ik er over kan vinden op internet is het heel wisselend. De een moet alles afgeven en de ander alleen de uren die hij daadwerkelijk nog werkt. In de CAO kan ik er niks over vinden. Ik moet maar even bellen naar P en O om te vragen, maar ben bang idd hele dagen. Op internet staat dit ook, omdat je ook volledige uren hebt gekregen. Maar ik heb zoiets van anders was ik er ook, maar 4 uur geweest dus waarom zou ik 8 uur vrij moeten nemen terwijl ik eigenlijk, maar 4 uur vrij ben. Want als je op vakantie bent en je meld je ziek krijg je die uren ook weer terug als vakantiedagen. Beetje vreemd allemaal.

Is het plafond mooi geworden?

@Charlotte: ik heb ook moeite met de kilo's . Ik was al 10 kilo te zwaar voor ik zwanger raakte en ben nu al 15 kg aangekomen. In totaal nu dus 25 kilo overgewicht. Ik weet dat ik het niet zo moet zien, maar zo voelt het wel. Ik ben 1.63 en weeg 91 kilo momenteel..

Whahaha geweldig 2e, 3e of de 15e!! Kan me voorstellen dat ze in een deuk lagen.Wat fijn dat de kleine man zich weer goed laat voelen. Ik voel mijn kleine dame zeer regelmatig over de dag. Is toch een fijne bevestiging! Ik ben aankomende donderdag 30 weken. Voelt ineens weer als een mijlpaal ofzo

@Tsjip: ik moet wel eerlijk erbij zeggen dat we een soort van babyboulevard hebben hebben. De prenatal, babyplanet en babydump zitten naast elkaar dus dat is erg makkelijk met uitspelen :angel: Wel moeten we een half uurtje rijden om daar te komen, maar dat kan echt wel uit want hier in het dorp/stadje zit 1 echte babywinkel en die is duur want heeft geen concurrentie. Ik moet vanaf morgen nog 5 weken werken! 6 December gaat mijn verlof in dus 5 december laatste werkdag. Leuk sinterklaas cadeautje haha. Ik ben ook echt superblij met een dochter op komst, maar heb idd ook echt wel een paar dagen nodig gehad om te switchen..

Je partner heeft het er maar druk mee hahaha. Als ik me zo goed voelde als jij was ik ook zeker weten doorgegaan tot 36 weken! Superfijn dat je je zo goed voelt nog! En wat een domme muts bij de zeeman zeg. Net wat je zegt alsof je alleen kleertjes mag uitzoeken als je vergevorderd zwanger bent. Wat uit de hoogte zeg! Wat een leuke kast vol al zeg!

@All:Hier gaat het even wat minder. We zijn nog steeds met de verbouwing bezig en wonen dus nog steeds niet in ons nieuwe huis. Aankomende week 30 weken en begin nu toch flink last van hormonen en nesteldrang te krijgen. Het is nog maar 5 weken tot mijn verlof en dit was niet wat ik voor ogen had. Hopelijk zitten we op onze plek als mijn verlof begint. Want dan wil ik gewoon leuke dingen doen en niet verbouwen en verhuizen. Ik merk gewoon aan mezelf dat ik een beetje op de automatisch piloot leef, maar daardoor geniet ik minder van mijn zwangerschap en de weken vliegen gewoon voorbij. Erg frustrerend. Ik raak er helemaal gestressd van. Ik moest vannacht om 6.15 naar de wc en sindsdien al wakker. Ben er maar af gegaan om 6.45. Hebben nog steeds niet serieus naar namen en geboortekaartjes gekeken. Heb nog steeds geen bevalbad gereserveerd. Aargh wordt gek. Hoop niet dat dit een trend wordt om zo vroeg wakker te zijn want dan kan ik net zo goed gewoon om half 8 beginnen op mijn werk dan heb ik de hele middag vrij
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Nov 2013 11:01

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@ Stokstaartje: Teddyaapje heeft nog een bevallingsbad te koop, zei ze in mijn baarkruk-topic. Misschien moet je haar eens PM'en.

Even tegenslag, hier ook met verbouwen. Mijn man had de kinderkamer gestuckt en behangen. Gisteren geverfd, maar er waren zoveel hobbels en bobbels te zien, het is gewoon niet mooi. Nu hoeft voor mij de babykamer echt niet perfect te zijn, maar bij eventuele verkoop (hopelijk over jaar of twee) kan dit gewoon ook niet. Mijn man en ik beiden gefrustreerd, flink huilen (ik dan). Hij is nu bezig om alles weer van de muur te halen. Ik vind het verschrikkelijk, had het zo echt niet gewild. We hebben ook mega veel spullen die echt eens die kant op zouden moeten gaan, het is hier echt een rommel.
L2014 & H2017
<<

Anoniem6

Bericht 04 Nov 2013 22:40

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mzcharlotte, Balen dat de verbouwing tegen zit. Hoe is het nu met het kamertje? Bij voelt het inderdaad ook als een kleine snelle tik. Beetje alsof er een wekker in mijn buik zit :laughcry:
Als je geen plek hebt voor een wiegje houdt het natuurlijk op. Voel je hier zeker niet schuldig om komt vast goed met de baby en borstvoeding!! Ik heb op mijn werk wel vaker baby's die op kamer slapen en borstvoeding krijgen en dat kan prima gaan.
Ik heb in begin ook wel moeite met de kilo's gehad omdat ik voor de zwangerschap al te zwaar was helaas. Ik probeer het maar los te laten en te denken dat het erna wel eraf gaat. Ben tot nu toe 10 kg bijgekomen en hopelijk komt daar niet meer veel bij. Ik kan me wel voorstellen dat je er wat meer moeite mee hebt als je net zoveel kilo's was afgevallen.

Bij ons werken de intakers ook niet in de avond, fijn dat je toch een afspraak hebt kunnen plannen.
Ik heb het geboorteplan af. Dit wordt volgende week met de verloskundige besproken en dan zal ik hem sturen. Ik wacht even af of er nog aanvullingen uit het gesprek komen dan kijk je maar of je er wat uit kan gebruiken;)
Ik heb de baarkruk ook als alternatief mocht bad bevalling niet lukken.

Tsjip Wat fijn dat je je nog zo goed voelt! We gaan geen weekendje weg meer zou er eerlijk gezegd ook niet meer aan moeten denken.
Bij ons in de omgeving is een liggingsecho standaard alle praktijken doen dat. Sommige doen zelf met 32/34 weken nog een groeiecho. Maar mijn vk vond dat niet nodig omdat baby goed groeit.
Ik heb geen voordeelpas of ja eigenlijk heb ik er 2 maar zou niet weten waar ze liggen... Ik had eerst eentje geactiveerd die was ik kwijt en bij de andere ben ik niet eens aan activeren toegekomen.....
Plafond is mooi geworden. Deze week de laatste dingen aan kamertje doen en dan zal ik een foto plaatsen.
Wat heb je toch aparte mensen he! Alsof je aan de buik van iemand kan zien hoever iemand is :nerd:

Schattig die meisjeskleren :heart:

Stokstaartje Hebben jullie een huis gekocht wat jullie helemaal zijn het verbouwen? Ik zou helemaal gek worden als ik nu nog in een verbouwing zat.
Hoe is het inmiddels met de namenzoektocht?
Had je p&o nog gesproken?
Plafond is mooi geworden zal volgende week een foto plaatsen dan is kamertje helemaal klaar.


Hier gaat alles prima. Merk dat opstaan uit bed steeds moeizamer en langzamer gaat..
Onze babykamer is bijna klaar en plafond is netjes geworden. Ben nu in afwachting tot de boom geverfd is en dan kan die geplakt worden. Dan zal ik een foto plaatsen. Heb in weekend de wiegbekleding gewassen en wiegje opgezet. lakentje,dekentje en onderlaken moet wel nog gewassen worden maar dat doe ik met 35 weken als ik de kleren etc ook doe.
Morgen ga ik de keuken eens uitgebreid poetsen alle kasten eens uitruimen en goed soppen.
Heb een lijstje met grote poetsklussen die ik deze en volgende week wil uitvoeren.


Afbeelding
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Nov 2013 22:49

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope wat een gaaf wiegje!!! Als de onze (familiewieg) er ook staat plaatst ik ook een foto.

Sorry meiden, ben kapot. Aflopen weekend met het werk van mijn man weggeweest en dat eist toch zijn tol
Daarnaast heb ik ineens de kriebels gekregen en ben ik al een eind op weg met het kasten project!
Ik heb de kleertjes van Ruben ook uitgezocht en eigenlijk beviel het neutrale gedeelte niet en zijn de rompers te dun. Dus daar moet ik nieuwe voor halen (goh wat vervelend ;)).

Als het me weer lukt dan reageer ik weer meiden!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 06 Nov 2013 11:15

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wat een leuk wiegje Penelope !

Tjonge heb een beroerde nacht gehad :(
Had al hoofdpijn toen ik naar bed ging, moest er wel 3 keer uit om te plassen plus dat de baby hele nacht aan het karatetrappen is geweest en mij de halve nacht met dat gewoel heeft wakker gehouden ;)
Heb al de was gedaan, boodschappen gedaan , beneden de kamer opgeruimd en de stofzuiger de door gehaald en zit aan me bakje thee, denk dat ik nog even uurtje ga liggen aangezien vanmiddag nog visite krijg en daarna met mijn moeder even naar Intratuin ga voor de speciale kerst koopavond :). Heb niet echt wat nodig maar ben al in geen tijden meer bij de intratuin geweest :)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 06 Nov 2013 15:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zo zeg, wat weer een hoop geschreven de laatste week. Eens kijken of ik op iedereen kan antwoorden.

Kerst: Wij gaan eerste kerstdag naar mijn ouders, gourmetten. Dit doen we elk jaar met kerst. Verder weet ik het nog niet. Geen idee of schoonouders ook iets doen tweede kerstdag. Dat zullen we nog wel horen. En anders wordt het denk ik lekker uitgebreid ontbijten. En voor later op de dag kleine hapjes. Ga niet zelf uitgebreid staan koken in ieder geval.

Penelope: Ze zijn inmiddels langs geweest voor de commode. De lades zijn nu goed. Hij heeft ook gelijk de kast bijgesteld, en het wandplankje in elkaar gezet. Kamertje is nu op de rolgordijnen(die klaar staan) en decoratie na klaar.
Leuke wieg hebben jullie!!

Happydobby: De lactulose doet z'n werk wel. Als ik het neem kan ik beter m'n ontlasting kwijt. Het volle gevoel wat ik s'avonds heb is er alleen niet mee verholpen. Maar dat zal wel de baby zijn die op m'n maag drukt.

Isabel: Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat voor dekentje. Wel vertelde de vrouw van de kraamzorg hier vanmorgen dat het 100% katoen moet zijn. Dit geldt ook voor de lakentjes.

Mzcharlotte: Die kleine van jou houdt je mooi voor de gek dus. Haha. Dat gaat nog wat worden. Wat betreft die kussen. Het is geen voedingskussen. Maar een gewoon lang kussen. Heb een plaatje opgezocht. Heb m gekocht bij de Lidl. Voor €10,-. Al wel een hele poos terug. Maar laatst stonden ze weer in de folder. Heb er ook 2 hoezen bij. Ik slaap er op allerlei manieren mee. Er zo tegenaan, of ook wel op m'n rug met m'n benen er dan over. Ik ben er in iedergeval blij mee. Het plassen moet ik ook wel heel vaak hoor. Minimaal 3 keer in de nacht, maar ik slaap dus gelukkig wel snel weer in.
Afbeelding

Stokstaartje: Ik wilde eerst ook geen newborn set voor de Stokke. Maar nu met 50% korting heb ik hem toch besteld. M'n schoonzus heeft m ook en ik vind het toch wel ideaal dat de baby lekker op hoogte kan zitten. Toen ik m'n man vertelde dat ie nu voor 60 euro was zei die direct dat ik hem moest bestellen :D.

Uiltje: Hier zijn ze vanochtend van de kraamzorg geweest. Ik was al wel van plan de baby bij ons op de slaapkamer te laten slapen in het begin. Ik zei dat ik het ledikantje bij ons op de kamer wilde zetten. Maar zij zei dat het prima in de kinderwagenbak kon. Heb je daar geen ruimte voor?
Je was al lekker vroeg actief bezig geweest. Ik heb zo'n dag dat ik eigenlijk van alles moet, maar er geen zin in heb. Moet nog boodschappen doen, maar het regent, dus totaal geen zin om te gaan.

Tsjip: Wat een belachelijke reactie in de Hema. Haha. En wat is jullie kast al mooi gevuld. De onze is echt nog een heel stuk leger!


Hier is dus vanmorgen de kraamzorg geweest voor intake en huisbezoek. Heb er een heel goed gevoel over. Ze zijn gelukkig ook heel erg voor borstvoeding! Daar ben ik wel blij mee. Kreeg de vraag of ik het een probleem vond als er een stagiere zou meelopen in de kraamweek en of die bij een eventuele thuisbevalling ook er ook bij mocht zijn. Ik ben met beide akkoord gegaan. Ze zullen het toch ook moeten leren.
Ook hebben we het even over het bed gehad. En we zijn er samen over uitgekomen dat ik het best een 1 persoons bed op de babykamer kon zetten, zodat die op klossen kan, en ik dan daar op kon bevallen. Zelf hebben we een boxspring, en die kan wel op klossen(al zijn we er dan 12 nodig), maar ik ben niet zo groot, en voor mij is het bed nu al vrij hoog. Dan moet ik er straks zelf met een krukje in, lijkt me ook niet echt handig. Voor de kraamweek kon er dan een extra matras op ons eigen bed. Voor de bevalling mocht dat niet.
Verder niet echt bijzonderheden hier. Moet officieel nog 4 weekjes werken. Maar ik heb nog wat uren open staan. Dus waarschijnlijk hoef ik nog maar 3 weekjes. Vrijdag even overleggen met degene die mij moet vervangen. De dagen van 730 tot 1700 breken me inmiddels wel aardig op..
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Nov 2013 17:04

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Stokstaartje: Dat is wel handig dat je alle zaken zo dichtbij hebt! Ik kan me je onrust voorstellen. Ik hoop voor je dat je met je verlof heerlijk in je nieuwe huis kunt gaan genieten! Qua namen en geboortekaartjes waren wij ook laat hoor. Hier staat het ook net pas vast. Sowieso zijn wij met alles wel laat geloof ik. Maar wij hebben tijdsdruk nodig met dit soort dingen. :)

Mzcharlotte: Jij ook al last van verbouwingsstress. Daar zit je niet meer op te wachten in je zwangerschap... Ik las in een ander topic dat je je familie wilde inschakelen om te helpen. Is dit al gelukt?

Penélope: Ik voel mij niet veel anders dan buiten de zwangerschap dus een weekendje weg gaat vast goed komen. Nu nog hopen op droog weer maar helaas zijn de voorspellingen niet zo geweldig...
Ik ben heel benieuwd naar je kamertje. En wat is je wieg mooi! Al had zo'n wiegje hier niet gepast helaas. Maar wauw daar mag je trots op zijn! Daar kan de kleine heerlijk in slapen de eerste tijd.
Hier ga ik volgende week alle grote poetsklussen doen. Totaal geen zin in maar ik wil het allemaal schoon hebben! Stel je voor dat.... Heel langzaam komt hier het besef dat ik over anderhalve week al mag bevallen. :shock:

Steep: Rustig aandoen hoor! Maar ben je nu toch de kasten aan het verven? Of bedoel je wat anders met het kastenproject?
Wat een straf om kleertjes te kopen he? Dankzij jou heb ik trouwens nog meer kleertjes gekocht. Ik zag je kleertjes in het laatst gekocht topic en bij Next ben ik helemaal vergeten te kijken de laatste maanden. Nu de schade dus maar even ingehaald. :angel: Mijn man snapt maar niet dat ze nog steeds kleertjes nodig heeft. Maar ik ben nu bezig met maatje 62 en dat heeft ze toch een keertje nodig.

Kajaka: Hier had de kraamzorg het trouwens ook over de kinderwagenbak. Als je de kap maar naar beneden doet 's nachts. Hier heb ik ook toestemming gegeven voor stagiaires. Zij moeten het inderdaad ook leren. Ze waren er heel blij mee want niet veel mensen willen dit blijkbaar.

Oooh en hier ben ik bezig met de laatste 2 werkdaagjes. Nu het bijna zover is vind ik het ook prima. Slapen gaat slechter en ben dus 's ochtends niet lekker uitgeslapen. Verder beginnen mijn bekken het wel wat zwaarder te krijgen. Dus looptempo iets aanpassen en gaan zitten zodra mijn lichaam dat wil. De kleine meid is ook regelmatig lekker met haar hoofd bezig daar beneden. Pfoeh wat kan dat pijn doen!
Verder vertelde de VK dat de bewegingen in mijn buik rustiger worden nu maar daar merk ik nog maar weinig van! Soms voelt het alsof ze er ieder moment uit kan komen zetten.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Nov 2013 19:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dat ik jullie een stelletje kletskoppen heb genoemd, wil niet zeggen dat het dan maar stil moet vallen hahahaha!

@ Tsjip: Op zich zat ik de laatste keer nog onder de 10kg, maar het is moeilijk uit te leggen. Ik was net op de goede weg om kilo's kwijt te raken en dan is het gewoon niet fijn om er weer kilo's bij te krijgen. Ook al weet ik ook dat het wel relatief is en dat ik na de bevalling gewoon weer verder kan waar ik was gebleven op de manier die voor mij goed werkte. Jammer dat je gezinssituatie zo complex is. Ik begrijp je vader ook wel, het lijkt me voor hem lastig om contact met je moeder te hebben als je kinderen dat niet hebben. De 30 weken passeren vind ik ook iets 'magisch' hebben. Ik heb echt het gevoel de laatste fase in te zijn gegaan. Ook het verlof is voelbaar dichtbij, dat maakt het nog spannender. Volgens mij ben je nu een weekendje weg met je man, veel plezier! Hoe was je laatste week eigenlijk? Fijn dat de kinderkamer op een paar details af is. Wat ontzettend leuk om je kast ingericht te zien, mooie foto ook! Ik heb nog geen harde buik gehad, denk ik, zou niet weten hoe dat voelt. Goed dat je dus rustiger aan kan doen!

@ Stokstaartje: Hoe is het nu met je? Ik heb echt totaal geen nesteldrang. Het enige waar ik nu langzamerhand een beetje gek van wordt, is dat alles nog ingepakt in dozen en tassen staan en dat ik er niks mee kan. Ik zou het graag allemaal aanraken, met de kinderwagen oefenen en dat soort dingen meer. Maar ja, komt tijd, komt raad. Heb je Teddyaapje nog gecontact over het bevalbed, of heb je al wat anders gevonden?

@ Penélope: Wat hebben jullie een prachtige wieg zeg! Fijn dat je ervaring met euh, 'out-rooming' ook goed is. We hebben er vandaag nog even verder over gesproken. Mocht het echt niet lukken, dan kopen we snel een kleine wieg van Marktplaats ofzo. Op de één of andere manier moet er toch wel een mouw op aan te passen zijn. Het steeds moeizamer gaan van allerlei dingen, herken ik wel. Ik moet na het aantrekken van mijn schoenen vooral op adem komen, voel me dan echt een gestrande walvis!

@ Steep: Logisch toch dat je energie op raakt? Neem vooral je rust, je hoeft hier écht geen verantwoording af te leggen!

@ Uiltje: Hoe is het nu met je?

@ Kajaka: Bedankt voor je uitleg. Ik heb het er ook met de fysio over gehad, en die zei ook met een kussen te slapen. Ik heb het geprobeerd, maar ik blijf last houden! Jammer. Fijn dat je intake je met een goed gevoel achter liet. Het verlof is nu echt in handbereik he? Je maakt lange dagen hoor, ik houd het amper uit van 7.45 tot 16.00! Donderdags vind ik het eigenlijk al te veel en gelukkig mag ik vrijdags van huis uit werken. Dat geeft al wat rust, maar in mijn hoofd wordt het steeds drukker!

Gisteren is een vriend van mijn man komen helpen. Helaas zijn andere hulptroepen druk. Wat nu ook heeft geholpen is om alles in taken te verdelen, ineens is er veel overzicht. Het moet allemaal te doen zijn en volgens planning kunnen de meubels in het weekend van de 24e naar boven. Ik zal echt blij zijn als dat het geval is.

Vandaag zijn we voor een 3D echo geweest. Wat geweldig is dat zeg en wat is ons zoontje mooi! Waar hij wéééken lang rechts in mijn buik met hoofd naar beneden heeft gelegen, lag hij vanmorgen links en in stuit! Hij had niet veel zin om mee te werken, hij had steeds een arm voor zijn gezicht. Maar uiteindelijk is het allemaal gelukt! We hebben een foto waarin hij gaapt, ééntje waar hij zijn tong uitsteekt en een paar (mooie) portretten. Wat ik jammer vind, is dat de vorm van de ogen niet goed te zien zijn, maar dat komt door het vruchtwater zei ze. Maar we zijn helemaal in de gloria!

Fijn weekend allemaal!
L2014 & H2017
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 10 Nov 2013 19:33

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Goedenavond allemaal!

Ik zal ook weer eens een update geven. Inmiddels bijna 26 weken zwanger en de kleine man groeit volgens de verloskundige goed. Zelf voel ik me gelukkig ook prima!
Nog 8 weekjes tot mijn verlof, dus zo langzamerhand kan ik beginnen met aftellen. Ook heb ik afgelopen week de eerste les van mijn zwangerschapscursus gedaan, ik doe een cursus hypnobirthing samen met mijn man. Was erg leuk en leerzaam en bij wijze van huiswerk probeer ik nu dagelijks de ontspanningsoefeningen te doen.

@MzCharlotte: Vervelend lijkt me dat als je niet meer op je rug kan liggen. Hier heb ik daar gelukkig nog geen last van, maar mogelijk komt dat later nog. De baarkruk is dan misschien inderdaad wel fijn tijdens de bevalling, of in bed maar met lekker veel kussens achter je rug?
Ik zou proberen je niet teveel zorgen te maken over het wiegje i.c.m. de borstvoeding, waarschijnlijk komt het gewoon goed, en anders komt er vast wel een oplossing voor tegen die tijd!
En jammer van de bobbelige muur, maar beter om het nu in een keer goed te maken dan dat je nog jaren tegen die bobbels aan kijkt!

@ Tsjip, fijn dat het kamertje nu bijna af is! Dat geeft vast een prettig gevoel. Wij hebben een paar weken geleden de commode in elkaar gezet, het wachten is nog op het ledikantje en wiegje wat we besteld hebben bij prenatal ruim 6 weken geleden. Ook willen we nog 1 wand in het kamertje behangen en een plankje ophangen boven de commode. Al met al niet al te veel werk gelukkig.
En wat een leuke meidenkledingkast! Dat rokje wat onderin ligt is echt te schattig. Hier ziet het er heel anders uit, met voornamelijk blauw, grijs en wit.
Geniet van je verlof.

@ Stokstaartje: Balen dat de verhuizing op zich laat wachten. Aan de andere kant: dan wonen jullie straks wel in een droompaleisje met jullie kleine meid!

@ Penelope: Wat een prachtig wiegje! Dat is het Stokke wiegje toch? Wij hebben gekozen voor de bednest, is een soort wiegje annex cosleeper. Die vond ik zelf iets handiger, maar die van jullie wint het echt met gemak qua mooiheid! :D

@ Steep: Leuk toch, nieuwe babykleding shoppen? :wink: Ik ben deze week ook even 'losgegaan' op de babyafdeling van de Zara. Zulke mooie dingen hebben ze daar!

@ Uiltje: Hoe was de kerstkoopavond? Heb je je een beetje in kunnen houden? Of toch allerlei leuks gekocht? Ik heb echt weer zin in de feestdagen! Wij gaan kerstavond eten met broer van man, schoonzusje en schoonouders. Eerste kerstdag met mijn familie. Tweede kerstdag zijn we lekker samen thuis.

@ Kajaka: Fijn, nog maar 3 weekjes werken. Dat begint echt op te schieten zeg! En prettig dat het zo klikte met de kraamzorg. Hier heb ik nog niets van ze vernomen, maar schijnen ze ook op huisbezoek te komen voor een inspectie :wink: . Ik geloof wel dat onze commode officieel niet diep genoeg is, hopelijk zien ze het door de vingers.

@Ooh la la: Hoe is het met jou? Zit je ook in een fijne fase van je zwangerschap? Ik voel me echt heel goed, veel energie en ik geniet van het steeds sterker wordende getrappel in mijn buik.

Volgens mij ben ik zo weer helemaal bij :) . Nu even een pastaatje in elkaar flansen en dan lekker voetbal kijken! Fijne zondagavond allemaal!
Afbeelding
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Nov 2013 14:58

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@ Mzcharlotte: Die 10 kg valt nog reuze mee! Maar ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ik was voor mijn zwangerschap ook wat aan de zware kant en was ook heel bang om veel kilo's aan te komen. Hier lees je toch wel heel veel over. En dan vond ik het aankomen nog niet eens het ergste maar meer het idee dat ik dan na die tijd ook weer echt moest afvallen. Maar ik mag tot nu toe nog steeds niet klagen.
Mijn man stond laatst bij de bakker en ving een gesprek tussen 2 vrouwen op over kilo's aankomen tijdens de zwangerschap. Een van die 2 was 40 kilo aangekomen. Mijn man dacht eerst dat hij 14 had gehoord want 40 leek 'm nogal gigantisch maar later had hij de vrouw horen zeggen dat ze nog maar 15 kilo kwijt was na 3 maanden. Dit was het eerste wat hij vertelde toen hij thuis kwam haha! Hij was er echt even van onder de indruk.
Ik begrijp mijn vader ook zeker. Voor hem is het ook een hele lastige situatie. Eerst moest hij al 'alleen' onze bruiloft meemaken en dan nu mijn zwangerschap nog. Tsja en straks als de kleine er is zal het ook best lastig voor hem zijn. Maar mijn moeder heeft teveel kapot gemaakt en sinds we geen contact meer hebben geeft het mij echt rust. Nu hoeven we alleen nog maar toe te zien hoe mijn moeder mijn vader nog inpakt en 'misbruikt'. Maar mijn vader is een volwassen man dus hij moet daar echt zelf achter komen.
Goh dat jij nog geen harde buik hebt gehad! Hier zijn ze al wel aanwezig vanaf een week of 20. Al waren ze toen niet pijnlijk. Nu soms wel.
Wat fijn dat jullie ook een mooie 3d-echo hebben gehad! Ik heb er ook zo van genoten toen. Ik was ook al 31 weken en dat was volgens de VK altijd weer heel spannend hoe alles in beeld komt. Wij hebben een foto waarop ze glimlacht en eentje waar ze haar oogje net opendeed. Verder nog een paar 'gewone' foto's

Mouette: Lekker dat je je zo goed voelt! Nog 8 weekjes werken! Nou die zijn zo voorbij hoor. Het geeft zeker een prettig gevoel nu het kamertje zo goed als af is. Alles wat nu nog moet gebeuren is de spulletjes wassen en nog een paar dingetjes ophangen.

Hier is mijn verlof dus echt begonnen! 'Juf! Dan heb je gewoon 16 weken vakantie!' Euh ja nou echt vakantie is het niet maar ik ben wel 16 weken afwezig haha! Maar ik heb ze echt beloofd dat zij het eerste op school een berichtje krijgen zodra de kleine is geboren! Dat vonden ze wel heel speciaal. Toen de bel ging begonnen ze allemaal spontaan 'juffrouw bedankt, juffrouw bedankt!' te zingen. Heel lief allemaal!
Verder had mijn man lekkere roombroodjes gehaald en ik heb een pandorabedel van 'm gekregen. Hij vond het krijgen van verlof een reden voor een mooi cadeautje. Later kwamen een oom en tante nog een heerlijk douchepakketje brengen. Daarna moest ik gewoon even huilen van al die lieve reacties en dingetjes. Zo werd mij wel even duidelijk dat we gewoon een hele speciale tijd tegemoet gaan.
Ons weekendje was heerlijk. Er zou veel regen vallen maar het viel uiteindelijk reuze mee. Het regende vooral op de momenten dat we binnen zaten. Echt het strand op is mij trouwens niet gelukt. Dat losse zand kwam ik echt niet meer door. Ik moest dus echt een keertje toegeven aan mijn zwangerschap. Daar ben ik niet zo goed in maar ik kon niet anders. Nu hebben we lekker een tijdje in een strandtentje gezeten en zo van de zee genoten.
Nu ga ik maar eens even de hond van mijn vader ophalen.

Hoe gaat het met de rest?
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem6

Bericht 11 Nov 2013 15:23

Re: Winter 2013/2014 mama's!

**
Laatst gewijzigd door Anoniem6 op 05 Jan 2014 18:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 11 Nov 2013 15:34

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Tsjip: klinkt als een heerlijk weekend! Fijn dat je verlof nu begonnen is. Ik ben aan het aftellen haha.

Penelope: super mooi kamertje zeg! Echt heel erg leuk.

Hier heb ik niet veel nieuws te melden. Het gaat allemaal wel prima. Ik krijg wat meer last van mijn onderrug maar dat is op zich nog wel goed te doen. Het kamertje wordt aanstaande vrijdag geleverd en is vorige week behangen. Als de meubeltjes staan gaan we nog gordijnen uitkiezen. Ook moeten we nog een lamp en wat accessoires hebben. Dat gaan we de komende weken allemaal aanschaffen. Geboortekaartje zijn we ook nog aan het uitzoeken. Weinig nieuws dus.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Nov 2013 16:10

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mijn man is echt een ontzettende lieverd. Hier ben ik trouwens degene die het verlof nu nog als vakantie ziet. Ik heb volgens mijn man ook nog veel te veel op de planning staan. Hij heeft mij nu ook een paar dingen verboden zoals de badkamer poetsen. Nou is dat geen straf natuurlijk haha! Hier wil ik ook alles af hebben voor de 37 weken dus alles moet wel in deze week. Maar ik zie wel wat ik allemaal kan redden. Fijn dat je zusje morgen komt helpen!
Mijn ouders zijn inderdaad gescheiden. Ze zijn al sinds april 2012 uit elkaar maar sinds januari 2013 was het pas echt officieel. Ik kan er ook echt niet bij dat je je eigen kinderen zoveel verdriet kunt doen. Nu ik zelf een kleintje krijg kan ik het me nog moeilijker voorstellen... Maar je hebt maar 1 paar ouders en je moet er maar het beste van maken hoe je het ook doet. Moeilijk is het wel.
Je kamertje is echt heel leuk geworden! Nu kun je er lekker zwijmelen! :heart:

Next heeft ook ontzettend leuke babykleertjes. Ik heb er vorige week wat besteld en kreeg het net al binnen. Ook erg betaalbaar!

Isabel: fijn dat het bij jou ook allemaal goed gaat. Leuk dat het kamertje vrijdag komt! Is het weer allemaal wat echter.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 11 Nov 2013 16:37

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ha meiden,

Tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb, ben laatste tijd savonds helemaal gaar en weinig puf gehad om dan nog wat te doen.

Katten , ik was het vergeten te vragen of ze hierin advies hadden toen ze van de kraamzorg hier kwamen. Vraag morgen de verloskundige wel even en anders doe ik denk ik het denk ik gewoon wat me op dat moment het juiste lijkt.

Slapen ; Ja je hoort zulke verschillende verhalen over het slapen in wiegje en ledikantje dat ik het soms even niet weet ;) Maar ik denk dat we eerste instantie gewoon in de wagenbak doen en anders laat ik dan wel iemand een wiegje kopen. Hoe doen jullie dat met slapen in de box? Ik hoorde van de week een tip dat je in je kraamweek het kindje ook in de box een keer kon laten slapen en dat de kraamhulp dan beneden een beetje aan het opruimen gaat zodat het kindje kan wennen aan de geluiden? Ik zie dat denk ik tegen die tijd wel, het liefst wil ik natuurlijk dat het kindje zijn bed als slaapplek houd maar kan me voorstellen dat soms ook wel voorkomt dat hij/zij in de box slaapt en dan is het misschien wel handig dat ze aan geluiden wennen.

Kratten, Ik denk dat ik de overbuurvrouw van de week even vraag die werkt bij de AH misschien dat ze wat kan regelen voor mij en anders stuur ik wel een mailtje naar de familie of ze misschien lege kratten hebben. Wij moeten er 9 ivm onze boxspring , zat eerst te denken om dan het logeerbed (ook 2 pers) op klossen te doen maar lig toch liever ins onze boxspring ;).

@mzcharlotte, Hier gaat het goed :) Laatste paar dagen wel erg vermoeid geweest, vriend die ziek was van het weekend en ik ook niet helemaal 100% maar gelukkig gaat het nu wat beter. Hoe gaat het verder met jou ?
Wat leuk zeg die 3D echo en fijn dat je een paar mooie fotos hebt !
Hier heb ik ook moeite met de kilo`s , was voordat ik zwanger ben bezig met WW en was daardoor ruim 20 kilo afgevallen, was toen nog wel wat aan de stevige kant maar was goed op weg :) Nu zijn die getallen op de weegschaal soms echt een obsessie voor mij en daar heb ik echt moeite mee, terwijl ik `nog maar` 7 kilo ben aangekomen maar het zit echt tussen me oren maar vind het erg lastig om dat los te laten.

@tsjip , Dat van je man herken ik ook wel, mijn vriend is ook steeds bezig met klusjes en klusjeslijstjes aan het maken voor wat er nog moet gebeuren voor dat de baby komt. Wij willen al het grote werk voor 5 december af hebben aangezien december vaak al druk genoeg is ;) Baby kamer moet alleen nog de babyfoon met camera nog opgehangen worden, kleertjes gewassen worden , en een lamp voor aan het plafon. Iemand toevallig nog leuke lamp ideeen?
Ga je nog wat leuks doen nu je verlof hebt of lekker rustig aan doen ?
Wat leuk dat je cadeautjes hebt gekregen :)

@stokstaartje, kan me voorstellen dat je je zo voelt :( denk je wel aan jezelf ! Hoe gaat het nu met je?

@Kajaka, Ik wil ook geen stagaire bij de kraamweek :) gelukkig zijn er genoeg andere gezinnen die dat wel willen. Misschien dat ik het ooit bij de tweede wil maar nu eerst niet.
Bij ons is de vrouw die voor kennismaking kwam niet op de kinderkamer geweest of op onze slaapkamer ik dacht dat ze dat wel zouden willen dus had boven alles mooi opgeruimd.

@mouette, Ja heb me nog in kunnen houden , heb wel een bord gekocht met tekst erop. Vond hem zo leuk dat ik het niet kon laten en was al erg lang op zoek naar een bord met tekst. Deze hangt nu in de woonkamer en ben er erg blij mee.
Wat houd precies hypnobirthing in?

@penople ; wat een leuke fotos zeg ! Mooi kamertje hoor!!
Bah vervelend zeg je oorpijn :( doe maar rustig aan ! Wel fijn dat je morgen hulp krijgt bij het poetsen van de badkamer, echte nesteldrang al dus ;) Ja die mannen denk soms dat het makkelijk is, heeft die van mij soms ook wel een handje van vooral omdat ik nu al vroeg ben gestopt met werken ivm agressie op de groep, denkt hij dat ik alles wel even kan doen . Wel lief dat hij een lekker cadeautje voor je gehaald heeft!

Vanavond heb ik weer bevallingscursus heb daar wel even zin in, vaak blijven we ook allemaal nog even plakken en thee drinken. Ik wil woensdag eens naar het mammacafe hier in de stad, deze is sinds vorige week hier zijn jullie daar al eens heen geweest en wat kan ik me er van verwachten?
Van het weekend zijn we nog even naar de Prenetal geweest en heb ik nog extra dekentje voor het ledikant gekocht met een leuk dekbed setje.
Verder heb ik erg veel zin aan ons weekendje weg over twee weken en kijk er echt naar uit.
Morgen hebben we de groei echo dus ben erg benieuwd, hopelijk krijgen we weer mooie echo foto mee naar huis.
<<

Anoniem6

Bericht 11 Nov 2013 16:57

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje, wat wil je precies weten over de baby en katten? Ik ben kraamverzorgster en heb ook zelf 2 katten;)
Ik ben nog niet naar mama café geweest maar ik weet van de lactatiekundige van mijn werk dat gezellig schijnt te zijn. Je kan ervaringen delen met andere (aanstaande) moeders. Ook kan de lk je vragen over bv beantwoorden mocht je die hebben.
M.b.t de box: Meestal als ik kom gaat de baby in de ochtend mee naar beneden met de ouders in de box. Ik doe in de ochtend dan het huishouden. Maar de baby is die geluiden ook al uit je buik gewend. Als ouders dan in de middag gaan rusten leggen we de baby in bed tenzij de baby onrustig is/kraampjes heeft etc neem ik hem/haar neem ik de baby weer mee na beneden mochten de ouders dat willen.
Ik weet dat mijn oudere collega's de baby na iedere voeding in bed terug leggen en niet in de box maar ik vind dat zelf ouderwets. Maar je moet doen wat jou fijn lijkt! Het is geen probleem als baby wel eens in de box ligt ook zou het alleen niet van s'morgebs tot s'avonds doen omdat je dan ziet dat die baby's s'nachts moeilijker of niet kunnen slapen omdat ze geluiden/prikkels van overdag gewent zijn. Kortom je moet er even een balans in zoeken wat voor jullie prettig is:)

Veel plezier bij de cursus straks!


Tsjip, Mijn ouders zijn al 6 jaar gescheiden. Ik snap ook niet hoe je kind zo'n dingen aan kan doen. Voor mijn zwangerschap kon ik het goed naast me neerleggen. Maar tijdens de zwangerschap heb ik er soms wel moeite mee omdat ik zelf een kindje draag en niet kan geloven dat je als ouders je kind zo'n dingen aandoet.

Klopt next heeft ook ontzettende leuke dingen! Helaas nauwelijks unisex heb er wel een pakje van. Lijstje ligt wel al klaar wat ik wil hebben voor na de geboorte.

Isabel, fijn dat bij jou zo lekker gaat! Leuk dat jullie klussen zijn aan de babykamer en de meubels bijna komen.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 11 Nov 2013 17:25

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope, Ik heb twee katers eentje is 3 en ander 1,5 jaar. De oudste heeft al vanaf het begin door dat ik zwanger ben want wil alleen maar bij mij liggen en het liefst op me buik. Baby reageert ook sterk erop als de kat op me buik ligt, meestal begint hij/zij dan te bewegen. Sinds kort komt de jongste kater ook steeds bij me liggen maar die ligt meer naast mij of komt om kopjes vragen terwijl dat voorheen nooit was. Maar moet ik nog rekening mee houden hoe ik ze het beste straks kan laten wennen aan de baby?
Nu laat ik ze soms bewust op de babykamer om te snuffelen maar dat doe ik alleen als ik erbij ben , en straks gaat alles toch nog in de was :)
Nee heb ook niet de insteek om de baby de hele dag in de box te laten slapen, gaat me meer om als ze in slaap vallen of je beneden wat wilt doen aan huishouding.
Nu ik je toch aan het bestoken ben met vragen, heb jij misschien een voorbeeld van een bevalplan voor in het ziekenhuis? Heb namelijk geen idee wat ik mij daarbij moet voorstellen en vind het wel fijn als ik me er vast een beetje kan in verdiepen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 11 Nov 2013 18:27

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@tsjip, liggingsecho is niet standaard, bij ons in elk geval niet.

@stokstaartje, dat slapen kan kloppen, aan het einde slaap je gewoon minder.
Hebben jullie nog geen naam?

@mzcharlotte, balen dat de muren niet zijn zoals voor ogen, hopelijk ziet het er snel goed uit.
3d echo gedaan lees ik, gaaf zeg. Foto?

@penelope, gaaf wiegje, hier geen wiegje, maar misschien bedenk ik me nog. Vind het dubbelop met lakens, dekens enzo. Onze zoon sliep gelijk prima in zijn ledikantje.
Je bent niet verplicht tot een stagiaire, als jij het te vol vind prima toch!



@uiltje, nog geslaagd bij intratuin. ?
uiltje, onze zoon sliep ook vaak in de box, lekker beneden en je kan even wat huishouden doen.

@kajaka, dat kussen ziet er relax uit. Met voedingskussen slapen heb ik nooit gedaan, wel geprobeerd maar door het maagzuur raakte ik snachts in paniek haha.
Stagiaire met kraamzorg had ik de vorige keer niet, toen was het vakantietijd. Met z,n tweeen kunnen ze meer doen dus het lijkt me wel wat deze keer.


@moutte, nog 8 weken werken, gaat snel zo!


Hier is de kamer van onze zoon inmiddels geschilderd en 1 wand behangen, het bed staat half nu, we kregen van het weekend steeds bezoek. Rolgordijn nog ophangen en de kast erin en klaar is kees. Dan hoef ik alleen de babykamer te soppen, bed weer omhoog. De box opzetten is niet veel werk en gaan we pas doen in januari. Eerst de kerstboom erin en eruit.
Ook ik tel af, nog 6 nachtjes werken en dan verlof! Woensdag weer naar de vk. Ben benieuwd!
M:21072011
J :08012014
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 11 Nov 2013 18:44

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@happydobby , ja heb een bord gekocht met tekst voor in de woonkamer. Eigenlijk niks voor kerst gekocht ;)
Ja dat leek mij ook wel handig , ach zal ook wel allemaal los lopen :)

Dat is vaak zo als je wat wilt doen komt er altijd wat onverwachts tussen :).
Wat lekker dat je al gauw verlof hebt ! Ga je nog wat bijzonders doen of lekker genieten?
Wel fijn dat je verder ondanks de visite wel bent opgeschoten bent met het kamertje.
Hoe voel je je verder?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Nov 2013 18:45

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mouette schreef:@Ooh la la: Hoe is het met jou? Zit je ook in een fijne fase van je zwangerschap? Ik voel me echt heel goed, veel energie en ik geniet van het steeds sterker wordende getrappel in mijn buik.



Ooh man, wat ben ik slecht in meeschrijven in dit topic! Komt ook omdat ik voornamelijk mobiel forum dus om dan hele lappen tekst te onthouden om op iedereen te reageren.... tis niet mijn sterkste punt.
Dat betekent niet dat ik niet mee lees en op de hoogte ben :^^:

Het gaat bij mij heel goed. De enige klacht die ik heb is die rottige maagzuur. Word er echt gek van! Het is echt iedere dag raak en het maakt niet uit wat ik eet of drink. Maar goed, ik hou me voor dat het voor een goed doel is :thumbup:
Qua energielevel is dit inderdaad wel de beste periode tot nu toe. Ik voel me verder heel goed en doe van alles. Heel erg fijn! Ook het getrappel in m'n buik wordt steeds beter voelbaar. De placenta zit aan de voorkant dus mijn vriend moest best lang geduld hebben voor hij wat kon voelen. Maar nu is ze goed aanwezig! Echt super fijn om te voelen.

Mouette: hoe vind jij de Hypnobirthing cursus? Wij hebben afgelopen weekend de 2e les gehad, nog 2 te gaan. Aan de ademhalingsoefeningen heb ik al echt wat gehad. Ik ben al een aantal weken kortademig en door de eerste oefening krijg ik toch genoeg lucht. Dat zorgt er wel voor dat ik positief ben over de cursus. Als het nu al helpt... ;)
Ben heel benieuwd of het de bevalling echt makkelijker en rustiger maakt.

Verder is het hier erg rustig en gaat alles z'n gangetje. De kinderwagen en andere dingetjes die we besteld hebben komen in de week na Sinterklaas. Eind van de maand gaan we nog een commode kopen (simpele ikea hemneskast) en een muurtje schilderen. We zijn toch maar overstag gegaan en voor een mooie, zachte kleur (oud)roze gekozen. De rest van het kamertje blijft wit, het ledikantje is van hout. Komende week wil ik nog een mobile maken voor boven het ledikantje. Hopelijk lukt deze lowbudget ;) anders toch maar die ene dure kopen die we een tijdje geleden zagen...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria