Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 31 Jul 2018 09:50

Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

Helaas gaat mijn super gastouder ermee stoppen.
Nu krijgen wij vanaf september een gastouder aan huis. Heel realxt en super fijn aangezien mijn man op uitzending is dan voor bijna 5 maanden. Geeft mij iets meer ademruimte.

Nu krijgen we deze maand controle van de GGD. iemand dit wel eens gehad? Zelf denk ik natuurlijk dat mijn huis kindveilig is maar wellicht heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken?
Ik heb al gehoord dat er op elke verdieping een brandmelder moet zijn. Dus deze moeteen we op zolder nog even plaatsen.
Laatst gewijzigd door Travel op 31 Jul 2018 09:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 31 Jul 2018 09:54

Re: Ervarign gastouder aan huis controle GGD?

Hebben ze niet een lijst waar je huis aan moet voldoen voordat ze komen controleren?
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 31 Jul 2018 09:56

Re: Ervarign gastouder aan huis controle GGD?

Girli schreef:Hebben ze niet een lijst waar je huis aan moet voldoen voordat ze komen controleren?

Nee is er niet, zou wel handig zijn om het allemaal sneller en beterder voorbereid te kunnen laten verlopen.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 31 Jul 2018 09:58

Re: Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

Zo'n lijst kreeg mijn schoonzus wel...
Is het niet via google te vinden?
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 31 Jul 2018 09:59

Re: Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

Hmm misschien krijg ik die dan morgen als het gastouderbureau komt voor gesprek en ook een kleine rondleiding door ons huis?!?!

Edit: net iets gevonden op internet :thumbup:
Dacht zelf alleen meer dat stopcontacten en traphekjes en schoonmaakmiddel wordt gecheckt maar dat staat er geeneens op.

Meer of er voldoende speelmogeliijkheden zijn, en aparte slaapruimtes, en verbanddoos aanwezig.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 31 Jul 2018 10:03

Re: Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

Zij had een grote map met informatie gekregen van de gastouder/nanny inderdaad.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 31 Jul 2018 10:03

Re: Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

Als ze de risico inventarisatie komen doen krijg je vaak ook nog wel de mogelijkheid om dingen aan te passen. Idd rookmelder op elke verdieping, tuin afgesloten, traphekjes (afhankelijk van de leeftijd van de kinderen) schoonmaakspullen ergens opbergen waar de kinderen niet bij kunnen, net als vuilniszakken e.d. Stopcontact beveiliging,
Eigenlijk voornamelijk dingen die je waarschijnlijk sowieso al doet in huis als je kleine kinderen hebt.

Heb je van de vorige gastouder niet haar ri gekregen via het gastouderbureau?
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 31 Jul 2018 10:06

Re: Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

Het gastouderbureau moet trouwens eerst bij jou de risico inventarisatie komen doen voordat de GGD komt.
Dus dán heb je in de tussentijd ook nog mogelijkheid om dingen aan te passen.

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn? Maar als je bijvoorbeeld alleen een baby hebt hoef je nu nog geen traphekjes op te hangen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Jul 2018 10:08

Re: Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

Ik denk dat je ook iets van een blusmiddel in huis moet hebben. Maar ik denk dat de GGD/gastouderbureau komt om te kijken of de gastouder op een veilige plek kan werken, je zal niet worden afgekeurd, maar waarschijnlijk gewoon tips krijgen wat je nog moet aanpassen om aan de eisen te voldoen. Ik zal er dus niet teveel voor vrezen.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 31 Jul 2018 10:25

Re: Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

Bedankt allemaal ! Er zal mij vast morgen meer duidelijk worden met het gesprek.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem255

Bericht 31 Jul 2018 22:01

Re: Ervaring gastouder aan huis controle GGD?

Bij ons kwamen ze ook.
Ze kijken bijvoorbeeld ook naar de kettinkjes van een rolgordijn. Of je een vijver in de tuin hebt, een afgesloten achterom hebt etc. Blusmiddelen en rook/brandmelders...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers