Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afschaffen zomertijd en wintertijd

Zomertijd of Wintertijd?

Zomertijd
14
39%
Wintertijd
22
61%
 
Aantal stemmen : 36
<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2018 06:04

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Je moet ook een lijn trekken met je buurlanden. Samenwerken dus :)
<<

Anoniem249

Bericht 14 Sep 2018 08:41

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Nou dat duurt dan nog wel even voordat ze daar uit zijn, aangezien sommige landen wel 3 of 4 buurlanden hebben. Lijkt me een hele puzzel.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2018 08:42

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Ja ze zullen wel op 1 lijn willen komen met landen die nu in dezelfde tijdzone zitten. Dus dat zijn er nogal wat ja.
<<

Anoniem249

Bericht 14 Sep 2018 08:45

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Maple: Ik snap ook echt wel dat alle landen rondom de evenaar geen zomertijd hebben, aangezien daar bijna geen verschil is en ze geen zomer en winter hebben. Daar hebben ze t ook nooit gehad natuurlijk. Dus dat geeft wellicht een beetje een vertekend beeld in de overzichtspagina die je aangeeft.

Ik snap de redenen om het af te schaffen niet zo goed. Het lijkt me dat er belangrijkere zaken op de wereld gebeuren waar we ons mee bezig zouden moeten houden.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 14 Sep 2018 08:47

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Haha ja dat zou wat zijn als België kiest voor wintertijd en Nederland voor zomertijd bijvoorbeeld. Dat wordt een gepuzzel met de schooltijden van de kinderen en mijn werktijden dan, haha!

Anyway, ik heb eigenlijk geen mening verder, maar ben wel blij dat we niet meer ieder half jaar een uur moeten verschuiven.
<<

Anoniem249

Bericht 14 Sep 2018 08:48

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Vind je dat zoveel gedoe dan Sublimo?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 14 Sep 2018 08:55

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Voor mij zou het ook niet echt nodig zijn. Ik vind het wel fijn, in de zomer lange zomeravonden en in de winter niet pas om 10u licht.

Ik vind het dus ook wel een lastige keuze. Ik vind 10u 's morgens pas licht, wel erg laat. Maar als het in de zomer ten laatste om 21u al donker wordt, vind ik dat ook weer niet zo leuk. Dus puur persoonlijk zou ik denk ik liever de zomertijd aanhouden, als ik dan toch moet kiezen.
2012 & 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Sep 2018 10:42

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Sublimo schreef:Haha ja dat zou wat zijn als België kiest voor wintertijd en Nederland voor zomertijd bijvoorbeeld. Dat wordt een gepuzzel met de schooltijden van de kinderen en mijn werktijden dan, haha!

Anyway, ik heb eigenlijk geen mening verder, maar ben wel blij dat we niet meer ieder half jaar een uur moeten verschuiven.


haha wow ja dat zou dan eigenlijk niet eens echt kunnen in jouw soort gevallen he idd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem321

Bericht 14 Sep 2018 11:37

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Ik vind dat er voor beide wel iets te zeggen is. Als je zomertijd aanhoudt dan is het 's winters pas heel laat licht. Houd je wintertijd aan, dan wordt het in juni wanneer de dagen het langst zijn, voor 3 uur 's nachts al licht.
Ik zou het liefst willen dat we de huidige situatie kunnen behouden, maar als ik echt moet kiezen, kies ik voor zomertijd.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 14 Sep 2018 12:09

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Ik kies voor wintertijd. Ik heb een hekel aan donkere ochtenden. Kom helemaal niet op gang dan terwijl als het licht is, ik prima om 6 uur 's ochtends een rondje kan hardlopen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2018 10:25

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 20 Sep 2018 10:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 20 Sep 2018 10:46

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Ik vind het echt jammer het afgeschaft gaat worden, beiden had nu zo zijn voordelen.

Als ik toch moet kiezen dan de wintertijd, dat lijkt mij het beste gezien de onderzoeken. Wel zal ik net als Maple zomers heel vroeg wakker zijn. 'S winters in het donker starten is daar en tegen ook weer niet goed. Kortom; stom gedoe!
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2018 10:51

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Maar je start nu in de winter toch ook al in donker? Of het nou tot half 9 of tot half 10 donker is, beide keren zit een groot deel van NL 's ochtends in het donker qua werk.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 20 Sep 2018 10:54

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Cotton schreef:Maar je start nu in de winter toch ook al in donker? Of het nou tot half 9 of tot half 10 donker is, beide keren zit een groot deel van NL 's ochtends in het donker qua werk.

Die periode duurt dan nog langer.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2018 10:56

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Ik zal dan vast raar zijn, maar vind het heerlijk als het 's ochtends nog donker is.
<<

Anoniem248

Bericht 20 Sep 2018 10:57

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Ik begin vaak om 7:30 of 8:00, dan is het inderdaad ook donker. Dus voor mij maakt dat weinig uit. En ik vind in de ochtend lang donker eigenlijk knusser en gezelliger dan in de avond weer vroeg donker. Daarbij duurt de zomertijd 7 maanden en de wintertijd 5, daarom voelt het voor mij ook wat vreemd als de zomertijd afgeschaft zou worden. Die impact is volgens mij veel groter. Maargoed, ik denk dat we vooral in de meerderheid van de landen om ons heen mee moeten gaan. Niet alleen de Benelux dezelfde tijdzone, maar gewoon heel de EU. En als dat dan de wintertijd is, dan is dat maar zo.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 20 Sep 2018 10:58

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Ja, smaken verschillen duidelijk. Ik heb geen last van de wisselingen van een uur, maar anderen blijkbaar wel. Groter deel heeft ook last van donkere ochtenden (met betrekking tot winterdepressie bijvoorbeeld), dus dan lijkt wintertijd me beter. Ik vind het sowieso jammer, want ik
ben dol op de lange zomeravonden, maar het wordt ook niet voor mij gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2018 11:00

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

June schreef:Ja, smaken verschillen duidelijk. Ik heb geen last van de wisselingen van een uur, maar anderen blijkbaar wel. Groter deel heeft ook last van donkere ochtenden (met betrekking tot winterdepressie bijvoorbeeld), dus dan lijkt wintertijd me beter. Ik vind het sowieso jammer, want ik
ben dol op de lange zomeravonden, maar het wordt ook niet voor mij gewijzigd.

Het schijnt dus dat met de wintertijd van nu (in het donker vertrekken en in het donker thuiskomen) meer mensen last hebben van een winterdepressie dan wanneer het 's ochtends langer donker is en 's middags wel licht is als je naar huis gaat.

Maar ik dat heb ik ook maar ergens gelezen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 20 Sep 2018 11:04

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Dan weet ik het ook niet!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem248

Bericht 20 Sep 2018 11:09

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Sep 2018 16:01

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Cotton schreef:Ik zal dan vast raar zijn, maar vind het heerlijk als het 's ochtends nog donker is.


Ja ik ook wel eigenlijk. Wil ook echt niet dat het in de zomer al rond half 4 licht wordt zoals iemand schreef. Dan wordt ik veel te vroeg wakker.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Sep 2018 19:41

Re: Afschaffen zomertijd en wintertijd

Ik geloof dat mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar zomertijd aanhouden om de redenen die Maple noemt. Maar eigenlijk snap ik bar weinig van die tijden, ik moet altijd heel diep nadenken of de klok nou vooruit moet of achteruit en wat dan de consequenties zijn. Ik heb een heel slechts tijdsbesef en die zomer- en wintertijd maakt dat niet beter. Hoewel ik dus sowieso weinig op de klok leef, ik heb er gewoon niet zo veel mee. Maar ik vind het dus wel echt prima als het afgeschaft wordt. Ik weet tenslotte toch al niet hoe het werkt :palm: .
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers