Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor hapjes op tafel?

<<

Anoniem331

Bericht 10 Nov 2013 15:28

Wat voor hapjes op tafel?

Wat voor hapjes staan er bij jullie op tafel met verjaardagen?

Gewoon de worst-kaas-komkommer-schaal of pak je uit?

Ik zit wat te sneupen wat ik eens zal maken, maar ben wat inspiratieloos geloof ik.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Nov 2013 15:35

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Meestal maak ik zelf hapjes, zoals lekkere crostini met tomaat & basilicum, of champignons & truffel, of parmaham & artisjokhartjes. Die doen het altijd goed. Oh ja, peer en blauwe kaas op een crostini natuurlijk ook. En verder voor eventuele kinderen chips (ik vind pombaren altijd leuk staan en lekker), en van die snacks zoals peppadews, Spaans worstje, tapenades met toastjes, een kaasplankje, paté, en kaaszoutjes etc voor de volwassenen.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Nov 2013 15:37

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Deze heb ik ook eens gemaakt: Geniaal :)

Afbeelding

http://allrecipes.com/Recipe/cream-chee ... etail.aspx
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Nov 2013 15:39

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Ligt er aan wie er komen ;)
Vaak wel zelfgemaakte eiersalade, pesto en tonijnsalade met stokbrood. Bakje filet american. Chips met een dipsausje. Fuetworst. Kaas en camembert van de boerderij van mijn ouders. Olijven.
Smeerseltjes en brood van de Turkse winkel.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem253

Bericht 10 Nov 2013 16:11

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Wat leuk Marin!
<<

Anoniem75

Bericht 10 Nov 2013 16:21

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Meestal dit :
Wraps met kipfilet, sla en honing mosterd dressing
Een prikkertje met mozzarella, snoeptomaatje en een blaadje basilicum
Een schaal met plakjes worst, kaas en komkommer met een dipsausje
En chips, nootjes, kaasstengels, m&m's etc
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 10 Nov 2013 17:53

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Ik zet als er visite komt ook weleens een snijplank op tafel met iets van lekker brood, zeezout/knoflook boter, plakjes parmaham, iets van een lekker worstje in plakjes (fuet), knoflook olijven, koekjes van Parmezaan enz. Niet echt iets voor sls je 30 man over de vloer krijgt, maar wel heerlijk voor een klein clubje visite voor bij de borrel!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 10 Nov 2013 18:03

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Sowieso Monchou-ham rolletjes. Verder wel vrij standaard worst kaas en komkommer. Vorig jaar had ik ook wraps gemaakt met daarop Paturain, kipfilet, komkommer en paprika. Viel ook erg goed in de smaak. En snijworst met bieslook-roomkaas erin, was ook wel een succes.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Nov 2013 19:48

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Gewoon simpele hapjes anders word het echt niet opgegeten.

De vrienden van mijn man vinden chips en bittergarnituur het lekkerst.
"s middags zet ik ook vaak wat worst en toastjes op tafel.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 10 Nov 2013 19:56

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Laatste keer had ik diverse soorten wraps en nootjes.

En deze keer doe ik hapjes uit de oven en diverse soorten stukjes panini en nootjes.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Nov 2013 07:12

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Ik maak meestal iets zelf.
Gehaktballetjes, gevulde eieren, komkommer met roomkaas en op het laatste moment gebakken ui erop. Dadels met momchou zijn dingen die geregeld terug komen met natuurlijk de wraps op verschillende manieren gevuld.
Dit jaar wat minder luxe maar ik had salsa en guacamole voor bij de tortilla chips.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 3

Bericht 11 Nov 2013 12:00

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Vaak een schaal met kaas, worst, cherrytomaatjes en komkommer, een bak met chips, wraps met roomkaas/kip/paprika/sla.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 11 Nov 2013 12:21

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Deze dingen heb ik vaak:
- Wraprolletjes met zalm/kruidenroomkaas/rucola of kipfilet/kruidenroomkaas/rucola
- Dadels met spek uit de oven
- Toastjes of stokbrood met brie en andere kaas (bijv. Port Salut)
- Bruscetta met bijvoorbeeld tomaat en mozzarella of tomaat en rauwe ham, uit de oven
- Borrelnootjes
- Bladerdeeghapjes met kaas
- (pesto)Olijven

Als al m'n vrienden komen dan vaak ook schalen met chips en kaas- en/of zoute stengels.

De pinguïns van Marin heb ik ook ooit met mijn zusje gemaakt. Zien er super leuk uit. Maar VIES!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Nov 2013 13:47

Re: Wat voor hapjes op tafel?

Eigenlijk altijd wel chips (soms met dip) en nootjes. Verder verschilt het vaak, ik probeer een beetje af te wisselen en het ligt er ook aan hoeveel tijd we hebben om zelf dingen te maken. Dit zijn dingetjes die weleens voorbij zijn gekomen:
Wraps met kipfilet, zalm of tonijnsalade
Stokbrood of toastjes met kaasjes, salades en smeerseltjes
Olijven
Mini pizza
Puntje quiche of mini quiche
Warm stokbroodje met tomaat en mozzarela
Kipnuggets en kleine kaassouffle
Bladerdeeghapjes
Paprika reepjes met dip
Gewoon simpel kaas en worst
Gevulde cherrytomaatjes
Bladerdeegstengels
Kipspiesjes

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers