Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 06 Nov 2013 11:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja Jans, ik las het ook! Zou wel heel fijn zijn als je nu weer meer kan gaan eten :)

Hebben jullie je pakketje van De Tuinen al binnen? Die Track&Trace doet het niet bij mij..
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:24

Bericht 06 Nov 2013 20:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik wil rauwe cacao kopen voor in de smoothies. Iemand ervaring mee?
Ik vul nu dagelijks de eetmeter in. Ik eet te weinig calorieen maar eet wel teveel verzadigde vetten. Iemand tips hoe ik dat laatste wat kan veranderen?
<<

Anoniem273

Bericht 06 Nov 2013 20:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Volgens de t&t is het pakketje van de Tuinen vandaag bezorgd bij m'n man op kantoor, hij was alleen vandaag niet daar dus z'n collega heeft het vast aan genomen.
<<

Anoniem20

Bericht 06 Nov 2013 21:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb het ontvangen, althans...de buurman, maar heb het inmiddels opgehaald,
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 06 Nov 2013 21:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Pfoeh, de laatste dagen heb ik echt zoveel zin in snaaien. Kan me redelijk inhouden, maar ben toch niet echt tevreden zo. Moet denk ik maar de chocolate covered cacao nibs bestellen die ik ooit in Amerika heb gehad. Zoooo lekker en maar 1-2 kcal per stukje, dus daar kan ik dan gerust wel even vijf stukjes van pakken, heb ik toch nog het gevoel dat ik heb gesnoept.:)

Vanmorgen waren m'n havervlokken op, dus at ik alleen yoghurt met appel en walnoten. Daarna nog een croissantje bij de Hema, maar oeioeioei, wat merk ik dan later op de dag dat ik geen 'fatsoenlijke' koolhydraten heb gehad! Echt honger. Dat geeft wel weer motivatie om echt goed op te letten op wat ik eet.

Jans, wat fijn dat je weer meer mag eten! Hoop wel dat ze er wel ook achter komen hoe het dan zit met je zoontje.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Nov 2013 07:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Totaal niet healthy, maar ik heb gister een hele reep cote d'ore chocolade met hazelnoten op. :cheering: Ruim 1000 kcal! :shock: Dat moet ik dus niet te vaak doen, haha.

Oehja! Die quinoaburgers ga ik maken! En die koekjes van Azi! Lekkerrrrr!

Ik had toch maar geen bestelling bij de tuinen gedaan. De dingen die ik wilde waren of niet in de aanbieding of al op.

Ijsjemeisje, ik gebruik rauwe cacao. Door m'n smoothies vind ik het lekker! Verder merk ik er eigenlijk weinig van.

LG, ja die motivatie werkt dan wel hè. Ik moet ook echt opletten dat ik niet helemaal los ga. Een verplicht dieet was namelijk een grote stok achter de deur. En die is nu weg. :laughcry:
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 10 Nov 2013 21:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vandaag deze 'cleane' (alsnog moddervet en zoet :P) taart gemaakt, wilde 'm even proberen voordat ik 'm aan alle visite van m'n zoons verjaardag voorschotel:

http://suikerwijzer.nl/carrot-cake-zonder-suiker/

Hij is goedgekeurd door zoon en man en ik vond 'm ook lekker.:)

Hoe gaat het bij jullie?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Nov 2013 21:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoi CF&H'ers :D Ik was lekker aan het 'stumblen', kwam dit tegen en moest meteen jullie denken :) Ziet er zoooo yummie uit!

Afbeelding

http://www.stumbleupon.com/su/2vVVxR/:Thx+NgQS:IuEyQOWL/www.halfbakedharvest.com/epic-crispy-quinoa-burgers-topped-sweet-potato-fries-beer-caramelized-onions-gruyere/
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Nov 2013 21:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Alhoewel in bier gekarameliseerde uitjes vast niet heel verantwoord zijn :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem4

Bericht 10 Nov 2013 21:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik krijg spontaan weer honger bij het zien van die burgers!
<<

Anoniem186

Bericht 10 Nov 2013 21:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nou ik ook!

Die worteltaart is ook leuk!

Jullie me mogen me uit de topic knikkeren. Het is hier kansloos momenteel... :thumbdown:
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Nov 2013 22:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Nou ik ook!

Die worteltaart is ook leuk!

Jullie me mogen me uit de topic knikkeren. Het is hier kansloos momenteel... :thumbdown:


Mij ook, ik heb vandaag en twee kroketten op als lunch en een big mac menu als diner. :redface:
<<

Anoniem29

Bericht 11 Nov 2013 08:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier gaat het eigenlijk redelijk clean, met uitzondering van cake en wijn gisteren. Mijn vriend vierde zijn verjaardag.

Deze week de Chizaadjes voor het eerst proberen. Heb bij de Tuinen gelijk 4 zakken besteld, dus hopelijk is het een beetje te eten. Aangezien ik de Gojibessen heb weggegooid van de zomer. Dat kreeg ik dus echt niet weg haha.
<<

Anoniem44

Bericht 11 Nov 2013 10:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, ik heb gisteren nog twee kroketten gegeten om 10 uur 's avonds, dus ook hier gaat het niet echt geweldig. Nu wel weer gezond aan de aardappel/spruiten salade (oftewel: de stamppot van gisteren) met twee zacht gekookte eieren erdoor. Wel mjummie!

Sinds mijn duurlopen steeds langer worden met het hardlopen merk ik wel dat mijn lichaam meer vraagt om goede voeding. Ik probeer dus nu wel wat meer te eten, maar ben er nog steeds niet helemaal uit of volkorenbrood nou wel of niet goed is... Wat denken jullie?
<<

Anoniem23

Bericht 11 Nov 2013 10:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Als je merkt dat je lijf meer behoefte heeft aan brood dan lijkt het me geen probleem hoor ED! Is er een Deen bij jullie in de buurt? Hier verkopen ze echt zulk lekker (zelfgebakken) brood bij de Deen en is allemaal (heel lekker) speltbrood.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Nov 2013 14:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind het speltbrood van de AH ook heel lekker.
<<

Anoniem4

Bericht 11 Nov 2013 18:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga zo risotto van quinoa maken, ik ben heel benieuwd!
<<

Anoniem4

Bericht 11 Nov 2013 18:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh shit het is al laat. Ik ga het NU maken.
<<

Bloempje

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 16 Okt 2013 11:31

Bericht 13 Nov 2013 12:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb het cakeje geprobeerd die je in de magnetron moest maken, verrukkelijk! Je moet het niet eten als cake en ook niet als pudding, gewoon proberen. Verder een heerlijke smoothie gemaakt van een rode biet (gekookt) met frambozen en gebroken lijnzaad. Heerlijk! :cheering:

Het brood op mijn werk begint mij nu ondertussen echt tegen te staan. Zag dat een aantal van jullie salades meenemen? Lijkt mij zo'n klus om dat 's morgens of 's avonds extra klaar te maken. :nerd: Of valt dat wel mee?
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 13 Nov 2013 14:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Als ik salade meeneem naar mijn werk maak ik dat de avond van tevoren al klaar, alleen de dressing doe ik er nog niet over. Kost inderdaad meer tijd, maar dat maakt me dus echt niet uit. Ik vind het niet erg om tijd te stoppen in mijn eten als ik het lekker vind en ervan geniet.
<<

Anoniem 48

Bericht 14 Nov 2013 10:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Iemand hier het boek van gifbelt tot tempel toevallig gelezen?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 14 Nov 2013 10:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga zaterdag als ik tijd heb deze taart maken (alweer als oefening voor zoons verjaardag):
http://suikerwijzer.nl/appeltaart-zonder-suiker/

Ben benieuwd, gaat wel stukken minder 'suikervervanging' in dan in de worteltaart.

Wie 'm wil proeven moet naar de meeting bij Held op Sokken komen. :P

Nu het kouder wordt ben ik trouwens van m'n overnight oats weer over op ouderwetse havermoutpap, ik vind het echt lekker!
<<

Anoniem273

Bericht 14 Nov 2013 20:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik neem ook af en toe salades mee naar m'n werk. Ik doe de sla/spinazie in een eigen bakje en dan alle ingrediënten in een ander bakje, daar doe ik dan 's ochtends de dressing door (olijfolie, peper en zout meestal).
Ook neem ik nu elke dag een flinke beker groene smoothie mee, lekker! De kinderen van m'n groep 3 waren erg nieuwsgierig en heel veel wilden ook proeven, haha. Ze vonden het best lekker ;)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 15 Nov 2013 17:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oei, slechte dag. Was in de stad en heb een oliebol, een klein frietje met curry op en een kom erwtensoep. Wel twee boterhammen minder dan anders, maar dan nog. Morgen nog een slechte dag en daarna ga ik weer echt m'n best doen om zo goed mogelijk te eten. Dat vult ook veel beter en is minder verslavend, hoe meer rotzooi ik eet, des te meer zin krijg ik er ook in.
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 15 Nov 2013 17:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem273

Bericht 15 Nov 2013 17:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij gaan zo pizza halen bij de Italiaan ;)
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers