Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pittige zadelpijn of iets anders?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Aug 2018 21:04

Pittige zadelpijn of iets anders?

Vandaag heb ik 32 km gefietst (gewone fiets, geen racefiets), wat ook ver buiten m'n normale fietsafstand (namelijk zero) is. Heel goed dus sowieso maar ook zoooo pijnlijk. Het lijkt wel of m'n bekken helemaal beurs is ofzo, lastig uitleggen, maar met name de achterkant is zo stijf. Ik kan steeds bijna niet meer afstappen, die beweging omhoog uit 't zadel vergt enorm veel kracht vanuit m'n bekken/onderrug die ik dan met moeite maar heb.
En zojuist (we zijn intussen op hotelkamer) moest ik plassen maar door de tegendruk van 't zadel de hele dag, voelt m'n hele onderkantje beurs en lukt plassen ook niet (terwijl ik wel aandrang heb). Best gek dus.

Nou heb ik dit niet alleen met zulke afstanden fietsen maar ook met korte afstanden, waardoor ik dus twijfel of dit normale zadelpijn is of toch iets meer. Vroeger had ik dit nooit. Nou fiets ik ook niet heel veel meer maar toch. Ik heb 't doffe stijve gevoel trouwens ook als ik lang op de vloer thuis zit te spelen met m'n kind (les: kussentje eronder).

Is het herkenbaar?

Thank God heb ik morgen een massage geboekt in 't hotel. Focus maar lekker op de benen en billetjes! :yes:
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Aug 2018 21:20

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Ok, jij hebt het nu wel heel erg. Maar voor mij is het zeer herkenbaar. Ik heb het ook al als ik 5 km fiets soms. Een van de redenen waarom ik een hekel aan fietsen heb.
Edit: en van op de vloer zitten krijg ik het ook ja, of op een houten stoel. Dat gevoel van die bekken is zo niet herkenbaar, maar lijkt me niet vreemd. Zal morgen wel helemaal stijf zijn.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Aug 2018 09:29

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Herkenbaar heb ik al met 1 km. Of harde stoelen. Heel vervelend. En helaas heb ik nog nooit een oplossing gevonden
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Aug 2018 09:50

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Precies dit had ik toen ik een halfjaar geleden ofzo weer eens een stukje ging fietsen na maanden niet te hebben gefietst. Echt zo'n beurs gevoel en pijn met plassen ook, heb er nog dagen last van gehad en de rest van de zwangerschap durfde ik niet meer te fietsen. Na de bevalling ben ik wel weer gaan fietsen, maar ik merk dat ik het echt op moet bouwen, want in het begin had ik na een paar minuten weer zo'n beurs zadelpijngevoel. Heb zelfs een schapenvacht besteld voor op m'n zadel. Ik denk echt dat het een kwestie van wennen is, je moet als het ware eelt op je billen kweken haha. Sterkte ermee!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2018 09:53

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Ja haha misschien is 't idd wel echt gewenning.
We gaan straks nog een stukje fietsen en nu al geen zin in haha. Gelukkig was de massage heerlijk.

Haha een schapenvachtje. Slim Bliss!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Aug 2018 09:58

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Oeh als je nu weer op het zadel gaat, doet het wel echt zeer vrees ik. Hoop voor je dat het meevalt!
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 18 Aug 2018 10:00

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Komt dat dan door de zwangerschap? Ik fiets al anderhalf jaar amper en nu word ik een beetje bang :D.

Sterkte, Marin. Klinkt vervelend!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2018 10:12

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Nou dat vroeg ik me dus ook beetje af June. Omdat het daar sowieso gevoeliger is bij mij tegenwoordig. Maar ik fiets ook veel minder dus 't zal ook gewenning (of juist niet dus) zijn.
Let's discover the world together.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 18 Aug 2018 10:12

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Niet om je bang te maken (zéker niet), maar misschien wel om in de gaten te houden. Mijn moeder heeft bij haar eerste zwangerschap waarschijnlijk een gebroken stuitje opgelopen bij de bevalling. Daardoor heeft ze sindsdien last bij het fietsen. Zij kwam hier pas na heel veel jaren achter. Ik weet niet óf er iets aan te doen is als je er sneller achter komt, maar ik wilde het je toch even meegeven.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Aug 2018 11:37

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Klinkt mij als zadelpijn in de oren. Als je weinig tot niet fietst is 30km in een keer natuurlijk wel pittig voor je spieren. Ik heb een keer een middagje gemountainbiket, ik was de weg kwijt dus was en al moe en zat waarschijnlijk verkrampt op mijn fiets, nouuuu een zadelpijn dat ik de dagen daarna had, niet te doen, kon gewoon niet op een stoel zitten. Was het wel je eigen fiets?
<<

Anoniem248

Bericht 18 Aug 2018 11:44

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Klinkt mij als zadelpijn. Na jarenlang nauwelijks tot niet fietsen kreeg ik binnen de 5km al zadelpijn, laat staan als ik er 32 gefietst had (dat had ik toen niet eens gered, denk ik).
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 19 Aug 2018 07:15

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Je kan altijd eens kijken voor een ander (vorm) zadel, misschien dat dat beter is. Je hebt ze met zo'n gleuf in het midden bijvoorbeeld. (Goed laten informeren bij een goede fietsenwinkel).
En had jij niet ook dat eigenlijk het frame van je fiets te groot was? (Kan me topic herinneren dat je aangaf nooit bij de grond te kunnen etc).
Misschien moet je je benen daardoor teveel strekken en schuif je in feite heen en weer over je zadel tijdens het fietsen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Aug 2018 07:19

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Dit was een huurfiets van het hotel waar ik zat. (maar heb het dus ook op m'n eigen fiets met kleine afstanden).

Maar m'n eigen fiets is ook vrij hard, juist omdat ik het allerlaagste zadel moest (dus geen extra gel padding) omdat ik inderdaad anders niet bij de grond kan. Er is ook een stuk van het frame afgezaagd omdat ik er anders niet bij kon (nu wel).

Gisteren weer gaan fietsen was inderdaad niet heel prettig, ouch. Maar nu is 't gelukkig wel weer over.

Op zich wel' fijn' dat het herkenbaar is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Aug 2018 07:50

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Stoer hoor, vanuit het niets 32 km fietsen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Aug 2018 08:05

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Caulfield schreef:Stoer hoor, vanuit het niets 32 km fietsen!


Haha bij jou weet ik nou nooit of je zoiets sarcastisch bedoelt of niet.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Aug 2018 08:48

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Marin schreef:
Caulfield schreef:Stoer hoor, vanuit het niets 32 km fietsen!


Haha bij jou weet ik nou nooit of je zoiets sarcastisch bedoelt of niet.


Haha lijkt me niet sarcastisch bedoeld hoor!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 19 Aug 2018 09:10

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Nee helemaal niet! Ik denk dat veel mensen die niet fietsen daarvoor zouden moeten trainen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Aug 2018 09:11

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Ah oké! Nou dank je. Dan is het natuurlijk ook helemaal niet zo gek dat ik er last van had.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Aug 2018 08:43

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Ooh ik heb het ook weer hoor! Gisterochtend had ik het plan opgevat om weer eens een stukje te gaan fietsen. Ik had een rondje in gedachten waarmee ik al wel tegen de 10 km zou zitten, maar toen bleek er een weg afgesloten en kwam ik ergens waar ik nog nooit was geweest en heb ik dus omgefietst. Uiteindelijk ruim 12 km gefietst en halverwege had ik al gigantische zadelpijn! Pff vreselijk. Gisteren kon ik de hele dag nauwelijks plassen, leek net of de boel in de fik stond. Nu heb ik er nog steeds last van.

En dit terwijl ik een jaar geleden nog een paar keer per week naar m'n werk fietste, 10 km enkele reis. Ik denk echt dat ik het weer moet opbouwen, maar de komende dagen ga ik in elk geval niet op een fiets zitten.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Aug 2018 09:52

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Oh joh Bliss! Misschien dan toch post zwangerschap gerelateerd? Hoewel jij wel met een ks bevallen bent (toch?) maar goed, N heeft natuurlijk wel lang 'ver' gezeten al tijdens de bevalling. En een zwangerschap is sowieso al een aanslag op je lijf.
Of zou het toch gewenning zijn? Ik had het vroeger ook echt niet zo erg.
Dat van dat niet kunnen plassen en alles in de fik had ik ook idd. Niet fijn!
Wel goed dat je zoveel gefietst had zeg.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Aug 2018 10:55

Re: Pittige zadelpijn of iets anders?

Ik heb momenteel met fietsen erg last van mijn stuitje. Dat stuitje bleek dus scheef te staan. De bekkenfysio kan dat weer recht zetten. Misschien iets om toch eens een bekkenfysio naar te laten kijken als je er vaker last van hebt. Haha maar allereerst misschien niet meer vanuit het niets zo’n eind fietsen, 32 km is veel maar 12 is ook al heel behoorlijk, zeker zo na zo’n zwangerschap waarna misschien niet alles helemaal op z’n plek zit.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Venzje