Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oh die kat.. (&%#^&(*%#

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 20:52

Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Ik heb al een jaar of 5 een kat. Leuk beest meestal. In m'n vorige huis kon ik hem opsluiten in de keuken en van daaruit kon hij naar buiten de tuin in, dit deed ik als ik naar bed ging.

In m'n nieuwe huis kan dat niet: hij kan niet meer naar buiten. En om hem dan toch op te sluiten in een kleine keuken, dat vind ik sneu. Komt bij dat z'n kattenbak in de berging staat. Opsluiten in de berging vind ik ook sneu.

Dus loopt hij los door het huis. Hij slaapt snachts op m'n bed. Vanaf 4.30 snachts begint het gedonder, dan gaat hij snoeihard spinnen, rondtollen op m'n bed, miauwen en mij slaan. M'n vriend geeft hem dan eten. Een half uur later begint hij weer. En daarna weer. We worden er echt horensdol van :( Slaapt m'n kind eindelijk lekker tot 7h door, hebben we nog gebroken nachten door dat stomme dier!!

We zitten er serieus over te denken om hem weg te doen. Vind het zo zielig..
M'n slaapkamer dichtdoen heeft helaas geen zin: dan gaat hij aan de deur krabben en miauwen. Wat moet ik hier mee?! Vinden jullie het heel verschrikkelijk harteloos om een kat weg te doen om zo'n reden? (Ja CBL jij wel dat weet ik, maar de rest?) Ik word echt gek!!

p.s. wie wil er een leuke kat? gratis met kattenbak en reismand en voer..
#teammaple🍁
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Sep 2013 20:59

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Ik kan maar 1 ding zeggen:

Het krabben aan de deur houdt vanzelf op. Sinds mijn zwangerschap mogen de katten niet meer bij ons op de slaapkamer terwijl ze daarvoor iedere nacht bij ons op bed lagen. In het begin hadden we dus telkens 2 miauwende en krabbende katten aan de deur maar na een paar dagen begrepen ze de hint. We hebben wat extra kussens op de bank gelegd en nu liggen ze graag daar. Heel af en toe komen ze nog wel eens aan de deur krabben.
Enige nadeel nu is dan wel weer dat ik 's ochtends eerst de bank moet zuigen voordat ik er op kan zitten omdat deze bedolven is onder de kattenharen...
<<

Anoniem10

Bericht 04 Sep 2013 21:01

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Ik zou hem sowieso geen eten meer geven als hij zo doet want dan beloon je hem voor dat gedrag. Als je de beloning weghaalt scheelt dat al een hoop al zal hij/zij het in het begin wel blijven proberen omdat het hem eerder ook resultaat opleverde.

Heb je hem nooit middels een geluid ofzo aangeleerd dat iets niet mag? Als ik met mijn vingers knip stopt mijn kat waar ze mee bezig is en loopt ze weg. Heel handig haha! Als het niet eten geven niet lukt kun je altijd nog proberen om hem af te schrikken met water ofzo.
<<

Anoniem9

Bericht 04 Sep 2013 21:05

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Maar waarom kan de kat niet meer naar buiten dan? Dat vind ik eigenlijk best sneu. Van een binnenkat een buitenkat maken is niet zo moeilijk, maar van een buitenkat een binnenkat maken vind ik best sneu..

Maar wat Sorella ook zegt, inderdaad niet voeren! Zo wordt hij beloond voor het gedrag. Zorg voor wat uitdagende speeltjes in de woonkamer en doe de slaapkamer deur dicht. Hij houdt er vanzelf mee op.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 21:07

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Bedankt voor jullie antwoorden!

Dat blijven krabben.. dat blijft hij dus wel doen. 2 uur achter elkaar, jaren achter elkaar. Geen probleem. Dat deed hij dus altijd vanuit de keuken, ik hoorde het wel maar kon er half door heen slapen. Ik ga er dan ook niet vanuit dat dat nu veranderd is.

En qua belonen met eten: ik weet het. Het punt is dat dit dier een eetstoornis heeft en ik heb 5 jaar lang supernetjes elke dag 60 gram obesitasvoeding gegeven op gezette tijden, en het blijft een monster wat eten betreft. Ik trek het gewoon niet meer, al m'n effort heeft geen zin gehad.
Ik heb (voor wat ik kan bedenken) gewoon geen oplossing behalve eten geven :(
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 21:09

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Forti schreef:Maar waarom kan de kat niet meer naar buiten dan? Dat vind ik eigenlijk best sneu. Van een binnenkat een buitenkat maken is niet zo moeilijk, maar van een buitenkat een binnenkat maken vind ik best sneu..

Maar wat Sorella ook zegt, inderdaad niet voeren! Zo wordt hij beloond voor het gedrag. Zorg voor wat uitdagende speeltjes in de woonkamer en doe de slaapkamer deur dicht. Hij houdt er vanzelf mee op.
Is ook heel sneu. Er kan in m'n nieuwe huis geen kattenluikje, overal zit glas en kunststof kozijnen beneden. Anders had ik het direct gedaan, geloof me. Ik heb de nieuwe bewoner van 'n oude huis gesmeekt of de kat er kon blijven wonen maar helaas. Het is iets wat me ook echt dwars zit.

edit: ik doe hem af en toe wel even naar buiten trouwens hoor, als ik thuis ben. Dan zit hij wel een paar minuutjes in de tuin en komt weer naar binnen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem10

Bericht 04 Sep 2013 21:15

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Zou het kunnen dat hij zich gewoon verveelt en aandacht tekort komt? Dit bedoel ik trouwens niet lullig hoor! Misschien dat hij zelf maar een aandacht/knuffeluurtje inbouwd midden in de nacht omdat hij dit overdag tekort komt?
Een kat die gewend is om buiten te komen maakt op een dag heel veel mee en verbruikt heel veel energie aan jagen, rondzwerven, territorium verdedigen. Dat heeft hij nu allemaal niet meer en zo kunnen de dagen voor hem heel saai zijn geworden.
Misschien is het een idee om braintraining te doen met hem, of in plaats van zijn eten in een bakje aanbieden het verstoppen door het huis. Je hebt ook speciale braintrain-etensbakjes. Kan je ook eenvoudig zelf maken ;)

Zo hou je hem niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk meer bezig en laat hij je misschien 's nachts met rust!
<<

Anoniem178

Bericht 04 Sep 2013 21:16

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Geen eten meer geven! Mijn katten hebben nooit in de slaapkamer gemogen, maar zo rond 3 uur 's nachts besloten ze altijd dat ik wel genoeg geslapen had en ze honger hadden. Sindsdien geef ik ze om 6 uur 's avonds pas te eten. Brokken hebben ze altijd (vul ik eens in de paar dagen bij zonder enige regelmaat), vlees om 6 uur dus. Na een week of 3 was het gedonder voorbij. Nu worden ze wel heel onrustig rond etenstijd en rennen ze elke keer als ik naar de keuken loop mee. Lola trekt altijd direct een sprintje als ze de oven hoort piepen. Maar dat gedoe is wel over dus.

Henkie krabt heel soms aan de deur als hij mij hoort praten met mijn vriend. Dan wil hij er gewoon bij zijn, bang iets te missen. Maar dat is dan ook enkel wanneer hij me hoort.
<<

Artemis

Bericht 04 Sep 2013 21:18

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Maar ik heb ook geen kattenluikje, dan kun je toch gewoon de deur opendoen? Of zie ik iets over het hoofd?

Onze kat doet het ook, aan de deur krabben, en ze heeft nog nooit bij ons op bed geslapen, en toch blijft ze het proberen. Dus in ons vorige huis sloot ik haar op in de woonkamer, kattenbak zette ik daar ook neer.

In mijn huidige huis ook, al heeft ze nu de keuken en berging er ook bij. Soms is ze net buiten als wij naar bed gaan, dat wil ik liever niet, maar dan laat ik het slaapkamerraam open ( op de eerste verdieping) en dan klimt ze via het dak zo weer naar binnen, laat ik haar de slaapkamer uit en is het probleem opgelost ( maar liever is ze gewoon binnen als ik ga slapen, ik wil niet mijn bed uit voor een poes)

Kun je haar niet op een andere manier beletten bij je slaapkamer te komen? Zit er niet ergens een deur? Poes s nachts naar buiten laten een optie?
<<

Anoniem87

Bericht 04 Sep 2013 21:21

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

En hem 's nachts naar buiten doen? Zeker nu het niet koud is, lijkt me dat makkelijk kunnen. Desnoods zet je bakje water bij de achterdeur (brokjes lijkt me geen goed plan, heb je straks een kattenplaag).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 21:21

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Sorella schreef:Zou het kunnen dat hij zich gewoon verveelt en aandacht tekort komt? Dit bedoel ik trouwens niet lullig hoor! Misschien dat hij zelf maar een aandacht/knuffeluurtje inbouwd midden in de nacht omdat hij dit overdag tekort komt?
Een kat die gewend is om buiten te komen maakt op een dag heel veel mee en verbruikt heel veel energie aan jagen, rondzwerven, territorium verdedigen. Dat heeft hij nu allemaal niet meer en zo kunnen de dagen voor hem heel saai zijn geworden.
Misschien is het een idee om braintraining te doen met hem, of in plaats van zijn eten in een bakje aanbieden het verstoppen door het huis. Je hebt ook speciale braintrain-etensbakjes. Kan je ook eenvoudig zelf maken ;)

Zo hou je hem niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk meer bezig en laat hij je misschien 's nachts met rust!
Ik weet wel zeker dat dit het grotendeels is. Sinds we een kind hebben komt de kat ook ineens op de tweede plaats. Tot m'n zoontje op bed ligt ben ik met m'n zoontje bezig (als ik niet werk), en zodra hij op bed ligt ben ik niet echt in staat om nog allemaal spectaculaire dingen met m'n kat te gaan doen..
Ik heb als het goed is nog wel ergens zo'n brokjesbal liggen. Misschien dat ik z'n brokkies voortaan dan maar daar in stop. En wat vaker borstelen. Morgen maar eens een opwindmuis kopen. Ik ben erg laks geworden naar de kat toe, dat is absoluut waar en ik ben er niet trots op.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 21:24

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Bedankt voor het meedenken trouwens allemaal, dat waardeer ik erg! Heb wel het gevoel dat ik op alles een weerwoord heb maar het is ook zo'n mongolenbeest :) Naar buiten doen bijvoorbeeld: hij is zo schijterig dat hij na 5 minuten zit te huilen bij de deur. Een hele nacht buiten is niets voor hem :) Ik woon in een buurt waar ik absoluut de deur niet open wil hebben staan dus ik moet er wel bij in de buurt zijn. Beneden (bij de tuin) zijn onze slaapkamers, op 1 hoog zit m'n woonkamer/keuken etc.
#teammaple🍁
<<

Anoniem87

Bericht 04 Sep 2013 21:28

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Misschien heb ik niet goed gelezen, maar je kunt de kat dus niet in de woonkamer laten want dat is dus een open verbinding naar beneden toe (waar je slaapkamers zijn)? Is daar niet iets op te verzinnen? Soort van traphekje (misschien heb je dat al ivm kind) maar dan een hogere versie ofzo? Zodat hij niet naar beneden kan? Dan zet je zn kattenbak daar ook ' s nachts, is dat een optie?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 21:35

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Ja dat zou kunnen, maar dan moet er dus een kattenbak in de woonkamer. Maar ik begin nu wel te denken dat dat de enige oplossing is. Brokjesbal erbij.

Ik ga het eens overleggen met m'n wederhelft.
Tnx!
#teammaple🍁
<<

Artemis

Bericht 04 Sep 2013 21:45

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Ik tilde gewoon elke avond de kattenbak naar de woonkamer, vanuit de hal. Tja. Het was niet anders. Poes had de ruimte en ik sliep door, want ze blééf echt aan de deur krabben, ze heeft nooit eten gehad en nooit bij ons geslapen, maar ze geeft niet op.

Ze sprinte oprecht ook elke avond naar mijn slaapkamer zodra ik opstond rond bedtijd, dan was ik nog niet eens in de buurt van de kattenbak, maar dan lag ze al onder mijn bed, waar ze met geen mogelijkheid onder vandaan te krijgen was. Ja, met eten of als we gewoon in bed gingen liggen en het licht uitdeden, dan sprong ze op het bed ( en tilden wij haar weer naar de woonkamer, elke avond hetzelfde liedje)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 21:49

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Het klinkt alsof jij het allemaal al gewend bent en dus naadloos mijn kat kunt overnemen, Febe. Ben je morgen thuis?
#teammaple🍁
<<

Artemis

Bericht 04 Sep 2013 22:09

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Ik zou met liefde willen, maar ik wilde eigenlijk niet eens 1 kat, die kreeg ik per ongeluk omdat ie zielig was. Deze doet het hier nu goed, maar is een drama met andere katten. Dus nee :(
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:31

Bericht 04 Sep 2013 22:31

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Mijn katten kunnen ook zo vervelend zijn. Hier was de stofzuiger de oplossing. Mijn katten houden niet van de stofzuiger. Ik heb een tijdje de stofzuiger bij de slaapkamer deur gezet met het snoer van de stofzuiger onder de deur door, als ze dan begonnen met krabben aan de deur deed ik de stekker van het de stofzuiger in het stopcontact (stofzuiger aan laten staan, zodat die aan gaat als je de stekker in het stopcontact stopt). Na een tijdje krabten ze niet meer aan de deur. Misschien niet een hele lieve oplossing, maar ik vond het ook niet zo lief dat ze om 6 uur 's ochtends aan de slaapkamerdeur gingen zitten krabben.
<<

Anoniem287

Bericht 04 Sep 2013 22:46

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Oké het staat super lelijk, maar beplak je slaapkamerdeur eens met dubbelzijdig tape. Katten vinden dat vreselijk als ze dat tegenkomen tijdens het krabben, dan is het (waarschijnlijk en hopelijk) snel gedaan met het gekrab aan de deur! Tape weghalen als hij het niet meer doet, en dan hopen dat ie zo dom is dat ie niet doorheeft dat het eraf is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 22:47

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

HAHAHAHAHA Nyah die is geniaal!
Bedankt Siamsa voor de tip.
#teammaple🍁
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 04 Sep 2013 23:01

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Sorry, maar ik vind dit echt een kulreden om je kat weg te doen.

Als tip heb ik een plantenspuit. Als mijn kat vroeger aan de deur krabte spoot ik hem nat. Op een gegeven moment hoefde ik alleen maa de plantenspuit voor de deur te laten staan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Sep 2013 23:12

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Bedankt voor je tip Surya, helaas heb ik er niets aan. Kat wordt niet warm of koud van een plantenspuit. Toch enorm bedankt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem12

Bericht 05 Sep 2013 06:27

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Maar zou hij niet wennen aan een nacht buiten? Onze poes is 's nachts altijd buiten, ook in de winter. Wij hebben ook geen luikje.
<<

Anoniem58

Bericht 05 Sep 2013 08:19

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Heb je boven je buitendeur geen raam wat open kan? Ik heb ook geen kattenluikje, maar dat raampje staat altijd open, ik heb er wel een beveiliger tussen gezet zodat dat raampje niet kan dicht klappen. Ik zou mijn dier ook nooit hier voor weg doen, maar mijn katten laten mij 's nachts dan ook met rust.
<<

Anoniem17

Bericht 05 Sep 2013 09:03

Re: Oh die kat.. (&%#^&(*%#

Mijn kat deed ook altijd zo achterlijk 's nachts. Nu doen we haar voordat we gaan slapen naar buiten en komt ze 's morgens weer binnen. Soms, als ze 's avonds heel lekker ligt te slapen, laten we haar liggen. Maar als ze 's nachts wild wordt doen we haar toch weer naar buiten. We willen voor van de herfst een soort overdekt huisje voor haar in de tuin zetten (met dekentjes enzo), zodat ze bij slecht weer ook naar buiten kan. Ik weet alleen nog niet hoe we het op gaan lossen als het heel erg vriest of sneeuwt. Dan kan ze natuurlijk niet naar buiten..
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers