Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

<<

Anoniem122

Bericht 09 Nov 2013 15:01

Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Sinds gisteravond zit er bij mijn buren een jong kitten in de tuin, mauwen mauwen mauwen, niet normaal. Nu heb ik hem net over de schutting weten te krijgen en wat eten gegeven, beestje verging van de honger.
Het is nu al de 2e of 3e keer, en ik dacht eerst dat het de kat van 2 deuren verder was, omdat zij de vorige keer de kat ook opgevangen hadden. Nu wilde ik de kat daar afgeven, blijkt het toch de kat van de buren te zijn. (Waar we heel slecht contact mee hebben, zijn hele vervelende mensen)

En die buren zijn dus weg.. Er stond een bakje in de tuin waar wel wat eten in gezeten heeft zo te zien, maar dat was al op. En de buren van 2 deuren verder gaven ook al aan "ja we vinden het ook heel zielig, maar hij zet bij ons ook de huis op zijn kop, dus we kunnen hem er niet weer bij hebben". En het is ook een heel fel beestje, grommen, bijten en heeft vlooien dus wil hem ook niet in mijn huis hebben.

Zou je hiervoor de dierenbescherming kunnen bellen? Of is dat overdreven?
<<

Anoniem14

Bericht 09 Nov 2013 15:08

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik zou eerst even afwachten tot de buren weer terug zijn en vertellen over dat het katje steeds aan het mauwen is. Kijken hoe ze reageren en dan beslissen of je de dierenbescherming belt.
<<

Anoniem122

Bericht 09 Nov 2013 15:37

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Met mijn buren valt dus niet te praten, moeders spreekt sowieso bijna geen woord Nederlands en de dochters hebben een grote bek zodra je maar iets normaal vraagt.

Afgelopen donderdag zat hij ook in de regen buiten, hoorde ik net van mijn vriend.
<<

Anoniem6

Bericht 09 Nov 2013 15:43

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik zou daar wel de dierenbescherming voor bellen. Arm beestje wordt zo te horen totaal niet verzorgd!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 09 Nov 2013 16:32

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik zou hier zeker de dierenbescherming voor bellen! Arm beestje! Het beestje kan niet naar binnen als ze er niet zijn? En dat hij ook zo'n honger had. Ik zou echt de dierenbescherming bellen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Nov 2013 16:35

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Zeker bellen. Het klinkt niet of ze van plan zijn om voor het beestje te zorgen. Arm dier.
L2014 & H2017
<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 09 Nov 2013 17:06

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

ik zou ook bellen!! toch zielig zo klein katje, en nu met de kou die er aan komt.
<<

Anoniem121

Bericht 09 Nov 2013 20:15

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik zou de dierambulance hier niet voor bellen. Maar direct stoppen met eten geven.

Wij hebben ook een katje dat eten krijgt van de buren. Zodra een kat eten krijg van iemand anders gaat hij niet meer naar huis, ze weten namelijk dondersgoed van wie ze te eten krijgen. Gevolg hiervan is dat hij ook voor z'n baasjes moeilijk te vangen is, vals wordt en daardoor vaak niet meer ontvlooid en ontwormd wordt omdat hij nooit thuis komt en je bijt en krabt.

Onze buren geven de kat nu 2 jaar eten en hebben laatst de dierenambulance gebeld omdat hij vlooien heeft. De dierenambulance heeft daarop heel duidelijk aangegeven dat je een kat van een ander geen eten moet geven. En wij zijn uiteindelijk verplicht tot het 3 weken binnenhouden van een kat die al 5 jaar lekker buiten kan lopen en spelen, opnieuw kattenbak zindelijk moet worden. Dat alles om hem weer te laten wennen aan zijn 'nieuwe-oude' baasjes.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Nov 2013 20:33

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Het gaat toch veel verder dan alleen geen voer? De buren verwaarlozen dat arme katje, het heeft vlooien en geen beschutting tegen de weersomstandigheden.
L2014 & H2017
<<

Anoniem121

Bericht 09 Nov 2013 20:46

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik kan er vanaf hier niet over oordelen. Maar mijn kat heeft ook vlooien en geen beschutting tegen de regen. Na die drie weken in huis kreeg hij na het eerste rondje weer voer van de buren en het cirkeltje is weer rond. Kat komt niet meer thuis, eten halen en bedelen bij de buren, buren geven met alle liefde eten maar hij mag niet naar binnen en ontvlooien kost geld, door ons is hij niet meer te vangen en wordt dus niet ontvlooid. De laatste keer dat wij hem hebben ontvlooid kon ik om een tetanus prik en vlooienspul zat overal behalve op de kat, ik kijk wel uit om het nog eens te proberen...

De dierenambulance heeft ook al meerdere keren contact opgenomen met die buren om ze geen eten meer te geven maar ze geven aan dat ze het zo zielig vinden dat hij steeds zo bedelt. Maar ze zien niet in dat ik met alle wil van de wereld voor m'n eigen kat wil zorgen maar dat dat op deze manier niet gaat lukken.
<<

Anoniem122

Bericht 09 Nov 2013 21:00

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Een kat die al 5 jaar buiten is, is toch niet te vergelijken met een kitten wat op die leeftijd nog niet buiten hoort te zwerven?
Dat beestje heeft al vaker buiten gezeten en miauwt de hele buurt bij elkaar, echt paniekerig miauwen en zodra hij je ziet probeert hij er alles aan te doen om bij je te komen. Van de week zat hij in de regen buiten, en nu zit hij ook al minimaal 24 uur buiten..

En wat moet ik dan, als ik merk dat een kat extreem honger heeft? Dat beestje zat voordat ik hem te pakken had, sigaretten peuken op te pakken met zijn bekje om vervolgens tot de conclusie te komen dat die niet eetbaar zijn, liep te kauwen aan de plantjes etc..

Je hoort een kat gewoon niet buiten te laten met dit weer, als je zelf een weekend weg bent.. En zeker niet op die leeftijd.
Het gebeurd ook wel eens dat mijn kat 's avonds nog naar buiten sneakt en dan niet op tijd terug komt om weer naar binnen te gaan en dus een nacht buiten zit maar dat is een gezonde kat die volgende vet heeft om zichzelf warm te houden.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Nov 2013 21:01

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik zou hier ook voor bellen. Dit is gewoon te zielig voor zo;n beestje met dit weer en die kou.
<<

Anoniem10

Bericht 09 Nov 2013 21:07

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik zou de dierenambulance bellen, die komen dat beestje echt wel ophalen. En anders naar 144 bellen.
Arme beest, waarom neem je dan zo'n diertje?
<<

Anoniem6

Bericht 09 Nov 2013 21:13

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Heb je inmiddels al gebeld?
<<

Anoniem122

Bericht 09 Nov 2013 21:15

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik kan hem nu nergens meer vinden, we hebben hem vanmiddag terug in de tuin gezet omdat we dachten dat de buren wel terug zouden komen vandaag en het beestje bij ons in de kozijnen aan het klimmen was omdat we hem niet binnen lieten..
Het regent hier nu nogal en hopelijk zit hij ergens droog nu, het is te donker om iets te zien.. Als hij morgenochtend nog buiten zit dan ga ik bellen. Het zit me toch niet lekker :(

Overigens is het nu de eerste keer dat we het beestje eten gegeven hebben, dus het is niet zo dat het beestje buiten zit omdat hij niet meer te vangen is voor de baasjes omdat wij hem eten geven..
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 09 Nov 2013 21:28

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik had persoonlijk allang gebeld. Ik kan er namelijk bijzonder slecht tegen als mensen hun verantwoordelijkheden niet kunnen dragen als het gaat om de zorg van een dier. Dan maar boze buren of gezeik, ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om een diertje aan zijn of haar lot over te laten.
<<

Anoniem122

Bericht 09 Nov 2013 21:30

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ja achteraf gezien ook wel idd, maar ik twijfelde vanmiddag nog of het wel "erg" genoeg was om voor te bellen.
<<

Anoniem305

Bericht 09 Nov 2013 22:14

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Ik had ook al gebeld! Ook al is het alleen voor advies.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 09 Nov 2013 23:14

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Zeker bellen! Is de dierenpolitie niet meer actief?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 10 Nov 2013 18:11

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

TukTuk, heb je het diertje nog gezien? Sommige mensen, zoals je buren, zouden geen dieren mogen hebben! Bah, hoe kun je nu zo met dieren omgaan!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Nov 2013 18:35

Re: Zou je hiervoor de dierenbescherming bellen?

Mijn buren zijn gisteravond laat thuis gekomen en ik denk dat ze hem toen naar binnen hebben gehaald want ik heb hem niet meer gezien of gehoord. Heb vandaag ook niet meer over de schutting kunnen kijken omdat ze dus thuis waren.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers