Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Was uithangen in huis

<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Sep 2018 15:03

Re: Was uithangen in huis

Hier ook een droogrek op de overloop op zolder. Verder komt er een rek in het trappengat erbij want met die kleding die steeds groter wordt past het echt niet meer. Oohja veel kleding hebben helpt ook ;)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 12 Sep 2018 15:05

Re: Was uithangen in huis

Goed dat jullie aan de planning gaan.
Bij mij helpt een vaste volgorde wel heel goed.
Op zaterdag de donkere was, op maandag handdoeken, op vrijdag beddengoed.
Op dinsdag en donderdag kan ik een was draaien indien nodig. de ene keer roze/rood de andere keer witte/lichte kleding, maar die komen niet allebei elke week voor.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Sep 2018 15:12

Re: Was uithangen in huis

Het hangt er zo vanaf wat voor weer het is geweest en wat voor kleding we hebben gekozen. Ik en mijn dochter hebben veel rood/roze kleding, mijn zoontje ook wel wat oranje, rood en donkergeel, dat gaat ook in die was meestal en verder is de donkere wasmand regelmatig vol, veel vaker dan de andere twee wasmanden. Handoeken wassen we met de donkere was mee, beddengoed doen we apart of met een was mee en mijn zoontje is soms 4x in de week nat (door zijn luier heen gelekt) en soms weken niet dus dan doen we veel meer beddengoedwassen en daar stoppen we dan kleding bij.
Nou ja kort om, echt op vaste dagen vaste kleuren werkt hier niet helemaal, maar het werkt wel om als er genoeg was voor een een volle trommel in de wasmand zit die vrij snel te draaien en sowieso proberen we altijd voor dinsdag de was van de week weggewerkt te hebben, dat werkt ook wel goed.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Sep 2018 15:17

Re: Was uithangen in huis

Ik gooi alles bij elkaar qua kleuren. Handoeken en beddengoed gaan wel apart.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 12 Sep 2018 18:04

Re: Was uithangen in huis

Als het kan droog ik buiten.
We hebben een hele grote overloop, meer een soort van vide/balustrade en daar heb ik 3 wasrekken hangen, en aan het luik van de zolder nog zo'n "octopus" van Ikea voor de sokken en washandjes e.d.
Wij hebben beneden vloerverwarming en een houtkachel door de opstijgende warmte is de was meestal zomaar droog, en ik wil ook nog wel eens een extra blokje hout op de kachel gooien als het me te lang duurt :angel:
Ik heb wel een droger maar gebruik deze bijna nooit, heel soms voor de vakantiewas of beddengoed.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Sep 2018 18:24

Re: Was uithangen in huis

Ik wil de droger een heel stuk minder gaan gebruiken, alleen nog voor de handdoeken.
Wij hebben vandaag de kledingkamer opgeruimd en anders ingedeeld waardoor er nu een groot droogrek kan staan. Deze stond eerst op onze slaapkamer voor onze voeten. Aan de deur heb ik nog een klein rekje hangen waar precies een klein wasje op past.
10.04.17
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Sep 2018 19:20

Re: Was uithangen in huis

Sinds wij een droger hebben, hebben we op zolder nog één droogrek staan. Genoeg plek voor, dus we laten het gewoon staan. Eerst hadden we ook nog een rek boven het trapgat hangen, maar dat was nu eigenlijk niet meer nodig.
❤ 7 juni 2018
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 12 Sep 2018 19:43

Re: Was uithangen in huis

Geen droger hier, dus wij hebben 2 wasrekken. Eentje staat er in de logeerkamer (past precies, deur kan dan niet meer dicht) en andere op de overloop.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 13 Sep 2018 07:10

Re: Was uithangen in huis

Handdoeken, sokken en ondergoed gaan hier in de droger.
Kleding hang ik uit. Heb twee rekken van Ikea aan het trapgat op zolder hangen. Wel gericht naar de zolder. Dus geen was in je gezicht als je naar boven loopt. Voor A heb ik een toren. Daar passen wel 3 wassen op nu haar kleren nog niet zo groot zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 13 Sep 2018 13:06

Re: Was uithangen in huis

Op warmere droge dagen buiten aan de wasmolen.
Anders boven op zolder. Ik heb daar een kleinere kamer met schuin dak. Daar hebben we een groot waslijn gespannen. Op die kamer staat ook onze vrieskast.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 13 Sep 2018 17:57

Re: Was uithangen in huis

Wij hebben geen kids, 3 slaapkamers waarvan er eentje fungeert als ‘inloopkast’, het klinkt meer dan het is hoor haha! Maar daar staan onze kledingkasten -Erg logisch- met nog ruimte voor een strijkplank én 2 droogrekken. Dat gaat echt prima :) Alleen beddengoed is soms puzzelen dus dat doe ik wanneer we geen gewone was hebben.. Alleen in de zomer zet ik de was buiten. We hebben geen droger of droogmolen trouwens.
Wat als het lukt
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 17:28

Bericht 13 Sep 2018 19:20

Re: Was uithangen in huis

Ik hang alles op zolder, heb daar mijn was/strijk/vouw ruimte gemaakt, we hebben daar twee zolderraampjes dus kan het ook lekker doorluchten. Er staan twee grote wasrekken.

Overigens droog ik alleen broeken, shirts en truien, handdoeken en ondergoed gooi ik in de droger.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 14 Sep 2018 07:04

Re: Was uithangen in huis

Onze wasmachine en droger staan beneden. Hier staat ook de strijkplank en strijkijzer. Bovenop de wasmachine en droger komt nog een blad te liggen, zodat ik daar opgevouwen was neer kan leggen.

Handdoeken, washandjes, sokken, ondergoed en keukendoeken gaan allemaal in de droger.
Alle andere was hang ik met mooi weer buiten en anders hang ik het op zolder. Daar zijn 4 lijntjes gespannen in de breedte van de kamer en er staat een apart droogrek.
Ik vind het ideaal dat ik de deur daar achter me dicht kan trekken en niemand er meer last van heeft.
Nadeel is wel dat ik steeds met een volle wasmand met natte was 2 trappen op moet, zodra het droog is 2 naar beneden om te vouwen en te strijken. En dan weer 1 naar boven om het te kunnen opruimen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 14 Sep 2018 12:26

Re: Was uithangen in huis

Wij hebben alles in een aparte kamer. Daar staat een rek en een droogtoren. De wasmachine staat wel beneden in de bijkeuken, dus ik loop 1 verdieping omhoog om daar de was te hangen.

We doen ongeveer dagelijks een was om te voorkomen dat alles in het weekend moet en we vervolgens geen plek meer hebben voor de was.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers