Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Museumkaart + kleuter

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 15 Jul 2018 21:44

Museumkaart + kleuter

Ik zit eraan te denken om een museumkaart te nemen, zowel voor mijzelf lijkt het mij leuk als voor mijn zoon (3,5).
Heeft er iemand ervaring met veel museums en kinderen van die leeftijd?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen!
<<

Anoniem272

Bericht 15 Jul 2018 22:47

Re: Museumkaart + kleuter

Jaa, wij bezoeken veel musea en hebben allemaal een museumkaart. Ik heb die voor I. pas gekocht toen ze 4 was, want veel musea rekenen sowieso niks voor kinderen tot 4 jaar.

Waar woon je?

Wat ik leuke musea vind voor peuters / kleuters :
- Spoorwegmuseum
- Kröller-Müller
- Villa Zebra
- het Nijntje museum
- Kinderboekenmuseum
- het Groninger museum
- Naturalis
- het Openluchtmuseum
- Veiligheidsmuseum PIT

Ik ben ook fan van Beeld en Geluid (in onze eigen woonplaats), NEMO in Amsterdam en het Universiteitsmuseum in Utrecht, maar die drie zijn vooral leuk voor onze oudste.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 18 Jul 2018 15:46

Re: Museumkaart + kleuter

Wij hebben (nog) geen museumjaarkaart maar ik overweeg het wel (mijn zoon is 6 dus wel ietsje ouder).
Qua tips sluit ik mij aan bij Filoria, allemaal aanraders (alleen Kröller Müller zijn wij nog niet geweest, datis dus wel leuk voor kinderen?).
Het Natuurmuseum in Leeuwarden is ook erg leuk. Wij gaan deze zomer naar NEMO, dat lijkt me ook super.
<<

Anoniem272

Bericht 18 Jul 2018 20:22

Re: Museumkaart + kleuter

Kröller-Müller vind ik echt leuk voor alle leeftijden, ook voor opa en oma bijvoorbeeld :) Verwacht geen glijbanen of kinder 'doe-dingen', maar kinderen vinden moderne kunst vaak best leuk. Het is groot, er is een mooie (beelden)tuin, en het witte fietsen project is gaaf. Daar staan ook fietsen met kinderzitjes tussen. Kun je gewoon een fiets pakken en lekker de omgeving verkennen. Je kunt dan ook naar een bezoekerscentrum fietsen. Daar is ook e.e.a. voor kinderen te doen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 22 Jul 2018 16:56

Re: Museumkaart + kleuter

Dat klinkt inderdaad leuk, ga ik onthouden!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Aug 2018 12:55

Re: Museumkaart + kleuter

Hele late reactie van mijn kant! We gaan ze bestellen.

Ik woon in de polder, dus Aviodrome en het PITmuseum zijn goed te doen. Helaas voor Aviodrome 6,- parkeerkosten per keer, hoop dat niet veel musea's dat hebben.

Waar ik heen wil komend jaar:
Aviodrome
PITmuseum
Spoorwegmuseum
Hoorn-Medemblik - Stoomtrein waarmee je mee kan rijden
Nemo
Naturalis (nu helaas gesloten voor onderhoud)
Kinderboekenmuseum
Speelgoedmuseum

Nijntje zijn wij al geweest, net als het rijksmuseum.

Voor mijzelf lijken de Botanische tuinen mij ook wel interessant.

@Lookie natuurmuseum klinkt leuk, ik ga er eens naar kijken!
Voor 6+ vind ik het gevangenismuseum in Veendam leuk.

@Flioria, bedankt voor de tips! Ik ga kijken wat Villa Zebra inhoudt. Kan je ook gratis naar binnen bij het Kroller Moller park of is het puur voor de museums gratis? Wij zijn er laatst wezen fietsen, maar toen regende het helaas. Als het erbij in zit, wil ik er wel nog eens heen met mooi weer.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers