Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapskwaaltjes

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Sep 2018 12:04

Re: Zwangerschapskwaaltjes

Net voor de test tot week zes had ik ontzettende honger. Vanaf week zes draaide dit compleet om met alleen maar misselijk zijn. Ook moest ik vaak overgeven. Begon ik de ochtend met spugen, dan bleef ik die dag thuis. Dan voelde ik mij zo slap dat ik ook weinig kon. Misselijk zijn en werken was geen pretje maar verstand op nul en gaan. Ik ben echt heel erg misselijk gebleven tot week 19. Het spugen was toen wel over. Zodra ik erg moe was kwam de misselijkheid ook terug. Dat is de hele zwangerschap zo gebleven. Verder had ik weinig kwaaltjes.
10-08-2017 ♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Sep 2018 15:58

Re: Zwangerschapskwaaltjes

Hier klachten gehad tussen week 7 en week 10/11 ongeveer. Moe, zere borsten en een soort misselijkheids/kater gevoel. Nooit hoeven spugen, ik moest gewoon elke paar uur iets eten.

Nu heb ik last van mijn bekken bij teveel inspanning. Ik vind zelf dat ik een makkelijke zwangerschap heb maar ik duw ook niet te ver door en houd optijd rust, eet gezond etc. Dit draagt er wel aan bij denk ik voor mij. Hiermee wil ik trouwens niet oordelen over andere maar ik denk dat ik daarmee ook wel klachten voorkom.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Sep 2018 16:23

Re: Zwangerschapskwaaltjes

Een hele rits kwaaltjes. In het begin nog bijna niks maar wel last van zere borsten.

- Vanaf een week of 5 tot en met week 14 was ik erg misselijk, hoefde meestal niet over te geven. Bij beide zwangerschappen gehad, nu alleen iets vaker over moeten geven. Heb nog steeds wel dat ik sneller moet kokhalzen of spugen. Vooral openbare toiletten vind ik wat dat betreft erg vervelend.
- Bloedverlies tot week 15 ongeveer in deze zwangerschap, vorige zwangerschap alleen innestelingsbloeding.
- In deze zwangerschap erg last van een geiriteerde blaas, baby bleek er bovenop te zitten, dat was ergens in het tweede trimester en trok weer bij.
- Hele pijnlijke borsten en tepels, groeide in het begin van de zwangerschap gelijk een cupmaat. Bij deze zwangerschap is het daar bij gebleven, bij de eerste zwangerschap groeide ik 3 cupmaten in totaal waarvan er 2 bleven hangen.
- Mijn voeten zijn in de vorige zwangerschap een schoenmaat gegroeid. Nu gelukkig niet nog een keer :palm: .
- Vorige zwangerschap had ik erg last van maagzuur, nu komt het minder ver lijkt het en heb ik vooral af en toe een enorm pijnlijke slokdarm.
- Bekkenklachten, bij de 1e vanaf week 11 naar een bekkenfysio, bij deze vanaf week 8 naar een bekkenfysio.
- Enkelklachten, mijn enkel is vanaf het begin van deze zwangerschap erg instabiel en pijnlijk en zit vaak vast. Komt door verweking en al mindere stabiliteit.
- Vermoeidheid, in deze zwangerschap heb ik daar vooral heel erg last van in dit laatste trimester, vorige zwangerschap was het minder duidelijk aanwezig.
- Zere ribben in beide zwangerschappen vanaf een week of 25, bh’s doen erg zeer en aan het einde van de dag kan ik bijna niet meer rechtop zitten. Gelukkig is dat nu de baby is ingedaald wel weer een stuk minder.
- Vaak plassen en vaak ‘s nachts er uit moeten. Dit heb ik al de hele zwangerschap en vorige zwangerschap had ik het ook. Wel zijn er periodes dat het wat minder is, maar nu de baby is ingedaald is het weer meer.
- Harde buiken, bij de eerste werd ik me er bewust van rond week 16/17, deze zwangerschap voelde ik al harde buiken vanaf een week of 8, echt heel diep van binnen voelde ik dan de baarmoeder ineens heel erg aanspannen. Ik heb heel regelmatig harde buiken en ook heel snel, hoort bij mij denk ik.
- Heel snel buiten adem, vooral deze zwangerschap 3e trimester.
- Verstopte neus vanaf ongeveer week 26. Deze zwangerschap is het wel een stuk minder erg.
- Carpaal tunnel syndroom door vocht vast houden, deze zwangerschap is het nog niet aan de orde, vorige zwangerschap vanaf week 26 ongeveer.


Zwanger zijn is echt heel leuk hoor :smile: .
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Sep 2018 19:09

Re: Zwangerschapskwaaltjes

Van de 7e tot de 14e week misselijk, ongeveer halverwege kreeg ik last van bekkeninstabiliteit (was gelukkig goed onder controle te houden met oefeningen) en maagzuur. In de 34e week ging mijn bloeddruk - die tot dan toe steeds goed was- ineens omhoog, st eds meer en meer totdat ik in week 37 zwangerschapsvergiftiging bleek te hebben en werd opgenomen in het ziekenhuis. In diezelfde week ben ik ook bevallen, het is ingeleidt vanwege die zwanegrschapsvergiftiging (bepaalde lichaamsfuncties vielen al uit).
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 13 Sep 2018 10:34

Re: Zwangerschapskwaaltjes

Eerste trimester wat sneller moe. In het tweede trimester begonnen rond week 20 m'n bekkenklachten maar die bleven het tweede trimester goed te doen. Derde trimester heel erge last van mijn bekken.
Verder moest ik vooral in het tweede trimester heel vaak plassen.
En ik hield onwijs veel vocht vast in het derde trimester, ik kon alleen nog teenslippers aan en zelfs die knelden aan mijn voeten.

Afgezien van die dingen een prima zwangerschap gehad. Maar het vocht en mijn bekken waren wel heel heavy vond ik, ik kon gewoon echt niks meer.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem286

Bericht 13 Sep 2018 10:57

Re: Zwangerschapskwaaltjes

Ik hou niet meer van koffie :( en koffie is normaal echt mijn levenselixer. Ik vind het nu ronduit smerig. Zo jammer.
Vorige keer ook en direct na de bevalling was het over gelukkig.

Maagzuur had ik vorige keer tot een week of 12 en na week 25 weer erg. Nu heb ik het tot ongeveer vorige week heftig gehad en nu is het weg... hopelijk blijft het nog even weg nu.

Ik heb ook vroeg harde buiken, nu met 18 weken heb ik ze regelmatig als ik teveel uitspook, bijv druk op werk. Dat was vorige zwangerschap ook.
En moe, zo enorm moe. Dat is nu meer dan de vorige zwangerschap helaas.
Ook heb ik nu al een paar keer pijn in mijn rug gehad, vooral na transfers van patiënten op het werk (zorg) Dus nu maar de tillift gebruiken of collega’s vragen.

Ik ben nog niet ziek geweest trouwens, ook niet later begonnen. Ben wel een paar keer eerder weg gegaan maar dat doe ik normaal ook wel. Ik krijg veel overuren door bereikbare diensten en kan die dan inzetten.
Vorige keer ben ik met 20 weken een dag minder in de week gaan werken, ook mbv overuren. Nu wil ik dat niet doen maar na de bevalling juist uren opnemen zodat ik 1 dag in de week minder kan werken voor een half jaar.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Sep 2018 12:34

Re: Zwangerschapskwaaltjes

Vanaf 2e trimester harde buiken.
Vanaf 3e trimester maagzuur 's avonds.

Bij de 1e ben ik er door de harde buiken wat eerder uitgeraakt, omdat de verloskundige het niet vertrouwde.
Bij de 2e had ik hetzelfde, maar heb ik wel gewoon doorgewerkt, omdat ik me er geen zorgen meer om maakte (en het ook niet meer meldde aan de vk, omdat ik er niet uit wilde raken).

Misselijk ben ik nauwelijks geweest en moe was ik niet.
<<

Brooke

Bericht 13 Sep 2018 13:40

Re: Zwangerschapskwaaltjes

Eerste 13e weken misselijk geweest, kon ook geen avondeten-lucht verdragen, dan ging ik meteen over mijn nek.

Daarna vanaf week 16 tot aan de geboorte maagproblemen gehad. Maagzuur, eten wat niet verteert, eten wat weer omhoog kwam in bed zelfs na uren en regelmatig spugen, soms zelfs nog snachts terwijl ik niks bijzonders had gegeten. Eerst gewoon een vies drankje voorgeschreven gekregen, maar dat was vies spul, soort vloeibare tandpasta en het rook ook zo. Daarna veel sterkere medicatie gekregen, en toen ging het beter, maar helaas ging het dan nog regelmatig mis. Op een gegeven moment maakte het ook totaal niet uit wat ik at of dronk, geen touw aan vast te knopen. Toen ik eenmaal was bevallen, heb ik de eerste dagen niet gegeten maar gevreten, echt ik had honger! Mijn man had zelfs de tweede dag een bosche bol vanuit het restaurant voor mij mee naar boven genomen in het ziekenhuis. Jammie! :heart:
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers