Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapsjeuk 3e trimester

<<

Anoniem272

Bericht 04 Sep 2013 06:27

Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Ik heb last van jeuk aan mijn onderbenen, vooral 's nachts, inclusief allemaal kleine rode jeukbultjes. Nu lees ik op internet iets over zwangerschapscholestase of zo? Wie heeft daar ervaring mee? Moet ik even de huisarts of VK bellen? En wat helpt tegen de jeuk?
<<

Anoniem2

Bericht 04 Sep 2013 07:40

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Helaas ik!
Tot 2x toe gehad in extreme mate.
Iknzie dat je er het termijn ook naar hebt..

Ik had het zelfs tot 2x toe al veeeeel eerder!

Als je de vermoedens hebt dat je het hebt, aarzel niet en laat gelijk je bloed prikken. Ik zou het echt doen en en aarzel niet, want hoe langer je wacht hoe gevaarlijker het word hoe verder je komt in de zwangerschap en dan met name voor de baby.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Sep 2013 07:44

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Ik zou inderdaad de verloskundige even bellen.
Wat misschien iets kan verzachten tegen de jeuk is mentholpoeder..
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 04 Sep 2013 08:03

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Ik had het juist in het begin, ik werd er gek van. Kenmerkend zijn jeuk aan je handen en voeten. Dat waren juist de plekken waar ik geen jeuk had. Voor de zekerheid ook aangekaart bij de vk en ik moest ook bloed laten prikken. Gelukkig bleek ik het niet te hebben. Ik kreeg als tip om mijn huid vet in te smeren.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 04 Sep 2013 08:19

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Ik had het juist heel erg in het begin, ik kreeg ook de tip om het goed te smeren
Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 04 Sep 2013 08:21

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Ik had in het begin jeuk aan mijn hele lijf, vooral mijn benen. In het laatste trimester heel erge jeuk aan mijn handpalmen en voetzolen. Wat ook zwangerschapscholestase bleek te (kunnen) zijn, er is nooit bloed geprikt. Toen de vk tot die conclusie kwam was ik al bijna uitgerekend.
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 04 Sep 2013 08:28

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Ik heb er in muhn laatste zwangerschap ook last van gehad. Met name aan de handen, benen en voeten. Heeft een week aanhehouden. Tip was om vet te houden en regelmatig koude douche hielp. Als je het niet vertrouw zou ik bellen.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 04 Sep 2013 09:51

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Als je het vermoeden hebt, dan heeeel snel laten prikken! Mijn schoonzusje en zwager hebben er hun 1e kindje door verloren. Verder inderdaad lekker smeren. Jeuk is echt vreselijk, ik had het alleen op mijn buik, maar aaargh!! Ik heb regelmatig geroepen dat je beter pijn dan jeuk kon hebben...Succes ;)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 04 Sep 2013 11:57

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Dank voor alle reacties! Ik heb morgenmiddag toevallig een afspraak bij de VK staan. Zou het tot dan kunnen wachten?
<<

Anoniem75

Bericht 04 Sep 2013 12:10

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Ik heb nu al enorme jeuk op m'n onderbenen net als bij S. Ik heb toen van de huisarts een soort van menthol zalf gekregen en dat hielp redelijk. Ik smeer nu nog kokosolie en dat helpt voor nu ook goed. Maar als het erger wordt ga ik weer naar de huisarts voor die creme.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 04 Sep 2013 12:58

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Bij cholastase is jeuk aan voetzolen en handpalmen kenmerkend, dit heb je juist niet dus de kans is erg groot dat je geen cholastase hebt. Ijk zou tot morgen wachten of de verloskundige even bellen en het voorleggen. Maar dit is heel persoonlijk, als je er geen goed gevoel bij hebt gewoon bellen!

Ik heb overigens vanaf 34 weken verschrikkelijke jeuk gehad op mijn armen, benen,buik en rug. Soms ook handen en voeten. Ik heb tot de bevalling maximaal maar 1,5 a 2 uur geslapen aan één stuk en dan werd ik weer krabbend wakker. Dan kon ik mijn hele lijf insmeren met menthol daar kreeg ik het ijskoud van en pas na een uur ongeveer viel ik weer in slaap om vervolgens na maximaal 2 uur weer het hele ritueel te herhalen. Vreselijk!

Sterkte ermee, want het is heel naar..
17-05-2013
<<

Anoniem2

Bericht 04 Sep 2013 22:30

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Kenmerken is het ook bij 34w dat het vooral 's avonds is bij cholestase. Al had ik het wel heel vroeg in de zwangerschap!(en het ergste was onder je voeten) echt ik kan je zeggen GEEN pretje, ik beval nog liever zonder ruggeprik en al die weeen ipv al die jeuk! :( Als je vandaag niet gebeld hebt zou ik zeer zeker morgen aankaten bij de VK.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Sep 2013 06:38

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga vanochtend even naar het inloopspreekuur van de huisarts. Zal laten weten wat de uitslag is.
<<

Anoniem2

Bericht 05 Sep 2013 09:05

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Succes en tis niet niks hoor cholestase!
<<

Anoniem272

Bericht 05 Sep 2013 11:25

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Niks aan de hand hoor, ik houd gewoon wat vocht vast in mijn benen en daardoor komt de jeuk! Heb zalf meegekregen en het advies om veel met de benen omhoog te zitten/liggen en mijn man mijn benen te laten masseren.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 05 Sep 2013 13:14

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Goed om te horen! Succes met smeren en masseren ;)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 06 Sep 2013 23:27

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

SugarLips schreef:Goed om te horen! Succes met smeren en masseren ;)


Wat fijn! Hier sluit ik mij bij aan dan.
<<

Anoniem272

Bericht 12 Sep 2013 12:09

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Update: helaas is de jeuk veel erger geworden en jeuken mijn voeten, handen en armen nu ook. Gisteren bloed laten prikken en de belangrijkste uitslag daarvan krijg ik morgen of maandag. Met de baby gaat het in elk geval goed! CTG en echo gehad en haar hartje klopt mooi en ze loopt een weekje voor qua groei.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 21:18

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Weer even een update (voor wie het nog interesseert :angel:): de jeuk is weg! :cheering: :cheering: :cheering:
<<

Anoniem2

Bericht 25 Sep 2013 21:22

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Gelukkig maar! Want het is echt vreselijk kan ik je zeggen...en ik kan er over mee praten...17weken lang 24/7 bijna.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 21:25

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Ooo 17 weken, dat lijkt me echt hels!! Ik heb het uiteindelijk 3 weken gehad waarvan ik anderhalve week gewoon NIET heb geslapen :nopompom: Dat breekt je zo op... Hoe waren jouw nachten in die tijd?
<<

Anoniem186

Bericht 25 Sep 2013 21:31

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Gelukkig zeg!!
Pffff 1,5 week niet slapen lijkt me echt een ramp.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 21:39

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Oke ik moet niet liegen want als je echt een week niet slaapt ga je dood geloof ik? Maar ik sliep maximaal 45 minuten achter elkaar, dan was ik 30 minuten wakker, dan weer een halfuurtje slapen, dan weer wakker etc. Je voelt je dan echt totaal niet uitgeslapen 's ochtends.

Sinds het weekend ging het plotseling beter en nu is de jeuk helemaal weg!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Sep 2013 21:46

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Fijn dat de jeuk weg is!

Ik lag in het ziekenhuis tijdens de zwangerschap op de kamer met een vrouw met cholestase. Zij werd echt helemaal gek en lag bijna heel de tijd in het ziekenhuis, was euforisch als ze een weekendje naar huis mocht, maar werd meestal diezelfde avon toch weer opgenomen door verstoorde leverwaarden. En dan hoor je haar oudste zoontje zeggen: "Ik vind de baby stom, door haar lig je steeds in het ziekenhuis! Ik mis u!" Arme vrouw.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 21:54

Re: Zwangerschapsjeuk 3e trimester

Wat zielig Slakje. Dat lijkt me ook heel naar, als je lang in het ziekenhuis moet liggen als je nog een kindje hebt rondlopen. Bij mij is het gelukkig beperkt gebleven tot 2 uurtjes ziekenhuis. Terwijl T op school was ook nog.

Leverwaarden waren helemaal goed bij mij.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31