Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Anoniem315

Bericht 07 Nov 2013 17:51

Re: najaar 2013 mama's!

Bruintje Beer, oh, dat kan natuurlijk ook ja, dat je placenta minder goed werkt de laatste weken.. Had ik even geen rekening mee gehouden.

Valerie, wauw, wat gaat het dan ineens snel! Lijkt me ook spannend worden zodra je een datum weet. Fijn ook dat je al een paar centimeters op weg bent :thumbup: Hopelijk gaat het vanaf zondag dan vlot en heb je gauw je kleintje op de wereld gezet.

Sazzle, wat een mooie update! Superschattige foto :heart: Wat een popje!

Aardbei, ik kan me je gevoel voorstellen :nopompom: Heel vervelend dat je moet afwachten.
Eiwitten zijn op zich normaal, maar als er te veel in zit, dan kun je zwangerschapsvergiftiging oplopen/hebben en dan vergiftigd je lichaam zichzelf en de baby, als het ware.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Nov 2013 20:38

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie, spannend zeg! Kan me voorstellen dat je nu wat zenuwachtig wordt!

Aardbei, herkenbaar dat warm hebben. Ik zit geregeld in een hemdje op de bank (nu ook) en dan heb ik het nog warm. En mn vriend met dikke trui vraagt dan of de verwarming wat hoger moet omdat hij het koud heeft.

Exo, fijn dat de controle weer helemaal goed was. Mijn eigen gevoel zegt dat ik voor de 40 weken ga bevallen, maar dat komt denk ik ook omdat ik van D. met 38+3 bevallen ben. Toen had ik ook zo'n voorgevoel.

Sazzle, wat een mooi meisje!

All, het plekje op D. zijn rug was een kleine ontsteking. In elk geval geen tekenbeet. Het leek meer een pukkeltje met ontsteking eromheen. Nu heeft hij er een pleister met betadine op.
Als het volgende week weer zo gaat met mn vriend er idd maar eens rustig over proberen te praten (op een moment dat ik niet al geïrriteerd ben).

We hebben sinds gisteren hier een kattenluik. Wat een verademing om niet meer steeds op te hoeven staan om de deur open te doen. En gelukkig snappen de katten het al aardig en past ook de grootste kater erdoor (met wat moeite).

Vandaag ook de gordijnen van de babykamer opgehaald. Dus nu is het kamertje eindelijk echt af. Zal morgen bij daglicht even nieuwe foto's maken!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 07 Nov 2013 22:15

Re: najaar 2013 mama's!

Nou, ze hebben het goed opgepakt van het consultatiebureau! Vlak na mijn telefoontje stond er al iemand op de stoep om I. te wegen. Ze is in een week tijd 220 gram aangekomen en weegt nu 3900 gram :cheering: (Bij de geboorte was ze ongeveer 3700) Zo'n fijn idee dat de borstvoeding blijkbaar goed gaat.


Dolphinne:Oef, gelukkig geen tekenbeet inderdaad. En spannend dat je denkt dat de baby wel eens vroeger zou kunnen komen! Dat had ik ook en bij mij klopte het.
Aardbei: leuk dat je toch wat visite en kadootjes hebt gehad! Lief compliment van dat ik er goed uitzie op de foto's. Ik heb ook echt wat in te halen na die rottige eerste week, wat een narigheid was dat zeg :cry: Hopelijk gaat bij jou alles gewoon lekker volgens het boekje! En hoef je niet tot 42 weken te wachten. Ik zou zeker met de verloskundige bespreken dat je dat niet fijn lijkt. Met 41 weken kunnen ze vaak ook al wel wat doen. Maar lijkt inleiden je nou juist wel fijn of niet fijn? Of weet je het niet echt?
Sazzle: wat een plaatje zeg :heart: En ze groeit goed!Ik had toen T. een baby was ook zo'n gevoel dat ik meegadruk was, maar nu ik een baby én een kleuter heb snap ik niet meer waar ik me toen zo druk om maakte :confused: Maar met een eerste is het ook allemaal nog nieuw en spannend natuurlijk.
Valerie: kijk, die 2cm heb je vast binnen! Hoef je dan niet meer gerijpt te worden? Hoe gaan ze het inleiden precies doen? Ik had ook 2cm (bijna 3) en bij mij hebben ze meteen de vliezen doorgeprikt en oxytocine gegeven. Maar de VK zei dat de meeste vrouwen eerst nog gerijpt moeten worden en dat het dan langer duurt allemaal? Zie nu trouwens dat Aardbei hetzelfde vraagt.
Spannend hoor!
Exo:huh, denk je echt dat je de 40 weken gaat halen? Alles wijst er bij jou toch op dat je kindje eerder komt?! Ben ook heel benieuwd hoe het verder met jou zal gaan :)
Suus: haha, ja ik was het van de tepels. Fijn dat het iets beter gaat! En wat lang zat er bij jou tussen dat je dochter gewogen werd dan (nog 3 weken na de kraamweek?) Vond je dat niet vervelend?
Bruintje Beer: he wat vervelend, dat je in onzekerheid zit over het gewicht. Ga je natuurlijk bevallen? En thuis of in het ziekenhuis?
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 08 Nov 2013 10:46

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: Ah ok, het verschijnsel zwangerschapsvergiftiging ken ik wel maar wist niet dat dat aangetoond werd door eiwitten :)

Dolphinne: Wat fijn dat een kattenluik zo goed werkt! Ik blijf ook maar opstaan… Maar ik vind het zo zonde een gat in de deur te maken haha. Ook is onze achterdeur gelijk in onze woonkamer dus ben zo bang dat er dan veel kou naar binnen komt. Denk trouwens dat die schijtluis van ons er niet eens doorheen durft :wink: Ben benieuwd naar je foto's!

Filoria: Hier in de regio mag je sowieso kiezen om met 41 weken al ingeleid te worden, maar de vk zat vorige keer heel erg te sturen op 42 weken omdat zij vind dat het eerder niet nodig is… Kijk, natuurlijk heb ik liever dat het uit zichzelf begint maar ik heb gewoon zo het gevoel dat dat niet gaat gebeuren, niet met 41 weken en ook niet met 42 weken… En ik weet ook wel dat dat gevoel waarschijnlijk nergens op is gebaseerd maar toch, ik word helemaal zenuwachtig van het idee tot 42 weken te wachten en zie allerlei doemscenarios voorbij flitsen… Maar inleiden heb ik me maar alvast een beetje bij neergelegd omdat ik dus het gevoel heb dat dat sowieso wel moet gaan gebeuren. Kan het alleen maar meevallen als het eerder en spontaan gebeurt :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Nov 2013 11:18

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria, wat fijn dat I zo goed is aangekomen!
Ik ben heel benieuwd wanneer ons meisje beslist om te komen :-).

Aardbei, wij hebben 4 katten. Dus ook erg vaak opstaan. Het luikje zit hier ook in de achterdeur in de woonkamer. Ik merk tot nu toe niet meer tocht, maar de deur tocht zowiezo al. We moeten nog tochtstrips eraan maken.
Vooral 's nachts is het wel fijn dat we niet hoeven te wachten tot de katten binnen zijn (of ze buiten laten en S' ochtends wakker gemiauwd worden).
Ik ben benieuwd of je mss toch eerder ingeleid wordt dan 42 weken. Ik hoop het voor je!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 08 Nov 2013 12:23

Re: najaar 2013 mama's!

Sazzle, wat een schatje en wat fijn dat het goed gaat met jullie beiden. Ben je in de eerste maand echt vrijwel alleen met de baby bezig of is er gedurende de dag ook wel tijd om iets voor jezelf te doen?

Aardbei, klopt hoef idd niet aan de gel (want het is ook al zacht/weeig? vanbinnen). Ze gaan dan meteen de vliezen breken en dan is het even afwachten of de weeën vanzelf komen, en daarna aan het infuus.
Hopelijk kan je de vk toch op andere gedachte brengen, want het is toch ook belangrijk dat jij je er goed bij voelt.

Dolphinne, leuk ik ben benieuwd naar de foto´s! Hier is het kamertje nog helemaal niet leuk. De commode staat er, nog wat ander babyspul maar het bedje staat bij ons op de kamer. Pas wanneer ik weet wat waar precies komt te staan, gaan we plankjes ophangen en het gezellig maken (ben ik nl. niet zo goed in).

Filora, wat fijn dat ze goed groeit :). Inleiden zal hetzelfde gaan als bij jou. Heel fijn idd dat ik niet meer gerijpt hoef te worden.
Make happy memories
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 08 Nov 2013 12:24

Re: najaar 2013 mama's!

Hebben jullie al voor weeën of harde buiken? Ik heb van beide nog niks. Wel al slijmprop verloren (al een paar weken in delen).
Make happy memories
<<

Anoniem315

Bericht 08 Nov 2013 12:33

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie, ik heb harde buiken, verder nog niets. Slijmprop ook nog niet verloren, denk ik. Toen ik dinsdag aan de ctg scan lag, had ik wel een behoorlijk pittige samentrekking van de baarmoeder, die over de 100 ging, maar of dat een echt effectieve wee was, weet ik niet.

Filoria, nee hoor, het hoeft helemaal niet eerder te komen. Die harde buiken met 29 weken waren wel even heftig en de baby lag al vroeg ingedaald, het is ook al op een mooi gewicht, maar het kan net zo goed de 42 weken halen, aldus de vk. Ze heeft geen voorspellende blik, helaas. Dat zou ik wel willen, dan weet ik tenminste wat ik nog allemaal kan doen en laten tot die tijd. Ik word zo ongeduldig nu he!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Nov 2013 13:00

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie, nee ik heb zover ik weet ook nog geen voorweeen. Wel af en toe harde buiken en soms moet ikmze een beetje wegzuchten, maar meer niet.
En de laatste dagen heel veel beweging in mijn buik, maar dat heeft er niet echt iets mee te maken.

Bij de eerste heb ik zover ik me kan herinneren ook niet echt voorweeen gehad en begonnen de weeën spontaan op dinsdagavond en is D woensdagochtend geboren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 08 Nov 2013 13:57

Re: najaar 2013 mama's!

@ Filoria, wat zie je er goed uit. Wij hebben ook de mutsy en dan de blauwe variant van 3 jaar geleden. Bij ons is die ook nog heel goed. En wat doet jullie meisje het goed op de bv. Hier ook een mannetje wat hard groeit.

@ Valerie, spannend hoor. Heel veel succes zondag en hopelijk heb je jullie kleintje snel in de armen.

@ Aardbei, dat is een leuk kado. Ik vind het ook heerlijk dat ik mijn eigen kleding weer aan kan, maar wacht nog even met shoppen. Wil er nog wat extra kilo's bij af hebben.

@ Exo, ben zo benieuwd wanneer je gaat bevallen en wat jullie krijgen. Nog eventjes geduld. Succes met de laatste loodjes.

@ Stitch, wat naar dat het nog niet zo lekker loopt bij jullie. Goed aan jezelf blijven denken en tijdig hulp vragen. :hug:

@ BB, kan me voorstellen dat je met zoveel verschillende klachten je er wel een keer doorheen zit. Laten ze je ook nog overtijd lopen of wordt er eerder ingegrepen. Veel succes met de laatste loodjes.

@ Sazzle, wat een knap kindje en daar kun je inderdaad heel druk mee zijn. ik ben blij dat T al zo zelfstandig is en veel kan. moet er nu niet aan denken om twee kindjes dicht achter eklaar te hebben, terwijl ik dat zo graag wilde.

@ Dolphinne, wat vervelend dat je vriend zo'n ander ritme heeft. Mijn vriend is ook wel meer van het uitslapen. Toen we nog geen kinderen hadden. Hebben we op een gegeven moment de afspraak gemaakt op zaterdag op tijd uit bed en zondag uitslapen. Nu ga ik vaak met T naar beneden en komt hij later ook. met twee kids wordt dat weer anders dus zullen zien hoe het gaat. Wat mij boos maakt is dat hij 's avonds helemaal moet thuis komt en dat ook de hele avond benoemd en laat zien en dan rustig in de stoel ploft en dan mij nog alles laat opruimen waar T mee heeft gespeeld. ik denk dan goed ruim het even op dan is het klaar en ik ben dan nog met M bezig. Maar ja blijven praten anders hoopt het allemaal op.

@ all, zo even de tijd om te reageren. Hier gaat het goed. Al wil M s middags niet veel slapen en gisteren weer de hele middag en avond gekrijst. Veel last van de darmpjes en heb ook wel het idee dat als ik met hem weg ben geweest dat hij daar last van heeft, want vandaag weer tot nu toe thuis en hij slaapt heerlijk. hebben jullie kindjes daar ook last van? Vanmorgen de collega's op bezoek gehad, maar M heeft de hele ochtend in zijn bedje liggen slapen, want hij was pas laat wakker. Ze hebben even boven bij hem gekeken. Vind dat wel jammer, maar vind ook dat als hij lekker slaapt hij ook lekker in bed moet blijven slapen. Hoe doen jullie dat. Maandag moeten we trouwens naar het cb met beide kinderen? Ben benieuwd hoeveel hij dan weer is gegroeid. ik verwacht eigenlijk dat hij wel 5 kg is. Fijn weekend iedereen. Ik ben vandaag alleen met kids tot 23 uur. Dus hopelijk gedragen ze zich voorbeeldig. Ga nu nog even op de bank liggen voor dat T weer uit bed is. Dan gaan we even naar mijn schoonouders.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Nov 2013 14:12

Re: najaar 2013 mama's!

Het kamertje voor onze kleine meid! Ik ben er helemaal blij mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Nov 2013 22:10

Re: najaar 2013 mama's!

Whoehoe, we zitten op de 37 weken vandaag.
Ik begin het wel spannend te vinden nu wanneer het zal gebeuren. Al kan dat ook nog 5 weken duren natuurlijk....

Morgen de ziekenhuistas in elk geval maar eens inpakken en het bed op klossen zetten.

Verder hier alles goed. Vandaag verjaardag van mijn zus gehad, die woont hier bijna 1,5uur rijden vandaan. En zien we dus ook niet heel vaak. Was een gezellig dagje"
Afbeelding
Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 10 Nov 2013 07:18

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie heel veel succes vandaag!!!

Reageer later vandaag even op se rest :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 10 Nov 2013 07:22

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne; leuk kamertje! Echt voor een meisje!!
Valarie: veel succes vandaag!!!

Hier vandaag een luierdagje. Ben ook alleen thuis. Man is gisteren gaan werken tot vanochtend en die gaat ook naar het DTM racen. Pfff ben benieuwd hoe het gaat. Kids waren ook al zo vroeg!!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem272

Bericht 10 Nov 2013 09:29

Re: najaar 2013 mama's!

Veel succes vandaag Valerie! Komt vast goed. Bij mij viel het inleiden hartstikke mee.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 10 Nov 2013 11:40

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne: 4 katten, dat wordt wel erg vaak opstaan dan ja! En wat is je kamertje leuk geworden zeg!! Vind de commode/kast/ledikant erg mooi geworden zo! Dat had je zelf gedaan toch? Die gekleurde rand. En :cheering: 37 weken! Nu 'mag' je!

Nillis: Ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren tot ik weer een beetje 'tevreden' ben met mijn gewicht/figuur en ik dus mezelf mag trakteren op een nieuwe outfit :) Hoewel ik vorige week wel even met mijn zusje in de stad was en er leegverkoop was bij de lady Sting wegens verbouwing, toen heeft zij even een shirtje en een vestje voor mij gepast haha. Nouja als het straks toch niet leuk is geef ik het anders wel aan haar :wink: Wat vervelend dat M waarschijnlijk zo'n last heeft van zijn darmpjes. En dat hij er blijkbaar niet echt tegen kan om lekker weg te gaan. En groot gelijk dat je hem lekker hebt laten slapen hoor. Tuurlijk zullen je collega's het jammer hebben gevonden dat ze hem niet even vast konden houden of iets dergelijks, maarja als dat kleine kereltje lekker ligt te slapen lijkt het me logisch dat je hem daarvoor niet wakker gaat maken.

Bruintje Beer: Geniet van je luierdagje, hoop dat de kids een beetje gedragen

All: Nou, hier nog aan het wachten op de verloskundige… ze zou waarschijnlijk tussen half 10 en 12 komen, mits er natuurlijk een bevalling tussendoor kwam. Als ze om 12 uur nog niet was geweest mochten we even bellen wat de planning zou worden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 10 Nov 2013 14:55

Re: najaar 2013 mama's!

@ valerie, succes

@ aardbei, is vk al geweest?

@ Dolphinne, heel leuk kamertje geworden. Spannend hoor!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Nov 2013 15:55

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, is de vk inmiddels al geweest? Alles goed?

Valerie, ben erg benieuwd hoe het gaat bij jullie. Misschien zijn jullie inmiddels al wel papa en mama!

All, hier een minder dagje. Ik voel me niet erg lekker. Wel redelijk geslapen vannacht, maar nog steeds doodmoe en absoluut geen fut. Ook soms wat benauwd. Ik lig nu ook al de hele middag weer terug in bed. Ook nog een paar uur geslapen.
Vanochtend was het ook erg rustig in mijn buik, maar nu voel ik haar gelukkig wel weer goed.
Hopen dat het straks en morgen wat beter gaat. Dan staat er zowiezo om 14.00 uur een afspraak bij de vk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 10 Nov 2013 17:16

Re: najaar 2013 mama's!

Uiteindelijk was de vk er om 12.30. Mijn baarmoedermond is een heeeeeeeel klein beetje verstreken (ze voelde een heel klein kuiltje?) maar niet noemenswaardig. Ze kon dan ook niet strippen. Ze moest ook echt even de baby naar beneden duwen om goed te kunnen voelen. Ze verwacht ook deze week dat er niet veel gaat gebeuren, donderdag hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor een overtijdcontrole. Dan gaan we ook met de gyn overleggen over inleiden. Zij vond het in ieder geval niet raar om daar komend weekend alvast mee te beginnen in plaats van wachten tot precies 42 weken omdat het best nog eens een aantal dagen zou kunnen duren voordat een ballon voor genoeg ontsluiting zorgt. Zo dicht zit ik zeg maar nog :wink: Dus nu maar weer toeleven naar donderdag…

Dolphinne: Hoop dat je je snel wat beter voelt. Succes morgen bij de vk
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 10 Nov 2013 17:19

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, wat balen zeg, dat je niet gestript kan worden :( Jouw meisje zit daar nog erg goed blijkbaar!
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 11 Nov 2013 07:15

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria: Zeker balen! Ach, we hebben in ieder geval ons laatste 'normale' weekend met zijn tweetjes gehad nu, volgend weekend gaat er wat gebeuren! Of er moet ineens geen plek zijn ofzo, maar daar ga ik niet vanuit!

Ben zo benieuwd hoe het met Valerie is!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Nov 2013 08:31

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie is inmiddels bevallen van een prachtige dochter!

Heb zojuist een speciaal topic voor dr geopend.
Afgelopen nacht moesten ze nog in het ziekenhuis blijven, maar de baby heeft goed gedronken en met Valerie gaat het ook goed. Ze is intens gelukkig!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 11 Nov 2013 10:59

Re: najaar 2013 mama's!

Oooooh, wat een fijn bericht!! :cheering: Ik zal het lijstje even opzoeken. Kan de komende dagen wel eens hard gaan....
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Nov 2013 11:00

Re: najaar 2013 mama's!

Jaaa Exo jij moet ook al bijna! Ik kijk elke keer al stiekem of ik nog geen gekleurde slinger zie hangen :D
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 11 Nov 2013 11:02

Re: najaar 2013 mama's!

Haha. Ik voel nog niks naderen. Baby draaide vannacht nog even lekker om, dus die zit nog wel even, denk ik :)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31