Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2018

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 03 Sep 2018 13:58

Re: Voor een kindje in 2018

Bedankt meiden!
Jij een hele fijne zwangerschap Gympie :)
Suus, ik hoop dat het voor jou ook snel raak is, als je man om is :)
<<

Anoniem244

Bericht 03 Sep 2018 16:02

Re: Voor een kindje in 2018

Succes met je opleiding Emma. Hoop dat je het een beetje kan loslaten.
Ik slik ook die zwanger worden pillen van Etos, vanaf het begin af aan. Maar helaas...
<<

Panda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 52

Geregistreerd: 07 Aug 2018 19:54

Bericht 03 Sep 2018 19:38

Re: Voor een kindje in 2018

Arlo, 3 kansen per jaar is niet veel. Hopelijk is er een makkelijke oplossing om je cyclus korter en regelmatiger te krijgen.

Emma, ik begrijp het wel. Elke maand die spanning en teleurstelling. Hopelijk kun je het wat loslaten en veel succes met je opldeiding!

Als het eruit ziet als een menstruatie en op de tijd komt van een menstruatie is dat het meestal ook. Het heeft doorgezet, dus ronde 4 is nu officieel voorbij. Ik vind het moeilijk te geloven dat het de volgende keer wel raak zou kunnen zijn, als we elke keer hetzelfde doen. Mijn vriend zegt alleen wel steeds "als we maar door dobbelen gooien we vanzelf een keer 6".
<<

Arlo

Bericht 11 Sep 2018 11:52

Re: Voor een kindje in 2018

Hoe gaat het hier?

Ik ben zojuist in het ziekenhuis geweest en helaas moeten wij toch het hele fertiliteitstraject in. Vandaag bloed laten prikken om te kijken of er een hormonale afwijking is of iets met m’n schildklier. Volgende week een echo van de eierstokken en daarna een intake afspraak in de fertiliteitskliniek. Man moet ook z’n sperma laten onderzoeken. Het is protocol om dat allemaal te checken voordat er medicatie wordt gegeven die de vruchtbaarheid beïnvloed. Ik kijk er niet naar uit.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Sep 2018 12:10

Re: Voor een kindje in 2018

Vervelend dat het nodig is, Arlo!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Panda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 52

Geregistreerd: 07 Aug 2018 19:54

Bericht 12 Sep 2018 21:11

Re: Voor een kindje in 2018

Kan ik me voorstellen Arlo. Hopelijk kun je snel verder.

Ik ben nu in de weer met ovulatietesten. Geeft toch een gevoel van controle. Nog geen streep, dus het zou kunnen dat deze ronde aan ons voorbij gaat. We zijn komende dagen niet in de gelegenheid te proberen, ik had mijn eisprong eigenlijk vandaag verwacht. Het is nog steeds niet onmogelijk, maar het lijkt me dat de kans groter is wanneer de timing precies klopt.
<<

Arlo

Bericht 23 Sep 2018 07:26

Re: Voor een kindje in 2018

Zul je altijd zien; dinsdag een afspraak voor een echo en gister onwijs ongesteld geworden. Ik kan nog geen uur met een tampon doen. Hopelijk is het dinsdag een stuk minder. Weet iemand of zo’n (inwendige) echo gewoon door kan gaan als je ongesteld bent?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 23 Sep 2018 07:33

Re: Voor een kindje in 2018

Misschien dat er verschillen zitten tussen onderzoeken maar ik heb de echo destijds ook gehad toen ik ongesteld was.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Panda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 52

Geregistreerd: 07 Aug 2018 19:54

Bericht 24 Sep 2018 06:37

Re: Voor een kindje in 2018

Van een beetje bloed schrikken ze daar niet. Als het goed is kan dat gewoon.

Het is verder rustig hier! Niemand die er voor gaat nu de vakantie voorbij is?

Ik zit nu op dag 26 van mijn cyclus. Normaal gezien begint mijn menstruatie heel licht op dag 25, hoewel dat soms wel eens wat kan variëren. Wel symptomen. Vreselijk vergeetachtig, hoeveel ik ook slaap, nog steeds moe. Toch verwacht ik elk moment ongesteld te worden. Ronde 2 had ik deze symptomen ook en werd ik ongesteld op dag 28 en waren ze ook direct verdwenen. Vind het wel spannend, elke keer naar de wc gaan. Testen heeft nu geen zin, doordat ik zo'n korte cyclus heb zal hij toch negatief zijn.
<<

Arlo

Bericht 25 Sep 2018 13:51

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Panda! Ik duim voor je. Wanneer wil je gaan testen?

Ik heb vandaag de echo gehad en het beeld klopte precies bij PCOS. M’n eierstokken zagen eruit als parelsnoeren, heel veel blaasjes die allemaal op een rij lagen. Echt precies dit:
Afbeelding

Vrijdag moet mijn man naar het ziekenhuis voor onderzoek en daarna moeten we wachten op de oproep voor de fertiliteitskliniek. In de tussentijd mogen we natuurlijk wel gewoon blijven proberen. Omdat ik nu net ongesteld ben geworden voelt het wel alsof ik net “gereset” ben. Ik wil dus vanaf vandaag maar gewoon een poosje elke dag ovulatietesten gebruiken (heb net een bulkbestelling gedaan) en dan fingers crossed dat ik binnenkort toch weer een eisprong heb. Vaak na zo’n lange stilte komen er twee vrij kort op elkaar, dus wie weet!
<<

Sanne1988

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 05 Okt 2013 21:23

Bericht 27 Sep 2018 19:24

Re: Voor een kindje in 2018

Ik duim voor iedereen dat er gauw een goede zwangerschap zal komen.
Zou ik hier ook mee mogen schrijven? Ik heb begin september helaas een miskraam gehad met ruim 10 weken.
Nu op advies van de gynaecoloog een menstruatie aan het afwachten. Laat die maar snel komen want alles in mij wil NU onmiddellijk weer zwanger proberen te worden. De andere kant is dat we misschien komende zomer zouden willen trouwen en dat zou hoogzwanger natuurlijk een wat grotere uitdaging worden. We zullen zien. Hoe denken jullie over zwanger trouwen?
We willen niks extreems want eigenlijk willen we het gewoon goed geregeld hebben voor als we een kind zouden mogen krijgen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Sep 2018 07:38

Re: Voor een kindje in 2018

Je kunt toch prima zwanger trouwen. Is misschien nog vet tof ook! Behalve als je net gaat bevallen die dag, dat lijkt mij niet zo fijn :laughcry:

Hier komt gaan we weer een stapje verder in de medische molen. Het wil gewoon maar niet lukken en daar baal ik zo van. 'Gelukkig' mogen we nu gaan beginnen met iui. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? En hoe deden jullie dat met al die echo's en werk?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 28 Sep 2018 08:13

Re: Voor een kindje in 2018

Ohh Tabbie wat vervelend!
Ik heb geen iui gehad maar icsi maar wel echo’s dus. Ik ben op het werk heel open geweest erover. Daardoor kreeg ik alle ruimte, wat dus heel fijn was. Hopelijk is jouw werkgever ook zo meedenkend.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Sep 2018 11:30

Re: Voor een kindje in 2018

Ik ben zwanger getrouwd. Ik was 24 weken zwanger. De jurk die ik uit gekozen had paste nog steeds prima en niemand keek er raar van op of zo.

Ik hop op voorspoedige zwangerschappen hier!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 28 Sep 2018 11:38

Re: Voor een kindje in 2018

Tabbie, ik kon ze vaak aan het begin van de dag plannen en ik kon mijn werkdag een uur verschuiven. Mijn werkgever wist ervan. Ik had één tot drie controle echo's en dan nog een keer voor de IUI. Vaak viel er ook nog wel eentje in het weekend. In het begin volgde ik precies het ziekenhuis in de afspraken, later heb ik daar zelf meer in gestuurd. Zo was mijn cyclus met de medicatie heel voorspelbaar en begon ik twee dagen later, liet er soms twee dagen tussen ipv om de dag, om het aantal afspraken te verminderen. Mijn tip is om zeker te vragen/overleggen als je liever een dag later of eerder wilt, het komt wel precies, maar vaak kan er wel een dagje in afgeweken worden.

Verdrietig dat jullie deze weg moeten gaan, maar ook fijn dat er nu nieuwe hoop is op een zwangerschap!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Panda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 52

Geregistreerd: 07 Aug 2018 19:54

Bericht 28 Sep 2018 12:51

Re: Voor een kindje in 2018

Welkom Sanne, hoe meer zielen, hoe meer vreugd lijkt me. Al hoop ik dat we allemaal snel door kunnen stromen naar een nieuw groepje. Zwanger trouwen vind ik niet heel raar, ik zie het wel vaker. Als je nu zwanger wil worden zou ik er gewoon voor gaan. Misschien duurt het wel een tijdje.

Arlo, hopelijk gebeurt er dan deze cyclus wat.

Tabbie, met een andere manier lukt het nu hopelijk wel. Jullie zijn al best lang bezig toch? Vervelend dat het niet lukt.

Ik ben weer ongesteld geworden. Verwachtte het eigenlijk niet, dus ik was best verdrietig weer. Op naar ronde 6. Ik vind het best stressvol, het zwanger worden. Nu ben ik weer even relaxed, maar een week voor de menstruatie denk ik bij elk pijntje symptomen te voelen. Ik probeer er niet mee bezig te zijn, maar ben het onbewust toch. Dacht dat het minder zou worden bij elke ronde, maar elke maand komt het weer terug. Nu ik weer even weet dat ik niet zwanger ben zit ik veel lekkerder in mijn vel dan wanneer ik in onzekerheid zit.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Sep 2018 13:47

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend, Arlo!

Sanne, wat verdrietig, met 10 weken begin je je net wat zekerder te voelen. Zwanger trouwen vind ik niet zo raar (de enige reden dat ik dat niet wilde, was omdat ik graag wilde kunnen drinken :smile: ). Ik zou het voor de zekerheid in mei plannen, als je nu een menstruatie afwacht en daarna meteen zwanger bent, is het volgens mij al juli voor je uitgerekend bent.

Tabbie, echt balen dat het niet wil lukken. Hopelijk is IUI net dat stapje dat je nodig hebt. Succes met het geplan, hopelijk wil je werk meewerken.

Panda, wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk deze ronde beter!

Wij zijn stiekem ook weer bezig :angel: Maar heb weinig te vertellen verder, haha, geen bijzonderheden tot nu toe.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 28 Sep 2018 13:59

Re: Voor een kindje in 2018

Tabbie schreef:Je kunt toch prima zwanger trouwen. Is misschien nog vet tof ook! Behalve als je net gaat bevallen die dag, dat lijkt mij niet zo fijn :laughcry:

Hier komt gaan we weer een stapje verder in de medische molen. Het wil gewoon maar niet lukken en daar baal ik zo van. 'Gelukkig' mogen we nu gaan beginnen met iui. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? En hoe deden jullie dat met al die echo's en werk?


Hopelijk gaat het dmv iui lukken!
Bij mij was her elke cyclus wel anders wbt echo’s. De ene keer moest ik zowat om de dag en andere keer bv alleen maandag en donderdag. Beetje afhankelijk van de groei van de follikels.
Je gaat dit wel in eigen cyclus doen?

Succes!! Bij mij was iui net dat zetje wat ik hebben moest. Voor de eerste was ok na iui 1 zwanger en bij de tweeling na iui 2.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 02 Okt 2018 12:50

Re: Voor een kindje in 2018

Kan ik hier iemand blij maken met 12 digitale clearblue ovilatietesten en een strip Zwanger worden-vitamines van Etos? Je mag ze voor verzendkosten overnemen, past door de brievenbus of mag in de Zaanstreek worden opgehaald. Je mag me een PB sturen :)
2014 2016 2019
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 02 Okt 2018 14:14

Re: Voor een kindje in 2018

September schreef:Misschien dat er verschillen zitten tussen onderzoeken maar ik heb de echo destijds ook gehad toen ik ongesteld was.

Ik ook.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 02 Okt 2018 14:16

Re: Voor een kindje in 2018

Taeda schreef:Tabbie, ik kon ze vaak aan het begin van de dag plannen en ik kon mijn werkdag een uur verschuiven. Mijn werkgever wist ervan. Ik had één tot drie controle echo's en dan nog een keer voor de IUI. Vaak viel er ook nog wel eentje in het weekend. In het begin volgde ik precies het ziekenhuis in de afspraken, later heb ik daar zelf meer in gestuurd. Zo was mijn cyclus met de medicatie heel voorspelbaar en begon ik twee dagen later, liet er soms twee dagen tussen ipv om de dag, om het aantal afspraken te verminderen. Mijn tip is om zeker te vragen/overleggen als je liever een dag later of eerder wilt, het komt wel precies, maar vaak kan er wel een dagje in afgeweken worden.

Verdrietig dat jullie deze weg moeten gaan, maar ook fijn dat er nu nieuwe hoop is op een zwangerschap!

Zo deed ik het ook.

Succes met het hele traject.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Okt 2018 07:45

Re: Voor een kindje in 2018

Thanks iedereen voor de antwoorden en tips!

Maandag werd ik ongesteld, dinsdag heb ik prikles gehad en gisteren mocht ik dan mezelf ook gaan prikken. Dus nu twee dagen achter de rug. Vind het toch wel wat hoor, zomaar een naald in jezelf zetten. Maar het is voor het goede doel.

@Panda, wij zijn nu twee jaar bezig. Dus ja, best lang :laughcry: nu hopen dat dit voor ons ook het zetje is wat wij nodig hadden, net als bij jou ShallY. Wat bedoel je eigenlijk met eigen cyclus?
<<

BlackFriday

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 07 Jul 2018 10:40

Bericht 05 Okt 2018 00:59

Re: Voor een kindje in 2018

Mikado schreef:Kan ik hier iemand blij maken met 12 digitale clearblue ovilatietesten en een strip Zwanger worden-vitamines van Etos? Je mag ze voor verzendkosten overnemen, past door de brievenbus of mag in de Zaanstreek worden opgehaald. Je mag me een PB sturen :)



Ik heb een pb naar je verstuurd.
<<

Anoniem286

Bericht 05 Okt 2018 07:38

Re: Voor een kindje in 2018

@tabbie; ik werkt eonregelmatig dus kon de echo’s goed regelen, ook had ik de inseminaties alleen maar in het weekend door de uitmuntende planning van mij lichaam ;) hier was het de derde keer raak, hopelijk voor jou ook vlot een succes! En succes met prikken, je went er gelukkig gauw aan vond ik zelf.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Okt 2018 08:40

Re: Voor een kindje in 2018

Nou de eerste echo net gehad en morgen moet ik direct nog een keer. Denk dat ik het zo toch maar ga aankaarten bij mijn baas. Als het eitje morgen namelijk goed gegroeid is, dan mag ik vrijdag al direct de iui plannen. Dat is dus drie keer naar het ziekenhuis in drie dagen haha. Wat we er toch allemaal voor over hebben he meiden.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers