Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #1

<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 02 Aug 2018 09:52

Re: Leuke uitspraken-topic!

L. heeft ook vaak opmerkingen waarvan ik denk hoe kom je eraan. Op vakantie in Frankrijk onwikkelde hij zijn eigen Franse taaltje, door alle woorden te laten eindigen op de tsj klank. Toen mijn man op die manier terug ging praten zei L. "Kerel, jij kan echt goed Frantsj".
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 02 Aug 2018 12:35

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik zat laatst met N. (4) in de bus toen er een paar gesluierde vrouwen instapten. N. zat heel aandachtig te kijken en zei toen heel hard 'Kijk mama, die vrouwen gaan naar de kermis he!' Ik nogmaals uitgelegd waarom die vrouwen een sluier dragen. Blijkt deze week, een paar weken na het busritje, waar die 'kermis' vandaan kwam. We liepen langs de kerk op de hoek, waar deze vrouwen elke zaterdag heen gaan, en daar blijkt dat N. het woord kerk met kermis verward heeft want ze noemde de kerk een kermis :-)
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 09 Aug 2018 12:56

Re: Leuke uitspraken-topic!

Bij mijn dochters variant van ‘het regent’ vallen de soldaatjes niet op hun gat, maar ín een gat.
Ik krijg het ook niet verbeterd, want dan articuleerde ze nog even extra duidelijk en verbeterd mij. :12:
:love:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 09 Aug 2018 13:48

Re: Leuke uitspraken-topic!

S wilde vanmorgen zeggen "kijk mama pop" maar het werd "kak mama poep" :razz:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 10 Aug 2018 15:49

Re: Leuke uitspraken-topic!

Soleil schreef:Bij mijn dochters variant van ‘het regent’ vallen de soldaatjes niet op hun gat, maar ín een gat.
Ik krijg het ook niet verbeterd, want dan articuleerde ze nog even extra duidelijk en verbeterd mij. :12:
:love:

Haha lekker eigenwijs!
Mijn dochter zingt altijd “de mannetjes worden nat” i.p.v. “de pannetjes worden nat”, haha.
<<

ChiQ

Bericht 10 Aug 2018 16:17

Re: Leuke uitspraken-topic!

We vlogen laat terug gisteravond dus ik vraag, Juul ga je even slapen in het vliegtuig? Keek hij me super verbrouwereerd aan en zegt met zo’n hoog stemmetje: Nee! Jammer hé?
<<

Anoniem239

Bericht 10 Aug 2018 19:17

Re: Leuke uitspraken-topic!

De jongste (4 jaar) kwam vanmorgen nog even bij mij in bed liggen. Hij kijkt me aan en zegt bloedserieus "mam je hebt een scheur in je gezicht" ik vraag nog waar dan precies wijst hij 3 plekken aan.

Mn rimpels bedoelde hij dus...
<<

Anoniem272

Bericht 10 Aug 2018 21:52

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahaha, Keshi, au!

I. (4 jaar) was vanmiddag even bij opa en oma gaan spelen. Het viel me bij binnenkomst al op dat er wel 3 lege pakjes appelsap op tafel stonden. Even later snapte ik waarom, toen ze met een poeslief gezichtje in keurig Duits vroeg: 'icht möchte Apfelsaft mit ein Strohalm bitte'...

(We oefenen thuis Duits met de kinderen ivm de vakantie. Een strohalm is een rietje :angel: )

Ze kan ook 'wo sind mein Vati und Mutti' zeggen, dan kijkt ze heel zielig.

En haar broer zegt tegen iedereen: 'du bist sehr sexy' :palm:
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:01

Bericht 11 Aug 2018 22:34

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wat een geniale uitspraken in dit topic. Heb echt hardop zitten lachen om sommigen.

Gisteren in de douche was ik mijn dochters haar aan het wassen. Krijsen ineens, dus ik vraag wat is er?
Snikkend kwam eruit ik heb ogen in mijn shampoooo!

Van de week had ze iets uitgespookt en ik sprak haar erop aan. Pakt ze mijn wang vast en draait mijn gezicht de andere kant op met de mededeling: Kijk me niet zo aan met je blauwe ogen.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Aug 2018 06:58

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Fender, dat klinkt wel heel lief.

Ik vroeg mijn dochter hoe haar denkbeeldige paard heette, zegt ze "Ehm... Jezus!"
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 12 Aug 2018 08:15

Re: Leuke uitspraken-topic!

Heerlijk al die kinderen.

Mijn dochter begint eindelijk te praten.
Gisteren probeerde ze een touwtje los te krijgen. Lukte niet. Roept ze opeens: "Goofy helpen! Mickey helpen! Dikkie Dik (Donald Duck) helpen!"
Misschien iets minder vaak Mickey Mouse' Clubhuis kijken :')
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Aug 2018 08:37

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wat knap van je dochter dat ze al zoveel Duits kan Filoria!

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Aug 2018 09:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

j noemt kipfilet altijd kippievlees

Afgelopen week zat ik met mijn moeder en j in de auto. Mijn moeder en ik zaten te praten toen j ineens zei mama dit is een leuk liedje. We Will rock you van queen.
2015 💙
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 12 Aug 2018 22:56

Re: Leuke uitspraken-topic!

Toevallig van de week twee leuke:

J (6 jaar): oma, wanneer stop je met roken:
Schoonvader en mijn man in koor: als oma dood is
J kijkt zeer bedenkelijk: o! Dat kan nooit lang meer duren hoor, oma is al 63!

En mijn dochter (5): opa heeft zometeen proeverij in de kelder he. Ik kan best mee met opa. Ik ben altijd heel stil in kelders.


Dus....
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Aug 2018 04:30

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik zei gisteren tegen mijn man: ‘ik had dat niet moeten eten, ik zit barstensvol’, waarna D zei: ‘mijn borst zit ook vol’. Ze ging ‘t nog even laten zien ook.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Patsy

Bericht 19 Aug 2018 07:31

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn zoons hebben allebei een Puddle Jumper. Toen we in het zwembad waren vroeg de oudste of ik mijn zwemdiploma had. Ik zei dat ik die heb. Toen kwam de vraag waarom ik dan ook een band om had, hij bedoelde mijn bikinitop :laughcry:.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 19 Aug 2018 08:06

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn zusje vroeg aan mijn zoon van 5 of hij een jonge juf had of al wat ouder zoals oma.
Zijn antwoord... ja al oud want ze is al wat gezakt :-)
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem239

Bericht 19 Aug 2018 09:04

Re: Leuke uitspraken-topic!

Gistermiddag was de oudste(6) zijn geld aan het tellen wat hij van opa en oma had gekregen voor de vakantie. We spraken zelf nog even door en het onderwerp kwam op vriendinnetjes. Opa vroeg aan de oudste of hij ook al een vriendinnetje had antwoord hij zonder op te kijken "Nee joh anders had ik toch niet zoveel geld"
<<

Anoniem321

Bericht 24 Aug 2018 12:49

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Sneeuwwitje, dat is grappig!

Keshi, lekker bijdehand!

Mijn zoontje van ruim 2.5 jaar kan er soms ook zo mooi bij komen. Van de week reed ik met hem in de auto naar mijn vader, die op zou passen. De route gaat gedeeltelijk door het bos. Zegt ie: "Mama, ik vind het prachtig!"

En vandaag in de auto naar het kinderdagverblijf kwamen we een lijnbus tegen. Ik zeg tegen hem: ' Kijk, een bus!' Zegt ie: ' nee, dat is DE bus.'
En ik weer: "Ja, dat is een bus'
Hij: 'Neehee, dat is dé bus'.
Ok jongen, wat jij wilt!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Aug 2018 12:56

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Sneeuwwitje, nu maar hopen dat hij het niet tegen zijn juf zegt;)

Ja Olifant, ze kunnen het soms in dat koppie hebben zitten en dan kunnen wij van alles beweren, toch niet waar!

F. moest van de week poepen, dus naar de wc. Staat ze voor de wc zegt ze "Wachten, wachten, wachten, wachten" Ik stop met haar broek losmaken en vraag waarop. "Nee, niet jij! De poep moet wachten met uit mijn buik te komen. Gelukkig zat ze op tijd op de wc;)
⁠♡♡♡
<<

Anoniem253

Bericht 24 Aug 2018 13:57

Re: Leuke uitspraken-topic!

Uffe schreef:Haha Sneeuwwitje, nu maar hopen dat hij het niet tegen zijn juf zegt;)

Ja Olifant, ze kunnen het soms in dat koppie hebben zitten en dan kunnen wij van alles beweren, toch niet waar!

F. moest van de week poepen, dus naar de wc. Staat ze voor de wc zegt ze "Wachten, wachten, wachten, wachten" Ik stop met haar broek losmaken en vraag waarop. "Nee, niet jij! De poep moet wachten met uit mijn buik te komen. Gelukkig zat ze op tijd op de wc;)


Hahaha wat schattig!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 24 Aug 2018 14:19

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha, Olifant, dat soort uitspraken heeft mijn zoon ook. Lopen we naar buiten: "Wat een heerlijk weertje is het vandaag!" :smile:

Knap van F. hoor, Uffe!

Mijn zoon zei van de week dat hij graag weer eens naar de dolfijnen wilde. Ik snapte het eerst niet, want ik kon me niet herinneren dat we bij dolfijnen waren geweest. "Jawel, die in de winkel!" En toen begreep ik hem, hij bedoelde de fonteinen in de Tuinland :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem291

Bericht 24 Aug 2018 14:39

Re: Leuke uitspraken-topic!

Uffe: te schattig :love:
Suus: Leuke he die spraakverwarringen.
Olifant: ze kunnen zo lekker overtuigd zijn van wat ze zeggen he

Ik tilde mijn zoontje op van de week om een kus te geven: Nee joh, doe maar niet :palm:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 24 Aug 2018 14:50

Re: Leuke uitspraken-topic!

Arme jij, Hoochie :nopompom:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 24 Aug 2018 21:48

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn jongste dochter heeft een sporttopje gekregen net zoals haar grote zus. Ze roept heel blij tegen haar vader. Papa, ik heb ook een tietenhemd gekregen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers