Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weleens 112 gebeld?

<<

Anoniem281

Bericht 13 Apr 2018 07:56

Re: Weleens 112 gebeld?

Oh Pompoen, wat heftig!
Burn, brr ik zat echt vies te kijken toen ik je bericht las haha!

Er is heel vroeger best vaak voor me gebeld, maar dat was dus nog naar the good old, 0611 :nerd: Één keer omdat we op de fiets van een redelijk steile berg gingen en mijn voet kwam tussen de spaken (ik zat bij m'n vader achterop). Ik kon niet op m'n been staan en de huid was helemaal kapot en het was meteen duidelijk dat 't niet goed zat.

Ik ben een keer overreden (wel door een Mercedes!) maar ik was toen nog jong en flexibel en ben gewoon dubbelgevouwen onder de auto dus op zich viel 't mee. Ik had een gebroken enkel en op m'n tong gebeten. Ik weet dat alleen nog, omdat ik zoveel bloed in m'n mond had en omdat m'n nieuwe schoenen stuk waren en ik er kapot van was :')

Ik ben een keer uit een boom gelazerd, op zich was ik niet heel hoog van de grond, maar de takken waar ik in hing en dus uit viel, hingen over een leegstaande sloot en toen was m'n val wel iets enger. Omdat ik buiten bewustzijn was, is er toch maar voor een ambulance gebeld.

Ik heb zelf 112 gebeld omdat er een vrouw een hartstilstand kreeg in de supermarkt en een andere keer toen de supermarkt waar ik op dat moment werkte, werd overvallen. Ik stond achter een muurtje bij de slagerijafdeling en werd niet gezien dus had als enige zo'n beetje de mogelijkheid om te bellen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Apr 2018 07:57

Re: Weleens 112 gebeld?

Oh wat eng, Jet, die overval! :shock:

Ik heb zelf nooit 112 gebeld. Een vriendin heeft een keer voor mij gebeld. We waren op stap geweest en bij het terugfietsen bleek het te hebben geijzeld, maar dat wisten we niet. In een bocht ging ik flink onderuit met m'n fiets en m'n been voelde heel raar. Ik kon met geen mogelijkheid meer opstaan en we wisten niet goed wat te doen, aangezien het 5.30 in de ochtend was ofzo. Toen zijn we met een ambulance naar het ziekenhuis gegaan, waar ze constateerden dat m'n enkel gekneusd was. Week later was ik in m'n eigen hometown in het ziekenhuis voor controle en bleken m'n enkelbanden afgescheurd te zijn en m'n kuitbeen gebroken en moest ik direct een ruggenprik en geopereerd worden. :laughcry: Vind het nog steeds zo slecht dat ze dat in het eerste ziekenhuis niet hebben gezien!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem294

Bericht 13 Apr 2018 10:33

Re: Weleens 112 gebeld?

Er is 1 keer voor mij (ons) terecht gebeld. Dat was tijdens een overval in huis.

Ik heb zelf 3 keer 112 gebeld.
Pasgeleden ivm gaslucht in huis (maar dat bleek een lekkage in de badkamermuur te zijn die was gaan stinken)

3 jaar geleden ivm een rukkende potloodventer die in de bosjes bij een speeltuin 10 jarige meisjes riep. Wij kwamen langs wandelen met honden en die meisjes riepen ons. Ik ben er toen met een stafford op afgelopen en daad schrok hij nogal van en ging er gauw vandoor. Ik heb toen een foto van hem gemaakt voor de politie. Politie is alleen nooit op komen dagen!

12 jaar geleden toen er was ingebroken terwijl ik thuis was. Ik ben ze al bellend achtervolgd en toen ik ze uit het oog raakte doorgelopen naar het politiebureau voor de aangifte. Daarna is er een agent thuis gekomen zodat ik kon laten zien hoe het precies is gebeurd.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 15 Apr 2018 22:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 13 Apr 2018 11:51

Re: Weleens 112 gebeld?

Coco twee verhalen van je vind ik best bizar. Hoe kwam het dat ze specifiek naar jou op zoek waren? Wat heftig! En dat van die buurvrouw, wat een vreemd verhaal. Hoe reageerden je ouders op deze buurvrouw?
<<

Anoniem294

Bericht 13 Apr 2018 13:02

Re: Weleens 112 gebeld?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 14 Apr 2018 06:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 13 Apr 2018 19:59

Re: Weleens 112 gebeld?

Toen ik op Malta woonde een keer ivm een auto die in brand stond recht onder mijn balkon. Vlammen sloegen bijna over.

En nog een keer ivm een woninginbrask. O en echt vroeger een keer voor een vechtpartij waar we na een concert op afstand voorbij fietsten.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 18 Apr 2018 13:20

Re: Weleens 112 gebeld?

Van de week nog. Een oudere vrouw struikelde bij het oversteken voor mijn auto, vol op haar gezicht. Bloedde hevig, paar flinke sneeën in het gezicht.

Geen 112, maar wel algemeen politienummer. Ik stond s avonds op de tram te wachten, toen ik een telefoongesprek opving van een jongen die daar ook stond.
Hij was uitgebreid aan het bespreken hoe ze de kijkshop in de stad die volgende dag zouden gaan overvallen. Hij kon mij niet, niet gezien hebben, dus misschien wat het ook maar gewoon allemaal grootspraak, maar voor de zekerheid maar even gebeld. Overigens is de kijkshop de volgende dag niet overvallen ;).

15-11-2019
14-05-2023
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 04 Mei 2018 16:11

Re: Weleens 112 gebeld?

De kijkshop is toch al maanden failliet en gesloten?:) los daarvan vind ik het goed dat je zoiets even doorgeeft.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem246

Bericht 04 Mei 2018 16:14

Re: Weleens 112 gebeld?

Plien schreef:De kijkshop is toch al maanden failliet en gesloten?:) los daarvan vind ik het goed dat je zoiets even doorgeeft.


Bij ons is de Kijkshop nog niet heel erg lang dicht. Een maand of anderhalf ofzo? Is wel één van de vestigingen geweest die langer open is geweest dan anderen. Ze hebben hem helemaal leeg verkocht. En dat mochten er maar een paar doen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 24 Aug 2018 20:17

Re: Weleens 112 gebeld?

Vandaag voor het eerst 112 gebeld. Reed op de snelweg en zag kinderen op een ecoduct boven de snelweg lopen. Vroeg me al af of je daar mag komen en toen zag ik dat ze aan de verkeerde kant van een hekje stonden. 1 misstap en ze zouden op de snelweg vallen.
Kreeg een uur later nog netjes een sms dat ze de kinderen gevonden hadden en maatregelen hebben genomen. Wel netjes, had ik niet verwacht (dat ik terugkoppeling zou krijgen).
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 26 Aug 2018 08:48

Re: Weleens 112 gebeld?

Plien schreef:De kijkshop is toch al maanden failliet en gesloten?:) los daarvan vind ik het goed dat je zoiets even doorgeeft.


Dit was ook iets van een paar jaar terug ;). Inmiddels geen kijkshop meer inderdaad haha

15-11-2019
14-05-2023
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Aug 2018 10:47

Re: Weleens 112 gebeld?

2x. Eerste keer toen de fiets van mijn man van het fietsenrek viel op de snelweg. We wisten niet zo goed wat te doen aangezien er toch gevaar was 112 gebeld.

En pas omdat ik achter een auto reed en bij elke bocht vloog het kinderstoeltje met kind en al om. Ouders hadden geen haast om het stoeltje weer recht te zetten. (Of te stoppen om het vast te zetten).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Aug 2018 11:29

Re: Weleens 112 gebeld?

Op werk een keer ivm collega enorme astma aanval had en er niet goed uitkwam ondanks medicatie, een keer hier in de buurt toen er een ongeluk voor onze ogen gebeurde, daarna hoofd vrouw stil gehouden (van scooter gevallen) en afgelopen maanden 2x voor zoon moeten bellen - als ik nu ambulance langs hoor komen, krijg ik al de zenuwen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem253

Bericht 26 Aug 2018 11:58

Re: Weleens 112 gebeld?

Dat van die zenuwen herken ik wel Pippa, mijn dochter is begin juni door de ambulance opgehaald. Nog steeds als ik een ambu van dichtbij zie of hoor krijg ik de zenuwen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Aug 2018 12:05

Re: Weleens 112 gebeld?

Ja, echt vervelend - sowieso alles rondom ziekenhuis hoor, maar schiet gelijk in paniek - helaas komen ze continu langs. Niks ergs bij je dochter?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Aug 2018 12:17

Re: Weleens 112 gebeld?

Dat herken ik van vroeger Pippa, mijn moeder werd vreselijk vaak opgehaald met de ambulance.. Ik woonde zo goed als naast mijn school. Als ik een ambulance langs zag rijden wist ik bijna al genoeg.


Ik heb gister 112 gebeld, omdat we mijn dochter nergens konden vinden nadat ze zelf in de speeltuin mocht spelen.
Het hele verhaal staat in de zwangerschap en mama pijler. Gelukkig vals alarm, ze bleek bij 2 kindjes aan het spelen te zijn, hier vlakbij, die wij niet kennen.
<<

Anoniem253

Bericht 27 Aug 2018 09:44

Re: Weleens 112 gebeld?

Pippa schreef:Ja, echt vervelend - sowieso alles rondom ziekenhuis hoor, maar schiet gelijk in paniek - helaas komen ze continu langs. Niks ergs bij je dochter?


Kan me goed voorstellen, hopelijk wordt het over een tijdje minder als het vertrouwen terug is en alles onder controle blijft. Mijn dochter had een koortsstuip icm longontsteking, de ambu werd door de huisarts besteld want zij dacht aan hersenvliesontsteking.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 27 Aug 2018 19:44

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb zelf nooit gebeld.
Er is voor mij een keer of 4/5 gebeld i.v.m mijn epilepsie.
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 16 Sep 2018 20:39

Re: Weleens 112 gebeld?

Ja voor mijn zoontje die s avonds wakker werd om even naar de wc te gaan. En vervolgens neer viel en echt een minuut (of zo voelde het..) niet meer aanspreekbaar was. Mijn man wilde niet bellen dus ik was laaiend en heb toch gebeld. Uiteindelijk kwam hij wel weer bij. Hij heeft een hele lage bloeddruk en valt vaker flauw helaas.

En een keer was een dronken gast in de stad in een winkelwagen over de markt aan het rijden. Die kar viel om en hij viel bewusteloos met een wond op zijn hoofd.
<3 <3

Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 17 Sep 2018 18:51

Re: Weleens 112 gebeld?

Ik heb toevallig vorig weekend nog gebeld toen mijn moeders portemonnee gestolen was in de trein. Dader vonden we vrij snel, portemonnee gaf hij ook heel mak weer af (om vervolgens een paar kinderen de schuld te geven), maar ik werd er zó laaiend van dat ik een partij stennis heb staan schoppen en vervolgens 112 gebeld heb met de dader voor m’n neus. Helaas wist hij uiteindelijk te ontkomen, nooit meer gevonden natuurlijk, maar ik hoop in elk geval dat ‘ie zeven kleuren stront in z’n broek had zitten.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers