Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 14 Sep 2018 05:02

Re: Afvaltopic 2018

Vandaag weer mijn officiële weegdag en ik zit gewoon op 72,5! Weer 1,2 kg eraf in een week! Ik bereid me er maar op voor dat ik binnenkort weer een tijdje stilsta want dit kan uiteraard niet blijven duren, maar echt superfijn dat t weer even zo hard omlaag gaat. Nog maar 4,5 kg te gaan en dan heb ik geen overgewicht meer. Het leek altijd zo onmogelijk en nu is het gewoon binnen handbereik!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Sep 2018 09:31

Re: Afvaltopic 2018

Wat goed Sublimo. Hier ook weer een kilo eraf en ik calculeer ook in dat ik straks even ga stil staan. Scheelt teleurstelling. Al is stilstaan gewoon niet leuk!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Sep 2018 09:44

Re: Afvaltopic 2018

Wat fijn Sublimo!

Ik woog vanochtend eindelijk weer onder de 70! 69,6 om precies te zijn. Nu hopen dat het zo doorgaat. Ik heb alleen een weekend vol feestjes en wijn.. Vanavond pubquiz, morgenavond feesttent (wijkfeest) en zondagmiddag een verjaardag. Hopen dat ik me een beetje kan beheersen..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem249

Bericht 14 Sep 2018 10:07

Re: Afvaltopic 2018

Ik heb weer op de weegschaal gestaan na een vakantie van 2 weken waarin ik alles heb gegeten en gedronken wat ik wilde en niet heb gesport. Er zat maar 0,5kg aan! Dat viel me echt enorm mee.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Sep 2018 07:22

Re: Afvaltopic 2018

Jemig zeg. Een week goed bezig geweest. Bewust gegeten, eetdagboek bijgehouden, drie keer gesport, veel water en thee gedronken en als enige echte uitspatting een avondje sushi gegeten met drie wijntjes erbij. Resultaat: een kilo zwaarder. Zó fucking frustrerend! Zit ik wéér boven de 70 kilo. Ik durf inmiddels bijna niks meer in mijn mond te stoppen.
Laatst gewijzigd door Lady op 28 Sep 2018 12:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Sep 2018 09:43

Re: Afvaltopic 2018

Frustrerend Lady. Vooral omdat je zo goed hebt opgelet. Moet je misschien ongesteld worden of zo? Dat je daardoor meer vocht vasthoud en daardoor zwaarder bent?

Hier is het juist het tegen over gestelde. Ik zit met een zware rugblessure, dusdanig dat ik een week aan de tramadol heb gezetten naast de andere pijnstillers. Hierdoor ook niet super goed gegeten. Of het was afhaal en ook bij de toko een magnetron gehaald. Vervolgens stond ik deze week op de weegschaal en al de hele week zit ik in de 84 ( midden of hoog). Echt een getal wat ik al jaren niet meer gezien heb op de weegschaal. Terwijl ik er echt niks voor gedaan heb. Het is nu wel de taak om het ook zo te houden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 28 Sep 2018 10:37

Re: Afvaltopic 2018

Lady schreef:Jemig zeg. Een week goed bezig geweest. Beuwst gegeten, eetdagboek bijgehouden, drie keer gesport, veel water en thee gedronken en als enige echte uitspatting een avondje sushi gegeten met drie wijntjes erbij. Resultaat: een kilo zwaarder. Zó fucking frustrerend! Zit ik wéér boven de 70 kilo. Ik durf inmiddels bijna niks meer in mijn mond te stoppen.


Oh man, ik kan me het heel goed voorstellen, irritant is dat.
Ik probeer ook een paar kg kwijt te raken en ik schommel enorm in mn gewicht, kan zomaar ineens 1-2 kg zwaarder zijn. Het helpt mij om elke dag te wegen, juist omdat ik dan zie dat het per dag zo verschilt. Dan zie je dat het momentopnames zijn, zeg maar. In m'n grafiekje zie ik dan vooral veel ups and downs, en heel heel tergend langzaam een lijntje naar beneden.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 28 Sep 2018 10:53

Re: Afvaltopic 2018

Ik zie ook heel veel verschillen. Week voor mijn cyclus ben ik soms wel twee kilo zwaarder. Ik weeg wel vaker dan eens per vier weken, maar ik registreer maar eens per vier weken en dan zie/zag ik wel een dalende lijn. Het is lastig niet gefrustreerd te raken, maar zoveel dingen kunnen je gewicht beïnvloeden.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem249

Bericht 28 Sep 2018 11:55

Re: Afvaltopic 2018

Ik weeg 1x per week op dezelfde weegschaal, op dezelfde dag van de week op hetzelfde tijdstip. Er zit bij mij enorm veel verschil in tijdstip van de dag, weegschalen etc.
Wel frustrerend dat het zo moeizaam gaat Lady. Misschien eet je juist weer te weinig?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Sep 2018 11:59

Re: Afvaltopic 2018

Vervelend Lady. Ik heb een hippe weegschaal (van fitbit) waar ik elke dag op kan staan en die mijn gewicht bijhoudt in een app (als ik er op ga staan), hij berekent dan mijn gemiddelde gewicht per week. Dat is best fijn. Hou vol! Niet alles gaat om een getal op de weegschaal het is sowieso goed om je goed te voeden. Daar zal je hoe dan ook resultaat van (gaan) zien en voelen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Sep 2018 12:30

Re: Afvaltopic 2018

Ik stond tot voorkort ook dagelijks op de weegschaal en soms was dat heel motiverend maar vaak ook heel demotiverend. Daarom probeer ik nu wat minder vaak te wegen. Maar dit voelt nog demotiverender omdat je voor je gevoel ruim een week lang voor niks zo goed je best hebt gedaan. Ik heb zelf sinds kort ook een geavanceerde weegschaal en ga hem toch maar weer vaker gebruiken. Verder denk ik niet dat ik te weinig eet, ik zit rond de 1500-1600 calorieën per dag.

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Ik zit best lekker in het ritme qua eten en sporten dus ga zeker zo door maar hoop binnenkort toch echt wel wat meer resultaat te zien.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 28 Sep 2018 13:18

Re: Afvaltopic 2018

Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar kom me even melden. Heb niet alles terug gelezen, maar jullie lijken lekker bezig te zijn, fijn!

Ben op vakantie gelukkig niet aangekomen, dat was afgelopen jaren wel anders (voor een groot deel te danken aan het feit dat het meeste waar ik vroeger niet vanaf kon blijven niet vegan is). En sinds we terug zijn focus ik me nu vooral op niet aankomen, mocht er toch een beetje vanaf gaan is dat mooi meegenomen, maar geen must. Heb even een drukke periode met de kinderen en totaal geen zin of puf om alles in mfp in te vullen of honger te lijden. Maar heb wel de afspraak met mezelf gemaakt dat ik geen snacks/lekkers meer om huis haal. Deed ik eerst vaak wel met de gedachte, lekker een paar blokjes chocola/bakje chips/andere verantwoorde portie in het weekend. Maar toch bleek dan meestal de verleiding om alles zo snel mogelijk op te eten te groot voor mij. Dus nu is het er niet meer, klaar. Helpt voor mij echt. Ben nu stabiel rond de 62-63k. Ik weeg me trouwens nog steeds zo goed als dagelijks, inderdaad ook om me ervan bewust te zijn hoe het per dag kan verschillen en daar niet te panisch over te zijn. Maar ook om in de gaten te houden dat ik toch niet stiekem weer steeds weer zwaarder word.

In november opent er in de buurt een nieuwe sportschool, misschien dat ik me daar wel inschrijf en standaard twee-drie keer per week ga sporten. Mijn lichaam kan het sowieso gebruiken, niet eens per se voor het afvallen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Sep 2018 16:29

Re: Afvaltopic 2018

O Lady, wat vreselijk frustrerend zeg! Misschien daalt je vet percentage wel. Je sport ook pittig toch?

SO, wat fijn dat het bij jou juist mee valt!

LG, wat fijn dat je niet bent aangekomen! En op gewicht blijven lijkt me ook best lastig. Maar nu je Vegan eet misschien eenvoudiger. Of niet?

Hier gaat alles lekker momenteel. Ben de -20 nu voorbij! En sinds vandaag zit ik weer op gezond gewicht. Wil nu nog onder de 70 komen voor de marge.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 28 Sep 2018 16:56

Re: Afvaltopic 2018

Centimeters meten kan ook helpen als motivatie trouwens (denk ik aan door de sportopmerking van Maddie). Maar dat heb ik geloof ik al vaker gezegd :D.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Sep 2018 17:34

Re: Afvaltopic 2018

Qua centimeter gebeurt er helaas ook weinig. Uit pure frustratie (zo van: blijkbaar maakt het toch niet uit wat ik eet) vanmiddag een hand pure chocoladekruidnoten én paprikachips gegeten. Nou ja, het zit we nu al in en vanaf nu maar weer normaal.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 28 Sep 2018 18:48

Re: Afvaltopic 2018

Ik meld mij ook maar weer eens..

Het gaat op het moment niet zo lekker. Ik heb er 8/9 weken uitgelegen vanwege mijn enkel, en ik ben meer uur gaan werken waardoor ik even de energie (en zin) niet had om te sporten. Ik ben niet niet geweest maar 1x per week.. beter iets dan niets denk ik dan maar. Qua eten is het ook wel eens beter geweest. Ik snoep weer echt teveel tussendoor dus dat moet ik weer ff oppakken maar ik had even de motivatie en de zin niet. Ik ga nu niet zeggen dat ik er weer vol tegenaan ga want dat is niet zo. Ik laat het allemaal even een beetje los maar ik wil wel weer beter gaan eten, al is het alleen maar omdat ik mij daar ook beter door voel. En ik wil mijzelf ook niet meer opleggen dat ik 3/4x per week ‘moet’ sporten maar dat ik 2x ga zodat ik ook de lol weer in sporten krijg. Tevens laat ik het wegen/meten even voor wat het is omdat ik ook merkte dat ik daar reteveel stress van kreeg en wel moest sporten.. Tot zover mijn ‘klaag’ bericht haha
Wat als het lukt
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 28 Sep 2018 18:48

Re: Afvaltopic 2018

Zo herkenbaar lady. Mijn kids gingen woensdag met hun vader op pad voor een korte vakantie. Woensdag tm vandaag lopen vreten. Vreselijk! Alsof het helpt. Morgen weer een nieuwe dag en een nieuw begin. Weg met die focus op afvallen. Ik wil gezond en fit. Veel groenten morgen halen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Sep 2018 19:13

Re: Afvaltopic 2018

Oh Lady, zo herkenbaar!
Een vriendin van me doet nu ook WW en die gaat als een speer.. Ondanks een week met 3 keer uit eten, of bijv 2 weken op vakantie en alles eten wat los en vast zit, en nog afvallen.
Ik hoef maar naar chocola te kijken en ik weeg al zwaarder.
Het is ZO frustrerend als je je best doet en je krijgt er niets voor terug :palm:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Okt 2018 12:24

Re: Afvaltopic 2018

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik ben gisteren naar een (bevriende) diëtiste geweest en dit was toch best verhelderend. Waar ik zelf dacht best een goed eetpatroon te hebben merkte zij op dat ik teveel niet voedzame dingen nuttig. Doordat ik steeds calorieën aan het tellen was, liet ik bepaalde voedingsstoffen staan, omdat dit zo aantikt. Dus vanaf nu meer kaas, pindakaas ( :cheering: ), noten en melkproducten toevoegen en voorlopig even proberen strikt te zijn qua cheatmomenten. Gisteren ging het prima: 7(!) sneetjes brood, amandelen, magere kwark, fruit, rijst met goulash en melk gegeten en gedronken. Voor mijn gevoel echt extreem veel maar vanochtend was ik 0,4 kilo lichter. Dat is natuurlijk niet allemaal vetmassa, maar toch :). Oh ja, en ik moet stoppen met calorieën tellen en dat vind ik stiekem ook heel fijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 03 Okt 2018 13:51

Re: Afvaltopic 2018

Ik vond dit wel een heel verhelderend artikel.

https://www.orangefit.nl/fit-blog/lifes ... en-verteld
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Okt 2018 16:14

Re: Afvaltopic 2018

Wat fijn dat je goede tips hebt gehad van de diëtiste. Hopelijk ga je nu wel goed afvallen.

Hier gaat alles eigenlijk wel een beetje zijn gangetje. Ik ben nu ongesteld dus daarna maar weer even op de weegschaal. Krijg nu heel veel complimentjes, dus dat is wel erg leuk! Afgelopen weekend een obstacle run gedaan. Was wel pittig, maar met mijn oude gewicht had ik dat niet kunnen doen denk ik. Vandaag heb ik de één na laatste les van de start to run vijf km gelopen. Liep heerlijk 5 km in een half uur. Ook weer een doel bereikt :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 05 Okt 2018 15:13

Re: Afvaltopic 2018

Hai hai :)

Ik lees gelukkig al dat ik niet de enige ben bij wie het afvallen soms dramatisch is.. Aankomen lijkt mij een stuk makkelijker haha.

@ Chipa: Heb je het weer opgepakt en de hele groente/fruit afdeling leeg gekocht in de supermarkt :P ?

@ Lejow: Oh god ja die mensen ken ik ook! Stiekem heb ik een hekel aan dat soort mensen :palm:

@ Lady: Wat goed dat je naar een dietist bent gegaan! Maar meer eten betekend niet meteen aankomen ;) Ik tel ook nooit calorieën omdat ik daar juist meer door ga eten haha. Hoe gaat het nu dan?

@ Maddie: Wauw wat goed van je!

Ik ben donderdag begonnen met circuit training (30min sporten, alle spiergroepen trainen..google maar voor betere uitleg haha) en jezus wat is dat heftig! Ik weet het nu zeker; ik ben geen -GEEN- type die ervan houdt om met sporten tot het gaatje te gaan :palm: Ik dacht altijd dat ik dat heerlijk vond maar nee.. ik ben meer een rustige sporter denk ik.. of nee hoe leg ik dat uit. Hierbij geef je alles in 30min en dat is heavy.. normaal train ik ook wel aardig zwaar maar met meer rust tussendoor en bij dit train je een minuut, minuut rust en naar het volgende apparaat, minuut trainen etc etc..
Wat als het lukt
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Okt 2018 20:23

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, dat klinkt pittig idd. Weet ook niet of dat bij mij zou passen. Wel echt goed dat je het gedaan hebt!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Okt 2018 09:03

Re: Afvaltopic 2018

Maddie, wat goed zeg! Ik hoop dat ik ooit ook weer eens kan, hardlopen. Mijn bekkenbodem is daar nog lang niet aan toe helaas.

Pannetoet, dat zijn pittige workouts inderdaad. Ik hou er wel van, dat gevoel dat je een beetje doodgaat tijdens zo’n training. Daarom heb ik ook een keer per weer Personal training, dan ga je net wat verder dan wanneer je zelf traint.

Ik ben sinds dinsdag bezig met bewuster eten naar advies van de diëtiste. En voila, een kilo lichter vanochtend!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Okt 2018 09:10

Re: Afvaltopic 2018

Wauw, Lady, wat fijn zeg, je ziet al snel resultaat!

Hier blijf ik nu even hangen met gewicht en ik kan nu niet hardlopen omdat mijn man door zijn rug is gegaan. Baal daar zo van :(
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers