Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Sep 2018 10:47

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Met, ik heb deze nog liggen:

https://www.babyhuiscasita.nl/koeka-wik ... gId8vD_BwE

Mag je voor 10 euro ex verzendskosten overnemen. Hij is gebruikt maar in goede staat.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 14 Sep 2018 18:42

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Lief van je, maar zat net op de site van Koeka te kijken en deze Koeka-verslaafde gaat nu een gepersonaliseerde doek bestellen :)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Sep 2018 19:40

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik heb toevallig ook de elba lace in het oud roze. Toen bij Believe gezien en zo mooi! Wilde eigenlijk een dikkere dus misschien dat die ook nog wel komt haha.

Vandaag kraampakket binnen gekregen, wat een feest weer. Man wilde het plastic al gebruiken om op de grond te leggen tijdens het schilderen haha. Vandaag de muren 2x gewit dat even goed laten drogen dan kan de roze lambrisering gedaan worden.

Vanavond een feestje van m'n vader. F. is logeren dus we kunnen in ieder geval uitslapen morgen. Hoera!

Jullie hebben allemaal al een naam toch? Hier heb ik een nieuwe favoriet dus even man overhalen haha.

En kaartje, hebben jullie dta al?
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Sep 2018 19:44

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh en tandjes hebben wij helemaal niet. Gelukkig maar want onze box is niet wit, dan moeten we hem helemaal schilderen/spuiten en dat is niet de hobby van mijn man haha.
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Sep 2018 20:58

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe: ja vreselijk dat die tijd dan zo langzaam gaat. En toen we weg wilden gaan deed de auto nog raar. We hebben keyless entry(dat je de sleutel in je zak kunt houden ook om te starten) en dat deed het niet. Kwamen we nog wat te laat ook! En daar heb ik zo een hekel aan. Ja die zakken met kleertjes was echt een feestje!! En veel nog goed en bruikbaar. En kan er ook een deel naar opa en oma. Die zullen gaan oppassen als wij weer werken. Kamertje is whitewash met grijs. Zal tzt wel een foto plaatsen van de babykamer. Fijn dat je man heeft ingezien dat er nu wel echt gestart moet worden. De mijne is ook begonnen met ruimen en de kasten verplaatsen. Dan kunnen we op de babykamer beginnen met behang eraf halen. Denk dat we vliesbehang terug doen en dat schilderen want de muren zullen niet glad zijn.

Meg: ja dat is wel echt raar ja dat dat moedergevoel of iig zorgen erom maken nu al begint. Nuchtere ik had dat niet echt verwacht van mezelf. Ja die tandjes haha Najah schilderen dan maar. Gelukkig is dat niet zoveel.

Wij hebben sinds gisteren de naam. We hadden beide een lijstje van 10 gemaakt en daarbij hadden we twee dezelfde waarvan we beide dezelfde als voornaam wilde. Dus de tweede doen we ook als tweede naam. Enige wat ik “vervelend” vind is dat een oud collega waar ik verder geen contact mee heb als alleen af en toe via fb of heel soms app ook pas een zoontje heeft die zo heet. En dan denk ik toch moeten we dat wel doen straks denkt ze dat we hem hebben over genomen. Maar man heeft hem helemaal niet gezien. Ik wel en ervoor al eens gezien. Dus toch op mijn lijstje gezet.
Wat vinden jullie? Gewoon doen toch?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem286

Bericht 14 Sep 2018 21:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik zou het gewoon doen hoor JMD, zeker als je juist niet zoveel contact mee hebt. Je zou het evt wel kunnen vertellen maar ik zou geen toestemming ervoor vragen ofzo.

Hier sinds gisteren ook uit de naam, we hadden hem al een paar weken in ons hoofd en inmiddels zijn we er allebei wel uit dat dit de leukste naam is. Nu nog een tweede naam erbij bedenken maar lopen we tegen wat moeilijkheden aan. Tijd zat gelukkig
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Sep 2018 20:10

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat leuk alle vorderingen met kamertje en namen!
Justmedaan, als het een collega betreft zou je nog kunnen twijfelen, maar met een oud collega vind ik dat je die naam nog gewoon kunt pakken hoor!
Haha uffe, lukt het overhalen?;)

Hier nog niet gekeken naar t kaartje. Ja ik ff snel, maar eigenlijk meer of er ook iets is in haar kamertjestijl. Maar of het dat wordt of toch iets stoerder weet ik nog niet

Hier wel een mindere week gehad. Vermoeidheid bleef (kwam ook doordat ik zachts slecht sliep door vriend). Mn suikers schoten ook ineens omhoog, met normaal! Maar ondertussen ook wat afgevallen.. flink balen
Gisteren nog naar de bekkenfysio geweest, had zo'n buikband van de prenatal, maar zij heeft nu z'n bekkenband meegegeven, maar weet nog niet wat ik er van vind. Heb die ook voor mn buikspieren. Heb een diastase (had ik volgens mij al voor deze berschap..),zit nu nog wel binnen de norm, maar verklaart wel waarom ik meer last van mn buik heb (laatst met kleertjes zoonbezig geweest, na 45 min alleen maar staan moest ik al gaan zitten)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Sep 2018 11:18

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik zou ook gewoon voor die naam gaan dan hoor Jmd. Als het nu je beste vriendin is dan is het een ander verhaal maar dit kan prima vind ik! Fijn dat opa en oma gaan oppassen, ik zie dat nu bij F. dat ze daar echt van geniet. Bouwen toch een hele bijzondere band op samen.
Oh wat erg van die auto, daar zou ik spontaan van gaan huilen haha!

Highway leuk dat jullie eruit zijn! Hier dus nog niet en het gevoel van tijd zat begint een beetje op te raken haha!

Elro...mwah hij zei gelukkig niet meteen nee haha! Vervelend dat je een mindere week had. Afvallen is eigenlijk niet meer de bedoeling nu maar kan soms even gebeuren als je niet lekker in je vel zit. Hopen dat de bekkenband werkt!

Man is hier nu het roze aan het schilderen op de kamer van F. Komt dus mooi schot in! Alleen een kastje en de vensterbank moeten nog een keer gelakt worden en dan is het schilderwerk dus klaar. Kan de verf even uitharden en dan kan ik de kasten gaan schoonmaken/inruimen. Verder heb ik inmiddels ook aardig in mijn hoofd wat ik wil met haar kamertje dus dat is fijn. Alleen nog even een leuke stoel zoeken.

Ik ben kapot! Vrijdagavond feestje van mn vader gehad, toch wat meer gedaan dan de bedoeling was en lag om 2 uur pas in mn bed. Gisteravond kwamen er onverwachts vrienden langs en was het weer 1 uur. Vandaag doe ik lekker niets en ga zo zelfs even slapen geloof ik!
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Sep 2018 12:11

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Toch fijn dat jullie ook zeggen gewoon die naam te nemen. Man is er geloof ik ook wel blij mee. Zegt het soms zachtjes tegen mijn buik haha. Die nu overigens wel echt aanwezig is. Hier wel wat sites opgeslagen voor geboortekaartjes maar nog niet echt naar gekeken. Gelukkig hebben we er niet super veel nodig. Denk dat 35/40 al genoeg is voor ons.

Highway: leuk dat jullie er ook uit zijn. Succes met de tweede naam!


Elro: vervelend dat je een mindere week hebt gehad. Dat slechtere slapen herken ik wel wat. Die van mij snurkt zo vreselijk. Maar die gaat dus makkelijk op de bank liggen. Wel goed voor mijn nachtrust maar wel erg ongezellig. Maar ja. Hopelijk heb je baat bij de bekkenband.

Uffe: ja ze boden het meteen aan. En ik vind het toch wel fijn. Ze zeggen nu al luister wij passen op maar jullie kind dus jullie regels. En ja vast zal het bij opa en oma soms meer mogen/krijgen enz als bij ons. Maar daar zijn ze dan ook opa en oma voor. Maar niet zo dat wij er last van zullen hebben. Dat willen ze niet. En dat zonder het te hoeven bespreken. Zijn mijn ouders. En ben eerlijk gezegd blij dat schoonmoeder ver weg woont want zij en ik liggen niet zo op 1 lijn geloof ik haha. Ze is wel oké hoor gisteren geweest en weer wat kleertjes en rompertjes gehad grotere maten. En van man zijn tante en zijn moeder geld om te shoppen voor wat we nog moeten hebben.
Van de auto werd ik meer pissig om haha maar heb sowieso wel een wat korter lontje blijkbaar. Vind zelf natuurlijk dat ik altijd redelijk ben haha.
Fijn dat het schilderwerk al zo een eind is!! En die naam nog maar ff warm houden dan. Doe maar lekker rustig aan vandaag na zo een druk weekend!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Sep 2018 19:50

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Aaah wat schattig van je man JustmeDaan! Ik moet de lijst van het aantal van F. er maar eens bijpakken. Zijn wel wat aanpassingen (toch gek in die 3 jaar).
Lief van je schoonmoeder dat ze kleertjes heeft gekocht voor de baby. Mijn schoonmoeder heeft nog nooit iets voor F. gekocht (alleen met haar verjaardag ofzo) en dat vind ik wel eens jammer. Nu heb ik ook nog niets gehad voor de baby. Ze passen wel op F. en we gaan nog even overleggen of ze het zo weer zien zitten om op "zusje" te passen.

We zijn vanmiddag nog even de stad in geweest, daar was van alles te doen en het was lekker weer. Na een uur werd ik zo misselijk dat we maar weer naar huis gegaan zijn. Zo lekker boer zoekt vrouw kijken en dan naar bed.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 17 Sep 2018 07:35

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn daar jullie uit de naam zijn, Highway. Willen jullie per se een tweede naam dan?

Elro, hoe gaat het met de bekkenband?
Boek van Cecile Röst is wel een aanrader voor bekkenpijn. Staan goede tips in om er beter mee om te gaan.
Maar drie kwartier staan lukt mij ook niet meer goed hoor. Drie kwartier stil zitten trouwens ook bijna niet. Veel afwisselen dus.
Vervelend trouwens dat je een mindere week hebt gehad. Hopelijk deze week weer een betere week!

Heftig weekend, Uffe! Ben je gisteren wel een beetje bijgekomen? Staat vermoeidheid ook in verband met misselijk zijn?
Weet je ook waarom je schoonmoeder nooit wat koopt voor de kinderen? Is ze sowieso niet cadeautjesgeverig? Ik zou willen dat mijn schoonmoeder niets zou kopen, haha. Het meeste verdwijnt weer direct, omdat het letterlijk troep is, of omdat de kinderen er niets aan hebben. Van de week kwam ze aan met een zomerbabybroekje, maat 50. De pop van onze dochter heeft dus nu een nieuwe broek aan ;)

Fijn dat je ouders willen oppassen, JustMeDaan. Wij hebben niet veel oppas nodig en anders passen mijn ouders ook op onze dochter. Toch echt fijn dat mijn ouders zich aan onze regels houden. Hoewel ze nu wat ouder is, dat minder nodig is natuurlijk. Laat je je kind toch met meer vertrouwen achter.
Mijn schoonmoeder en ik liggen ook helemaal niet op een lijn. Ze past ook niet op, maar is wel echt een leuke oma voor onze dochter.

Wij gaan straks lekker een midweekje naar het Hof van Saksen. Mijn man is dit jaar amper vrij geweest (en andere werkte hij aan het huis), dus heerlijk om er met zijn drieën even uit te zijn. En wat een geweldige weersvoorspellingen!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem286

Bericht 17 Sep 2018 07:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg: ja wel perse inderdaad, hebben we zelf ook en S ook. Dus zou het gek vinden omdat nu niet te doen.

Geniet van het hof van saksen, wij waren er vorig weekend, was fijn!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 17 Sep 2018 08:09

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Onze dochter en ik hebben wel een tweede naam. Mijn man niet. Voor onze zoon hebben we nu nog geen tweede naam. Denk ook niet dat die er komt. Zou echt niet weten welke naam.

Thx! Zo'n zin in. Wij gaan ieder jaar wel een keer daarheen. Dit is alleen de eerste keer dat we onze sjaal thuis kunnen laten. Ook fijn dat we een keer gebruik kunnen maken van de buitenspeeltoestellen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Sep 2018 19:58

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik heb geen idee waarom ze niets koopt voor haar kleinkind.Financieel is het "probleem" niet zeg maar. Ach ik heb het inmiddels wel geaccepteerd maar vind het ergens toch jammer. Wat leuk hof van Saksen! Lekker genieten met elkaar. Ik merk dat ik daar nu ook extra behoefte aan heb. Lekker kneuteren met F. samen. Ik ga zo hof van Saksen boeken voor een midweek de eerste week van mn verlof. Nog even weg samen met F. Jullie treffen het zeker met het weer, heerlijk!

Ik ben zondag lekker bijgekomen en toen zijn we gisteren naar de efteling geweest. Was een beetje onverwachts maar man kon niet terecht op de klus waar hij moest werken. F. moest naar het bureau en ik had nog kaartjes liggen. Wat hebben we genoten zeg. Het was prachtig weer en F. vond het zo ontzettend leuk! We waren er rond half 12 en zijn echt tot 18.00 uur gebleven. Ik was kapot maar het was geweldig.

*

Slaapkamer van F. is het schilderwerk nu klaar (op de deur na maar alle deuren boven moeten nog) dus nu kunnen we beginnen met het bed en daarna de inrichting :banaan: Moest er vandaag weer van huilen maar dan van blijdschap haha. Mijn man snapt me niet meer, hij zegt doe ik niets huil je, doe ik het wel huil je weer haha.
Laatst gewijzigd door Uffe op 19 Sep 2018 19:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 18 Sep 2018 20:42

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh wat heerlijk en dagje Efteling Uffe! Ik zou ook wel weer willen (ik wel altijd ;)) maar zou dat echt niet trekken nu. Dus snap wel dat je moe was.
Hof van Saksen is heerlijk! Kind geniet zo, dus het cliché... wij ook. Merk wel, dat ondanks dat ik rustig aan doe, ik ontzettend veel harde buiken heb vandaag.
Leuk dat jullie ook gaan boeken. Zo'n fijn park!

Zo, dat zou bij mij ook even moeten landen, denk ik. Maar is er nu iets wat het bureau aangeeft dat je er mee moet/ kan doen?

Heerlijk dat de kamer opschiet. Mijn man had vandaag opeens zijn besefmomentje dat het helemaal niet zo lang met duurt voor de baby er is. Al voelt het voor mij nog als een eeuwigheid, haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Sep 2018 21:34

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Nou ik vond het ook best pittig, vandaag ook echt wel een soort van moe gevoel in mijn buik. Ga zo lekker naar bed. Heb net geboekt, ben heel benieuwd naar het park maar hoor er veel goede verhalen over en het ziet er zo mooi uit.

Harde buiken heb ik nog niet echt gehad, wel een vermoeid gevoel maar echt harde buiken gelukkig nog niet!

Goed kijken naar hoe we haar zelf kunnen uitdagen en kunnen bieden wat ze nodig heeft.

Ja, het gaat helemaal niet zo lang meer duren he! Ik vind het spannend maar ben ook heel benieuwd hoe het gaat zijn met een klein zusje voor F. erbij.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 19 Sep 2018 07:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat voel je dan als je een vermoeide buik hebt?
Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik heel veel harde buiken. Door werk dat te zwaar was. Nu had ik dat heel vroeg ook door werk, maar daarna (na stoppen) niet meer gehad. Weet dus dat dit echt een teken is dat ik iets minder moet doen. Helaas.
We zijn eergisteren wezen zwemmen. Had ik nog nooit gedaan met zwangere buik en heb ook niet echt gezwommen, maar meer gedobberd. Maar toen ik uit het water kwam voelde mijn buik toch zwaar, zo'n raar gevoel.

Heb nog nooit mensen gehoord die het Hof niet leuk vonden. Jullie gaan het vast ook heerlijk vinden. De keren dat wij in november zijn geweest, was het nog een stuk rustiger dan nu. Kinderen kunnen daar zo lekker los. In de indoor speeltuin, op de trampoline en in het zwembad.

Ja ik ben ook zo benieuwd hoe dochter gaat reageren op haar broertje. Ze is nu dol op baby's, maar is ze dat ook nog als hij niet weggaat?
Overigens ben ik helemaal niet romantisch ingesteld, maar dat had ik wel een mooi idee bij, dat ze elkaar ontmoeten. Een paar ouders hebben me al gezegd dat ik me niet te veel moet ervan voorstellen, want bij hun viel het vies tegen, haha.

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover bevallen? Of de keizersnede? Ik heb echt een prima en vrij snelle bevalling gehad (na ruggenprik, haha), dus zie er helemaal niet tegen op. Is ook niet dat ik nu per se een ruggenprik wil, ligt er echt aan hoe ik me dan voel. (Vorige keer was ik ingeleid, dus weeënstorm en alleen maar beenweeën, toen was ruggenprik heerlijk.) Ik zie er vooral zo naar uit onze kleine man te ontmoeten.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Sep 2018 16:49

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Vandaag alweer 30 weken!! Time flies! Nog ff en ze is er. Vind dat zo gek haha
En nog maar 4 weken werken! T is gekkenwerk bij ons, zoveel zieken en uitvallers. Vreemde invallers werken er nu.. En mijn diensten zijn nog steeds niet opgelost, wil weten waar ik aan toe ben Maja t blijft lastig. En dan blijf ik mn grenzen nog wel eens verleggen 9

Ik zie nu wel op tegen de bevalling. Bij beide ingeleid, en nu verwacht ik weer. Dat is ergens wel jammer om t niet spontaan mee te maken, maar geeft me wel een zeker gevoel. Dochter ging vlot, in korte tijd veel ontsluiting verder. Bij zoon hebben ze daarom de weeopwekkers wat langzamer gezet, dat hoeven ze nu niet te doen.. vond t langzaam, en de laatste 3 uur vond ik ook niet fijn.. heb bij beide geen ruggenprik gehad, t verdovende daarna lijkt me verschrikkelijk haha.

T vermoeide gevoel in buik herken ik ook wel. Alsof ik mn buik dan echt ff op moet tillen ofzo.

Hihi zwemmen heb ik laatst met dochter gedaan. Buik was helemaal zacht, kon daardoor als ik op mn buik duwde de baby beter voelen

Qua grote broer/zus; dochter was ook altijd helemaal verzot op baby's, daarom viel t wel mee hoe ze naar zoon was. Dochter van vriend was vele malen aanhankelijker naar hem toe (tot vervelens toe, en nu nog). Maar nu is dochter en zoon leuk om samen te zien!! Vooral hoe zoon op haar reageert.
Ben nu ook wel benieuwd met zoon en baby, omdat daar dan weer weinig leeftijdsverschil tussen zit.

Lekk er uffe de Efteling. Maar kan me voorstellen dat je er een dag later nog last van hebt .
En toch even heftig zo'n uitslag van dochter

Fijn dat de kamertjes opschieten. Hier is vriend ook bezig met de laatste kleine dingetjes.
Hebben ook de laatste dingetjes besteld. Matrasje voor zoontje zodat de bedden geruild kunnen worden, flesjes alvast en extra babyfoon-unit.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 19 Sep 2018 19:17

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha Meg ik heb dat ook hoor dat beeld van die eerste ontmoeting, dat ze gelijk verliefd is ofzo haha. Bevallen zie ik ook niet echt tegenop. De bevalling van F. duurde 4 uur van het eerste krampje tot de geboorte waarvan ik bijna een uur heb moeten persen, het ging gewoon niet. Na de knip rolde ze er serieus zo uit. Knip vond ik ellende, was geen tijd voor verdoving dus gewoon knip,daar zie ik wel een beetje tegenop. Ik wil wel graag thuis bevallen.
Gewoon een vermoeid gevoel, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven haha. Mijn buik is sowieso vrij hard van zichzelf omdat het vooral baby is. Ik kan 's avonds op bed echt een soort van bolletje vastpakken, dat is dan haar hoofdje!

Dat zwemmen weet ik nog van toen met F. Heel gek is dat, voelde me wel een tientonner!

Elro, 30 weken alweer joh! Bijna verlof gewoon! Vervelend dat het allemaal niet zo lekker loopt met je werk. Nog 4 weekjes! Gaat jullie zoontje nog in een ledikantje?

Ik wacht op kopen/bestellen van de basis dingen even op de mama mazzeldagen, scheelt toch weer wat. Heb wel al een mooie deken online gezien dus ga even kijken of ik die in de winkel ook kan vinden zodat ik kan voelen.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem286

Bericht 21 Sep 2018 12:19

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hier ook erg benieuwd hoe het zal gaan met s en de baby, ik heb er ook een romantisch beeld in mijn hoofd maar of dat precies zo zal gaan, ik vraag het me af :) voor nu is ze iig erg lief voor mij en de baby.

Qua bevalling kijk ik er niet echt tegenop; het wordt een geplande ks dus het zal wel wat onwerkelijk zijn omdat die hele aanloop en opbouwfase van de weeen mist. De ks zelf vind ik niet eng, hopelijk is het wat meer moeder/kind vriendelijker dan de vorige keer maar dat zullen we tzt wel bespreken in het zkh. Tegenwoordig doen ze veel met Gentle sectio, dat je de baby bij je krijgt, de vorige keer had ik dat niet en ben ik heel lang alleen op de uitslaapkamer geweest. Dus dat hoop ik nu niet meer te hebben. Dan even paar nachtjes zkh en daarna naar huis. Lijkt me fijn :) vorige keer herstelde ik ook snel van de ks dus hoop nu weer.

Net terug van de 20 weken echo, alles goed en nog steeds een meisje :love:
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Sep 2018 21:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat de 20 weken echo goed was highway!

Man heeft vandaag F. haar bed gemaakt. Zo tof geworden. F. is er helemaal blij mee!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Sep 2018 22:04

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat de echo goed was highway

Leuk uffe! Klinkt als een niet standaard bed;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 22 Sep 2018 07:37

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

30 weken is echt wel weer een mijlpaaltje, Elro.

Fijn dat de 20-wekenecho goed was Highway! En dat ze nog steeds een meisje is ;)

Benieuwd naar het bed, Uffe! Onze dochter is ook zo blij met haar nieuwe bed, maar ze slaapt er nog niet, omdat de rest van haar kamer nog niet af is.
Lijkt me tekens en raar gevoel als je je baby zo kan 'vastpakken'.
Voor mijn gevoel zit de baby nu hoger dan bij dochter. Iig trapt hij een stuk hoger, haha.

Wij zijn weer terug van ons midweekje weg. Hoe heerlijk het ook was, toch blij om weer thuis te zijn. Doe ik toch rustiger aan en ik kreeg zo'n last van mijn rug van het bed daar. En op de bank zat ik daar ook al niet lekker. Dus heerlijk in ons eigen bed geslapen vannacht. Op die 30x na dat ik moest plassen ;)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 22 Sep 2018 08:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Heel herkenbaar Meg! Hier ook net terug van vakantie en ook wel weer blij thuis te zijn.
Hier ondanks dat het kamertje nog niet helemaal af was meteen doorgepakt met A en haar in haar nieuwe bed gelegd. Ze had op 3 verschillende plekken geslapen op vakantie dus ik dacht kan meteen een vierde plek achteraan. Ging ook meteen goed!
Gisteren de kamer wat verder afgekleed en ze is er helemaal blij mee!

Gisteren een riedeltje gehad in het zkh. Diabetes vpk, dietiste, gynaecoloog. Het gaat gelukkig goed allemaal. Moet alleen wel beginnen met insulatard. Dat vind ik wel jammer en ook een beetje eng. Vorige keer ook veel hypo’s door gehad dus we beginnen heel voorzichtig met 1 eenheid.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 22 Sep 2018 11:00

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Lijkt me idd dan ook spannend, September.

Het was hier trouwens ook de bedoeling om door te pakken naar haar nieuwe kamertje als we terug kwamen van vakantie. Maar er staat nog echt te veel troep nu.
Fijn dat het meteen goed ging.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers